- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
УКРАЇНИ
ЛИСТ
Міністерство освіти і науки,
молоді та спорту
Автономної Республіки Крим,
управління освіти і науки обласних,
Київської та Севастопольської
міських державних адміністрацій
Про організацію літнього відпочинку дітей
З метою забезпечення зайнятості дітей влітку та якісної організації виховної роботи в таборах відпочинку з денним перебуванням Міністерство надсилає для використання в роботі методичні рекомендації щодо організації літнього відпочинку дітей у 2012 році. Просимо довести до відома керівників оздоровчих закладів.
Заступник Міністра |
Б.М. Жебровський |
Додаток 1
до листа МОНмолодьспорту
23.05.2012 № 1/9-391
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо організації літнього відпочинку дітей
Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 12.04.12 року
№ 464 "Про організацію літнього оздоровлення та відпочинку дітей у 2012 році" визначено ряд завдань щодо реалізації права кожної дитини на повноцінний відпочинок та оздоровлення, забезпечення зайнятості дітей та підлітків, профілактики асоціальних явищ в молодіжному середовищі, задоволення інтересів і духовних запитів відповідно до індивідуальних потреб дітей шкільного віку. Особливу увагу слід звернути на забезпечення відпочинку та оздоровлення дітей, які потребують соціальної підтримки, а саме: дітям із соціально-незахищених та пільгових категорій, дітям з особливими потребами.
Державна політика щодо організації відпочинку дітей та учнівської молоді в літній період регламентується відповідними нормативно-правовими документами:
З метою забезпечення змістовного відпочинку дітей на базі загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів щорічно створюються табори з денним перебуванням. Виховна робота в таборі поєднує відпочинок, працю, спорт та пізнавальну, естетичну, екологічну, оздоровчу діяльність. Основною метою виховної роботи є забезпечення необхідних умов для змістовного відпочинку, організації оздоровлення дітей і підлітків, формування здорового способу життя, творчого і духовного розвитку. Зміст, форми та методи роботи сприяють розвитку ініціативи та самодіяльності дітей, спрямовані на формування загальнолюдських духовних цінностей на основі історико-культурних традицій рідного краю.
Завданнями виховної роботи є:
- організація культурного та змістовного дозвілля;
- виховання шанобливого ставлення до історії, культурної спадщини та природи рідного краю;
- прищеплення поваги до праці та трудової діяльності;
- пропагування здорового способу життя та занять спортом.
Виховна робота в таборі з денним перебуванням має ряд специфічних особливостей, врахування яких є запорукою створення у таборі життєрадісної атмосфери і забезпечення повноцінного відпочинку та розвитку дітей. При плануванні заходів потрібно пам’ятати, що в них братимуть участь діти з різним соціальним досвідом, умовами життя і виховання. Також слід звернути увагу на добровільність участі дітей у справах табору та вибору занять, які їм більше до вподоби. Короткотривалий період існування табірного колективу вимагає чіткого початку і завершення табірної зміни, обов'язкової оцінки діяльності кожної дитини, надання дітям можливості бачити і розуміти результати своєї праці. Значний виховний потенціал має й сам тимчасовий дитячий колектив табору. Моральна атмосфера, доброзичливе ставлення однолітків і вихователів до кожної дитини сприяє самоствердженню і тих дітей, які іноді в шкільному житті вважались важковиховуваними. Заплановані заходи мають стимулювати творчий розвиток, ініціативу, кмітливість, активність дитини. Протягом зміни можна провести такі заходи та бесіди:
- вечір: "Давайте познайомимось";
- концертна програма "Алло, ми шукаємо таланти";
- день гумору "Сміх та й тільки";
- конкурс "Найрозумніший", "Пензлик миру та злагоди";
- вікторина "Відкрий для себе світ природи";
- операція "Подарунок друзям", "Якби я був чарівником";
- танцювальний марафон "Стоптані черевики";
- конкурс малюнків на асфальті "Краса моєї України", "Моя дитяча мрія";
- розважальна програма "Калейдоскоп розваг"; "Всі ігри в гості йдуть до нас";
- конкурс інсценованої казки "Відчиняє двері казка";
- день іменинника "День варення";
- операція "Чисте подвір’я" ;
- спортивне свято "Козацькі забави";
- гра-випробовування "Веселкова зірниця";
- конкурс поробок із природного матеріалу "Чарівник";
- конкурс "Нумо, дівчата, хлопці!";
- свято "У країні дорожніх знаків";
- літературна вікторина "Світло книг не згасне в нашому домі", "Барви рідного слова";
- свято солодкоїжок;
- бесіди: "Хай править світом доброта";
- "Мій рідний край оспіваний вітрами";
- "Скарби українського гумору";
- "Наш край у роки Великої Вітчизняної війни: сторінки історії";
- "Дитинство, опалене війною";
- "Лінощі псують людину";
- "Маленька праця краща за велике безділля";
- "Якщо ми будемо друзями, щасливою буде земля";
- "Дружба починається з посмішки";
- "Урок милосердя".
Рекомендуємо при плануванні заходів врахувати державні свята та пам’ятні дати:
1.06 - Міжнародний день захисту дітей.
3.06 - Трійця.
5.06 - Всесвітній день навколишнього середовища.
22.06 - День початку Великої Вітчизняної війни.
28.06 - День Конституції України.
12.08 - Міжнародний день молоді.
23.08 - День Державного прапора України.
24.08 - День Незалежності України.
У зв’язку з проведенням в Україні чемпіонату Європи з футболу та підвищенням інтересу української нації до спорту рекомендуємо включити бесіди з даної тематики, які б формували у дітей бажання вести здоровий спосіб життя, пропагували заняття фізичною культурою і спортом. В рамках цієї теми доречно акцентувати увагу дітей на толерантному відношенні до культури, мови і традицій інших народів.
Відпочинок дитини повинен бути наповнений яскравими враженнями і гарним настроєм. Для успішного здійснення процесу відпочинку заздалегідь мають бути підготовлені приміщення для гурткової роботи, відеозал, ігрова кімната, актова зала, спортивний зал, бібліотека, ігрові та спортивні майданчики на території закладу. Добре, якщо на території табору є літні альтанки, де можна в спекотний день пограти в настільні ігри чи почитати книжки.
................Перейти до повного тексту