1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
УКРАЇНИ
НАКАЗ
21.11.2012 № 1308
Про затвердження Методичних рекомендацій з розроблення положення про структурний підрозділ освіти і науки, молоді та спорту місцевої державної адміністрації
З метою дотримання вимог частини третьої статті 5 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" щодо діяльності структурного підрозділу місцевої державної адміністрації та на виконання пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2012 р. № 887 "Про затвердження Типового положення про структурний підрозділ місцевої державної адміністрації"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації з розроблення положення про структурний підрозділ освіти і науки, молоді та спорту місцевої державної адміністрації (далі - Методичні рекомендації), що додаються.
2. Міністерству освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій оприлюднити Методичні рекомендації та при розробленні положень про відповідні структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій забезпечити їх врахування.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Міністр Д.В. Табачник
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки, молоді та спорту
21.11.2012 № 1308
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
з розроблення положення про структурний підрозділ освіти і науки, молоді та спорту місцевої державної адміністрації
1. Загальні положення
1.1. Ці Методичні рекомендації розроблені з метою забезпечення єдиного підходу до формування структурних підрозділів освіти і науки, молоді та спорту (далі - структурний підрозділ) місцевих державних адміністрацій відповідно до Типового положення про структурний підрозділ місцевої державної адміністрації , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2012 р. № 887.
1.2. Структурний підрозділ (один або декілька) утворюється головою місцевої держадміністрації, входить до її складу і в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці забезпечує виконання покладених на цей підрозділ завдань.
1.3. Структурний підрозділ здійснює свою діяльність відповідно до положення про структурний підрозділ.
1.4. Положення про структурний підрозділ затверджується головою місцевої держадміністрації.
1.5. В Положенні про структурний підрозділ рекомендується визначити, що:
структурний підрозділ у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, інших центральних органів виконавчої влади, розпорядженнями голови місцевої держадміністрації, а також положенням про структурний підрозділ;
структурний підрозділ підпорядкований голові місцевої держадміністрації, підзвітний і підконтрольний Міністерству освіти і науки, молоді та спорту України, а також з питань здійснення контролю за діяльністю підпорядкованих навчальних закладів - Державній інспекції навчальних закладів України;
вид структурного підрозділу (департамент, управління, відділ, сектор, інший структурний підрозділ, передбачений законом) та його статус як юридичної особи публічного права визначаються головою місцевої держадміністрації;
у межах своїх повноважень структурний підрозділ організовує виконання актів законодавства у сфері освіти і науки, інновацій, інтелектуальної власності, молоді, сім'ї, жінок, фізичної культури та спорту, здійснює контроль за їх реалізацією;
склад та чисельність управлінь (відділів, секторів, інших структурних підрозділів, передбачених законом) у структурному підрозділі, кількість працівників у них, необхідних для забезпечення виконання покладених на цей підрозділ завдань, визначає голова місцевої держадміністрації у межах відповідних бюджетних призначень;
штатний розпис, граничну чисельність, фонд оплати праці працівників та кошторис структурних підрозділів затверджує голова місцевої держадміністрації за пропозиціями керівників структурних підрозділів відповідно до Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ , затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 р. № 228;
посадові інструкції працівників структурного підрозділу - державних службовців розробляються з урахуванням профілів професійної компетентності посад державної служби у державних органах.
1.6. У Положенні про структурний підрозділ рекомендується визначити мету, принципи та напрями діяльності структурного підрозділу, права, повноваження, принципи взаємодії з іншими органами влади, форми контролю та звітності, структуру, інші складові діяльності.
