- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про підсумки перших Всеукраїнських Інтернет-зборів батьків першокласників
Відповідно до розпорядження Міністерства освіти і науки від 19.10.2010 р.
N 143-р з 25 жовтня по 25 листопада 2010 р. проведено перші Всеукраїнські Інтернет-збори батьків першокласників.
З метою удосконалення організації навчально-виховного процесу в перших класах загальноосвітніх навчальних закладів
НАКАЗУЮ:
1. Міністерству освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій
1.1. Довести до відома керівників загальноосвітніх навчальних закладів узагальнені результати проведення Всеукраїнських Інтернет-зборів батьків першокласників (додається) та вжити відповідно до компетенції заходів щодо поліпшення умов навчання учнів початкової школи.
1.2. Надати інформацію щодо вжитих заходів департаменту загальної середньої та дошкільної освіти до 05.02.2011 року.
2. Опублікувати цей наказ в Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки, газеті "Освіта України", журналі "Початкова школа", розмістити на офіційному веб-сайті Міністерства (www.mon.gov.ua) та на освітньому порталі "Єдине освітнє інформаційне вікно України" (www.osvita.com).
3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Перший заступник Міністра, голова ліквідаційної комісії | Б.М.Жебровський |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки
10.01.2011 N 6
УЗАГАЛЬНЕНІ РЕЗУЛЬТАТИ
проведення Всеукраїнських Інтернет-зборів батьків першокласників
На виконання розпорядження Міністерства освіти і науки від 19.10.2010
N 143-р "Про проведення перших Всеукраїнських Інтернет-зборів батьків першокласників" з 25 жовтня по 25 листопада 2010 р. було проведено перші Всеукраїнські інтернет-збори батьків першокласників.
Узагальнення результатів та інформаційно-технічний супровід зборів здійснювали департамент загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки спільно з відділенням інформаційно-аналітичних систем управління освітньою галуззю Інституту інноваційних технологій і змісту освіти. Інформаційні матеріали для обговорення було розміщено на Інтернет-порталі "Єдине освітнє інформаційне вікно України" (www.osvita.com) та на сайті Міністерства освіти і науки (mon.gov.ua).
Перші Всеукраїнські інтернет-збори батьків першокласників проведено з метою вдосконалення організації навчально-виховного процесу в перших класах загальноосвітніх навчальних закладів.
Всього отримано 10083 повідомлення від респондентів. Серед них - 58 повідомлень за результатами колективних обговорень та 10025 індивідуальних повідомлень.
На запитання "З яким настроєм переважно дитина відвідує школу?" 83 відс. респондентів повідомили, що їхні діти відвідують школу з задоволенням.
Разом з тим, слід відмітити, що основними причинами поганого настрою в першокласників у повідомленнях вказано невиправдано ранній початок робочого дня (в окремих школах уроки розпочинаються о 8.00), а також фізичне та емоційне навантаження дітей під час навчального процесу.
Значна частина дописувачів вважає, що настрій дитини залежить від атмосфери в шкільному колективі.
Про умови навчання дитини у 1 класі 91 відс. респондентів повідомили, що їх влаштовують створені умови, 9 відс. батьків стурбована не відокремленістю початкової школи від основної і старшої, недостатнім фінансуванням шкіл, невідповідністю шкільних меблів віковим особливостям першокласників, недостатнім опаленням шкільних приміщень (у окремих школах холодно), відсутністю кімнат для відпочинку першокласників, низьким рівнем культури спілкування педагогів та адміністрації школи з батьками.
Близько 40 відс. батьків турбують збори коштів на потреби школи: шкільне обладнання, меблі, вікна, двері, матеріали для ремонтних робіт тощо.
Про достатнє забезпечення першокласників підручниками повідомили 75 відс. респондентів.
24 відс. повідомлень вказують на погане, а 1 відс. - на дуже погане забезпечення учнів 1 класу підручниками. Дописувачів не задовольняє те, що свій перший шкільний підручник "Буквар" діти змушені повертати до шкільної бібліотеки, а не залишати напам'ять, як було завжди у попередні роки. Близько 7 відс. повідомлень вказують на те, що батьки змушені були придбати підручники для своєї дитини за власні кошти. Здебільшого це стосується шкіл з навчанням російською та іншими мовами національних меншин.
Якість підручників задовольняє 77 відс. респондентів, у той же час, як 23 відс. повідомлень указує на протилежне. Так, близько 20 відс. висловлень стосуються складності подачі навчального матеріалу у підручниках для 1 класу. Понад 5 відс. дописувачів не задовольняє ілюстративний матеріал підручників.
