- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ
УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють за науково-педагогічним проектом "Росток", на 2012/2013 навчальний рік
На виконання Закону України
"Про загальну середню освіту" , наказу Міністерства освіти і науки від 19.10.2009 № 949 "Про продовження дослідно-експериментальної роботи за науково-педагогічним проектом "Росток" на період до 2014 року", з метою впровадження
Державного стандарту початкової загальної освіти , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2011 р. № 462,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Типові навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють за науково-педагогічним проектом "Росток", на 2012/2013 навчальний рік, що додаються.
3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Заступник Міністра |
Б.М. Жебровський |
Додаток 1
до наказу МОНмолодьспорту
06.04.2012 № 435
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють за науково-педагогічним проектом "РОСТОК", на 2012/2013 навчальний рік
Типові навчальні плани для 1 - 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання (додатки 2, 4), навчанням мовами національних меншин (додатки 3, 5), які працюють за науково-педагогічним проектом "Росток", розроблено відповідно до Закону України
"Про загальну середню освіту" ,
Державного стандарту початкової загальної освіти , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2000 р. № 1717 (чинного для 2 - 4 класів на 2012/2013 н. р.),
Державного стандарту базової і повної середньої освіти , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 р. № 24, наказу МОН України від 19.10.2009 № 949 "Про продовження дослідно-експериментальної роботи за науково-педагогічним проектом "Росток" на період до 2014 року", наказу МОН України від 07.11.2000
№ 522 "Про затвердження Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності" , наказу МОН України від 20.02.2002
№ 114 "Про затвердження Положення про експериментальний загальноосвітній навчальний заклад" , наказу МОН України від 23.11.2009
№ 1054 "Про внесення змін до Положення про експериментальний загальноосвітній навчальний заклад" , наказу МОН України від 23.02.2004 р.
№ 132 , зі змінами, внесеними наказом МОН України від 05.02.2009 р.
№ 66 , "Про затвердження Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів" (5 - 9 класи), наказу МОНмолодьспорту України від 10.06.2011
№ 572 "Про Типові навчальні плани початкової школи" з метою поетапного впровадження
Державного стандарту початкової загальної освіти , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 р. № 462 (для 1 класу на 2012/2013 н. р.).
Відповідно до
Державного стандарту початкової загальної освіти , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 р. № 462, до інваріативної складової змісту початкової освіти увійшли освітні галузі "Природознавство" та "Суспільствознавство". У навчальних планах загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють за науково-педагогічним проектом "Росток", у 1 класі зазначені освітні галузі "Природознавство" та "Суспільствознавство" реалізуються через інтегрований навчальний предмет "Навколишній світ".
У 5 - 6 класах продовжується вивчення інтегрованого навчального предмета "Навколишній світ", який реалізує завдання предметів "Природознавство" та "Географія" відповідної галузі "Природознавства".
Вивчення географії України у 8 та 9 класах загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання рекомендовано завершувати 17-годинними курсами фізичної та економічної й соціальної географії своєї області (регіону) відповідно до програми "Рідний край" та переліку програм і посібників, підготовлених і схвалених до використання предметною комісією з географії Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України для окремих регіонів країни, районів, а подекуди окремих міст і сіл. Для цього у навчальному плані передбачено 0,5 год. у тижневому навантаженні.
Типові навчальні плани містять інваріантну складову, обов'язкову для всіх експериментальних загальноосвітніх навчальних закладів, незалежно від їх підпорядкування і форм власності, та варіативну, якою передбачено додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення факультативів, індивідуальних і групових занять, що визначаються загальноосвітніми навчальними закладами з урахуванням інтересів і потреб учнів, цілей та завдань науково-педагогічного проекту "Росток", а також рівня навчально-методичного та кадрового забезпечення навчального закладу. Так, навчальними планами передбачено за рахунок годин варіативної складової збільшення часу на вивчення природничо-математичних предметів інваріантної складової, іноземної мови (з 1-го класу), курсу "Інформаційна культура" (1 клас), навчального предмета "Навколишній світ" (2 клас), "Креслення" (з 7-го класу), "Інформатики" (з 5-го класу), навчальних курсів за вибором "Основи дизайну" (з 5-го класу), спецкурсу "Елементи теорії ймовірностей" (з 6-го класу).
За умови відповідного навчально-методичного забезпечення у 2 класі можливе продовження викладання курсу "Інформаційна культура" натомість навчального предмета "Сходинки до інформатики", який забезпечує виконання завдань освітньої галузі "Технології".