2. Основні завдання структурного підрозділу
2.1. У Положенні про структурний підрозділ визначаються основні завдання структурного підрозділу, серед яких рекомендується зазначити такі:
участь у забезпеченні реалізації на території адміністративно-територіальної одиниці державної політики у сфері освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності, трансферу технологій, інтелектуальної власності, сім'ї, жінок, молоді, фізичної культури та спорту;
забезпечення розвитку системи освіти з метою формування гармонійно розвиненої, соціально активної, творчої особистості;
визначення потреб, розроблення пропозицій щодо розвитку та удосконалення мережі навчальних закладів;
створення в межах своїх повноважень умов для реалізації рівних прав громадян України на освіту, соціальний захист дітей дошкільного та шкільного віку, студентської молоді, педагогічних, наукових, інших працівників закладів та установ освіти і науки, молоді та спорту;
створення умов для здобуття громадянами повної загальної середньої освіти відповідно до освітніх потреб особистості та її індивідуальних здібностей і можливостей, реалізації їх права відповідно до законів України на здобуття вищої освіти;
забезпечення розвитку освітнього, творчого (інтелектуального), наукового та науково-технічного потенціалу з урахуванням національно-культурних, соціально-економічних, екологічних, демографічних та інших особливостей регіону;
здійснення контролю за дотриманням актів законодавства з питань освіти і науки, молоді та спорту, виконанням навчальними закладами усіх форм власності державних вимог щодо змісту, рівня та обсягу дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійно-технічної освіти, а також за дотриманням актів законодавства у сфері трансферу технологій, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності;
координація діяльності навчальних закладів та наукових установ, що належать до сфери управління місцевої державної адміністрації, організація роботи з їх нормативного, програмного кадрового, матеріально-технічного і науково-методичного забезпечення;
управління навчальними закладами, що є комунальною власністю і перебувають у безпосередньому підпорядкуванні;
здійснення атестації навчальних закладів системи загальної середньої освіти, розташованих на території, оприлюднення результатів атестації;
забезпечення моніторингу у сфері освіти, наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності та трансферу технологій в регіоні, захисту інтелектуальної власності;
участь у забезпеченні реалізації державної політики у сфері інноваційної діяльності та трансферу технологій;
здійснення контролю за дотриманням актів законодавства у сфері трансферу технологій, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності;
формування регіональної наукової та науково-технічної політики, впровадження інноваційних заходів, здійснення трансферу технологій, спрямованих на соціально-економічний розвиток адміністративно-територіальної одиниці;
сприяння функціонуванню системи науково-технічної та економічної інформації в регіоні, формуванню баз даних і фондів науково-технічної інформації про технології та їх складові, що відповідають потребам адміністративно-територіальної одиниці;
сприяння інтеграції вітчизняної освіти і науки у світову систему зі збереженням і захистом національних інтересів;
забезпечення у межах своїх повноважень розвитку різних форм позашкільної освіти, в тому числі за місцем проживання дітей, формування програм розвитку позашкільної освіти, спрямованих на творчий розвиток особистості, виявлення та підтримку обдарованих дітей, талановитої молоді, здійснення навчально-методичного керівництва із зазначених питань;
організація оздоровлення, відпочинку і дозвілля дітей та молоді, розвитку фізичної культури та спорту;
сприяння розвитку видів спорту, визнаних в Україні;
організація і проведення фізкультурно-спортивних заходів серед широких верств населення, залучення їх до занять фізичною культурою та спортом, забезпечення пропаганди здорового способу життя;
сприяння розвитку олімпійського, паралімпійського та дефлімпійського руху;
забезпечення підготовки і проведення в області навчально-тренувальних зборів спортсменів, які беруть участь у спортивних змаганнях різних рівнів;
сприяння міжнародному співробітництву з питань дітей, молоді, фізичної культури та спорту;
сприяння громадським організаціям фізкультурно-спортивної спрямованості молодіжним, дитячим та іншим громадським організаціям у проведенні ними роботи з питань молоді, фізичної культури та спорту;
участь у підготовці пропозицій до проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
2.2. Відповідно до покладених на структурний підрозділ завдань, до переліку їх також можуть рекомендуватися, зокрема, такі:
здійснення керівництва і контролю за діяльністю структурних підрозділів освіти і науки, молоді та спорту районних (районних у містах) державних адміністрацій (виконкомів рад міст обласного значення);
координація роботи місцевих органів освіти і науки, молоді та спорту, Інституту післядипломної педагогічної освіти, Групи моніторингу системи освіти, господарського обслуговування та аудиту установ освіти, (централізованих бухгалтерій), центру соціально-психологічної допомоги, а також підприємств, установ та організацій незалежно від їх підпорядкування і форм власності з питань навчання й виховання дітей дошкільного та шкільного віку, студентської молоді, центру фізичного здоров'я населення, інших структурних підрозділів;
