1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
02.08.2011 N 921
Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі комунального закладу "Спеціалізована школа N 304 Святошинського району міста Києва (з поглибленим вивченням інформаційних технологій)"
Відповідно до Положення про експериментальний загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 N 114, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.05.2002 за N 428/6716, враховуючи лист Головного управління освіти і науки Київської міської державної адміністрації від 18.07.2011 N 02/12-305, висновки комісії з питань інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи загальноосвітніх навчальних закладів Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України від 18.04.2011 (протокол N 17), з метою визначення організаційно-педагогічних умов використання інформаційно-комунікативних технологій для експериментальної діяльності учнів при вивченні природничих наук
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити як такі, що додаються:
1.1. Заявку на проведення дослідно-експериментальної роботи за темою:
"Оптимізація інформаційних мережевих ресурсів для забезпечення експериментальної діяльності учнів при вивченні природничих наук" на базі комунального закладу "Спеціалізована школа N 304 Святошинського району міста Києва (з поглибленим вивченням інформаційних технологій)" на 2011-2016 роки.
1.2. Програму дослідно-експериментальної роботи на 2011-2016 роки.
2. Надати статус експериментального загальноосвітнього навчального закладу всеукраїнського рівня комунальному закладу "Спеціалізована школа N 304 Святошинського району міста Києва (з поглибленим вивченням інформаційних технологій)" (далі - школа).
3. Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Удод О.А.):
3.1. Надавати науково-методичну допомогу педагогічному колективу школи у проведенні дослідно-експериментальної роботи.
3.2. Заслухати у травні 2012 року звіт школи про завершення підготовчого етапу дослідно-експериментальної роботи.
4. Головному управлінню освіти і науки Київської міської державної адміністрації (Горюнова В.З.) надавати допомогу школі у забезпеченні необхідних умов щодо організації та проведення дослідно-експериментальної роботи.
5. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Заступник Міністра Б.М.Жебровський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки, молоді та спорту
України
02.08.2011 N 921
ЗАЯВКА
на проведення дослідно-експериментальної роботи за темою: "Оптимізація інформаційних мережевих ресурсів для забезпечення дослідницької діяльності учнів при вивченні природничих наук" на базі комунального закладу "Спеціалізована школа N 304 Святошинського району міста Києва (з поглибленим вивченням інформаційних технологій)" на 2011-2016 роки
Актуальність дослідження
Відповідно до Законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", "Про національну програму інформатизації", Національної програми "Діти України", програми розвитку обдарованих дітей і молоді, указів Президента України про підтримку обдарованих дітей, Концепції розвитку дистанційної освіти в Україні впровадження інноваційних методів навчання на базі комп'ютерних мереж стає одним з найважливіших завдань сучасної освіти.
Використання мережевих ресурсів у навчальному процесі відкриває широкі перспективи у вивченні дисциплін шкільного курсу і є ефективною методологією роботи з обдарованими учнями школи.
Під час використання нових інформаційних технологій відбувається індивідуалізація процесу навчання. Кожен учень засвоює матеріал у своєму темпі відповідно до своїх індивідуальних можливостей.
