1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
14.06.2010 № 561
Про Всеукраїнську експедицію учнівської та студентської молоді "Моя Батьківщина - Україна"
Відповідно до Положення про Міністерство освіти і науки України , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.12.2006 № 1757 (із змінами), з метою вдосконалення патріотичного та громадянського виховання підростаючого покоління на традиціях і звичаях українського народу, формування гармонійно розвиненої особистості шляхом залучення молоді до активної діяльності з вивчення історичної та культурної спадщини
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про Всеукраїнську експедицію учнівської та студентської молоді "Моя Батьківщина - Україна", що додається.
2. Міністерству освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій довести Положення про Всеукраїнську експедицію учнівської та студентської молоді "Моя Батьківщина - Україна" до відома керівників навчальних закладів і, починаючи з 2010 року, здійснити організаційні заходи щодо проведення 1-го та 2-го етапів конкурсу та забезпечити участь переможців у фінальному етапі конкурсу.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Зайцеву І.П.
Міністр Д.В. Табачник
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки України
14.06.2010 № 561
ПОЛОЖЕННЯ
про Всеукраїнську експедицію учнівської та студентської молоді "Моя Батьківщина - Україна"
I. Загальні положення
1.1. Всеукраїнська експедиція учнівської та студентської молоді "Моя Батьківщина - Україна" проводиться з метою вдосконалення патріотичного та громадянського виховання підростаючого покоління на традиціях і звичаях народу України, формування гармонійно розвиненої особистості шляхом залучення молоді до активної діяльності з вивчення історичної та культурної спадщини, історії рідного краю, ознайомлення з географічними, етнографічними, культурними та історичними заповідниками, пам'ятками та об'єктами заповідного фонду.
1.2. Основними завданнями експедиції є:
виховання в учнівської та студентської молоді патріотизму, любові до України, поваги до народних звичаїв, традицій, духовних і культурних цінностей усіх націй і народів, які живуть в Україні;
формування в учнівської та студентської молоді активної громадянської позиції;
залучення молоді до активної діяльності з вивчення історії рідного краю та довкілля, географічних, етнографічних, історичних об'єктів і явищ соціального життя, а також до природоохоронної та дослідницької роботи;
створення умов для оволодіння учнівською та студентською молоддю практичними навичками пошукової роботи, розширення напрямів краєзнавчих досліджень;
задоволення потреб учнівської молоді у професійному самовизначенні відповідно до їх інтересів і здібностей;
просвітницька діяльність.
II. Керівництво експедицією
2.1. Координацію проведення експедиції здійснює Міністерство освіти і науки. Науково-методичне керівництво забезпечує Інститут проблем виховання Національної академії педагогічних наук (за згодою).
Безпосереднє керівництво експедицією здійснює координаційна рада, склад якої затверджується Міністерством освіти і науки.
До складу ради входять представники Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді Міністерства освіти і науки, Українського державного центру "Мала академія наук України" Міністерства освіти і науки, Українського державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді Міністерства освіти і науки, Українського державного центру позашкільної освіти Міністерства освіти і науки, інших зацікавлених установ та організацій (за їх згодою).
2.2. В Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі проведенням експедиції керують Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
2.3. Організаційне та методичне забезпечення експедиції здійснюють Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді Міністерства освіти і науки, Український державний центр "Мала академія наук України" Міністерства освіти і науки, Український державний центр туризму і краєзнавства учнівської молоді Міністерства освіти і науки, Український державний центр позашкільної освіти Міністерства освіти і науки, Кримські республіканські, обласні, Київські та Севастопольські міські позашкільні навчальні заклади відповідно до напрямів діяльності.
III. Учасники експедиції
3.1. До участі в експедиції запрошуються вихованці, учні, слухачі позашкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів і студенти вищих навчальних закладів, а також дитячі громадські об'єднання та організації, клуби за місцем проживання тощо (далі - учасники).
Експедиція є відкритою для участі молоді з інших країн.
3.2. За результатами експедиції щорічно та поетапно проводиться конкурс пошукових і науково-дослідницьких робіт:
1-й етап - у районах, містах (крім професійно-технічних і вищих навчальних закладів) - вересень поточного року - серпень наступного року;
2-й етап (регіональний) - в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі - жовтень - листопад наступного року;
3-й етап - фінальний етап конкурсу - грудень наступного року.
3.3. На конкурс можуть бути подані роботи, виконані колективно (пошукова група) або індивідуально.
