03.08.2011 N 931 |
Міністр | Д.В.Табачник |
N з/п |
Найменування завдання Державної цільової програми |
Найменування заходу з реалізації Державної цільової програми |
Термін виконання |
Виконавець |
I. Удосконалення нормативно-правової бази | ||||
1. |
розроблення державних стандартів у галузі інформаційно- комунікаційних технологій |
1) розробити державний стандарт інформатичних компетентностей учнів, вчителів інформатики, вчителів інших навчальних предметів, бібліотекарів, адміністрації навчальних закладів. |
Грудень 2011 |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти, Національна академія педагогічних наук |
2) розроблення державних стандартів до програмного забезпечення (загального призначення та прикладного навчального призначення): розробити державний стандарт до програмного забезпечення, яке встановлюється в комп'ютерних комплексах для вивчення інформатики; розробити державний стандарт до програмного забезпечення, яке встановлюється на робоче місце вчителя інформатики; розробити державний стандарт до програмного забезпечення, яке встановлюється на робоче місце в вчителя- предметника; розробити державний стандарт до програмного забезпечення, яке встановлюється в комп'ютерних комплексах для вивчення гуманітарних предметів; розробити державний стандарт до програмного забезпечення, яке встановлюється в комп'ютерних комплексах для вивчення дисциплін природничо-математичного циклу; розробити державний стандарт до програмного забезпечення, яке встановлюється в комп'ютерних комплексах для самостійної роботи (зокрема, що встановлюється в бібліотеці); розробити державний стандарт до програмного забезпечення, яке встановлюється в лінгафонних кабінетах для вивчення іноземних мов; розробити державний стандарт до програмного забезпечення, яке встановлюється на шкільний сервер; розробити державний стандарт до педагогічних програмних засобів; розробити державний стандарт до програмного забезпечення цифрових лабораторій; розробити державний стандарт до програмного забезпечення для використання учнями з особливими потребами; розробити державний стандарт до програмного забезпечення, яке встановлюється на робоче місце адміністрації школи; розробити державний стандарт до програмного забезпечення, яке встановлюється на обладнання для вільного доступу вчителів до електронних інформаційних ресурсів. |
- " - |
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти, Національна академія педагогічних наук |
||
2. |
розроблення науково- методичного забезпечення запровадження інформаційно- комунікаційних технологій навчання |
1) розробити кваліфікаційні вимоги до педагогічних працівників щодо володіння інформаційно- комунікаційними технологіями. |
Квітень 2013 |
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти, Департамент вищої освіти, Національна академія педагогічних наук |
2) розробити положення про проведення дистанційних олімпіад з різних предметів, олімпіади з питань інформаційних технологій. |
Травень 2012 |
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти, Департамент загальної середньої та дошкільної освіти, Національна академія педагогічних наук |
||
3) розробити положення про електронні освітні ресурси. |
Жовтень 2012 |
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти, Національна академія педагогічних наук |
||
4) розробити положення про використання дистанційних технологій у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів. |
Квітень 2013 |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти, Національна академія педагогічних наук |
||
5) розробити рекомендації щодо позитивної мотивації вчителів до участі у процесі поповнення тематичних цифрових архівів інформаційних і методичних ресурсів з навчальних предметів. |
Серпень 2013 |
- " - | ||
II. Оснащення загальноосвітніх навчальних закладів засобами інформаційно-комунікаційних технологій |
||||
1. |
забезпечення засобами інформаційно- комунікаційних технологій навчально- виховного процесу |
1) розробити план забезпечення загальноосвітніх навчальних закладів серверним обладнанням та відповідним програмним забезпеченням, що відповідають стандартам. |
Січень 2012 |
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти |
2) створити на базі шкільних методичних кабінетів робочі місця для вільного доступу до електронних інформаційних ресурсів. |
2011-2015 |
