- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
НАКАЗ
14.05.2012 № 570
Про затвердження Програми навчання та професійного розвитку працівників навчальних закладів
На виконання пункту 52.2.2 Національного плану дій на 2012 рік щодо впровадження
Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава" , затвердженого Указом Президента України від 12 березня 2012 року № 187, відповідно до наказу МОНмолодьспорту України від 13.04.2012
№ 465 "Про утворення групи консультантів з питань професійного розвитку працівників навчальних закладів" та з метою розповсюдження кращих практик викладання, впровадження різних форм і методів навчання, сучасних моделей організації навчально-виховного процесу, підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формування в них інформаційної компетентності
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити як такі, що додаються:
1.1. Програму навчання та професійного розвитку працівників навчальних закладів на 2012 рік (далі - Програма).
1.2. План заходів щодо реалізації Програми навчання та професійного розвитку працівників навчальних закладів на 2012 рік (далі - План заходів).
2. Департаменту вищої освіти (Коровайченко Ю.М.) забезпечити адміністративну та інформаційну підтримку запровадження Програми та виконання Плану заходів.
3. Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Удод О.А.) здійснювати організаційне та науково-методичне забезпечення Програми та Плану заходів.
4. Міністерству освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, керівникам закладів післядипломної педагогічної освіти провести відповідну організаційну роботу та сприяти впровадженню Програми.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки, молоді та спорту України
14.05.2012 № 570
ПРОГРАМА
навчання та професійного розвитку працівників навчальних закладів на 2012 рік
Головна мета Програми
Визначення стратегії розвитку післядипломної педагогічної освіти та районних (міських) науково-методичних установ на найближчий період.
Розроблення механізму інноваційного розвитку закладів післядипломної педагогічної освіти.
Створення сприятливих умов для навчання та професійного розвитку педагогічних працівників навчальних закладів згідно з пріоритетами державної соціально-економічної політики, орієнтованої на задоволення потреб особистості, суспільства і держави.
Формування здатності педагогічних працівників здійснювати професійну діяльність на демократичних і гуманістичних засадах.
Завдання реалізації Програми
Розвиток освіти на національних засадах з урахуванням регіональних особливостей і світового досвіду, досягнення працівниками навчальних закладів соціально необхідного рівня професійної підготовки в обсязі, передбаченому чинним законодавством.
Модернізація концептуальних, структурних, організаційних засад післядипломної педагогічної освіти.
Органічне поєднання в змісті навчання педагогічних працівників загальноосвітньої та фахової складових.
Створення належних умов для постійного навчання та професійного розвитку педагогічних працівників у закладах післядипломної педагогічної освіти.
Запровадження ефективних форм і методів навчання для професійного розвитку педагогічних працівників у навчальних закладах.
Зміцнення кадрового складу науково-методичних установ району (міста).
Пріоритетні напрями реалізації Програми
Підвищення якості післядипломної педагогічної освіти шляхом упровадження інноваційних технологій навчання.
Забезпечення доступності та безперервності освіти.
Формування та підтримка професійної компетентності педагогічних працівників, що передбачає на належному рівні:
створення умов для безперервного професійного розвитку педагогічних працівників;
посилення практичної та особистісно орієнтованої спрямованості навчання;
посилення ролі самоосвіти та науково-методичної роботи на всіх рівнях.
Удосконалення системи навчання та професійного розвитку працівників навчальних закладів шляхом розповсюдження кращих практик викладання в системі післядипломної педагогічної освіти та діяльності районних (міських) методичних кабінетів.
Основні шляхи реалізації Програми
Створення нової нормативно-правової бази післядипломної педагогічної освіти, науково-методичних установ та районних (міських) методичних кабінетів.
Модернізація закладів післядипломної педагогічної освіти шляхом демократизації, децентралізації їх як осередків підвищення професійного рівня та фахової майстерності педагогічних працівників на курсах та у міжкурсовий період.
Налагодження видання навчальної, науково-методичної, науково-популярної, довідкової літератури для освіти педагогічних працівників та створення інформаційно-методичного забезпечення (електронні посібники, віртуальні лабораторії, електронні бази знань, освітні портали тощо), а також забезпечення умов їх використання у системі післядипломної педагогічної освіти та діяльності методичних служб.
Проведення моніторингу якості післядипломної педагогічної освіти на різних рівнях, забезпечення участі України у відповідних міжнародних порівняльних дослідженнях освіти дорослих.
Модернізація системи психолого-педагогічної, методичної, практичної підготовки педагогічних працівників та підвищення їх професійної компетентності та фахової майстерності.
Підготовка педагогічних працівників щодо впровадження сучасних інноваційних технологій у навчальний процес.
Забезпечення ефективної взаємодії педагогічних колективів загальноосвітніх навчальних закладів та регіональних координаторів закладів післядипломної педагогічної освіти з метою обміну досвідом.
Впровадження світових інноваційних педагогічних технологій, спрямованих на підвищення рівня інноваційного розвитку загальноосвітніх навчальних закладів.
Принципи реалізації Програми
Принцип кооперації базується на розумінні сервісної функції післядипломної педагогічної та науково-методичної роботи з педагогічними працівниками, що має сприяти розвитку системи освіти регіону, на основі прогнозування ефективності професійного розвитку педагогічних кадрів. Реалізація принципу базується на координації принципу діяльності всіх структурних підрозділів закладів післядипломної педагогічної освіти та методичних служб, що забезпечують виконання пріоритетних функцій освітнього закладу, послідовність етапів вирішення завдань - від виникнення ідеї, її технологічної розробки, експертизи та експериментальної перевірки до практичної реалізації.
................Перейти до повного тексту