03.02.2011 N 93 |
Голова комісії з реорганізації Міністерства | Б.М.Жебровський |
1. | Автор | |
прізвище, ім'я, по батькові |
Шевчук Людмила Іванівна | |
адреса, телефон |
29016, м. Хмельницький, вул. Інститутська, 10, тел./факс (03822) 2-21-43, 2-34-44, / e-mail: hm_nmc@ukr.net |
|
місце роботи, посада |
Науково-методичний центр професійно-технічної освіти та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників у Хмельницькій області, директор |
|
кваліфікаційна категорія, педагогічне, вчене звання, науковий ступінь |
кандидат педагогічних наук, доцент | |
2. | Науковий керівник | |
прізвище, ім'я, по батькові |
Супрун В'ячеслав Васильович | |
адреса, телефон |
01135, м. Київ, проспект Перемоги, 10, тел./факс (044) 486-16-57 |
|
місце роботи, посада |
департамент професійно-технічної освіти Міністерства освіти і науки, директор |
|
кваліфікаційна категорія, педагогічне, вчене звання, науковий ступінь |
кандидат економічних наук, доцент | |
3. |
Тема дослідно- експериментальної роботи |
Розроблення і впровадження інноваційних форм і змісту підвищення кваліфікації з психолого-педагогічної підготовки педагогів закладів професійно-технічної освіти |
4. |
Опис запропонованої освітньої інновації. Досліджується ефективність інноваційних форм підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів професійно-технічної освіти та їх зміст, обґрунтовується економічна ефективність кореспондентсько-очного курсового підвищення кваліфікації |
|
5. |
Опис очікуваних результатів дослідно-експериментальної роботи. Проведення дослідно-експериментальної роботи дасть змогу: - обґрунтувати доцільність нових концептуальних ідей та підходів в організації післядипломної освіти педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів; - запровадити інноваційні форми підвищення кваліфікації педагогів закладів професійно-технічної освіти (очна (стаціонарна), очно-заочна, індивідуальна, кореспондентсько-очна форми); - запровадити суб'єктно-діяльнісний підхід до формування змісту підвищення кваліфікації педагогів ПТНЗ та його практичну спрямованість; - розробити вимоги та організаційно-педагогічні засади сертифікації педагогів за результатами опанування новітніми освітніми технологіями; - розробити методичні рекомендації з впровадження інноваційних форм і змісту курсового підвищення кваліфікації для науково-методичних центрів професійно-технічної освіти, закладів післядипломної освіти; - розробити курс лекцій з тем навчально-тематичних планів курсового підвищення кваліфікації для різних категорій педагогічних працівників; - підготувати методичні поради, рекомендації, посібники з досвіду застосування нових технологій навчання відповідно до інноваційних форм курсового підвищення кваліфікації |
|
6. |
Гіпотеза дослідно- експериментальної роботи |
В основу дослідження покладено припущення про те, що система підвищення кваліфікації педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів буде ефективною за умов: - впровадження інноваційних форм та змісту курсового підвищення кваліфікації з психолого-педагогічної підготовки педагогів; - запровадження особистісно орієнтованого підходу до формування змісту курсового підвищення кваліфікації відповідно до індивідуальних потреб педагогів та його практичної спрямованості; - встановлення наступності між курсовим підвищенням кваліфікації, внутрішньоучилищною методичною роботою, регіональними формами методичної роботи та самовдосконаленням педагогів; - розроблення відповідного науково-методичного забезпечення різних форм підвищення кваліфікації |
7. |
Мета дослідно- експериментальної роботи |
розробити й експериментально перевірити ефективність інноваційних форм і змісту підвищення кваліфікації з психолого-педагогічної підготовки педагогів закладів професійно-технічної освіти |
8. |
Завдання дослідно-експериментальної роботи: 1. Експериментально перевірити ефективність інноваційних форм і змісту підвищення кваліфікації педагогів закладів професійно-технічної освіти: очна (стаціонарна), очно-заочна, індивідуальна, кореспондентсько-очна форми. 2. Розробити організаційно-педагогічні засади фахового кваліфікаційного стажування педагогічних працівників на виробництві. Внести пропозиції щодо змін до нормативно-правових основ стажування педагогів. 3. Розробити вимоги та організаційно-педагогічні засади сертифікації педагогів за результатами опанування новими освітніми технологіями. 4. Визначити організаційно-педагогічні засади системи кореспондентсько-очного підвищення кваліфікації педагогічних працівників з метою збільшення відкритості й особистіної орієнтованості даної системи та здійснити їх експериментальну перевірку. 5. Визначити економічну ефективність кореспондентсько-очного курсового підвищення кваліфікації. 6. Удосконалити зміст і форми психолого-педагогічної підготовки педагогів, які здійснюють професійне навчання на виробництві. 7. Розробити курс лекцій з тем навчально-тематичних планів курсів підвищення кваліфікації для різних категорій педагогічних працівників. 8. Розробити методичні рекомендації з впровадження інноваційних форм та змісту курсового підвищення кваліфікації педагогічних працівників для науково-методичних центрів професійно-технічної освіти, закладів післядипломної освіти. 9. Внести пропозиції державним органам виконавчої влади щодо удосконалення системи неперервної освіти педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів |
|
9. |
Навчальний заклад, на базі якого пропонується провести дослідно-експериментальну роботу: |
|
повна назва |
Науково-методичний центр професійно-технічної освіти та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників у Хмельницькій області |
|
адреса, телефони |