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрації |
||
3) забезпечення загальноосвітніх навчальних закладів комп'ютерною технікою (навчальні комп'ютерні комплекси, мультимедійне обладнання, інноваційні і спеціалізовані обчислювальні прилади, периферійне обладнання тощо). |
- " - |
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти, Міністерство освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрації |
||
2. |
надання загальноосвітнім навчальним закладам швидкісного доступу до Інтернету |
1) здійснити поетапне широкосмугове під'єднання загальноосвітніх навчальних закладів до Інтернету. |
- " - | - " - |
2) забезпечити користування загальноосвітніх навчальних закладів широкосмуговим доступом до Інтернету. |
2012-2015 |
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрації |
||
3. |
забезпечення інформаційної безпеки освітніх ресурсів та даних, фільтрації несумісного з навчальним процесом контенту |
1) розроблення комплексу заходів щодо використання програмно- технічних засобів, які забезпечують централізовану фільтрацію несумісного з навчально-виховним процесом контенту та мережевої безпеки: здійснити аналіз діючого законодавства України та міжнародних правових актів на предмет визначення допустимих механізмів обмеження доступу учнів до окремих категорій ресурсів мережі Інтернет; |
Лютий 2012 |
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти, Національна академія педагогічних наук |
розробити інструктивно- методичні рекомендації щодо впровадження та використання програмно- технічних засобів фільтрації несумісного з навчально-виховним процесом контенту; |
Серпень 2012 |
- " - | ||
розробити пропозиції (проекти) нормативно- правових актів, які б визначали порядок використання ресурсів мережі Інтернет в загальноосвітніх навчальних закладах. |
Листопад 2012 |
- " - | ||
2) забезпечити поступово загальноосвітні навчальні заклади програмно-технічними засобами фільтрації і контенту та мережної безпеки. |
2012-2015 |
Інститут інноваційних технологій та змісту |
||
III. Створення відкритої мережі освітніх ресурсів | ||||
1. |
розвиток та підтримка освітніх порталів МОНмолодьспорту |
1) створення платформи для проведення олімпіад, конференцій, семінарів: розробити програмно- апаратну платформу для проведення предметних олімпіад, конференцій, семінарів; |
Жовтень 2012 |
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти |
здійснити тестову експлуатацію платформи для проведення предметних олімпіад, конференцій, семінарів; |
Березень 2013 |
- " - | ||
впровадити в експлуатацію платформу для проведення предметних олімпіад, конференцій, семінарів; |
Вересень 2013 |
- " - | ||
забезпечити технічну підтримку платформи; |
2013-2015 | - " - | ||
розробити методичні рекомендації щодо використання платформи для проведення предметних олімпіад, конференцій, семінарів; |
Липень 2013 |
- " - | ||
забезпечити навчання методистів обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти щодо використання платформи для проведення предметних олімпіад, конференцій, семінарів. |
Червень- грудень 2013 |
- " - | ||
2) створення платформи функціонування освітніх мережних спільнот учителів: розробити програмно-апаратну платформу функціонування освітніх мережних спільнот учителів; |
Липень 2012 |
- " - | ||
здійснити тестову експлуатацію платформи функціонування освітніх мережних спільнот учителів; |
Листопад 2012 |
- " - | ||
впровадити в експлуатацію платформу функціонування освітніх мережних спільнот учителів; |
Квітень 2013 |
- " - | ||
забезпечити технічну підтримку платформи; |
2013-2015 | - " - | ||
розробити методичні рекомендації щодо використання платформи освітніх мережних спільнот учителів; |
Березень 2013 |
- " - | ||
забезпечити навчання методистів щодо використання платформи освітніх мережних спільнот учителів; |
Травень- листопад 2013 |
- " - | ||
3) розроблення платформи для проведення дистанційних моніторингових досліджень учнів та вчителів: розробити програмно-апаратну платформу для проведення дистанційних моніторингових досліджень учнів та вчителів; |
Вересень 2012 |
- " - | ||
здійснити тестову експлуатацію платформи для проведення дистанційних моніторингових досліджень учнів та вчителів; |
Грудень 2012 |
- " - | ||
впровадити в експлуатацію платформу для проведення дистанційних моніторингових досліджень учнів та вчителів; |
Квітень 2013 |
