- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про проведення експерименту щодо організації інтегрованого навчання осіб з особливими освітніми потребами у вищих навчальних закладах I-IV рівнів акредитації незалежно від форм власності та підпорядкування
З метою створення організаційно-методичних засад інтегрованого навчання студентів з особливими освітніми потребами у вищих навчальних закладах I-IV рівнів акредитації
НАКАЗУЮ:
1. На підставі результатів експерименту, схвалених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 24.04.2012
№ 511 , запровадити експеримент щодо організації інтегрованого навчання осіб з особливими освітніми потребами у вищих навчальних закладах I - IV рівнів акредитації незалежно від форм власності та підпорядкування (далі - експеримент).
2. Затвердити:
2.1. Програму проведення експерименту, що додається;
2.2. Перелік вищих навчальних закладів I-IV рівнів акредитації згідно з додатком 1.
3. Утворити координаційну раду у складі згідно з додатком 2.
4. Департаменту наукової діяльності та ліцензування (Якименко О.В.) включати до плану прикладних досліджень розробку методів, форм і засобів формування умов комплексного супроводу (корекційно-реабілітаційного, психолого-педагогічного, соціального, медичного, технічного) навчання студентів з особливими освітніми потребами.
5. Департаменту вищої освіти (Коровайченко Ю.М.), Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Удод О.А.) за результатами експерименту розробити проект положення щодо організації інтегрованого навчання осіб з особливими освітніми потребами у вищих навчальних закладах I-IV рівнів акредитації та подати на затвердження Міністерству освіти і науки молоді та спорту України.
6. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Перший заступник Міністра |
Є.М. Суліма |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки, молоді та спорту України
24.04.2012 № 512
ПРОГРАМА
проведення експерименту щодо організації інтегрованого навчання осіб з особливими освітніми потребами у вищих навчальних закладах I-IV рівнів акредитації на 2012-2014 рр.
Тема експерименту: "Системний підхід до організації інтегрованого навчання осіб з особливими освітніми потребами у вищих навчальних закладах I-IV рівнів акредитації".
Актуальність експерименту
У
Конвенції про права інвалідів , ратифікованій 30 березня 2007 року, у статті 24 "Освіта" зазначено, що держави - учасники Конвенції мають забезпечити особам з інвалідністю доступ до вищої освіти, професійного навчання, освіти для дорослих і навчання протягом всього життя без дискримінації і нарівні з іншими. З цією метою держави-учасники повинні забезпечувати для таких осіб належну адаптацію освітнього середовища.
Це завдання може бути виконано за умови створення спеціальних умов - системи комплексного (корекційно-реабілітаційного, андрагогічного, психолого-педагогічного, медичного, технічного та організаційного) супроводу навчання молоді з особливими освітніми потребами.
Термін продовження проведення експерименту
Перший етап (2012 - 2013 рр.) передбачає вивчення аналізу стану освіти студентів з особливими освітніми потребами та внесення коректив до розроблених документів, науково-методичних та навчально-методичних матеріалів щодо організації інтегрованого навчання у вищих навчальних закладах.
Другий етап (2013 - 2014 рр.) передбачає апробацію розроблених документів, узагальнення експериментальних матеріалів системи комплексного супроводу в інтегрованих академічних групах.
Об'єкт дослідження - навчально-виховний процес у вищих навчальних закладах, в яких навчаються студенти з особливими освітніми потребами.
Предмет дослідження - методи, форми, й засоби формування умов комплексного супроводу навчання студентів з особливими освітніми потребами.
Мета дослідження - розробити та експериментально перевірити нормативи до реабілітаційних заходів засобами освіти, які є елементами технології впровадження комплексного (корекційно-реабілітаційного, психолого-педагогічного, андрагогічного, соціального, медичного, організаційного, технічного) супроводу навчання студентів з особливими освітніми потребами.
Гіпотеза дослідження полягає в тому, що існуюча система освіти в Україні може забезпечити рівний доступ до якісної вищої освіти студентів з особливими освітніми потребами, якщо для них створені спеціальні умови для навчання (виховання), що включають корекційно-реабілітаційну, психолого-педагогічну, андрагогічну, соціальну, медичну, організаційну та ін. системну роботу (супровід) з надання послуг, забезпечення індивідуальними технічними засобами навчання та створення такого навчально-виховного середовища, без якого не можливо засвоєння освітніх програм вищезазначеною категорією молоді.
Для досягнення мети експерименту та перевірки гіпотези ставляться такі завдання:
На рівні Міністерства освіти, молоді та спорту України, Інституту інноваційних технологій і змісту освіти
1. Розроблення нормативних документів для забезпечення вищими навчальними закладами рівного доступу до якісної освіти осіб з особливими освітніми потребами в умовах інтегрованого навчання (2012 - 2014 рр.).
2. Підготовка науково-методичних та навчально-методичних матеріалів для організації комплексного (корекційно-реабілітаційного, психолого-педагогічного, андрагогічного медичного, технічного та організаційного) супроводу експерименту у вищих навчальних закладах (2012 - 2014 рр.).
3. Організація (поточних та заключної) конференцій, круглих столів, семінарів з питань проведення та результатів експерименту (2012 - 2014 рр.).
4. Узагальнення досвіду, розповсюдження його у вищих навчальних закладах України та за кордоном.
На рівні вищого навчального закладу
1. Підготувати план заходів щодо проведення експерименту (2012 - 2014 рр.).
2. Організувати роботу спеціального навчально-виховного підрозділу для адаптації студентів з особливими освітніми потребами до умов навчання у вищому навчальному закладі (2012 - 2014 рр.).
Очікувані результати
1. Створення нормативних документів з питань організації інтегрованого навчання у вищих навчальних закладах для осіб з особливими освітніми потребами.
2. Підготовка науково-методичних та навчально-методичних матеріалів з питань комплексної системи супроводу (андрагогічного, корекційно-реабілітаційного, психолого-педагогічного, соціального, медичного, організаційного та технічного) навчання осіб з особливими освітніми потребами.
3. Створення моделей спеціальних освітніх послуг для вищезазначеної категорії молоді з урахуванням нозологій.
4. Створення у вищих навчальних закладах, що є учасниками експерименту сучасної бази для забезпечення рівного доступу до якісної вищої освіти осіб з особливими освітніми потребами, з метою забезпечення їх широкої інтеграції в загальний освітній простір.
Директор Інституту інноваційних технологій і змісту освіти |
О.А. Удод |
................Перейти до повного тексту