Підсумовуючи, перерахуємо ряд переваг, які привносять інформаційні комп'ютерні технології в процес навчання. До них можна б було віднести:
- велику гнучкість у виборі місця та часі навчання;
- навчальні і тренувальні матеріали можуть легко поновлюватися;
- учні, а не викладачі, можуть управляти вибором навчального матеріалу, комбінуючи курси різних навчальних закладів;
- здатність стежити за виконанням інструкцій особою, що навчається, запам'ятовувати її відповіді, фіксувати доступ до навчальних матеріалів;
- можливість моделювання аналізу середовища і ситуації взаємодії з тим, хто навчається;
- забезпечення on-line зв'язку між учнем віддаленим викладачем;
- привабливість для сприйняття мультимедійного представлення інформації;
- можливість організації контролю за порядком і темпом подачі матеріалу, навчальною активністю учнів;
- забезпечення ефекту симуляції складних процесів без ризику та з надзвичайно низькими витратами;
- можливість настройки сервісу навчання та тренінгу на осіб з різним рівнем здібностей;
- можливість ефективної доставки для користувача широкого діапазону тренувального матеріалу;
- доступ до розподілених банків інформаційних ресурсів, навчальних і контролюючих матеріалів;
- можливість ефективного поширення накопиченого досвіду;
- потенціал величезного по діапазону і глибині змістовної навчальної інформації;
- пристосованість для реалізації моделі безперервної освіти;
- свободу в пошуку та відборі матеріалу, співзвучного власним цілям і завданням навчання;
- надання умов для створення середовища конкуренції навчальних курсів;
- можливість організації незалежного централізованого і уніфікованого вихідного контролю знань і навичок;
- забезпечення ефекту групової співпраці, створення корисного дискусійного середовища і ефективної спеціалізації учасників віртуальних робочих груп;
- симуляцію технологічного середовища, представлення освітніх послуг, створення віртуальних навчальні закладів.
Населення планети все більше відчуває тривогу за екологічний стан Землі. Учені шукають рішення проблем оздоровлення повітряного басейну і водоймищ, створюючи безвідхідні технології тощо. Але величезна робота зі збереження природи повинна починатись з перебудови нашої свідомості. І якщо, ми хочемо бачити нашу планету екологічно здоровою, то екологом повинен бути кожний у своєму житті, у своїй професії. І розумний спосіб вирішення проблеми - екологічна освіта і виховання екологічної культури.
Отже, актуальність дослідно-експериментальної роботи за темою "Оптимізація інформаційних мережевих ресурсів для забезпечення дослідницької діяльності учнів при вивченні природничих наук" - це розробка та створення методик використання мережевих ресурсів та інструментів, які б сприяли підтримці вивченню природничих наук та розвитку обдарованої, творчої та інтелектуальної особистості методиками інформаційних та інноваційних технологій.
Мета дослідження:
- теоретично обґрунтувати та перевірити практично ефективність використання мережевих ресурсів та їх інструментарію у навчально-виховному процесі підтримки та розвитку учня у вивченні природничих наук;
- розвиток самореалізації особистості учня при самостійному виконанні науково-дослідницьких робіт з предметів природничого напряму на основі індивідуального підходу інструментаріями мережевих ресурсів.
Гіпотеза дослідження: учень при самостійному виконанні науково-дослідницьких робіт з предметів природничого напрямку на основі індивідуального підходу інструментаріями мережевих ресурсів має більше можливостей для розвитку самореалізації особистості.
Завдання дослідження:
- провести аналіз психолого-педагогічної літератури з теми дослідження, вивчити та проаналізувати існуючі проблеми у практиці організації навчально-виховного процесу в Україні та світі;
- оновити обладнання школи, пов'язане з експериментом;
- створити анотований каталог літератури з питань роботи з обдарованою молоддю;
- здійснювати психологічний супровід обдарованих учнів за напрямами:
- підготовка до написання науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук у відділеннях природничих наук;
- навчання обдарованих дітей навичкам психологічної стабільності та психорегуляції;
- розробка діагностичної програми "Виявлення і підтримка обдарованих учнів";
- розробити систему моніторингу якості дослідно-експериментальної роботи та впровадження інформаційно-комунікаційних технологій;
- продовжити удосконалення системи роботи навчального закладу у розвитку творчої та інтелектуальної особистості на основі використання інформаційно-комунікативних методів навчання, мережевих ресурсів та інструментів;
- апробувати інформаційно-комунікаційні технології як інструментарій створення мережевих ресурсів при викладанні навчальних дисциплін природничого напряму;
- використовувати знання, вміння та навички вчителів, які закінчили курси. Використання інформаційно-комунікативних технологій у навчальному процесі" в рамках освітньої програми Intel(R) "Навчання для майбутнього" в роботі з обдарованими учнями методиками використання мережевих ресурсів; розробити методичні рекомендації щодо ефективного використання у навчальному процесі інноваційних освітніх технологій;
- створити на базі шкільного сайту скарбничку творчих дослідницьких робіт учнів.
