- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про затвердження Тимчасового положення про професійний ліцей
Відповідно до статей
35,
41 Закону України
"Про освіту", статей
3,
17,
18 Закону України
"Про професійно-технічну освіту", з метою поєднання загальної середньої та професійно-технічної освіти, забезпечення варіативності та гнучкості освітньо-професійних програм з урахуванням змін на ринку праці та попиту на нові професії
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Тимчасове положення про професійний ліцей (додається).
2. Дане Тимчасове положення поширюється на всі професійно-технічні навчальні заклади, що реорганізуються у професійні ліцеї, підпорядковані Міністерству освіти і науки України.
3. Структурним підрозділам Міністерства освіти і науки України, Міністерству освіти Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій:
3.1. Забезпечити організацію роботи професійних ліцеїв відповідно до норм чинного законодавства та цього Тимчасового положення.
3.2. Надати допомогу директорам в реорганізації професійно-технічних училищ у професійні ліцеї, здійсненні підготовки робітників високої кваліфікації з урахуванням регіональних потреб та забезпеченні профільності навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів у професійних ліцеях.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника державного секретаря Науменка Г.Г.
Затверджено
Наказ Міносвіти і науки
України
17.10.2002 N 587
ТИМЧАСОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про професійний ліцей
1. Загальні положення
1.1. Професійний ліцей є професійно-технічним навчальним закладом другого атестаційного рівня, що забезпечує реалізацію права громадян на здобуття професійно-технічної та повної загальної середньої освіти. Професійний ліцей здійснює підготовку робітників з високого рівня кваліфікації, як правило, з числа випускників загальноосвітніх навчальних закладів на основі базової чи повної загальної середньої освіти, а також підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації робітників і незайнятого населення.
Професійний ліцей може здійснювати допрофесійну підготовку учнів загальноосвітніх навчальних закладів, проваджувати діяльність щодо розвитку здібностей молоді та поглиблення знань з окремих навчальних предметів професійного спрямування.
1.2. Основні напрями діяльності професійного ліцею та його повноваження визначаються Законами України
"Про освіту",
"Про професійно-технічну освіту",
"Про загальну середню освіту", Положенням про професійно-технічний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.98
N 1240, іншими законодавчими актами України, нормативно-правовими документами Міністерства освіти і науки України, цим Тимчасовим положенням та власним статутом.
1.3. Професійний ліцей, як правило, здійснює ступеневу професійно-технічну освіту з одного або декількох напрямів підготовки з робітничих професій (спеціальностей). За галузями економіки, для яких здійснюється підготовка кваліфікованих робітників, професійні ліцеї поділяються на такі типи:
професійний ліцей;
професійний ліцей відповідного профілю;
інші типи професійних ліцеїв, що надають професійно-технічну освіту.
1.4. Засновниками професійного ліцею можуть бути центральні та місцеві органи виконавчої влади, підприємства, установи, організації та їх об'єднання незалежно від форм власності та підпорядкування, а також громадяни України.
Професійний ліцей може бути заснований спільно з іноземними фірмами, установами, організаціями та іноземцями, якщо це не суперечить законодавству України.
1.5. Професійний ліцей незалежно від форми власності та підпорядкування розпочинає свою діяльність, пов'язану з підготовкою кваліфікованих робітників та наданням інших освітніх послуг, за наявності ліцензії на право надання освіти відповідного освітньо-кваліфікаційного рівня.
Статут професійного ліцею підлягає державній реєстрації та затверджується (погоджується) в установленому порядку.
1.7. Професійний ліцей державної форми власності, як правило, є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах банків, штамп, печатку із зображенням Державного герба України і своїм найменуванням.
1.8. Професійний ліцей може мати відділення, філії, навчально-виробничі, навчально-комерційні, соціально-культурні, спортивно-оздоровчі та інші підрозділи; утворювати в установленому порядку разом з іншими юридичними особами навчально-виробничі комплекси, входити до асоціацій та інших об'єднань юридичних осіб. Створення філій та інших відокремлених структурних підрозділів здійснюється у порядку, встановленому законодавством України.
1.9. Умови та порядок створення, реорганізації і ліквідації професійного ліцею незалежно від підпорядкування і форми власності визначаються законодавством України.
1.10. З метою сприяння розвитку навчально-матеріальної та соціально-побутової бази, забезпечення професійно-практичної підготовки, вирішення соціальних та інших питань працівників, учнів, слухачів, професійні ліцеї можуть укладати відповідні угоди (договори) з підприємствами, установами та організаціями, для яких здійснюється підготовка кваліфікованих робітників.
1.11. Відповідно до угод, укладених із загальноосвітніми навчальними закладами, підприємствами, установами, організаціями, професійний ліцей може здійснювати, починаючи з 8 класу, допрофесійну підготовку учнів загальноосвітніх навчальних закладів, проваджувати діяльність щодо розвитку здібностей молоді та поглиблення знань з окремих навчальних предметів професійного спрямування, професійну підготовку учнів старшої школи.
