1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
11.11.2010 N 1/9-813
Міністерству освіти і науки
Автономної Республіки Крим,
управлінням освіти і науки
обласних, Київської
та Севастопольської міських
державних адміністрацій
Інститутам післядипломної
педагогічної освіти
Щодо методичних рекомендацій до проведення III етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад
Міністерство освіти і науки України надсилає для практичного використання методичні рекомендації щодо проведення III етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з математики у 2010-2011 навчальному році.
Перший заступник Міністра Б.М.Жебровський
Додаток
РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо проведення III-го етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики у 2009-2010 навчальному році
Метою Всеукраїнських учнівських олімпіад з математики є виявлення та розвиток здібних і обдарованих учнів; формування інтересу до поглибленого вивчення математики, навичок дослідницької роботи; пропаганда досягнень науки, техніки; активізація всіх форм позакласної та позашкільної роботи з учнями; підвищення рівня фахової підготовки учителів; залучення професорсько-викладацького складу, аспірантів, студентів вищих навчальних закладів, працівників наукових установ до активної допомоги загальноосвітнім навчальним закладам у справі поліпшення вивчення математики та підвищення рівня навчальних досягнень учнів.
Документом, що визначає завдання, структуру, технологію проведення Всеукраїнських олімпіад, є Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерності (наказ Міністерства освіти України N 305 від 18.08.98 р.).
З метою апробації різних моделей проведення олімпіад у 2011 році та якісного відбору учнів для участі у IV етапі Всеукраїнської олімпіади рекомендуємо III етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики провести у два тури: 22 та 30 січня 2010 року.
Особливості проведення олімпіади у два тури
Перший тур III етапу олімпіади проводиться для переможців II етапу олімпіади. За рішенням Міністерства освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій III етап може бути відкритим - для усіх бажаючих учнів даного регіону.
Перший тур може бути проведено (за бажанням областей) за єдиними рівневими завданнями, розробленими відповідно до рейтингів областей (високого, достатнього та середнього).
Заявки на отримання завдань необхідно надіслати до департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України до 20 грудня 2010 року за формою, що додається (додаток N 1).
У другому турі III етапу можуть брати участь до 30% усіх учасників першого туру, які за результатами першого туру визнані призерами олімпіади. Визначення переможців, розподіл призових місць та нагородження дипломами I, II чи III степенів здійснюється після проведення другого туру.
Учасник, який став призером за результатами першого туру і не з'явився на другий тур автоматично отримує диплом III ступеня III етапу олімпіади.
Другий тур III етапу олімпіади може прирівнюватись до одного з турів відборів до IV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з математики.
У разі неможливості проведення III етапу олімпіади в два тури, проводиться тільки один тур 22 січня 2010 року.
Рішення про проведення III етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади у два тури приймають Міністерство освіти і науки автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
Завдання олімпіади
Завдання олімпіади у кожному турі повинні містити принаймні по одній задачі з кожної з наступних тем: комбінаторика, теорія чисел, алгебра та геометрія.
Задачі бажано розташовувати в тексті у порядку зростання їх складності. Не рекомендується пропонувати задачі, розв'язання яких потребує використання великих обсягів обчислень, що важко зробити без використання калькулятора, громіздких переборів тощо.
Розподіл завдань для кожного з турів може бути таким:
7 класи 8-11 класи Кількість завдань за
складністю
кількість
завдань
час
виконання
кількість
завдань
час
виконання
підвищеної
складності
олімпіадні
I тур 4 3 5 4 2 решта
II тур 4 3 4 4 - всі
Звертаємо увагу на те, що перші дві задачі I туру повинні бути рівня шкільних задач підвищеної складності, решта - олімпіадні; всі завдання II туру - олімпіадного характеру різних рівнів складності.
Запитання щодо умов завдань
Учасники олімпіади повинні мати змогу ставити запитання щодо умов завдань протягом проведення туру.
Бажано, щоб на запитання, що стосуються певної задачі, відповідала одна й та сама людина, старший відповідної паралелі або його заступник. У такому випадку учасники отримують однакові відповіді на одні й ті самі запитання.
Перевірка завдань
Для здійснення якісної неупередженої перевірки завдань журі розробляє єдині критерії оцінювання до кожної задачі з урахуванням різних способів розв'язання завдань учасниками олімпіади.
У критеріях оцінювання повинні бути відображені всі кроки (просування) розв'язування кожної задачі. Окремо можна зазначити кроки розв'язання, які не оцінювались (наприклад, правильний рисунок до задачі, розгляд тривіального випадку тощо).

................
Перейти до повного тексту