- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА
СПОРТУ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
28.08.2012 протокол № 8/2-2 |
Про впровадження нових стандартів початкової освіти
Заслухавши і обговоривши доповідь Міністра освіти і науки, молоді та спорту України Табачника Д.В., співдоповідь президента Національної академії педагогічних наук України Кременя В.Г., виступи учасників засідання, колегія відзначає, що Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України, Міністерством освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управліннями освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, регіональними закладами післядипломної педагогічної освіти, навчальними закладами та установами освіти проведена значна підготовча робота до впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти, а саме:
- розроблено, обговорено на зібраннях всеукраїнського рівня, розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства нові навчальні програми для 1 - 4 класів загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою, з навчанням російською та іншими мовами національних меншин, які 12 вересня 2011 року затверджено колегією Міністерства (наказ МОНмолодьспорту України від 12.09.2011 р.
№ 1050 );
- з метою оновлення змісту початкової загальної освіти проведено Всеукраїнський конкурс підручників для учнів 1 - 4 класів, на якому обрано найкращі за змістом роботи.
Вперше за останні роки Державне замовлення на видання підручників для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів виконано своєчасно і в повному обсязі. Надруковано та доставлено до шкіл 59 назв підручників для 1 класу загальним накладом майже 4,5 мільйонів примірників.
За ініціативи Міністерства проведено всеукраїнські акції "Нові стандарти - нова школа" та "Дай руку, першокласнику!", в яких узяли участь понад двадцять п'ять з половиною тисяч педагогічних працівників з 1517 адміністративних одиниць країни. За підсумками проведення акцій буде забезпечено вивчення та узагальнення ефективних інноваційних форм роботи, спрямованих на розвиток освітньої галузі.
За оперативними даними, у 1-х класах денних загальноосвітніх навчальних закладів у 2012 - 2013 навчальному році буде навчатися 431430 учнів.
Про створення умов для учнів 1-х класів свідчать такі оперативні дані: наявність куточків відпочинку в класних кімнатах (1 клас) - 98 відсотків від загальної кількості класних кімнат; наявність кімнат відпочинку (сну) для першокласників, які відвідують групи продовженого дня, - близько 85 відсотків від загальної потреби; наявність ігрових кімнат - 78 відсотків.
Внутрішнє водопостачання забезпечено у 85 відсотках загальноосвітніх навчальних закладів.
Кількість учителів початкових класів складає 98491 особа, що становить 23,3 відсотка від загальної чисельності педагогічних працівників.
З них жінок - 97355 (98,9 відсотка) осіб, чоловіків - 1136 (1,1 відсотка) осіб.
Закінчену вищу освіту мають 80251 учитель початкових класів (85 відсотків), з них: спеціалістів - 9601; спеціалістів другої категорії - 8872; спеціалістів першої категорії - 24912; спеціалістів вищої категорії - 36866 осіб.
Незакінчену вищу освіту (бакалавра) мають 1888 вчителів початкових класів, загальну середню - 110 вчителів.
За зведеною інформацією по Всеукраїнській акції "Дай руку, першокласнику!", в районних методичних кабінетах (центрах) показано 100-відсоткову наявність планів розвитку освіти на відповідний період; зменшення обсягу документів, які готують учителі під час атестації; відзначено наявність програм підготовки вчителів початкових класів до реалізації нових навчальних програм у 2012 - 2013 навчальному році у всіх загальноосвітніх навчальних закладах; можливість отримання консультацій з підготовки до впровадження нового змісту початкової загальної освіти з 1 вересня 2012 року (складання календарних планів, організація навчання учнів 1 класу за новими навчальними програмами, використання інформаційно-комунікаційних технологій тощо).
У 2012/2013 навчальному році діяльність педагогічних колективів, методичних служб, органів управління освітою необхідно і важливо спрямувати на підвищення якості початкової освіти шляхом:
- створення умов для утвердження особистісно зорієнтованого навчання;
- забезпечення еквівалентності різних форм здобуття початкової загальної освіти;
- посилення регламентуючої ролі початкової школи в системі неперервної освіти;
................Перейти до повного тексту