- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства
освіти і науки, молоді та спорту
N 12 від 09.01.2013 )
Про затвердження Примірного положення про приймальну комісію вищого навчального закладу України
На виконання статті
36 Закону України
"Про вищу освіту" та з метою забезпечення єдиних вимог щодо організації прийому до вищих навчальних закладів України наказую:
1. Затвердити Примірне положення про приймальну комісію вищого навчального закладу України, що додається.
2. Керівникам вищих навчальних закладів України незалежно від їх підпорядкування та форми власності у місячний строк розробити Положення про приймальну комісію вищого навчального закладу України.
3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства освіти і науки України від 22.03.2010
N 225 "Про затвердження Примірного положення про приймальну комісію вищого навчального закладу України".
4. Департаменту управління справами (Ворошиловський О.В.) в установленому порядку зробити відмітку в справах архіву.
5. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Міністра Суліму Є.М.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки, молоді та спорту
України
28.11.2011 N 1373
ПРИМІРНЕ ПОЛОЖЕННЯ
про приймальну комісію вищого навчального закладу України
I. Загальна частина
1.1. Приймальна комісія вищого навчального закладу (далі - Приймальна комісія) - робочий орган вищого навчального закладу, що утворюється для проведення прийому вступників на навчання. Термін повноважень Приймальної комісії становить один рік.
Приймальна комісія працює на засадах демократичності, прозорості та відкритості відповідно до законодавства України,
Умов прийому до вищих навчальних закладів України (далі - Умови прийому), правил прийому до вищого навчального закладу (далі - Правила прийому), Статуту вищого навчального закладу та положення про Приймальну комісію.
1.2. Положення про Приймальну комісію затверджується керівником вищого навчального закладу.
1.3. Склад Приймальної комісії затверджується наказом керівника вищого навчального закладу, який є головою комісії.
Голова Приймальної комісії несе персональну відповідальність за виконання покладених на Приймальну комісію завдань і здійснення нею своїх функцій.
До складу Приймальної комісії входять:
- заступник (заступники) голови Приймальної комісії;
- відповідальний секретар Приймальної комісії;
- заступники відповідального секретаря Приймальної комісії;
- члени Приймальної комісії.
Заступником голови Приймальної комісії призначається проректор (заступник директора) або керівники (начальники) відокремлених структурних підрозділів вищого навчального закладу.
Відповідальний секретар Приймальної комісії та його заступники призначаються наказом керівника вищого навчального закладу з числа провідних науково-педагогічних (педагогічних) працівників цього вищого навчального закладу.
Членами Приймальної комісії призначаються директори інститутів (заступники директорів), декани (заступники деканів) факультетів, завідувачі відділень, а також керівники інших структурних підрозділів вищого навчального закладу.
До складу Приймальної комісії не дозволяється вводити осіб, діти яких вступають до цього вищого навчального закладу у поточному році.
Список працівників, які допускаються до роботи для забезпечення діяльності Приймальної комісії та її підрозділів, затверджується наказом керівника вищого навчального закладу з числа науково-педагогічних (педагогічних) працівників та навчально-допоміжного персоналу вищого навчального закладу.
Наказ про затвердження складу Приймальної комісії видається керівником вищого навчального закладу не пізніше 31 грудня року, що передує вступній кампанії.
1.4. Для виконання покладених на Приймальну комісію завдань і здійснення нею своїх функцій відповідно до наказу керівника вищого навчального закладу утворюються такі підрозділи Приймальної комісії:
- предметні екзаменаційні комісії, фахові атестаційні комісії, та комісії для проведення співбесід, або інші підрозділи, які відповідають за проведення вступних випробувань;
- апеляційна комісія (апеляційні комісії);
- відбіркова комісія (відбіркові комісії) (у разі потреби).