аналіз стану освіти, наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності, трансферу технологій, забезпечення захисту прав інтелектуальної власності, дітей, молоді, фізичної культури та спорту в адміністративно-територіальній одиниці, розроблення регіональних програм їх розвитку, а також науково-технічної та інноваційної діяльності, організація і контроль виконання цих програм;
участь у прогнозуванні потреб регіону у фахівцях різних професій та спеціальностей для системи освіти і науки, трансферу технологій, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності, формування регіонального замовлення на їх підготовку, координація роботи між професійно-технічними навчальними закладами та підприємствами, установами, організаціями з укладення договорів про підготовку робітничих кадрів;
організація і контроль роботи державних і комунальних вищих навчальних закладів відповідно до делегованих Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України повноважень, а також закладів післядипломної освіти, що перебувають у його підпорядкуванні, керівництво в установленому порядку роботою з організації підвищення кваліфікації та перепідготовки педагогічних працівників, а також фахівців з питань трансферу технологій, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності;
сприяння розвитку мережі навчальних закладів в регіоні, утворення в межах своїх повноважень навчальних закладів або внесення в установленому порядку пропозиції щодо їх утворення, реорганізації та ліквідації, створення освітніх округів тощо;
внесення Міністерству освіти і науки, молоді та спорту України пропозиції щодо впорядкування мережі навчальних закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, професійно-технічних навчальних закладів, вищих навчальних закладів I - II рівнів акредитації;
організація роботи з ліцензування та державної атестації навчальних закладів, розміщених на відповідній території, їх державного інспектування за планами (графіками), погодженими із Державною інспекцією навчальних закладів України;
проведення атестації педагогічних працівників і керівних кадрів навчальних закладів усіх форм власності, ведення обліку і складання звітів з цих питань у межах своєї компетенції;
співпраця з керівниками науково-дослідних установ та науково-дослідних підрозділів вищих навчальних закладів, підготовка у межах своїх повноважень пропозиції щодо призначення їх на посади та звільнення з посад;
участь в установленому порядку в укладанні та припиненні дії контрактів з керівниками навчальних закладів, що перебувають у підпорядкуванні місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, в проведенні конкурсів на заміщення вакантних посад керівників вищих навчальних закладів I-II рівнів акредитації, професійно-технічних навчальних закладів, що підпорядковані Міністерству освіти і науки, молоді та спорту України, і перебувають у державній власності, і подає Міністерству освіти і науки, молоді та спорту України відповідні матеріали;
аналіз стану виконання керівниками вищих навчальних закладів I-II рівнів акредитації, професійно-технічних навчальних закладів, що підпорядковані Міністерству освіти і науки, молоді та спорту України, умов контрактів і внесення пропозиції щодо встановлення (скорочення, продовження) терміну дії або розірвання (припинення дії) укладених контрактів;
вживання заходів із забезпечення навчальними закладами належного рівня дошкільної, позашкільної, загальної середньої та професійно-технічної освіти, організація їх навчально-методичного й інформаційного забезпечення, сприяння підвищенню кваліфікації та розвитку творчості педагогічних працівників;
забезпечення в межах своїх повноважень виконання актів законодавства щодо всебічного розвитку та функціонування української мови як державної та мов національних меншин, створення належних умов для розвитку національної освіти та освіти національних меншин; впровадження в практику освітніх та наукових програм відродження та розвитку національної культури, національних традицій українського народу і національних меншин України;
впровадження в практику рекомендованих Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України нових освітніх програм та інших педагогічних розробок, визначення регіонального компоненту у змісті освіти;
внесення на розгляд Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України пропозиції щодо запровадження експериментальних навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів, нових освітніх програм, педагогічних новацій і технологій та надання навчальним закладам статусу експериментальних;
формування замовлення на навчально-методичну літературу, бланків звітності та документів про освіту;
організація доставки підручників для забезпечення ними учнів та вихованців загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів;
залучення до реалізації освітніх програм творчих спілок, національно-культурних товариств, громадських організацій (зокрема дитячі і молодіжні), що зареєстровані у порядку, визначеному законодавством;
