1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
17.03.2011 N 239
Про підсумки проведення огляду музеїв при навчальних закладах, які перебувають у сфері управління Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України
На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 01.02.2010 N 60 "Про проведення у 2010 році огляду музеїв при навчальних закладах, які перебувають у сфері управління Міністерства освіти і науки України", з метою удосконалення діяльності музеїв при навчальних закладах та підвищення їх ролі у навчально-виховному процесі у лютому-грудні 2010 року був проведений зазначений огляд музеїв.
З урахуванням інформації про підсумки огляду музеїв при навчальних закладах, які перебувають у сфері управління Міністерства,
НАКАЗУЮ:
1. Довести інформацію про підсумки проведення огляду музеїв при навчальних закладах, які перебувають у сфері управління Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, що додається, до керівників органів управління освітою та керівників навчальних закладів.
2. Міністру освіти і науки Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій:
2.1. Розробити план заходів щодо підтримки музеїв при навчальних закладах, збереження та розширення їх мережі, поліпшення стану обліку та збереження музейних колекцій, належного оформлення музейної документації, передбачивши зокрема, надання методичної допомоги керівникам музеїв з питань функціонування музеїв, експозиційної та фондової роботи.
2.2. Проаналізувати причини недостатньої роботи комісій з організації огляду музеїв при професійно-технічних та вищих навчальних закладах та до 10 травня 2011 року інформувати Міністерство із зазначеного питання.
3. Українському державному центру туризму і краєзнавства учнівської молоді (Савченко Н.В.) до 25 березня 2011 року підготувати пропозиції щодо присвоєння музеям звання "Зразковий музей" при навчальному закладі системи Міністерства.
4. Наказ опублікувати в Інформаційному збірнику та розмістити на офіційному веб-сайті Міністерства.
5. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Голова комісії
з реорганізації Міністерства

Б.М.Жебровський
Додаток
до наказу Міністерства
освіти і науки України
17.03.2011 N 239
ІНФОРМАЦІЯ
про підсумки проведення огляду музеїв при навчальних закладах, які перебувають у сфері управління Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України
На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 01.02.2010 N 60 "Про проведення огляду музеїв при навчальних закладах, які перебувають у сфері управління Міністерства освіти і науки України" та відповідно до Положення про музеї при навчальних закладах з 15 лютого до 25 грудня 2010 року проводився огляд зазначених музеїв.
Метою заходу було сприяння підвищенню ролі музеїв в організації навчально-виховного процесу та популяризації музейної справи у навчальних закладах.
Основними завданнями огляду були:
удосконалення профільної структури музеїв при навчальних закладах;
вивчення діяльності музеїв з охорони та пропаганди пам'яток історії, культури та природи, участі їх у формуванні та раціональному використанні Музейного фонду України;
проведення аналізу краєзнавчо-пошукової роботи музеїв та їх участі у навчально-виховному процесі закладу;
виявлення кращих музеїв та заохочення їх діяльності;
сприяння відкриттю нових музеїв, оновленню діючих експозицій тощо.
За результатами розгляду підсумкових матеріалів комісією Міністерства встановлено, що органами управління освітою, навчальними закладами проведена велика організаційна робота з оцінки діяльності кожного зареєстрованого музею. Комісія відмічає значне зростання інтересу учнів до минулого свого народу, культури, побуту, звичаїв, обрядів. Музейні експозиції поповнюються новими краєзнавчими матеріалами, знайденими в архівах та пошукових експедиціях.
Матеріали, що надійшли за підсумками огляду, свідчать, що музеї відповідають вимогам Положення про музеї при навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства від 04.09.2006 N 640, мають значні фондові колекції, цікаві експозиції, на базі яких проводиться робота щодо залучення учнівської та студентської молоді до вивчення та збереження історико-культурної спадщини українського народу, природи рідного краю тощо.
За матеріалами, поданими органами управління освітою Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, станом на 25 грудня 2010 року взято на облік 4432 музеїв, що на 545 більше у порівнянні з оглядом 2007 року. За цей період 87 музеїв припинили своє існування з різних причин: у зв'язку з ліквідацією навчального закладу, аварійним станом приміщень музею, неактуальністю тематики, зміною профілю.