- " - | ||
забезпечити технічну підтримку платформи для проведення дистанційних моніторингових досліджень учнів та вчителів; |
2013-2015 | - " - | ||
розробити методичні рекомендації щодо використання платформи для проведення дистанційних моніторингових досліджень учнів та вчителів; |
Березень 2013 |
- " - | ||
забезпечити навчання методистів обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти щодо використання платформи для проведення дистанційних моніторингових досліджень учнів та вчителів. |
Березень- жовтень 2013 |
- " - | ||
2. |
створення системи веб- сайтів усіх загальноосвітніх навчальних закладів |
1) розроблення та впровадження платформи "Шкільний портал": розробити моделі шкільного порталу (зовнішнього та внутрішнього); |
Лютий 2012 |
- " - |
розробити програмно- апаратну платформу "Шкільний портал"; |
Червень 2012 |
- " - | ||
здійснити тестову експлуатацію платформи "Шкільний портал"; |
Жовтень 2012 |
- " - | ||
забезпечити технічну підтримку платформи; |
2012-2015 | - " - | ||
розробити методичні рекомендації щодо використання платформи "Шкільний портал"; |
Вересень 2012 |
- " - | ||
забезпечити навчання методистів обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти щодо використання платформи "Шкільний портал". |
Вересень- листопад 2012 |
- " - | ||
2) розробити та впровадити моделі керування та експлуатації шкільного порталу; |
Грудень 2012 |
- " - | ||
3. |
створення сучасних електронних навчальних матеріалів і організація ефективного доступу до них через Інтернет |
1) створення освітніх ресурсів, електронних навчальних посібників, енциклопедій та курсів для кожного навчального предмета інваріантної частини навчальних планів: створити освітні електронні ресурси, електронні навчальні посібники, електронні енциклопедії та електронні курси для кожного навчального предмета інваріантної частини навчальних планів для учнів 10-11 класів; 7-9 класів; створити електронні освітні ресурси, електронні навчальні посібники, електронні енциклопедії та електронні курси для навчальних предметів інваріантної частини навчальних планів для учнів 5-6 класів; створити електронні освітні ресурси, електронні навчальні посібники, електронні енциклопедії для навчального предмета "Сходинки до інформатики" для учнів 2-4 класів |
2012-2015 |
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти, Департамент загальної середньої та дошкільної освіти, Національна академія педагогічних наук |
2) здійснення конверсії підручників та навчальних матеріалів в електронну форму, створення електронних підручників: здійснити конверсію підручників та навчальних матеріалів в електронну форму, створити електронні підручники для учнів 10-11 класів; 7-9 класів; 5-6 класів; забезпечити розміщення електронних підручників у відкритих тематичних цифрових архівах. |
2012-2015 |
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти, Департамент загальної середньої та дошкільної освіти, Національна академія педагогічних наук |
||
3) здійснення добору та локалізації вільного програмного забезпечення навчального призначення для підтримки вивчення навчальних предметів: здійснити добір та локалізацію вільного та безкоштовного програмного забезпечення навчального призначення для підтримки вивчення навчальних предметів; |
2012-2014 |
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти, Департамент загальної середньої та дошкільної освіти, Національна академія педагогічних наук (за згодою) |
||
створити відкритий цифровий архів (репозитарій) локалізації програмного забезпечення; |
Грудень 2012 |
- " - | ||
забезпечити загальноосвітні навчальні заклади вільним та безкоштовним програмним забезпеченням навчального призначення для підтримки вивчення навчальних предметів; |
2012-2014 |
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти |
||
забезпечити розміщення локалізованого програмного забезпечення у відкритих тематичних цифрових архівах; |
Грудень 2014 |
- " - | ||
забезпечити технічну підтримку репозитарія локалізації програмного забезпечення; |
2012-2015 | - " - | ||
розробити методичні рекомендації щодо використання репозитарія локалізації програмного забезпечення; |
Лютий 2014 |
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти, Департамент загальної середньої та дошкільної освіти, Національна академія педагогічних наук (за згодою) |
||
