- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
Л И С Т
Громадянській кампанії
"Молодіжна варта"
Щодо проекту Закону України "Про вищу освіту" (нова редакція)
Міністерством розглянуто лист Громадянської кампанії "Молодіжна варта" щодо проекту Закону України "Про вищу освіту" (нова редакція), який надійшов із Секретаріату Кабінету Міністрів України.
Повідомляємо, що з метою доопрацювання законопроекту наказом Міністерства від 03.03.2011
N 62-оп створено експертну робочу групу, до складу якої увійшли народні депутати України, працівники Міністерства, ректори і проректори вищих навчальних закладів, представники студентських і громадських організацій, а також об'єднань роботодавців.
Результатом роботи експертної робочої групи є чергова редакція проекту Закону України "Про вищу освіту" (нова редакція), що максимально відображає бачення експертами освітнього процесу у вищій школі та враховує потреби суспільства.
Крім того, проект Закону України "Про вищу освіту" пройшов широке громадське обговорення та розглядався регіональними радами ректорів (директорів) вищих навчальних закладів і Спілкою ректорів вищих навчальних закладів України.
Законопроект підтримали органи студентського самоврядування. Зокрема, 1500 лідерів студентських самоврядних організацій звернулись до Президента України, Прем'єр-міністра України та Голови Верховної Ради України з проханням сприяти ухваленню нового законопроекту України "Про вищу освіту" у редакції, підготовленій експертною робочою групою, про що було поінформовано на прес-конференції лідерів студентського самоврядування, яка відбулася 21 червня 2011 року.
По суті зауважень, викладених у листі Громадської кампанії "Молодіжна варта", Міністерство надає інформацію згідно з додатком.
Перший заступник Міністра | Є.М.Суліма |
Додаток
до листа МОНмолодьспорту
29.06.2011 N 1/11-5362
У статті 67 законопроекту "Платні послуги у сфері вищої освіти" зазначається, що розмір плати за весь строк навчання для отримання відповідного освітньо-кваліфікаційного, освітньо-наукового рівня, підвищення кваліфікації або за надання додаткових освітніх послуг, а також порядок оплати освітньої послуги (повністю одноразово, щорічно, щосеместрово, щомісячно) встановлюється у договорі (контракті), що укладається між вищим навчальним закладом та фізичною (юридичною) особою, яка замовляє платну освітню послугу для себе або для іншої особи, беручи на себе фінансові зобов'язання щодо її оплати.
Розмір плати для отримання відповідного освітньо-кваліфікаційного, освітньо-наукового рівня, підвищення кваліфікації встановлюється вищими навчальними закладами у грошовій одиниці України - гривні з урахуванням визначеного у встановленому законодавством порядку офіційного індексу інфляції за попередній календарний рік, не може змінюватись протягом строку дії укладеного договору та підлягає оприлюдненню у друкованих засобах масової інформації, інформаційних джерелах вищих навчальних закладів. Положення щодо неможливості змінювати розміру плати за здобуття певного освітньо-кваліфікаційного, освітньо-наукового рівня залишилися такими, як і в діючому законі.
Статтею 40 законопроекту "Умови прийому на навчання до вищого навчального закладу" передбачено, що прийом на основі повної загальної середньої освіти при вступі на навчання за освітньо-кваліфікаційними рівнями молодшого спеціаліста, бакалавра (магістра медичного і ветеринарного спрямувань) здійснюється за результатами зовнішнього незалежного оцінювання знань та умінь вступників та їхніх здібностей у випадках, передбачених умовами прийому до вищих навчальних закладів України, з урахуванням середнього бала державного документа про повну загальну середню освіту та бала вищого навчального закладу. Такий підхід дає можливість при конкурсному відборі абітурієнтів врахувати результати зовнішнього незалежного оцінювання, успішність навчання у загальноосвітньому навчальному закладі та результати навчання на підготовчому відділенні (для окремих напрямів підготовки).
Відповідно до Умов прийому до вищих навчальних закладів України, затверджених наказом Міністерства від 19.10.2010
N 961 та зареєстрованих у Міністерстві юстиції від 28.10.2010 N 999/18294, для конкурсного відбору осіб, які на основі повної загальної середньої освіти вступають для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста, бакалавра (спеціаліста, магістра медичного та ветеринарно-медичного спрямувань), конкурсний бал обчислюється шляхом додавання балів сертифіката з конкурсних предметів (вступних екзаменів, творчих конкурсів) (три конкурсних предмети - максимум 600 балів - 73,2 відсотка від загальної можливої суми балів), середнього бала документа (додатка до документа) про повну загальну середню освіту (максимум 200 балів - 24,4 відсотка від загальної можливої суми балів) та додаткових балів (максимум 20 балів - 2,4 відсотка від загальної можливої суми балів), особам з числа професійно орієнтованої молоді, які в рік вступу закінчили підготовчі курси (відділення, факультети довузівської підготовки) вищого навчального закладу, для вступу на основі повної загальної середньої освіти до цього вищого навчального закладу для навчання на природничо-математичних та інженерно-технічних напрямах підготовки (спеціальностях) при вступі на відповідний напрям підготовки (спеціальність) даного вищого навчального закладу за результатами підсумкової атестації.
Статтею 66 "Фінансування вищих навчальних закладів" передбачено, що фінансування за рахунок загального фонду державного бюджету підготовки кадрів з вищою освітою за спеціальностями відповідних освітньо-кваліфікаційних, освітньо-наукових рівнів у державних вищих навчальних закладах здійснюється з урахуванням державного замовлення, визначеного в обсягах, необхідних для забезпечення на кожні десять тисяч населення навчання не менш як вісімдесяти студентів у професійних коледжах і ста сімдесяти студентів в університетах, академіях, коледжах. Зменшення обсягів підготовки кадрів за кошти державного бюджету в професійних коледжах на двадцять студентів на десять тисяч населення і в університетах, академіях коледжах на десять студентів на десять тисяч населення обумовлене необхідністю врахування ряду факторів. Зокрема, стану економіки нашої країни, суттєвого зменшення кількості державних підприємств, стану та перспектив розвитку ринку праці, демографічного стану та тенденцій його подальшого розвитку.
Вилучення норми щодо можливості поєднання форм навчання (денної, заочної, вечірньої, екстернату) у вищих навчальних закладах обумовлене відсутністю такого поєднання у світовій практиці та необхідністю приведення вітчизняного законодавства до Європейського простору вищої освіти.
Статтю 42 законопроекту "Відрахування, переривання навчання, поновлення і переведення осіб, які навчаються у вищих навчальних закладах" було доповнено нормою відрахування за академічний плагіат на чисельні пропозиції академічної спільноти, зокрема, Національного університету "Києво-Могилянська академія", з метою підвищення якості підготовки кадрів, наукових досліджень студентів та приведення вітчизняного законодавства до норм Європейського освітнього простору.
Збільшення навантаження науково-педагогічним працівникам вищих навчальних закладів не передбачено законопроектом. Навпаки, робочий час педагогічних і науково-педагогічних працівників визначено в 36 годин на тиждень (скорочена тривалість робочого часу).
Зазначено, що робочий час педагогічного працівника складається з виконання ним навчальної, методичної, організаційної роботи та інших трудових обов'язків, науково-педагогічного працівника - навчальної, методичної, наукової, організаційної роботи та інших трудових обов'язків у поточному навчальному році.
................Перейти до повного тексту