Близько 90 відс. повідомлень указують на досить чисельну низку факторів, що впливають на здоров'я дитини. Стосовно шкільних факторів, то це, насамперед, психоемоційний стан дитини, її фізичне загартування, відповідність санітарно-гігієнічних умов до фізичного розвитку дітей, умови освітлення, відповідний температурний режим у класі та школі, збалансованість навантаження та відпочинку, захворюваність інших дітей, комфортний та гігієнічний одяг, відповідне шкільне обладнання (парти); зменшення часу перебування дитини на свіжому повітрі, малорухомий спосіб життя через не унормоване спілкування з телевізором, комп'ютером, мобільним телефоном, знижена увага дорослих до правильної постави дитини, навантаження першокласників великим обсягом завдань, зокрема у школах з поглибленим вивченням іноземних мов. Зауважимо, що не всі батьки першокласників знають, що учням 1 класу домашні завдання не задаються. Разом з тим, у багатьох повідомленнях зазначається, що першокласники отримують домашні завдання з іноземних мов об'ємні та складні, не відпрацьовані у класі. Матеріал з іноземної мови складний, за свідченням дописувачів, не узгоджений з українською чи іншою мовою, якою навчається дитина у школі.
Значна частина тривожних висловлювань стосується якості проведення уроків фізичної культури у 1 класах педагогами, які не володіють методикою роботи з учнями початкових класів; неякісної заміни цих уроків "ким завгодно", зокрема, у невеликих містах і сільських поселеннях, де, як свідчать повідомлення дописувачів, часто відсутні вчителі фізичної культури. Це завдає значної шкоди здоров'ю першокласників і створює загрози травматизму.
Понад 30 відс. дописувачів вказує на вплив якості харчування на здоров'я учнів 1 класу.
Організацією харчування першокласників задоволені 77 відс. респондентів. 23 відс. дописувачів висловлюються негативно щодо організації харчування у школах, а саме, нарікання викликає одноманітність, відсутність у меню свіжих овочів і фруктів, масла та сиру. У повідомленнях зазначається також, що у різних школах на одну і ту ж суму учні харчуються по-різному.
86 відс. повідомлень свідчать про необхідність функціонування у школах груп продовженого дня.
100 відс. дописувачів вважають, що група продовженого дня обов'язково має бути безпечною для перебування дитини; понад 70 відс. бачать її з відпочинком на свіжому повітрі на облаштованому спортивному майданчику і гарячим харчуванням та обов'язковим денним сном першокласників, - такою, що продовжує формувати дитячий колектив, забезпечує умови для спілкування дітей; у 20 відс. висловлювань надається перевага якісній підготовці домашнього завдання з використанням індивідуального підходу до кожної дитини.
Понад 25 відс. повідомлень стосуються важливості під час роботи групи продовженого дня роботи гуртків за інтересами, проведення різноманітних інтелектуальних, розвиваючих ігор, читання художніх творів, проведення цікавих виховних бесід, а також наявності ігрових куточків та кімнат відпочинку. 25 відс. дописувачів висловлюються за ефективність організації груп продовженого дня однієї вікової категорії (лише учнів 1 класу), кількістю - 20-25 дітей, з небайдужим професіоналом - учителем початкових класів чи вихователем групи продовженого дня.
Близько 10 відс. батьків висловлюються за необхідність організації роботи чергової групи продовженого дня до 19.00 з урахуванням графіка роботи батьків.
12 відс. дописувачів висловлюють готовність сплачувати кошти за функціонування груп продовженого дня.
Понад 70 відс. батьків стурбовані можливим скороченням груп продовженого дня, у той час, як потреба у їх функціонуванні з кожним роком зростає.
14 відс. батьків вважають, що група продовженого дня необхідна першокласнику лише у тому випадку, якщо у батьків немає можливості забирати дитину одразу після закінчення уроків.
Усі дописувачі одностайно висловлюються за те, що батьки повинні бути спокійними за свою дитину під час її перебування у групі продовженого дня; умови мають бути такими, що максимально зберігають здоров'я дитини та допомагають їй відпочити та підготуватися до навчальних занять на наступний день.
Під час обговорення перспективи введення іноземних мов з першого класу 61 відс. респондентів ставляться до такої ідеї позитивно, оскільки вважають, що у такому віці діти легко вивчають іноземні мови. Проте зазначена група дописувачів висловлює думку за вивчення у 1 класі іноземної мови, як усного курсу, в ігровій формі та без домашніх завдань. 32 відс. указаної групи дописувачів вважають, що навчальний матеріал має відпрацьовуватися у класі колективно та індивідуально; не перекладати вивчення дитиною іноземної мови на батьків чи репетиторів. З них 8 відс. вважає, що чим раніше дитина почне вивчати іноземну мову, тим краще її засвоїть.
................Перейти до повного тексту