забезпечити навчання методистів обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти щодо використання репозитарія локалізації програмного забезпечення. |
Березень- червень 2014 |
- " - | ||
3.9 |
4) створення відкритих тематичних цифрових архівів стандартизованих інформаційних освітніх і методичних ресурсів з навчальних предметів: створити відкриті тематичні цифрові архіви стандартизованих інформаційних освітніх і методичних ресурсів з навчальних предметів; |
Грудень 2012 |
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти, Національна академія педагогічних наук (за згодою) |
|
розробити та впровадити механізм добору навчальних матеріалів для публікації у відкритих тематичних цифрових освітніх архівах; |
Грудень 2012 |
- " - | ||
забезпечити наповнення відкритих тематичних цифрових архівів стандартизованих інформаційних освітніх і методичних ресурсів з навчальних предметів; |
2012-2015 | - " - | ||
забезпечити технічну підтримку тематичних цифрових архівів; |
2012-2015 |
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти |
||
розробити методичні рекомендації щодо використання відкритих тематичних цифрових архівів стандартизованих інформаційних освітніх і методичних ресурсів з навчальних предметів; |
Лютий 2013 |
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти, Департамент загальної середньої та дошкільної освіти, Національна академія педагогічних наук (за згодою) |
||
забезпечити навчання методистів обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти щодо використання відкритих тематичних цифрових архівів стандартизованих інформаційних освітніх і методичних ресурсів з навчальних предметів. |
Березень- жовтень 2013 |
- " - | ||
4. |
створення системи дистанційної підтримки навчання дітей з особливими потребами та дітей, які перебувають на довготривалому лікуванні |
1) розробити рекомендації щодо управління процесом дистанційного навчання. |
Грудень 2013 |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти, Інститут інноваційних технологій та змісту |
2) розроблення електронних навчальних ресурсів, навчальних курсів, адаптованих для дітей з особливими потребами, і методик їх використання: розробити електронні навчальні ресурси, навчальні курси, адаптовані для дітей з особливими потребами, і методики їх використання; |
Березень 2012- грудень 2014 |
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти, Департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
||
забезпечити навчання методистів обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти щодо використання електронних навчальних ресурсів, навчальних курсів, адаптованих для дітей з особливими потребами. |
Січень 2013- вересень 2014 |
- " - | ||
3) створення цифрового архіву навчальних об'єктів та модулів для використання в системі дистанційного навчання: створити відкритий цифровий архів навчальних об'єктів та модулів для використання в системі дистанційного навчання; |
Грудень 2012 |
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти |
||
забезпечити навчання методистів обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти щодо використання цифрового архіву навчальних об'єктів та модулів для дистанційного навчання. |
Січень- березень 2013 |
- " - | ||
4) забезпечити організацію навчання з використанням дистанційних технологій для отримання повноцінної освіти, соціальної адаптації та реабілітації дітей з особливими потребами та дітей, які перебувають на довготривалому лікуванні. |
2012-2015 |
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрації |
||
IV. Оновлення змісту, форм і методів навчання предмета "Інформатика" | ||||
1. |
Оновлення змісту, форм і методів навчання предмета "Інформатика" |
1) забезпечення розроблення навчальних програм вивчення предмета "Інформатика" починаючи з 5 класу і пропедевтики вивчення інформатики та інформаційно- комунікаційних технологій починаючи з 2 класу: розробити навчальні програми пропедевтики вивчення інформатики та інформаційно- комунікаційних технологій починаючи з 2 класу; розробити навчальні програми вивчення предмета "Інформатика" починаючи з 5 класу; |
Серпень 2011 |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти, Інститут інноваційних технологій та змісту освіти, Національна академія педагогічних наук |
розробити методику навчання предмета "Інформатика" починаючи з 5 класу і пропедевтики вивчення інформатики та інформаційно- комунікаційних технологій починаючи з 2 класу. |