Поділ класів на групи при вивченні окремих предметів, враховуючи специфіку педагогічного експерименту, при наявності педагогічних кадрів і необхідних приміщень, здійснюється відповідно до
нормативів , затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 № 128.
Поділ класів на групи при вивченні окремих предметів, враховуючи специфіку педагогічного експерименту, при наявності педагогічних кадрів і необхідних приміщень, здійснюється відповідно до
нормативів , затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 № 128.
Для 10 - 11 класів рекомендовано використовувати
Типові навчальні плани , що затверджені наказом МОН України від 27.08.2010 № 834 "Про затвердження Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів III ступеня".
Заступник директора Інституту інноваційних технологій і змісту освіти |
Т.О. Пушкарьова |
Додаток 2
до наказу МОНмолодьспорту
06.04.2012 № 435
ТИПОВИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
початкової школи з українською мовою навчання
Освітні галузі |
Навчальні предмети |
Кількість годин на тиждень |
1 клас |
2 клас |
3 клас |
4 клас |
Інваріантна частина |
Мови і літератури |
Українська мова |
8 |
7 |
7 |
7 |
Іноземна мова |
1 |
2 |
2 |
2 |
Математика |
Математика |
4 |
5 |
5 |
5 |
Природознавство |
Навколишній світ |
2 |
2 |
3 |
3 |
Суспільствознавство |
Мистецтво |
Музичне мистецтво* |
1 |
1 |
1 |
1 |
Образотворче мистецтво* |
1 |
1 |
1 |
1 |
Технології |
Трудове навчання |
1 |
1 |
1 |
1 |
Сходинки до інформатики |
- |
1 |
1 |
1 |
Здоров'я і фізична культура |
Основи здоров'я |
1 |
1 |
1 |
1 |
Фізична культура** |
3 |
3 |
3 |
3 |
Разом |
19 + 3 |
21 + 3 |
22 + 3 |
22 + 3 |
Варіативна частина |
Додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять, з них: |
1 |
1 |
1 |
1 |
Навколишній світ |
- |
1 |
- |
- |
Інформаційна культура |
1 |
- |
- |
- |
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня (за санітарними нормами) |
20 |
22 |
23 |
23 |
Сумарна кількість навчальних годин інваріантної і варіативної складових, що фінансується з бюджету (без урахування поділу класів на групи) |
23 |
25 |
26 |
26 |
__________
* Навчальний заклад може обирати окремі курси "Музичне мистецтво" та "Образотворче мистецтво" або інтегрований курс "Мистецтво".
** Години фізичної культури не враховуються при визначені гранично допустимого навантаження учнів, але обов'язково фінансуються.
Додаток 3
до наказу МОНмолодьспорту
06.04.2012 № 435
ТИПОВИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
початкової школи з навчанням російською чи іншими мовами національних меншин
Освітні галузі |
Навчальні предмети |
Кількість годин на тиждень |
1 клас |
2 клас |
3 клас |
4 клас |
Інваріантна частина |
Мови і літератури (мовний і літературний компоненти) |
Українська мова |
3 |
3 |
4 |
4 |
Мова навчання |
6 |
5 |
5 |
5 |
Іноземна мова |
1 |
2 |
2 |
2 |
Математика |
Математика |
4 |
5 |
5 |
5 |
Природознавство |
Навколишній світ |
2 |
2 |
3 |
3 |
Суспільствознавство |
Мистецтво |
Мистецтво*/музичне мистецтво, образотворче мистецтво |
1 |
1 |
1 |
1 |
Технології |
Трудове навчання |
1 |
1 |
1 |
1 |
Сходинки до інформатики |
- |
1 |
1 |
1 |
Здоров'я і фізична культура |
Основи здоров'я |
1 |
1 |
1 |
1 |
Фізична культура** |
3 |
3 |
3 |
3 |
Разом |
19 + 3 |
21 + 3 |
23 + 3 |
23 + 3 |
Варіативна частина |
|
Додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять, з них: |
1 |
1 |
- |
- |
Навколишній світ |
- |
1 |
- |
- |
Інформаційна культура |
1 |
- |
- |
- |
Гранично допустиме тижневе навчальне навантаження на учня |
20 |
22 |
23 |
23 |
Сумарна кількість навчальних годин інваріантної і варіативної складових, що фінансується з бюджету (без урахування поділу класів на групи) |
23 |
25 |
26 |
26 |
................Перейти до повного тексту