Предметні екзаменаційні комісії та комісії для проведення співбесід (або інші підрозділи, які відповідають за проведення вступних випробувань) утворюються у випадках, передбачених Умовами прийому для проведення конкурсних вступних випробувань при вступі на навчання за освітньо-кваліфікаційними рівнями молодшого спеціаліста на основі базової (повної) загальної середньої освіти та бакалавра (спеціаліста, магістра медичного та ветеринарно-медичного спрямувань) на основі повної загальної середньої освіти. Допускається включати до складу цих комісій працівників інших навчальних закладів, науково-дослідних установ.
Фахові атестаційні комісії (або інші підрозділи, які відповідають за проведення вступних випробувань) утворюються для проведення конкурсних фахових вступних випробувань для вступу на навчання на основі раніше здобутих освітньо-кваліфікаційних рівнів. Допускається включати до складу цих комісій науково-педагогічних (педагогічних) працівників інших навчальних закладів.
Апеляційна комісія утворюється для розгляду апеляцій вступників. Головою апеляційної комісії призначається один із проректорів (заступників директора) вищого навчального закладу. При прийомі на навчання на основі загальної середньої освіти (базової, а також повної) склад апеляційної комісії формується з числа провідних науково-педагогічних (педагогічних) працівників вищого навчального закладу та вчителів системи загальної середньої освіти регіону, які не є членами предметної екзаменаційної комісії, комісії для проведення співбесід даного вищого навчального закладу. Порядок роботи апеляційної комісії визначається окремим положенням, яке затверджує голова Приймальної комісії.
Апеляційні комісії можуть утворюватись у відокремлених структурних підрозділах. Головою апеляційної комісії відокремленого структурного підрозділу призначається один із заступників керівника цього підрозділу.
Відбіркова комісія утворюється у разі потреби для профорієнтаційної роботи, прийому документів, оформлення особових справ вступників, а також для виконання інших функцій, покладених на неї Приймальною комісією. В інститутах (відділеннях, факультетах, вищих навчальних закладах I-II рівнів акредитації у структурі вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації) і в територіально відокремлених структурних підрозділах вищого навчального закладу (філіях, інститутах, факультетах) можуть утворюватись декілька відбіркових комісій, що працюють під керівництвом Приймальної комісії. У разі потреби можуть утворюватися виїзні відбіркові комісії, порядок роботи яких встановлюється Приймальною комісією.
До складу відбіркових комісій входять голова - директор інституту або філії (декан факультету, завідувач відділенням), відповідальний секретар відбіркової комісії, а також члени відбіркової комісії - з числа науково-педагогічних (педагогічних) працівників та навчально-допоміжного персоналу структурних підрозділів (філій, інститутів, факультетів) вищого навчального закладу, кількість яких визначається виходячи з потреби відбіркової комісії.
Наказ про затвердження складу предметних екзаменаційних, фахових атестаційних, апеляційної та відбіркових комісій, інших підрозділів видається керівником вищого навчального закладу не пізніше ніж за два місяці до початку прийому заяв та документів на навчання до вищого навчального закладу. Наказ про призначення уповноваженої особи приймальної комісії з питань прийняття та розгляду електронних заяв, яка є відповідальною за вчасне прийняття та розгляд електронних заяв, - до 1 березня року проведення вступної кампанії.
1.5. Склад Приймальної комісії та її підрозділів, за винятком осіб, які входять до них згідно з посадовими обов'язками, щороку поновлюється не менш як на чверть.
II. Основні завдання та обов'язки Приймальної комісії
2.1. Приймальна комісія розробляє відповідно до
Умов прийому Правила прийому, які затверджує керівник вищого навчального закладу.