2012-2013 |
Національна академія педагогічних наук, Департамент загальної середньої та дошкільної освіти, Інститут інноваційних технологій та змісту освіти |
||
2) забезпечення створення підручників, навчальних та методичних посібників відповідно до нових програм з навчального предмета "Інформатика": розробити підручники, навчальні та методичні посібники відповідно до нових навчальних програм пропедевтики вивчення інформатики та інформаційно- комунікаційних технологій для учнів 2-4 класів; |
2012-2014 |
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти, Національна академія педагогічних наук |
||
розробити підручники, навчальні та методичні посібники відповідно до навчальних програм вивчення предмета "Інформатика" для учнів 5-7 класів. |
Червень 2013 |
- " - | ||
3) забезпечення створення електронних ресурсів та прикладних програм нового зразка для підтримки навчання предмета "Інформатика" за новими навчальними програмами: створити електронні ресурси та прикладне програмне забезпечення нового зразка для підтримки пропедевтики вивчення інформатики та інформаційно- комунікаційних технологій починаючи з 2 класу; |
2012-2015 | - " - | ||
створити електронні ресурси та прикладне програмне забезпечення нового зразка для підтримки навчання інформатики за новими навчальними програмами починаючи з 5 класу. |
2013-2015 | - " - | ||
V. Підготовка та підвищення рівня кваліфікації вчителів | ||||
1. |
Створення програм для навчання інформаційно- комунікаційним технологіям педагогічних працівників |
1) розроблення програм для навчання інформаційно- комунікаційним технологіям педагогічних працівників: розробити програму підвищення кваліфікації усіх педагогічних працівників щодо володіння та ефективного використання ІКТ у навчальному процесі; |
2012 |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти, Інститут інноваційних технологій та змісту освіти, Національна академія педагогічних наук |
розробити програму підготовки та підвищення кваліфікації вчителів початкових класів до навчання та використання ІКТ починаючи з 2-го класу; |
- " - | - " - | ||
розробити та запровадити програму навчального курсу для вищих педагогічних навчальних закладів I-IV рівнів акредитації "Використання ІКТ у навчальному процесі"; |
Квітень 2012 |
Департамент вищої освіти, Інститут інноваційних технологій та змісту освіти |
||
розробити та запровадити програму державного іспиту "Використання ІКТ у навчальному процесі" для всіх спеціальностей педагогічних навчальних закладів I-IV рівнів акредитації; |
Травень 2013 |
- " - | ||
розробити методику он-лайн моніторингу щодо сформованості у вчителів інформатичних компетентностей, провести її експериментальну перевірку та впровадження в систему підвищення кваліфікації. |
Квітень 2012 |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти, Інститут інноваційних технологій та змісту освіти |
||
2. |
створення освітнього порталу для безперервного підвищення кваліфікації вчителів у міжкурсовий період |
1) упровадження системи сучасних курсів підвищення кваліфікації вчителів різного рівня (очних та дистанційних) щодо ефективного використання інформаційно- комунікаційних технологій у навчально- виховному процесі: розробити освітні портали для дистанційного оволодіння навичками інформаційно- комунікаційних технологій в системі підвищення кваліфікації освітян (на базі обласних інститутів підвищення кваліфікації); |
Травень 2012 |
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрації |
упровадити систему сучасних курсів підвищення кваліфікації вчителів різного рівня (очних та дистанційних) щодо ефективного використання інформаційно- комунікаційних технологій у навчально- виховному процесі. |
2012-2015 | - " - | ||
2) упровадити курси та тренінги підвищення кваліфікації вчителів- предметників в міжатестаційний період з використанням дистанційних технологій. |
- " - | - " - | ||
3. |
підготовка та підвищення кваліфікації вчителів та інших педагогічних працівників |
1) упровадити сертифікацію вчителів з інформаційно- комунікаційних технологій. |
- " - | - " - |
4. |
підготовка та підвищення кваліфікації вчителів інформатики |
1) упровадити курси підвищення кваліфікації вчителів інформатики в міжатестаційний період з використанням дистанційних технологій. |
- " - | - " - |