- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 32 від 31.01.2001
Про затвердження Примірного положення про асоційовані школи ЮНЕСКО в Україні
З метою забезпечення участі дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів України у міжнародному проекті ЮНЕСКО "Асоційовані школи"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Примірне положення про асоційовані школи ЮНЕСКО в Україні (додається).
2. Міністрові освіти Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій довести Примірне положення про асоційовані школи ЮНЕСКО в Україні до відома керівників навчальних закладів.
3. Наказ та Примірне положення опублікувати в "Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України".
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Огнев'юка В.О.
Міністр В.Г.Кремень
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом Міносвіти і науки України
від 31 січня 2001 р. N 32
Примірне положення про асоційовані школи ЮНЕСКО в Україні
1. Положення розроблене з метою забезпечення участі дошкільних, загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладів України у міжнародному Проекті асоційованих шкіл ЮНЕСКО (далі - ПАШ), який передбачає утвердження проголошених ЮНЕСКО ідеалів миру, прав людини і взаєморозуміння між народами через систему освіти.
2. Участь дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів у ПАШ, незалежно від форми власності та підпорядкування, не змінюють їх основних функцій та завдань, які визначені чинним законодавством України.
Загальна частина
3. Пріоритетними цілями АШЮ в Україні є виховання дітей і молоді в дусі миру, демократії, прав людини, толерантності і взаєморозуміння між народами, на шляху реального співробітництва і взаємозбагачення культур, збереження історичної пам'яті власного народу і людства в цілому, особистої причетності до розв'язання світових проблем через партнерство в системі Організації Об'єднаних Націй.
4. Основними завданнями АШЮ в Україні є:
на національному рівні - розробка і впровадження нових ефективних форм і методів педагогічної діяльності, інноваційних технологій навчання і відповідних навчально-методичних матеріалів, що забезпечують досягнення пріоритетних цілей АШЮ в Україні, з подальшим поширенням отриманих результатів в масовій шкільній практиці;
на міжнародному рівні - обмін інформацією, розповсюдження сучасних методичних і дидактичних матеріалів, установлення контактів та зв'язків з партнерами ПАШ для збагачення і накопичення міжнародного досвіду.
Головні напрями роботи асоційованих шкіл ЮНЕСКО в Україні
6. Робота АШЮ в Україні ведеться за однією - двома із чотирьох основних тем дослідження ПАШ, визначених ЮНЕСКО, а саме:
6.1. Вивчення світових проблем і роль системи Організації Об'єднаних Націй в їхньому врегулюванні.
6.2. Права людини.
6.3. Інші країни та культури.
6.4. Людина і довкілля.
7. Діяльність АШЮ в Україні:
передбачає популяризацію цілей та принципів ООН, дослідження різних аспектів світових проблем і шляхів їх розв'язання;
ураховує вивчення Декларації прав людини, Декларації прав дитини, Декларації принципів толерантності;
включає розв'язання проблем існування народів без насильства та екологічних криз;
пов'язана з вивченням демократичних традицій у розвинутих країнах світу, ділового етикету, основ міжнародних відносин;
забезпечує вивчення історії, культури, національних звичаїв народів світу;
сприяє пропаганді серед зарубіжних ровесників української мови, історії рідного краю, національної культури і традицій;
включає дослідження взаємовпливу екологічних глобальних та локальних катастроф, стан довкілля (забруднення навколишнього середовища, моря, енергетичних запасів, ерозії грунтів, інші);
передбачає пошук шляхів поліпшення екологічної ситуації на особистому, місцевому, національному рівнях (охорона водних ресурсів, збереження лісів, вплив науки на майбутнє людини);
спрямована на охорону й збереження національних багатств, пропаганду здорового способу життя;
активізує встановлення й розвиток партнерських зв'язків між учнями навчальних закладів різних держав, дитячими і молодіжними організаціями для об'єднання миротворчих зусиль.
8. Основними формами діяльності АШЮ в Україні є:
постійне відзначення пам'ятних дат ООН (додаток 1);
створення експериментальних майданчиків для апробації навчальних програм, навчальних планів курсової перепідготовки вчителів за темами ПАШ;
проведення семінарів, конференцій, фестивалів, організація літніх таборів і шкіл, дитячого/юнацького туризму, інші;
розвиток молодіжної, дитячої дипломати (поїздки, зустрічі, листування);
організація видавничої діяльності;
участь у міжнародних освітніх проектах.
Порядок приєднання до міжнародного Проекту асоційованих шкіл ЮНЕСКО
9. Навчальний заклад, що планує долучитися до ПАШ ЮНЕСКО повинен:
проводити значну роботу з міжнародного співробітництва в галузі освіти за темами ПАШ, як мінімум упродовж двох років, мати відповідні міжнародні сертифікати та дипломи;
мати власну програму роботи на два - три роки;
мати буклет двома мовами (українською та однією з робочих мов ЮНЕСКО) про свій навчальний заклад;
випускати шкільну газету;
мати публікації про навчальний заклад на всеукраїнському та/або міжнародному рівнях;
постійно відзначати міжнародні дати ЮНЕСКО;
впроваджувати в практику сучасні технології, інтернет, E-mail, відео-конференції в зв'язку з реалізацією програм ПАШ;
щорічно подавати координатору проекту від Міністерства освіти і науки України звіт українською мовою про роботу закладу за проектом за спеціальною формою (додаток 2).
10. Заява керівника щодо долучення закладу до АШЮ в Україні подається координатору проекту від Міністерства освіти і науки України.
11. Питання про можливість приєднання навчальних закладів до міжнародного проекту АШЮ розглядається на загальних зборах (конференціях) цих закладів, де присутні представники МОН України та Національної Комісії України у справах ЮНЕСКО.
Навчальний заклад заповнює анкету учасника (додаток 3) українською мовою, оригінал анкети - англійською чи французькою мовою.
12. Національна Комісія України у справах ЮНЕСКО (Міністерство закордонних справ України) направляє анкету в Секретаріат ЮНЕСКО за поданням Міністерства освіти і науки України.
13. Основним документом, який засвідчує статус навчального закладу як асоційованої школи ЮНЕСКО, є сертифікат за підписом Генерального Директора ЮНЕСКО чи уповноваженої ним на те посадової особи.
Координація діяльності асоційованих шкіл ЮНЕСКО в Україні
14. Для забезпечення роботи АШЮ в Україні згідно ПАШ необхідно:
призначити від адміністрації закладу посадову особу, відповідальну за діяльність закладу як АШЮ в Україні;
обрати актив з числа школярів і вчителів навчального закладу для організації практичної роботи в межах тематики ПАШ;
надати приміщення для ведення практичної, організаційної, інформаційної і т.п. роботи (куточок ЮНЕСКО, "музей ООН" тощо);
передбачати в планах роботи закладу заходи за програмою АШЮ в Україні;
затверджувати річний звіт про діяльність АШЮ на плановому засіданні активу на початку навчального року.
................Перейти до повного тексту