У навчальних закладах музеї розподілені таким чином:
Заклади освіти Кількість музеїв Відсоток від загальної
кількості музеїв
Загальноосвітні
навчальні заклади
3996 90,16%
Позашкільні навчальні
заклади
150 3,38%
Професійно-технічні
училища, технікуми,
коледжі
186 4,2%
Вищі навчальні заклади 100 2,26%
За профілями:
Профілі Кількість музеїв Відсоток
від загальної кількості
Історичні 2687 60,63%
Археологічні 10 0,23%
Краєзнавчі 616 13,9%
Природничі 58 1,3%
Літературні 168 3,79%
Мистецькі 50 1,13%
Етнографічні 609 13,74%
Технічні 11 0,25%
Галузеві 27 0,61%
Інші 196 4,42%
Збережена тенденція до розвитку профільних музеїв, у переважній більшості історичного, краєзнавчого та етнографічного напрямів.
Значну частину від загальної кількості музеїв історичного профілю складають музеї бойової слави. Учнівська молодь вивчає бойовий шлях військових частин, підпільний та партизанський рух. Юні краєзнавці спільно з ветеранськими організаціями створюють "Книги Пам'яті", родинні літописи. На базі зазначених музеїв проводяться різноманітні заходи: урочисті лінійки, уроки мужності, інформаційні години, вікторини, лекції, краєзнавчі експедиції, подорожі місцями боїв, тематичні зустрічі з ветеранами. Музеї підтримують тісні зв'язки з радами ветеранів, ведуть шефську роботу: допомагають ветеранам Великої Вітчизняної війни, вдовам захисників Вітчизни. Для учнів шкіл музеї постійно організовують екскурсії та виставки. Матеріали, зібрані в музеях, використовуються для написання рефератів, науково-дослідницьких робіт, підготовки виступів на уроках.
Одним із підсумків роботи активістів-пошуковців шкільних музеїв Донецької області є участь у написанні "Книги Пам'яті України", яка готується у співпраці з редакцією однойменної пошуково-видавничої агенції. На основі пошуково-дослідницьких робіт юних музеєзнавців у 2008-2010 роках побачили світ нові видання: "Визволення України" (Донбасівці в боях за Україну), яке присвячене 65-річчю визволення України від фашистських загарбників, "Визволення", на сторінках якого відображені героїчні будні визволителів Донецького краю. У книзі містяться спогади, які допомогли зібрати активісти музеїв, про воїнів земляків-піхотинців, артилеристів, льотчиків, саперів, синів полків, героїв трудового фронту, партизан та підпільників. Книга "Донеччина в роки Вітчизняної війни 1941-1945" (Відомі та невідомі сторінки історії) присвячена пам'яті земляків-донбасівців, які віддали своє життя за Вітчизну і усіх тих, хто відроджував зруйнований Донбас. Книга нарисів "Все що було не зі мною, пам'ятаю ..." - про людей незвичайної долі - земляків-донбасівців, які звільняли Україну і боролися за Перемогу на інших фронтах Великої Вітчизняної війни, кували її в тилу. Вона ілюстрована рідкісними знімками народного художника України В.Шенделя. У фотокнизі "Мгновения войны" в основу лягли фотографії воєнних років, віднайдені членами рад музеїв, на яких закарбовані земляки в роки Великої Вітчизняної війни, що захищали нашу Батьківщину. У розділі "Ювілей області - очима дітей" у книзі "Медаль за бій, медаль за труд із одного металу ллють" - у творчих роботах учнівської молоді висвітлюється велич подвигу наших земляків в роки війни та участь фронтовиків у відбудові зруйнованого німецько-фашистськими загарбниками народного господарства Донецької області. У ній названі імена Героїв Радянського Союзу, Соціалістичної Праці, повних кавалерів орденів Слави, війни та праці, Героїв України, показане ставлення дітей до історії області та її майбутнього.

................
Перейти до повного тексту