1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
НАКАЗ
18.12.2012 № 1437
Про розробку та упровадження пілотного проекту "Діапазон" в навчальних закладах України на 2013-2015 роки
Відповідно до підпунктів 1.1-1.4 Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності , затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 07 листопада 2000 року № 522, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26 грудня 2000 року за № 946/5167, враховуючи клопотання Головних управлінь освіти і науки Івано-Франківської обласної державної адміністрації від 6 вересня 2012 року № 851/01-17/01; Харківської обласної державної адміністрації від 10 вересня 2012 року № 01-06/4711 та Департаменту освіти і науки, молоді і спорту Чернівецької обласної державної адміністрації від 11 жовтня 2012 року № 01-13/831, та з метою розробки та упровадження навчально-виховного кінематографічного циклу на основі морально-духовних цінностей суспільства, формування позитивного інформаційного середовища в навчальних закладах України засобами кінематографічного впливу
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити як такі, що додаються:
1.1. Концепцію пілотного проекту "Діапазон";
1.2. Програму реалізації пілотного проекту "Діапазон" на 2013-2015 роки;
1.3. Список базових загальноосвітніх навчальних закладів.
2. Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Удод О.А.):
2.1. Надавати організаційну та науково-методичну допомогу педагогічним колективам базових загальноосвітніх навчальних закладів у розробці та упровадженні пілотного проекту "Діапазон" протягом 2013-2015 років;
2.2. У вересні 2013 року на засіданні Вченої ради Інституту інноваційних технологій і змісту освіти заслухати звіт про стан реалізації пілотного проекту "Діапазон" на 2013-2015 роки.
3. Головному управлінню освіти і науки Івано-Франківської обласної державної адміністрації (Болюк З.А.), Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації (Шаповал Р.В.) та Департаменту освіти і науки, молоді і спорту Чернівецької обласної державної адміністрації (Бауер М.Й.) провести відповідну організаційну роботу та сприяти розробці та упровадженню у практику роботи базових навчальних закладів пілотного проекту "Діапазон" на 2013-2015 роки.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Заступник Міністра Б.М. Жебровський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки, молоді
та спорту України
18.12.2012 № 1437
КОНЦЕПЦІЯ
пілотного проекту "Діапазон"
Актуальність
Сучасний етап розвитку освіти в Україні характеризується інтенсивними пошуками нового в теорії та практиці навчання та виховання. Досвід державотворення в Україні зумовив ситуацію, при якій свого реального впливу досягли ті принципи та пріоритети освіти, які до цього вимальовувались лише як оптимальна теоретична конструкція і максимальна демократизація освіти. Успішний розвиток суспільства в умовах швидкоплинних процесів державотворення потребує змін стійких стереотипів світосприйняття.
З ранніх етапів свого життя людина постійно (з власного бажання чи ні) змушена сприймати інформацію - образи відображеного світу. В умовах існуючої соціально-економічної ситуації найбільше схильні до певної маніпуляції з боку медіаресурсів, кінематографічних засобів впливу, в силу психологічних особливостей, діти та молодь.
Отже, ефективність формування особистості засобами масової комунікації, зокрема кінематографу, підтверджується сучасними умовами сприйняття величезного потоку інформації. Одночасно, складність соціалізації підростаючого покоління, неефективність молодіжної політики потребує створення, розробки таких виховних позитивних впливів, засобів формування ціннісних орієнтацій, які б носили системний характер.
Сучасна шкільна практика інтенсивно створює та апробує нові моделі педагогічних систем в межах нормативно-правового поля в галузі освіти України.
Створення системного педагогічного впливу засобами кінематографічних стимулів є ефективним підходом у формуванні сучасної особистості, готової до позитивної самореалізації в соціумі.
Припускаючи, що найпродуктивніше формування ціннісних орієнтацій з урахуванням вікових особливостей відбувається в навчально-виховному процесі, то можна зробити висновок про величезний виховний вплив через кінематографічні стимули на особистість не тільки дитини, а й усіх учасників навчально-виховного процесу.