1.12. Відповідно до угод, укладених з вищими навчальними закладами, а також підприємствами, установами, організаціями, професійний ліцей може здійснювати цільову підготовку учнів, слухачів з наступним їх навчанням у вищих навчальних закладах за узгодженими навчальними планами.
1.13. Професійний ліцей самостійно розробляє організаційну структуру і погоджує її із своїм засновником. У професійному ліцеї можуть створюватись:
ліцейні відділення (групи), що забезпечують здобуття професійно-технічної освіти з одночасним здобуттям повної загальної середньої освіти;
відділення з одного або декількох напрямів професійної підготовки, професій (спеціальностей);
відділення підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації;
відділення допрофесійної, професійної підготовки учнів загальноосвітніх навчальних закладів;
відділення курсової підготовки;
філії;
інші відділення та структурні підрозділи, необхідні для реалізації завдань професійного ліцею.
2. Організація навчального процесу
2.1. Навчальний процес у професійному ліцеї - це система організаційних, педагогічних, методичних і технічних заходів, спрямованих на реалізацію змісту і завдань загальної середньої та ступеневої професійно-технічної освіти відповідно до державних стандартів та вимог.
Навчальний процес у професійному ліцеї ґрунтується на засадах гуманістичної, особистісно орієнтованої педагогіки, демократизму громадянської свідомості, незалежності від політичних, громадських, релігійних об'єднань; інтегративності, єдності навчання, виховання і професійної підготовки, спільній діяльності педагогічних працівників, учнів, слухачів та батьків, представників підприємств установ, організацій в інтересах особистості, суспільства, держави.
2.2. Навчальний процес у професійному ліцеї включає природничо-математичну, гуманітарну, загальнотехнічну, професійно-теоретичну, професійно-практичну, фізичну підготовку, виховну роботу з учнями, слухачами і здійснюється згідно з робочими навчальним планами і робочими навчальними програмами, розробленими НЕ основі Типових навчальних планів і Типових навчальних програм затвердженими в установленому порядку, а також з урахуванням вимог нормативно-правових та навчально-методичних документів; професійно-технічної та загальної середньої освіти. Конкретні терміни навчання та зміст навчального процесу безпосередньо визначаються робочими навчальними планами та робочими навчальними програмами.
2.3. Прийом на навчання до професійного ліцею здійснюється відповідно до державного замовлення та угод з юридичними і фізичними особами в межах ліцензованого обсягу в порядку, установленому навчальним закладом на підставі діючих Типових правил прийому до професійно-технічних навчальних закладів України.
2.4. Учні, які мають базову загальну середню освіту, як правило, одночасно з набуттям професії здобувають повну загальну середню освіту у професійному ліцеї або в іншому загальноосвітньому навчальному закладі.
2.5. Загальноосвітня підготовка учнів у професійному ліцеї здійснюється відповідно до державних стандартів загальної середньої освіти з урахуванням профільності навчання та специфіки умов набуття робітничої професії.
Учні, які з певних причин не можуть одночасно з набуттям професії здобути повну загальну середню освіту або не мають базової загальної середньої освіти, а також ті особи, які потребують соціальної допомоги і реабілітації, можуть здобувати лише робітничу кваліфікацію.
2.6. Професійно-технічна освіта здійснюється у професійному ліцеї за денною, вечірньою (змінною) формами навчання з відривом і без відриву від виробництва із можливим застосуванням дистанційного та модульного навчання учнів, слухачів, та при необхідності - за індивідуальними навчальними планами.
2.7. Навчальний рік у професійному ліцеї розпочинається, як правило, 1 вересня і завершується в терміни, встановлені робочими навчальними планами.
Для окремих категорій учнів, а також під час організації перепідготовки і підвищення кваліфікації робітників та незайнятого населення, заняття розпочинаються з урахуванням укомплектування навчальних груп, або в терміни, погоджені із замовниками робітничих кадрів.
Для учнів, які навчаються понад 10 місяців, встановлюються канікули загальною тривалістю 11 тижнів, як правило: 2 тижні - у зимовий та 9-у літній періоди.
2.8. Відволікання учнів, слухачів за рахунок навчального часу на роботу і здійснення заходів, не пов'язаних із процесом навчання, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.
2.9. Навчальний час учня, слухача визначається обліковими одиницями часу, передбаченого для виконання робочих навчальних програм професійно-технічної освіти. Обліковими одиницями навчального часу є:
академічна година тривалістю 45 хвилин, з перервами між ними не менше 10 хвилин;
урок виробничого навчання, тривалість якого не перевищує 6 академічних годин;
навчальний день, тривалість якого не перевищує 8 академічних годин;
навчальний тиждень, тривалість якого не перевищує 36 академічних годин;
навчальний семестр, тривалість якого визначається навчальним планом;
навчальний рік, тривалість якого не перевищує 40 навчальних тижнів.
Навчальний (робочий) час учнів, слухачів у період проходження виробничої та передвипускної (переддипломної) практики встановлюється в залежності від режиму роботи підприємства, установи, організації згідно із законодавством України.
Відвідування занять учнями, слухачами професійного ліцею є обов'язковими.
................Перейти до повного тексту