- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА
СПОРТУ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
01.03.2013
протокол № 2/3-2
Про впровадження інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах: реалії та перспективи
Департаментом загальної середньої та дошкільної освіти проведено моніторинг впровадження інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах відповідно за період 2010-2012 роки.
Вперше в Україні Законом України від 06 липня 2010 року
№ 2442-VI "Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу" врегульовано питання про інклюзивне навчання у загальноосвітніх навчальних закладах та про навчально-реабілітаційні центри як новий тип навчального закладу для дітей з особливими потребами.
Головним завданням є забезпечення безперешкодного доступу до приміщень навчальних закладів для навчання дітей з інвалідністю. Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту від 24.02.2012 № 221 "Про виконання пункту 11 рішення Ради у справах інвалідів при Кабінеті Міністрів України" та листа від 06.03.2012 № 1/9-166 місцевим органам управління освітою доручено активізувати роботу щодо забезпечення безперешкодного доступу для дітей та осіб з інвалідністю до закладів освіти і науки, молоді та спорту.
За інформацією МОНмолодьспорту АР Крим, управлінь (департаментів) освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, станом на 1 грудня близько 20% від загальної кількості навчальних закладів є доступними для дітей з обмеженими фізичними можливостями, 45% - частково доступними.
Повністю доступних навчальних закладів більше в областях: Волинській - 22%, Запорізькій - 21 %, Кіровоградській - 15%, Полтавській - 14% (від загальної кількості закладів).
У місті Севастополі, Харківській, Тернопільській, Луганській, Миколаївській, Івано-Франківській областях немає жодного повністю доступного навчального закладу.
Міністерством оновлено банк даних дітей з особливими освітніми потребами, інтегрованих у загальноосвітні заклади, відповідно до оперативної інформації, яка надається Міністерству МОНмолодьспортом АР Крим, управліннями (департаментами) освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
Станом на 1 грудня 2012 року кількість дітей з особливими потребами, інтегрованих у загальноосвітні навчальні заклади (у тому числі дітей-інвалідів), у 2012 році становить 71,5 тис. осіб.
Найбільше інтегровано дітей з особливими потребами у загальноосвітні навчальні заклади в Сумській області - 4,2 тис., Дніпропетровській області - 5,2 тис., Донецькій області - майже 5 тис., Одеській - 3,5 тис. дітей.
Повільніше цей процес відбувається в Чернігівській області - 611, Тернопільській області - 856, Хмельницькій області - 991 особа.
За даними Центральної психолого-медико-педагогічної консультації, за підсумками 2011 року в Україні виявлено 864834 дитини з порушеннями психофізичного розвитку, що становить 10,9% від загальної кількості дітей в Україні.
Важливим у вирішенні питання щодо вибору батьками навчального закладу для дитини є надання консультативної допомоги психолого-медико-педагогічним консультаціям (далі - ПМПК).
З метою надання допомоги дітям з особливими потребами у засвоєнні програмного матеріалу у загальноосвітньому закладі за ініціативи Міністерства Кабінетом Міністрів України постановою від 18 липня 2012 р.
№ 635 посаду асистента вчителя внесено до переліку педагогічних посад та розроблено кваліфікаційну характеристику зазначеної посади.
Для підготовки фахівців спільно з Інститутом спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України розроблено та рекомендовано для впровадження у вищих педагогічних навчальних закладах та інститутах післядипломної педагогічної освіти навчальні курси: "Вступ до інклюзивної освіти", "Дидактика інклюзивного навчання", "Лідерство та інклюзивна освіта", "Диференційоване викладання в інклюзивному класі", науково-методичні посібники "Діти з особливими потребами та організація їх навчання", "Путівник для вчителів", "Путівник для батьків дітей з особливими потребами".
................Перейти до повного тексту