29016, м. Хмельницький, вул. Інститутська, 10, тел./факс (03822) 2-21-43, 2-34-44, e-mail: hm_nmc@ukr.net |
|
Керівник закладу (директор, завідувач) | ||
прізвище, ім'я, по батькові |
Шевчук Людмила Іванівна | |
кваліфікаційна категорія, педагогічне, вчене звання, науковий ступінь |
кандидат педагогічних наук, доцент | |
10. |
Терміни проведення дослідно- експериментальної роботи |
2011-2016 рр. |
11. |
Етапи проведення дослідно-експериментальної роботи Перший етап: констатуючий (2011-2012 рр.) Другий етап: формуючий (2012-2015 рр.) Третій етап: узагальнюючий (2015-2016 рр.) |
|
12. |
Організаційне забезпечення дослідно-експериментальної роботи: |
|
- наявне |
1. Закон України "Про освіту" . 2. Закон України "Про професійно-технічну освіту" . 3. Концепція розвитку післядипломної освіти в Україні. 4. Концепція курсового підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів професійно-технічної освіти при Науково-методичному центрі професійно-технічної освіти та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників у Хмельницькій області. 5. Положення про організацію курсового підвищення кваліфікації у системі післядипломної освіти педагогічних працівників закладів професійно-технічної освіти при Науково-методичному центрі професійно-технічної освіти та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників у Хмельницькій області. 6. Положення про організацію заочної форми підвищення кваліфікації у системі післядипломної освіти інженерно-педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів області при Науково-методичному центрі Професійно-технічної освіти та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників у Хмельницькій області. 7. Положення про організацію індивідуальної (дистанційної) форми підвищення кваліфікації у системі післядипломної освіти інженерно-педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів області при Науково-методичному центрі професійно-технічної освіти та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників у Хмельницькій області. 8. Порядок організації підвищення кваліфікації майстрів виробничого навчання підпорядкованих МОН державних професійно-технічних навчальних закладів. 9. Діагностичні анкети для визначення рівня професійної компетентності слухачів курсів підвищення кваліфікації |
|
- потрібне |
1. Закон України "Про післядипломну освіту". 2. Положення про післядипломну освіту в України. 3. Положення про заклад післядипломної освіти. |
|
13. |
Науково-методичне забезпечення дослідно-експериментальної роботи: |
|
- наявне |
1. Збірник навчально-програмної документації з курсів підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників при Науково-методичному центрі професійно-технічної освіти та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників у Хмельницькій області 2. Шевчук Л.І. Методологічні основи підготовки та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників у системі професійної освіти // Посібник для керівників, педагогічних працівників професійної освіти. - Хмельницький: вид. А. Цюпак, 2006. - 178 с. 3. Шевчук Л.І., Сидоренко Т.М., Бас Г.С. Внутрішній контроль у закладі профтехосвіти (загальноосвітня підготовка) / Методичний посібник. - Хмельницький: ХНУ, 2005. - 54 с. 4. Шевчук Л.І., Боднарук Т.І. Методика організації виховної роботи у професійно-технічному навчальному закладі. Методичний посібник. - Хмельницький: ХНУ, 2007. 5. Аналіз куррікулума підготовки педагога професійної школи в Україні / Щербак О.І., Болюбаш Я.Я., Шевчук Л.І. та інші; За ред. О.І. Щербак. - К.: Наук. світ, 2003. - 35 с. 6. Каспрік Н.М. Психологічні засоби діагностики та профілактики схильності до наркотичної залежності в учнів професійно-технічних навчальних закладів: Методичний посібник. - Хмельницький: ХНУ, 2005. - 58 с. 7. Шевчук О.В. Система правового та превентивного виховання у професійно-технічних навчальних закладах: Методичний посібник. - Хмельницький, видавець А. Цюпак - 2006. - 54 с. 8. Каспрік Н.М. Профорієнтаційна робота в закладах профтехосвіти: Методичний посібник. - Хмельницький, видавець Цюпак А.А. - 2006. - 60 с. 9. Харчук А.М., Шевчук Л.І., Джус Л.К., Шамралюк О.Л. Методичні рекомендації з приведення атестації інженерно-педагогічних працівників. - Сімферополь: Доля, 2006 |
|
- потрібне |
науково-методична література для розвитку професійної компетентності педагогічних працівників системи професійно-технічної освіти |
|
14. | Дидактичне забезпечення дослідно-експериментальної роботи: | |
- наявне |
розробки занять, тренінгів; мультимедійні презентації; тестові завдання для контролю знань; каталог рекомендованої літератури за напрямами педагогічної діяльності |
|
- потрібне |
підручники, посібники, педагогічні програмні засоби, курс лекцій з тем навчально-тематичних планів курсового підвищення кваліфікації |
|
15. | Кадрове забезпечення дослідно-експериментальної роботи: | |
- наявне | керівник, секретар | |
- потрібне |
керівник, заступник керівника, методист, секретар, оператор |
|
16. |
Матеріально-технічне забезпечення дослідно-експериментальної роботи: |
|
- наявне |
2 навчальних класи, 8 комп'ютерів, ксерокс, принтер, сканер, мережа Інтернет |
|
- потрібне |
15 комп'ютерів, 2 проектори, 2 інтерактивні дошки, 2 фліп-чарти, 4 веб-камери |
|
17. |
Фінансове забезпечення дослідно-експериментальної роботи (кошторис): |
|
- наявне | - | |
- потрібне | 246 тис.грн. | |
18. |
Пропозиції щодо змісту і термінів здійснення контролю за ходом дослідно-експериментальної роботи: - подання до Інституту інноваційних технологій і змісту освіти щорічного плану роботи та звіту про дослідно-експериментальну роботу; - аналітичний звіт за результатами дослідно-експериментальної роботи |
Директор НМЦ ПТО ПК, керівник дослідно-експериментальної роботи | Л.І.Шевчук |