Об'єкт дослідження - процес використання мережевих ресурсів та інструментів у навчально-виховному процесі загальноосвітнього навчального закладу.
Предмет дослідження - система використання мережевих ресурсів та інструментів підтримки та розвитку обдарованої, творчої та інтелектуальної особистості у вивченні природничих наук.
Методи дослідження:
теоретичний - теоретичний аналіз науково-педагогічної, методичної літератури;
емпіричний (соціологічний і педагогічний моніторинг) діагностування;
тенденцій інноваційного розвитку навчального закладу, експертна оцінка;
моделюючий - визначення критеріїв використання мережевих ресурсів та інструментів;
статистичний (якісний і кількісний аналіз емпіричних матеріалів).
База дослідження: комунальний заклад освіти спеціалізована школа N 304 з поглибленим вивченням інформаційних технологій Святошинського району міста Києва.
Наукова новизна і теоретичне значення дослідження полягають у створенні інформаційно-комунікативної освітньої системи використання мережевих ресурсів підтримки розвитку обдарованої дитини як складової сучасного навчально-виховного процесу загальноосвітнього навчального закладу.
Практичне значення дослідження полягає у розробці та впровадженні у практику роботи навчальних закладів інноваційної моделі розвитку обдарованої, творчої та інтелектуальної особистості засобами інформаційно-комунікативних технологій.
Вірогідність результатів експерименту забезпечуватиметься застосуванням комплексу засобів, форм і методів, відповідних об'єкту, предмету, меті і завданням дослідження, коректним використанням із науковим керівником та науковим консультантом дослідження; якісною обробкою експериментальних даних, систематичним моніторингом експерименту, а також підтверджуватиметься їхньою широкою апробацією на всеукраїнських, обласних і міських конференціях і психолого-педагогічних семінарах, а також впровадження у практику роботи педагогічних колективів шкіл міста Києва та інших областей України.
Терміни та етапи проведення дослідно-експериментальної роботи
I. Організаційно-підготовчий етап (червень 2011 - червень 2012 р.)
- визначення та наукове обґрунтування теми, мети та завдань дослідно-експериментальної роботи;
- вивчення та аналіз педагогічного досвіду з теми дослідно-експериментальної роботи у викладанні природничих наук;
- нормативно-правове забезпечення дослідно-експериментальної роботи:
а) розробка Інструкції про функціональні обов'язки членів педагогічного колективу з питань організації використання мережених ресурсів у вивченні природничих наук у школі;
б) складання плану дослідно-експериментальної роботи у школі;
в) проведення педагогічної ради за темою: "Оптимізація інформаційних мережевих ресурсів для забезпечення дослідницької діяльності учнів при вивченні природничих наук";
- створення ініціативної творчої групи вчителів природничих наук з розробки та реалізації програми проведення дослідно-експериментальної роботи;
- проведення психолого-педагогічної комплексної діагностики педагогічного колективу навчального закладу з визначення рівнів готовності працювати в режимі експерименту;
- підведення підсумків дослідно-експериментальної роботи.
II. Концептуально-діагностичний етап (серпень 2012 - червень 2013 р.)
- здійснення аналізу інформаційного середовища школи;
- розробка концептуальних засад впровадження та використання мережевих ресурсів у сучасному навчально-виховному процесі, відбір методик та технологій дослідження, змісту моніторингу;
- зміцнення матеріально-технічної бази школи для ефективного впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес;
- здійснення діагностики інформаційної компетентності педагогічного колективу з проблеми дослідження;

................
Перейти до повного тексту