1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
01.07.2003 N 426
Про підсумки проведення Всеукраїнського конкурсу творчих робіт учнів 10-11 класів загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів "Мої права" у 2002/2003 навчальному році
З метою підвищення рівня правової культури учнівської молоді, формування поваги до права, загальнолюдських та національних правових цінностей та на виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 26.11.02 р. N 674 протягом грудня 2002 р. - травня 2003 р. був проведений Всеукраїнський конкурс творчих робіт учнів 10-11 класів загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів "Мої права".
На IV (заключний) етап конкурсу представлено 221 творчу роботу учнів 10-11 класів загальноосвітніх та 70 - професійно-технічних навчальних закладів, більшість яких відповідають Положенню про проведення даного конкурсу.
Відповідно до рішення Всеукраїнського журі конкурсу
НАКАЗУЮ:
1. Доповідну записку за наслідками IV (заключного) конкурсу взяти до відома (додаток 1).
2. Нагородити Почесними грамотами Міністерства освіти і науки України авторів творчих робіт - переможців IV (заключного) етапу конкурсу (додаток 2).
3. За високу організацію та якісне проведення Всеукраїнського конкурсу "Мої права" оголосити подяку Міністерства освіти і науки України:
3.1. Управлінням освіти і науки Житомирської (Сюравчик М.К.), Одеської (Демченко Д.М.), Рівненської (Демчук М.П.), Харківської (Бєлова Л.О.) обласних, Київської (Жебровський Б.М.) та Севастопольської (Чербаджі М.І.) міських держадміністрацій.
3.2. Донецькому обласному інституту післядипломної педагогічної освіти (Соф'янц Е.М.), Севастопольському міському інституту післядипломної освіти (Лапенок М.І.), Київському міському педагогічному університету ім. Б.Д. Грінченка (Сіверс З.Ф.) та Кримському республіканському інституту післядипломної педагогічної освіти (Балан П.В.).
4. Міністерству освіти Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій довести до відома органів освіти на місцях підсумки Всеукраїнського конкурсу творчих робіт учнів 10-11 класів загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів "Мої права".
5. Вказати начальникам управлінь освіти і науки: Вінницької (Свіржевський М.П.), Тернопільської (Демків І.С.), Херсонської (Петров В.Ф.) облдержадміністрацій - за відсутність конкурсних робіт; Закарпатської (Качур Б.М.), Київської (Лікарчук І.Л.), Львівської (Брегін М.Г.), Хмельницької (Войтенко В.І.) облдержадміністрацій - за відсутність конкурсних робіт учнів професійно-технічних навчальних закладів, Дніпропетровської облдержадміністрації (Долгополий В.Г.) - за відсутність конкурсних робіт учнів загальноосвітніх навчальних закладів.
6. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Державний секретар В.С.Журавський
Додаток 1
до наказу
МОН України,
01.07.2003 N 426
ДОПОВІДНА ЗАПИСКА
про підсумки проведення Всеукраїнського конкурсу творчих робіт учнів 10-11 класів загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів "Мої права"
На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 26.11.2002 р. N 674 з 10 грудня 2002 року до 30 травня 2003 року проведено Всеукраїнський конкурс творчих робіт учнів 10-11 класів загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів "Мої права".
Відповідно до Положення конкурс проведено у чотири етапи.
На заключний етап до Всеукраїнського журі надійшла 291 робота:
від загальноосвітніх навчальних закладів - 221, від професійно-технічних навчальних закладів - 70.
У переважній більшості областей України конкурс проведено змістовно, з високою активністю, підведенням підсумків та визначенням переможців за трьома номінаціями: твір, реферат, плакат. Органи управління освітою обласних, районних держадміністрацій, міських та районних виконкомів, методичні служби сприяють популяризації знань про права, свободи і обов'язки громадян.
Необхідно відмітити високу організацію та якісне проведення Всеукраїнського конкурсу "Мої права" у Автономній Республіці Крим, Донецькій, Житомирській, Одеській, Харківській областях, містах Києві та Севастополі.
Конкурс показав, що його учасники, учні загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів, добре володіють певною системою правових знань, дотримуються принципів правомірної поведінки, поважають свою державу та її закони.
Конкурсні роботи учнів з Донецької, Запорізької, Івано-Франківської, Харківської областей та м. Києві відзначаються гарним оформленням, глибоким змістом і відповідають Положенню про Всеукраїнський конкурс.
Аналіз творчих робіт показав, що учні знають і люблять рідну українську мову, вміють послідовно висловлювати свої думки, користуватися літературою та комп'ютерною технікою, вміють використовувати різні художні техніки та матеріали.
Відповідно до загальної теми конкурсу учасники обирали оригінальні назви творчих робіт та рефератів, в яких висвітлювали різноманітні питання щодо рівності прав, свобод та обов'язків людини і громадянина, висловлювали свої пропозиції щодо ефективної діяльності органів і посадових осіб, що захищають права громадян у нашій країні: "Право дитини на виховання в сім'ї", "Мої права дитини, учениці, громадянки у школі", "Право на безпечне для життя та здоров'я довкілля", "Здобутки й проблеми нинішнього покоління з прав дитини", "Становище жінки в Україні: проблеми й перспективи гендерної політики", "Торгівля людьми" тощо.
У цілому, творчі роботи переможців конкурсу відзначаються змістовністю, самостійністю, послідовністю викладу думок, багатством мовних засобів, різноманітністю використаних синтаксичних конструкцій, стилістичною єдністю, образністю, лаконічністю та виразністю мовлення, оригінальністю викладу матеріалу.
Цінним є те, що автори творчих робіт добирають переконливі докази для обгрунтування позиції з огляду на необхідність розв'язання життєвих проблем сучасності, висловлюють власні погляди на права людини та їх реалізацію в Україні.
Конкурс підтвердив зростання соціально-правової активності його учасників, показав різноманітність підходів до висвітлення запропонованої теми.
Однак Всеукраїнське конкурсне журі відмічає, що частина конкурсних робіт відзначається низьким рівнем мовленнєвого оформлення, порушенням логічної послідовності у викладі матеріалу, змішуванням стилів мовлення, відсутністю авторської індивідуальності у значної частини творчих робіт, що значно зменшує їх якість. Не завжди в представлених роботах є аналіз і особисті враження. У деяких роботах відсутні чітко виражені особистісна позиція, зв'язок теми з власним життєвим досвідом тощо. Частина плакатів виконана на недостатньому рівні, відсутній текстовий супровід , художній задум авторів конкурсних плакатів не завжди розкриває запропоновану тему.
На Всеукраїнський конкурс не надійшли роботи учнів загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів з Вінницької, Тернопільської та Херсонської областей, учнів загальноосвітніх навчальних закладів з Дніпропетровської області, учнів професійно-технічних навчальних закладів Закарпатської, Київської, Львівської та Хмельницької областей.
Незначна частина робіт з Сумської, Хмельницької та Чернігівської областей не розглядалася за відсутністю коду-символу, що є порушенням Положення про конкурс.

................
Перейти до повного тексту