- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
ЛИСТ
26.03.2012 № 1/9-224
Ректорам вищих навчальних
закладів III-IV рівнів акредитації
мистецького спрямування,
ректорам обласних інститутів
післядипломної педагогічної освіти
Про проведення VI міжнародного конкурсу "Учитель музики XXI століття" імені Д.Б. Кабалевського
З метою збереження, покращення і примноження традицій української музичної педагогічної освіти, визнання її на міжнародному рівні Інститутом мистецтв Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова 15 - 19 жовтня 2012 року буде проведено VI міжнародний конкурс "Учитель музики XXI століття" імені Д.Б. Кабалевського (далі - конкурс).
Конкурс спрямований на виявлення та підтримку талановитих учителів музики, студентів вищих навчальних закладів України та зарубіжних виконавців, удосконалення методик в галузі мистецтва та популяризації народної, класичної та сучасної музики.
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України підтримує проведення конкурсу та готове надати організаційно-методичну допомогу у його проведенні.
Додаткову інформацію можна одержати за телефонами (044) 486-89-95, (063) 364-39-59.
Перший заступник Міністра |
Є.М. Суліма |
Додаток
до листа Міністерства освіти
і науки, молоді та спорту України
26.03.2012 № 1/9-224
ПОЛОЖЕННЯ
про VI міжнародний конкурс "Учитель музики XXI століття" імені Д. Б. Кабалевського
Засновник конкурсу - Московський педагогічний державний університет та організатор конкурсу - Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова оголошують VI міжнародний конкурс "Учитель музики XXI століття" імені Д. Б. Кабалевського, який відбудеться 15 - 19 жовтня 2012 року на базі Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова.
Конкурс проводиться за підтримки Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Міністерства освіти і науки Російської Федерації, Комітету з освіти м. Києва, Департаменту освіти м. Москви, Національної спілки композиторів України, Союзу композиторів Російської Федерації, Асоціації діячів музичної освіти і виховання України, Загальноросійського фонду "Мистецька освіта і культура", Російської загальнонаціональної секції Міжнародного товариства з музичної освіти (ISME).
I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Мета і завдання конкурсу:
- виявлення та підтримка талановитих вчителів музики, студентів вищих навчальних закладів України, Росії та інших країн;
- демонстрація нових ідей, змісту і методів музичного навчання і виховання в системі загальної музичної освіти;
- показ сучасних досягнень вузівської педагогіки музичної освіти;
- обмін досвідом роботи педагогів-музикантів.
II. НОМІНАЦІЇ КОНКУРСУ
2.1. Конкурс проходить за п'ятьма номінаціями:
1-а номінація - проведення уроку музики учителем.
2-а номінація - проведення уроку музики студентом.
3-я номінація - демонстрація вчителем авторської музично-педагогічної технології.
4-а номінація - демонстрація студентом авторської музично-педагогічної технології.
5-а номінація - демонстрація форм колективного музикування в сім'ї як основи домашньої музичної освіти.
III. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСУ
3.1. Конкурсні випробування складаються з двох турів.
Перший тур проводиться заочно на основі надісланих до оргкомітету відеозаписів уроків музики (1 і 2 номінації) або опису авторської музично-педагогічної технології з додатком відеозапису заняття, що демонструє її застосування (3 і 4 номінації), або відеозапису колективного музикування членів сім'ї (5 номінація). Відеозапис і документація з відповідної номінації висилаються по "поштовому відправленню 1 класу" в оргкомітет не пізніше 25 квітня 2012 року.
Другий тур проводиться 15 - 19 жовтня 2012 року на базі Інституту мистецтв НПУ ім. М. П. Драгоманова. У другий тур запрошуються учасники конкурсу, які найбільш переконливо і яскраво продемонстрували у першому турі свої музично-творчі вміння та навички, що відповідають вимогам конкурсу.
Порядок виступу учасників у другому турі визначається жеребкуванням.
Конкурсантам 1 і 2 номінації надається можливість провести дві репетиції з учнями.
Мови на конкурсі: українська, російська, англійська.
IV. РЕГЛАМЕНТ КОНКУРСУ
Перший тур
• відеозапис уроку музики (тривалість: 1-а номінація - 35 хвилин, 2-а номінація - 30 хвилин);
• характеристика та демонстрація авторської музично-педагогічної технології - 3-я і 4-ая номінації (30 хвилин);
• відеозапис сімейного музикування - 5-та номінація (20 хвилин).
Другий тур
• проведення відкритого уроку музики з учнями (не менше 18 чоловік) загальноосвітніх шкіл. Конкурсанти 1-ї номінації мають право проводити урок музики зі своїми учнями, попередньо узгодивши це питання з оргкомітетом конкурсу. Конкурсанти другої номінації проводять урок з учнями м. Києва. При цьому студенти-кияни проводять урок не з учнями свого класу з педагогічної практики;
• характеристика та демонстрація авторської музично-педагогічної технології - 3-я і 4-ая номінації;
• демонстрація форм сімейного колективного музикування - 5-а номінація.
Вік учнів: 9 - 16 років (3 - 9 класи).
Вимоги до уроку музики і його оцінка (1 і 2 номінації):
Зміст уроку музики має бути підпорядкованим обраній темі (навчальна програма - за вибором учителя, у тому числі авторська).
Обов'язкові види діяльності на уроці:
а) виконання учителем невеликого інструментального твору;
б) аналіз твору з ілюстрацією окремих фрагментів за активної участі дітей у цьому процесі;
в) організація процесу вокально-хорової роботи.
Види діяльності на уроці за вибором конкурсанта:
елементи імпровізації, створення музики учителем і дітьми; музично орієнтована поліхудожня діяльність (у тому числі музично-пластична); гра на дитячих музичних інструментах і ін.
Критерії оцінки уроку:
- оригінальність художньо-педагогічної ідеї;
- художньо-пізнавальна спрямованість;
- реалізація методу емоційної драматургії;
- музично-творча активність учнів.
Критерії оцінки діяльності вчителя:
- комунікативно-організаційна культура;
- здатність ефективно керувати різними видами музичної діяльності учнів;
- володіння інструментальними, хормейстерськими, вокальними навичками;
- наявність музичності, артистизму, художнього смаку;
- уміння стимулювати музично-творчу активність учнів.
................Перейти до повного тексту