Методологічні засади, підходи та принципи
Методологічну основу створення пілотного проекту "Діапазон" (далі - проект) становлять: філософські, загальнонаукові та педагогічні положення, відображені в нормативно-правових актах (Закони України "Про освіту" , "Про загальну середню освіту" , "Про позашкільну освіту" , "Про професійно-технічну освіту" , "Про вищу освіту" ) та в Основних орієнтирах виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України , затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 № 1243, а саме:
філософські положення про єдність свідомості та діяльності, про взаємозалежність між розвитком особистості й організацією її навчальної роботи, гуманної педагогіки;
ідеї особистісно-орієнтованої освіти;
психолого-педагогічні тенденції розвитку профільної та професійної освіти в Україні;
теоретичні основи медіаосвіти;
теорія систем та системного підходу, управління системами;
теорія змісту освітнього процесу;
теорія організації профільного навчання;
теоретичні основи громадянського та патріотичного виховання;
здоров'язберігаючі технології навчання та виховання;
теорія гуманізації виховання.
Методологічним підґрунтям освітнього проекту є системний підхід до формування успішного розвитку сучасного суспільства в умовах державотворчих процесів.
Реалізація проекту здійснюватиметься з дотриманням сукупності науково-педагогічних принципів:
забезпечення рівних можливостей в реалізації права на вільний вибір виду діяльності;
врахування вікових та індивідуальних особливостей розвитку особистості у процесі допрофільної та допрофесійної освіти;
гуманізації та демократизації освіти, соціального партнерства та творчої діяльності учасників навчально-виховного процесу;
інтегративності та структурування змісту освіти;
безперервності, послідовності, систематичності та системності впливу освітнього продукту;
діяльнісного підходу;
доступності змісту, варіативності форм, методів застосування освітнього продукту;
участі соціально-психологічних служб, засобів масової інформації та громадськості у налагодженні ефективного процесу взаємодії із педагогічним колективом школи на професійно-профільній основі.
Суб'єкти спільної діяльності та цільові групи проекту
Суб'єктами спільної діяльності, спрямованої на реалізацію проекту, є:
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України;
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти;
Національна академія педагогічних наук України;
Департамент науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації;
Головне управління освіти і науки Івано-Франківської обласної державної адміністрації;
Департамент освіти і науки, молоді і спорту Чернівецької обласної державної адміністрації;
Комунальний вищий навчальний заклад Харківська академія неперервної освіти;
Івано-Франківський інститут післядипломної педагогічної освіти;
Чернівецький інститут післядипломної педагогічної освіти;
загальноосвітні та позашкільні навчальні заклади Харківської, Івано-Франківської, Чернівецької областей;
громадські, благодійні організації;
представники засобів масової інформації.
Пріоритетними завданнями суб'єктів спільної діяльності є консолідація зусиль щодо здійснення державної політики у сфері освіти, спрямованої на формування сучасної особистості засобами кінематографічних стимулів.
У рамках реалізації проекту виділяються такі цільові групи:
науковці;
педагогічні колективи навчальних закладів;
вихованці;
учні;
учителі;
батьківська громада навчальних закладів;
психологи.
Мета, завдання та стратегія реалізації проекту
Метою проекту є розробка та запровадження навчально-виховного кінематографічного циклу на основі морально-духовних цінностей суспільства, конкурентоспроможність якого буде забезпечена новизною подачі інформаційного матеріалу, доцільністю використання засобів позитивного впливу на кіноаудиторію.
Завдання проекту:
1. Формування позитивного інформаційного освітнього середовища засобами кінематографічного впливу.
2. Розробка та розповсюдження конкурентоспроможного кінематографічного циклу за визначеною тематикою.
3. Забезпечення змістового контенту та дидактичного наповнення кінематографічного циклу.
4. Визначення складових розробки та запровадження кінематографічного циклу.
5. Пропаганда здорового способу життя.
6. Просування іміджу України на загальнонаціональному ринку освітньої кінематографічної продукції.
7. Формування готовності суспільства до інноваційних процесів.
8. Визначення критеріїв та показників ефективності формування позитивного інформаційного середовища.