проведення роботи, спрямованої на виявлення, підтримку і розвиток обдарованих дітей, організація проведення таких заходів, як олімпіади, змагання, конкурси, спартакіади, турніри, виставки, фестивалі творчості, конференції, форуми, інших заходів, спрямованих на підвищення культурно-освітнього та загального фізичного рівня дітей і молоді;
співпраця з відповідним підрозділом органів внутрішніх справ та соціальної служби у запобіганні дитячій бездоглядності та попередженні вчинення правопорушень серед неповнолітніх;
організація діяльності психологічної служби та педагогічного патронажу в системі освіти;
розроблення пропозицій щодо встановлення нормативів бюджетних асигнувань на утримання навчальних і наукових закладів комунальної форми власності та соціальний захист учасників навчально-виховного і наукового процесу;
контроль за використанням капітальних вкладень і сприяння раціональному розміщенню нового будівництва об'єктів освіти, погодження проектів будівництва навчальних закладів та наукових установ;
сприяння активізації творчості та винахідницької діяльності, забезпечення в межах своїх повноважень виконання актів законодавства з питань трансферу технологій, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності, створення належних умов для впровадження в практику нових технологій та їх складових частин, виходячи з потреб регіону, вживання заходів для забезпечення захисту прав інтелектуальної власності, а також інтересів держави і суспільства;
сприяння розвитку діючих та створенню нових форм науково-технічної, науково-технологічної та інноваційної діяльності, трансферу технологій - науково-технологічних парків, інноваційних центрів, бізнес-інкубаторів тощо;
участь за дорученням Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України у проведенні експертизи інноваційних пропозицій для включення їх до державних цільових та регіональних програм, а також у науково-технічній експертизі технологій та їх складових частин з метою включення до державного реєстру технологій;
участь у визначенні інвестиційного попиту регіону у новітніх технологіях та високотехнологічних підприємствах та на основі визначених державою пріоритетів участь у визначенні доцільності виконання і фінансування інноваційних проектів у складі регіональних наукових і науково-технічних програм, а також регіональних та місцевих програм технологічного переоснащення підприємств і трансферу технологій відповідно до потреб регіону;
контроль за роботою з усунення недоліків у науковій (науково-технічній) діяльності науково-дослідних установ регіону, які повністю або частково фінансуються за рахунок державного бюджету, виявлених під час комплексних перевірок, проведених відповідними органами державної влади;
вживання у межах своєї компетенції заходів щодо поліпшення матеріальних та житлових умов студентів, працівників освіти і науки, організації їх медичного та побутового обслуговування;
розгляд питання та внесення Міністерству освіти і науки, молоді та спорту України в установленому порядку пропозицій щодо відзначення працівників освіти, сфери наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності, трансферу технологій та інтелектуальної власності державними нагородами, запровадження інших форм морального і матеріального стимулювання їх праці;
забезпечення розгляду звернень громадян з питань, що належать до його компетенції, у разі потреби вживання заходів до усунення причин, що зумовили їх появу;
підготовка та в установленому порядку подання статистичної звітності про стан і розвиток освіти і науки, інноваційної діяльності, стан реалізації інноваційних проектів, виконання програм технологічного переоснащення підприємств, а також щодо трансферу технологій та забезпечення захисту прав інтелектуальної власності в регіоні, що належать до його компетенції;
подання пропозиції щодо налагодження міжнародного наукового і технологічного співробітництва, залучення іноземних інвестицій для технологічного переоснащення підприємств регіону;
створення регіональної бази даних про технології та їх складові, забезпечення в установленому порядку поширення інформації про технологічні потреби регіону з метою залучення інвестицій;
здійснення підготовки інформаційних матеріалів щодо інноваційного потенціалу регіону та можливостей щодо залучення інвестицій для створення високотехнологічних підприємств;
участь у межах своїх повноважень в організації на відповідній території виставково-ярмаркових заходів;
координація роботи вищих навчальних закладів I-IV рівнів акредитації та наукових установ незалежно від їх підпорядкування і форм власності з питань, спрямованих на реалізацію державної політики в галузі освіти та науки в регіоні;
підготовка пропозиції до проектів державних цільових, галузевих та регіональних програм поліпшення становища освіти, науки, дітей і молоді, відпочинку та дозвілля дітей і молоді, розвитку фізичної культури та спорту, забезпечення їх виконання;
розроблення і подання на розгляд держадміністрації пропозиції до проектів фінансування та матеріально-технічного забезпечення виконання програм і здійснення заходів, спрямованих на поліпшення становища освіти, науки, дітей і молоді, розвиток фізичної культури та спорту;

................
Перейти до повного тексту