IV. Умови участі в експедиції
4.1. Для участі в експедиції учасниками проводиться пошукова, науково-дослідницька робота, збір емпіричних даних, фактичних матеріалів, статистичної інформації під час походів, експедицій, подорожей, виконання практичних робіт у лабораторіях, теплицях, на навчально-дослідних земельних ділянках, сільськогосподарських і промислових підприємств, а також під час відпочинку в таборах.
Експедиція проводиться за напрямами, зміст яких визначається цим Положенням.
4.2. Напрями експедиції:
"Живи, земле";
"Духовно-культурна спадщина мого роду";
"Козацькому роду нема переводу";
"Із батьківської криниці";
"З попелу забуття";
"Живи і возрадуйся, роде наш красний";
"Славні імена земляків";
"Заповідними стежками рідного краю";
"Яблука з дідусевого саду";
"Дарунки осіннього поля";
"Барвистий світ тварин та птиці";
"Кухлик меду";
"Геологічними стежками України";
"Географія рідного краю";
"Рідного слова краса і співучість".
4.3. Зміст напрямів
4.3.1. "Живи, земле"
У рамках напряму проводиться пошукова та науково-дослідницька робота щодо виявлення, вивчення та збереження природного та духовного багатства рідної землі; практична природоохоронна діяльність (участь у створенні екомережі як ефективного механізму збереження біологічного і ландшафтного різноманіття, очищення і впорядкування водних джерел, малих річок, ставків, озер, їх берегів; виявлення та усунення джерел забруднення водних об'єктів; проведення протиерозійних практичних робіт для захисту ґрунтів від вітрової та водної ерозії, виявлення та усунення наслідків іригаційної діяльності людини; лісозбереження та лісовідновлення, створення об'єктів зеленого будівництва); просвітницька робота з енергозбереження (енергоефективність традиційних, відновлювальних, альтернативних джерел); відновлення історичної та культурної спадщини (рукописів і книг, природних, історичних та архітектурних пам'яток (замків і фортець, курганів і могильників, стоянок первісних людей і кочових племен)).
4.3.2. "Духовна спадщина мого роду"
У рамках напряму проводяться дослідження духовних джерел українського народу (історія релігії, різноманіття вірувань в Україні, роль релігійних конфесій у державотворчих процесах нашого народу); вивчення взаємовідносин людини та суспільства, людини і держави, людини та церкви; роль і місце відбудованих, відроджених соборів і монастирів, новозбудованих церков, каплиць у відродженні вікових моральних цінностей українців.
4.3.3. "Культурна спадщина мого народу"
У рамках напряму проводиться вивчення історії розвитку культури й мистецтва регіону. Учасники експедиції досліджують особливості розвитку літератури, образотворчого мистецтва, музики, архітектури, кіномистецтва тощо.
Пошуково-дослідницька робота спрямовується на збір матеріалів про видатних діячів культури та мистецтва регіону (їх творчий шлях, головні здобутки, вплив на розвиток культури регіону та України); про культурні традиції (запровадження регіональних традиційних свят: пісні, танцю, поезії, музики, мови). Учасники експедиції узагальнюють матеріали щодо розвитку музеїв, залів, виставок у регіоні та навчальних закладах.
Проводяться зустрічі з діячами культури та мистецтва, конференції, фестивалі, виставки, конкурси, свята різного рівня, на яких учасники матимуть можливість представити власні твори, здобутки творчих та сімейних колективів.
4.3.4. "Козацькому роду нема переводу"
У рамках напряму проводяться дослідження періоду козацької доби (перші козацькі поселення та укріплення, пам'ятні дати в історії козаччини, боротьба з іноземними поневолювачами, утворення Козацької Республіки, видатні особи цього періоду), побуту та традицій козацтва (козаки в повсякденному житті та у походах, їх зброя і військове спорядження, укріплення); відображення козацької доби в народній творчості (пісні, думи, легенди, приказки та прислів'я); вивчення історії бойового гопака.
Учасники експедиції зустрічаються із представниками козацьких організацій і беруть участь у походах козацькими шляхами.
4.3.5. "Із батьківської криниці"
У рамках напряму вивчаються традиційні свята, обряди, побутова культура, народні ремесла, народна творчість, медицина і педагогіка, народні ігри та забави, проводяться дослідження виникнення давніх музичних інструментів, історії зеленого будівництва, садово-паркового мистецтва та природокористування.
Робота може бути спрямована на вивчення діалектів рідного краю, створення етнографічних словників, запис легенд, дум тощо, вивчення місцевої літературної спадщини та сучасності, пропагування народної творчості (зокрема фольклорних свят і свят народних обрядів свого краю), створення дитячих, юнацьких і сімейних фольклорних колективів.

................
Перейти до повного тексту