Реалізація проекту забезпечить конструктивний вплив на розвиток сучасного суспільства в Україні, задоволення як духовних, так і соціальних потреб шляхом новітніх кінематографічних технологій.
Зміст, форми і методи
Зміст проекту полягає у створенні інформаційного середовища засобами кінематографічних технологій. Реалізація проекту складається із двох етапів:
I етап (підготовчий) - створення кінематографічного циклу;
II етап - розповсюдження кінематографічного циклу через упровадження в навчально-виховний процес.
Кожний етап передбачає розробку алгоритму послідовності дій у реалізації завдань етапу.
Розробка кінематографічного циклу передбачена за напрямами:
екологічне виховання;
естетичне виховання;
громадянське виховання;
формування здорового способу життя;
профорієнтаційна підготовка;
психологія спілкування.
Орієнтовна тематика кінематографічного циклу: екологічна психологія, історія державотворення, політик і політика, екскурс в професію, географія, світ мистецтва, ужиткова творчість України, архітектор і архітектура, кіно, релігія, спорт, здоров'я, мистецтво танцю, культура спілкування, енциклопедія зірок тощо.
Підбір форм та методів реалізації проекту зумовлюється характером використання, місцем та форматом розповсюдження кінематографічного циклу.
Ключові підходи до реалізації проекту:
пошук, відбір, аналіз ідей;
тестування ідей на сприйняття загалу;
висновок щодо доцільності винесення на ринок освітньої продукції.
Управління реалізацією проекту
Управління процесом реалізації має дві складові. Створення кінематографічного циклу передбачає наявність сценариста, режисера, оператора, психолого-педагогічний супровід.
Управління процесом розповсюдження проекту здійснюватиметься на рівні установ, навчальних закладів, у яких, відповідно до розподілу функціональних обов'язків, призначаються відповідальні особи.
Управління проектом здійснюватиметься робочою групою, склад якої затверджується наказом Інституту інноваційних технологій і змісту освіти. Робоча група формує цільові робочі групи, визначає виконавців за напрямами роботи, проводить постійний моніторинг виконання завдань проекту.
Поточні та підсумкові результати проекту оприлюднюватимуться та обговорюватимуться на засіданнях робочої групи.
Система підготовки кадрів для здійснення проекту
Розроблений кінематографічний цикл рекламується та популяризується шляхом розповсюдження під час курсової перепідготовки педагогічних кадрів, на конференціях, семінарах, науково-методичних заходах системи освіти.
Передбачається розробка методичних рекомендацій щодо запровадження кінематографічного циклу в освітній процес навчального закладу.
Очікувані результати реалізації проекту
Очікуваними результатами є:
створення позитивного інформаційного середовища з використанням засобів кінематографічного впливу, з дотриманням принципу наступності;
розробка методичного супроводу просвітницького кінематографічного циклу для наповнення і функціонування інформаційно-освітнього простору України;
забезпечення системи розповсюдження кінематографічного циклу просвітницьких виховних програм;
розробка діагностичного інструментарію щодо ефективності упровадження кінематографічного циклу в систему суспільних відносин;
розробка та апробація методики здійснення наступності між ланками освіти у процесі розвитку особистості.
Директор Інституту
інноваційних технологій
і змісту освіти

О.А. Удод
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки, молоді
та спорту України
18.12.2012 № 1437
СПИСОК
базових загальноосвітніх навчальних закладів
1. Балаклійська загальноосвітня школа I - III ступенів № 1 імені О.А. Тризни Харківської області
2. Балаклійський ліцей Харківської області
3. Валківський ліцей імені О. Масельського Харківської області
4. Вовчанська гімназія № 1 Харківської області
5. Дергачівський ліцей № 2 Харківської області
6. Малоданилівський ліцей Дергачівського району Харківської області
7. Солоницівський колегіум Дергачівського району Харківської області
8. Дергачівська гімназія № 3 Харківської області
9. Зміївський ліцей № 1 імені З. К. Слісаренка Харківської області
10. Комсомольській ліцей № 1 Зміївського району Харківської області
11. Комсомольська гімназія № 2 Зміївського району Харківської області

................
Перейти до повного тексту