2.2. Приймальна комісія:
- забезпечує інформування вступників, їх батьків та громадськість з усіх питань вступу до вищого навчального закладу;
- організовує прийом заяв та документів, приймає рішення про допуск вступників до участі у конкурсі (до участі у вступних випробуваннях);
- в установленому порядку обов'язково подає до Єдиної державної електронної бази з питань освіти (далі - Єдина база) отримані від вступників відомості, вносить зміни до статусів заяв вступників в Єдиній базі;
- координує діяльність усіх підрозділів вищого навчального закладу щодо підготовки та проведення конкурсного відбору;
- організовує і проводить консультації з питань вступу на навчання та вибору напряму (спеціальності), що найбільш відповідає здібностям, нахилам і рівню підготовки вступника особи, яка вирішила вступити до вищого навчального закладу;
- здійснює контроль за роботою усіх підрозділів Приймальної комісії, розглядає і затверджує їх рішення;
- організовує та контролює діяльність технічних, інформаційних і побутових служб щодо створення умов для проведення вступної кампанії;
- приймає рішення про зарахування вступників за формами навчання і джерелами фінансування.
2.3. Рішення Приймальної комісії приймаються за присутності мінімум двох третин складу Приймальної комісії простою більшістю голосів та своєчасно доводяться до відома вступників.
Рішення Приймальної комісії оформлюються протоколами, які підписує голова і відповідальний секретар Приймальної комісії.
III. Організація роботи Приймальної комісії
3.1. Прийом заяв та документів вступників проводиться у строки, передбачені
Умовами прийому і Правилами прийому та реєструється в прошнурованому, з пронумерованими сторінками та скріпленому печаткою Приймальної комісії або печаткою відповідного структурного підрозділу вищого навчального закладу журналі реєстрації заяв вступників, в якому зазначаються такі дані вступника:
- порядковий номер (та/або номер особової справи);
- прізвище, ім'я та по батькові;
- домашня адреса (адреса реєстрації);
- стать;
- рік народження;
- номер, серія, дата видачі документа про здобутий освітній (освітньо-кваліфікаційний) рівень;
- назва навчального закладу, що видав документ про здобутий освітній (освітньо-кваліфікаційний) рівень;
- номер сертифіката (сертифікатів) зовнішнього незалежного оцінювання та кількість балів з конкурсних предметів, визначених правилами прийому для вступу на обраний вступником напрям (спеціальність);
- середній бал документа про повну (базову) загальну середню освіту;
- інформація про документи, що подає вступник, якщо це викликано особливими умовами зарахування;
- причини, з яких вступникові відмовлено в участі у конкурсі та зарахуванні на навчання.
У разі потреби Приймальна комісія може прийняти рішення про внесення до журналу реєстрації заяв вступників додаткових даних про вступника.
Вступнику видається розписка про прийом його документів за підписом відповідального секретаря (його заступника), скріпленим печаткою (штампом) вищого навчального закладу (Приймальної комісії).
Відмова у реєстрації заяви вступника не допускається, крім випадків порушення вступником законодавства або відсутності передбачених
Умовами прийому документів для реєстрації вступника.
При проведенні реєстрації заяв вступників з використанням автоматизованих систем обліку сторінки журналу реєстрації в кінці робочого дня роздруковуються, кожна сторінка візується відповідальним секретарем Приймальної комісії (його заступником), нумерується і підшивається в журнал. Після закінчення прийому документів журнал реєстрації заяв вступників закривається підписами голови Приймальної комісії та відповідального секретаря і скріплюється печаткою вищого навчального закладу або Приймальної комісії. У журналі реєстрації заяв вступників не повинно бути виправлень, закреслень та пропусків рядків.
3.2. Приймальна комісія приймає рішення про допуск вступника до участі у конкурсі (за результатами конкурсу сертифікатів зовнішнього незалежного оцінювання, з урахуванням середнього бала документа про повну (базову) загальну середню освіту, співбесіди, вступних випробувань, що проводить вищий навчальний заклад, інших додаткових показників, передбачених
Умовами прийому та про зарахування поза конкурсом тощо) та повідомляє про це вступнику в письмовій або в іншій, встановленій Приймальною комісією, формі.
3.3. Для проведення вступних випробувань вищим навчальним закладом формуються екзаменаційні групи у порядку реєстрації документів.
................Перейти до повного тексту