1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
УКРАЇНИ
ЛИСТ
08.11.2012 № 1/9-822
Міністерству освіти і науки, молоді
та спорту Автономної Республіки Крим,
управлінню (департаментам) освіти
і науки обласних, Київської
та Севастопольської міських державних
адміністрацій
Інституту післядипломної педагогічної
освіти
Навчальним закладам системи загальної
середньої освіти
Про підсумки інтернет-зборів батьків першокласників
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 04.10.2012 № 1073 "Про проведення інтернет-зборів батьків першокласників" з 5 по 25 жовтня 2012 р. проведено зазначений вище захід.
З метою удосконалення організації навчально-виховного процесу в перших класах загальноосвітніх навчальних закладів доручаємо Міністерству освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управлінням (департаментам) освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій довести до відома керівників загальноосвітніх навчальних закладів узагальнені результати проведення інтернет-зборів батьків першокласників (додається) та вжити відповідно до компетенції заходів, щодо поліпшення умов навчання учнів початкової школи.
Просимо подати інформацію щодо вжитих заходів до 28.02.2011 року департаменту загальної середньої та дошкільної освіти.
Заступник Міністра Б. Жебровський
Лист МОНмолодьспорту
08.11.2012 № 1/9-822
АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА
про узагальнені результати проведення Всеукраїнських інтернет-зборів батьків першокласників
На виконання наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 04.10.2012 р. № 1073 "Про проведення інтернет-зборів батьків першокласників" з 5 по 25 жовтня 2012 р. було проведено інтернет-збори батьків першокласників.
Інформаційні матеріали для обговорення було розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства (www.mon.gov.ua).
Інформаційно-технічний супровід зборів здійснював Департамент загальної середньої та дошкільної освіти МОНмолодьспорту України.
Всеукраїнські інтернет-збори батьків першокласників проведено з метою вдосконалення організації навчально-виховного процесу в перших класах загальноосвітніх навчальних закладів.
Всього отримано 2217 повідомлень від респондентів. Серед них - 976 повідомлень за результатами колективних обговорень.
За попередніми підрахунками в Інтернет-зборах брало участь 16857 батьків учнів перших класів.
На запитання про умови навчання дитини у 1 класі 92,7 відс. респондентів повідомили, що їх влаштовують повністю умови навчання дитини у школі. 5,3 відс. батьків умови навчання їхньої дитини влаштовують частково, а 2 відс. батьків не задоволені умовами навчання їхніх дітей у школах. Так, вони висловили стурбованість не відокремленістю початкової школи від основної і старшої, невідповідністю шкільних меблів віковим особливостям першокласників, застарілістю шкільного обладнання, недостатнім опаленням шкільних приміщень, відсутністю кімнат для відпочинку першокласників.
100 відс. респондентів повідомили про достатнє забезпечення першокласників підручниками.
Якість підручників повністю задовольняє 69 відс. респондентів, частково задовольняє 32 відс. дописувачів, 9 відс. батьків не задоволені змістом підручників для учнів 1 класів. Так, їхні повідомлення указують на складність подачі навчального матеріалу та незадовільний ілюстративний матеріал підручників.
організацією харчування першокласників задоволені близько 77 відс. респондентів. 11 відс. батьків висловлюють часткове задоволення організацією харчування їхніх дітей. Понад 12 відс. дописувачів указує на низьку якість харчування. Нарікання викликає одноманітність, відсутність у меню свіжих овочів і фруктів, масла та сиру.
89 відс. батьків указують на необхідність функціонування групи продовженого дня для учнів перших класів. Близько 10 відс. батьків висловлюються про необхідність короткотривалого перебування учнів 1 класів на групі продовженого дня, близько 1 відс. респондентів вважать групи продовженого дня не обов'язковими.
Усі дописувачі вважають, що група продовженого дня обов'язково має бути безпечною для перебування дитини, з відпочинком на свіжому повітрі на облаштованому спортивному майданчику і гарячим харчуванням та обов'язковим денним сном або відпочинком першокласників, - такою, що продовжує формувати дитячий колектив, забезпечує умови для спілкування дітей. У значній частині висловлювань ідеться про використання вчителем індивідуального підходу до кожної дитини.
Понад 91 відс. респондентів уважають, що для першокласників мають функціонувати групи продовженого дня для кожного класу окремо (клас - група). 8,5 відс. дописувачів висловлюються за ефективність організації груп продовженого дня однієї вікової категорії - однієї на паралель перших класів. Близько 0,5 відс. батьків вважають, що група продовженого дня має бути різновіковою.
Усі дописувачі хочуть бачити поруч зі своєю дитиною небайдужого професіонала - учителя початкових класів чи вихователя групи продовженого дня.
Значна кількість повідомлень стосуються важливості під час роботи групи продовженого дня роботи гуртків за інтересами, проведення різноманітних інтелектуальних, розвиваючих ігор, читання художніх творів, проведення цікавих виховних бесід, а також наявності ігрових куточків та кімнат відпочинку.
Близько 22 відс. батьків висловлюються за необхідність організації роботи чергової групи продовженого дня до 19.00 з урахуванням графіка роботи батьків.
Понад 60 відс. батьків стурбовані можливим скороченням груп продовженого дня, у той час як потреба у їх функціонуванні з кожним роком зростає.
11 відс. батьків вважають, що група продовженого дня необхідна першокласнику лише у тому випадку, якщо у батьків немає можливості забирати дитину одразу після закінчення уроків.
Усі дописувачі одностайно висловлюються за те, що батьки повинні бути спокійними за свою дитину під час її перебування у групі продовженого дня; умови повинні бути такими, що максимально зберігають здоров'я дитини та допомагають ій відпочити та підготуватися до навчальних занять на наступний день.
Близько 85 відс. повідомлень указують на досить чисельну низку чинників, що впливають на здоров'я дитини. Респонденти указують, насамперед, на психологічно-емоційний стан дитини, її фізичне загартування, відповідність санітарно-гігієнічних умов фізичному розвитку дітей, умови освітлення робочого місця дитини, відповідний температурний режим у класі та школі, збалансованість навантаження та відпочинку, захворюваність інших дітей, комфортний та гігієнічний одяг, відповідне шкільне обладнання (парти); зменшення часу перебування дитини на свіжому повітрі, малорухомий спосіб життя через не унормоване спілкування з телевізором, комп'ютером, стільниковим телефоном, недостатня увага дорослих до правильної постави дитини, перевантаження першокласників великими за обсягом завданнями, зокрема у школах з поглибленим вивченням іноземних мов.
Зауважимо, що на сьогодні не всі батьки першокласників поінформовані, що учням 1 класу домашні завдання не задаються.
Організацією уроків фізичної культури в 1 класі задоволені повністю 78 відс. респондентів; частково задоволені - 14 відс.; 8 відс. дописувачів не задоволені якістю організації та проведення уроків фізичної культури.

................
Перейти до повного тексту