1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
Л И С Т
20.06.2011 N 1/9-484
Міністру освіти і науки,
молоді та спорту Автономної
Республіки Крим, начальникам
управлінь освіти і науки
обласних, Київської,
Севастопольської міських
держадміністрацій, ректорам
(директорам) вищих
навчальних закладів
На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2011 р. N 99-р "Про затвердження плану заходів з підготовки та відзначення у 2011 році 20-ї річниці незалежності України", наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту від 02.03.2011 N 210 "Про затвердження Плану заходів з відзначення 20-ї річниці незалежності України" Міністерство надсилає рекомендації щодо проведення на початку 2011/2012 навчального року першої лекції "Моя Україна - вільна держава".
Просимо довести ці рекомендації до відома професорсько-викладацького складу вищих навчальних закладів.
Рекомендації буде розміщено на сайті МОНмолодьспорту: http://www.mon.gov.ua та сайті Інституту інноваційних технологій і змісту освіти: http://www.iitzo.gov.ua.
Перший заступник Міністра Є.М.Суліма
Додаток
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
до проведення у вищих навчальних закладах першої лекції: "Моя Україна - вільна держава"
Початок 2011/2012 навчального року у вищих навчальних закладах України розпочинається лекцією "Моя Україна - вільна держава", яка присвячена 20-ій річниці незалежності України.
Мета: ознайомлення студентів з основними державотворчими подіями становлення незалежної України; формування національної свідомості, патріотизму і відповідальності за долю України; прищеплення поваги до прав і свобод людини і громадянина.
Проголошення акту незалежності України 24 серпня 1991 року відкрило нову сторінку історії щодо становлення держави Україна. В Декларації про державний суверенітет України від 16 липня 1990 року і зверненні Верховної Ради України "До парламентів і народів світу" /5 грудня 1991 року/ наголошувалося на тому, що до сім'ї цивілізованих країн бажає увійти нова держава, яка гарантує вільний розвиток українського народу, кожного громадянина України незалежно від його етнічної приналежності.
Викладач повинен підкреслити, що важливим етапом державотворення є прийняття п'ятою сесією Верховної Ради України 28 червня 1996 року Конституції - Основного Закону України. Ця подія завершила період державного становлення, закріпило правові основи незалежності України. Наша країна реально стала невід'ємною частиною європейського і світового співтовариства.
В Конституції Україна визначена як незалежна, суверенна, демократична, соціальна і правова держава. За формою правління Україна є республікою, за державним устроєм - унітарною, тобто єдиною, соборною державою.
Також рекомендується ознайомити студентів з історією української національної символіки, яка задекларована у 20 статті Конституції та з Законом України "Про Державний Гімн України" ( N 602-IV від 6 березня 2003 року, Стаття 1).
Доцільно дати коротку характеристику державної символіки і надати інформацію про історію виникнення та значення Державного Прапору України, Державного Гербу України, Державного Гімну України. Рекомендується ознайомити студентів з Декларацією про державний суверенітет України, Декларацією прав національностей України, Актом проголошення незалежності України, Законом "Про громадянство України", а також навести окремі статті Конституції України. Необхідно звернути увагу на те, що незалежність - заслуга не тільки певних політичних сил та рухів, але й всього українського народу, здійснення мрій багатьох його поколінь.
Особливо слід підкреслити, що незалежність і суверенність держави створили сприятливі умови для демократичних перетворень, що суттєво вплинули на подальший розвиток прав і свобод людини і громадянина, забезпечили широке міжнародне визнання: підписано серію політичних та економічних угод з іншими державами, що визначило наше місце у світовому співтоваристві та допомагає політичному і економічному становленню незалежної України.
Необхідно наголосити на тому, що система прав і свобод людини і громадянина, гарантованих Конституцією, відповідає загальновизнаним демократичним стандартам, закріпленим міжнародно-правовими актами. Відповідно до Основного закону, утвердження і забезпечення прав і свобод є пріоритетним напрямом діяльності держави.
Звернути увагу студентів на міжнародні нормативно-правові акти, які стосуються захисту прав людини, як: Загальна декларація прав людини, Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод, Міжнародний пакт про економічні, соціальні та культурні права, Міжнародний пакт про громадянські і політичні права, Міжнародна конвенція про ліквідацію всіх форм расової дискримінації та інш.
Під час проведення заходу потрібно поглибити знання студентів про історичний розвиток України як держави, наголосити на проблемі національного державного будівництва в країні. Обговорити проблеми національного відродження у контексті історичного досвіду. Студенти мають задуматись над Шевченковим "Хто ми? Чиї сини? Яких батьків?". Підкреслити, що знання свого родоводу, історичних та культурних надбань предків необхідне не лише для формування національної самосвідомості, але й для використання кращих традицій в етнонаціональній практиці сьогодення.
Потрібно також наголосити, що людина - це частка єдиного цілого, яким є народ, тому в основу лекції мають бути покладені відомості про історико-культурні традиції українського народу, особливості його трудової діяльності й побуту, матеріальну та духовну культуру, історичний досвід. Висвітлити сучасний спосіб організації життєдіяльності суспільства, спосіб життя і виховання в сім'ї, подати відомості про рідний край. Окреслити місце і вказати роль молоді в економічному і духовному розвитку держави. Підкреслити, що любов до рідного краю, повага до батьків, знання свого родоводу є джерелом, що живить патріотизм молодої людини, її любов до Батьківщини.

................
Перейти до повного тексту