1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
08.11.2010 N 1/9-796
Міністру освіти і науки
Автономної Республіки Крим
Начальникам управлінь
освіти і науки обласних,
Київської
та Севастопольської
міських державних
адміністрацій Керівникам
вищих навчальних закладів
I-IV рівнів акредитації
Щодо проекту Закону України "Про вищу освіту" (нова редакція)
Міністерство освіти і науки України повідомляє, що на офіційному веб-сайті МОН (www.mon.gov.ua) та Інтернет-порталі "Єдине інформаційне вікно України" (www.osvita.com) розміщено проект Закону України "Про вищу освіту" (нова редакція), підготовлений з метою приведення законодавства України у сфері вищої освіти до вимог Болонського процесу, до якого Україна приєдналася у травні 2005 року, створення більш сприятливих умов і розширення доступу до здобуття вищої освіти громадянами України та реалізацію нормативно-правових засад державної політики у напрямку діяльності вищих навчальних закладів.
Проект нової редакції Закону, порівняно з чинною, враховує сучасні параметри розвитку вищої освіти. Зокрема, у законопроекті більш точно окреслено сферу дії Закону, зокрема, визначено, що права державного вищого навчального закладу, передбачені цим Законом, що визначають його автономію, не можуть бути обмежені іншими законами. Розширення автономії вищих навчальних закладів визначено як головну засаду державної політики у галузі вищої освіти. Передбачено інституційні, академічні та фінансові засади автономії вищих навчальних закладів.
Управління у галузі вищої освіти концентрується за спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі освіти і науки. Звужено систему органів виконавчої влади, що мають у підпорядкуванні вищі навчальні заклади (такими визначено центральні органи виконавчої влади, що мають у підпорядкуванні вищі військові навчальні заклади (вищі навчальні заклади з особливими умовами навчання)).
Структуру вищої освіти адаптовано до вимог Болонського процесу, що закладає умови для полегшення визнання дипломів, академічної та професійної мобільності, реалізації можливості освіти упродовж життя. Передбачено рівні вищої освіти - молодший спеціаліст, бакалавр, магістр, а також вводяться рівні доктора філософії і доктора наук.

................
Перейти до повного тексту