1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
28.07.2010 N 765
Про підсумки Всеукраїнської акції "Живи, книго!" у 2009/2010 навчальному році
За результатами проведення щорічної Всеукраїнської акції "Живи, книго!" у 2009/2010 навчальному році та на підставі рішення журі
НАКАЗУЮ:
1. Доповідну записку Інституту інноваційних технологій і змісту освіти "Про підсумки проведення щорічної Всеукраїнської акції "Живи, книго!" у 2009/2010 навчальному році" взяти до відома (додаток 1).
2. Визнати переможцями Всеукраїнської акції "Живи, книго!" у 2009/2010 навчальному році 14 учасників (додаток 2).
3. Визнати переможцями Всеукраїнської акції "Живи, книго!" у 2009/2010 навчальному році у номінаціях: "За новаторство в роботі з учнями", "За найкращий авторський проект", "За найкращі авторські навчально-методичні розробки", "За найкращі авторські мультимедійні матеріали" 8 учасників (додаток 3).
4. Присвоїти звання "Лауреат Всеукраїнської акції "Живи, книго!" у 2009/2010 навчальному році" 74 учасникам (додаток 4).
5. Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Удод О.А.) підготувати проект наказу Міністерства освіти і науки про нагородження переможців та організаторів Всеукраїнської акції "Живи, книго!" у 2009/2010 навчальному році галузевими нагородами Міністерства освіти і науки.
6. Наказ розмістити на офіційному веб-сайті Міністерства освіти і науки (www.mon.gov.ua) та опублікувати в Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки.
7. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Міністра Б.М.Жебровського.
Міністр Д.В.Табачник
Додаток 1
до наказу МОН
28.07.2010 N 765
ДОПОВІДНА
про підсумки проведення Всеукраїнської акції "Живи, книго!" у 2009/2010 навчальному році
На виконання наказу Міністерства освіти і науки від 21.10.2009 N 956 "Про затвердження Умов організації та проведення щорічної Всеукраїнської акції "Живи, книго!" (далі - Акція) у загальноосвітніх навчальних закладах протягом 2009/2010 навчального року проводився комплекс заходів з метою формування в учнівської молоді інформаційної культури та культури читання, бібліотечно-бібліографічних знань, виховання бережливого ставлення до книги, підвищення статусу шкільних бібліотек.
Традиційно Акція проходила у чотири етапи: шкільний, районний, обласний, Всеукраїнський. На IV-ий (Всеукраїнський) етап Акції надійшло 96 робіт з 23 областей України, у тому числі з Вінницької (5), Волинської (5), Дніпропетровської (5), Донецької (4), Закарпатської (5), Житомирської (5), Запорізької (3), Івано-Франківської (4), Київської (3), Кіровоградської (5), Львівської (3), Миколаївської (4), Одеської (3), Полтавської (3), Рівненської (2), Сумської (4), Тернопільської (6), Харківської (3), Херсонської (4), Хмельницької (5), Черкаської (5), Чернівецької (1), Чернігівської (4) областей, міст Києва (3) та Севастополя (1). Не надійшли роботи з Луганської області та Автономної Республіки Крим. В Акції взяли участь представники 29 загальноосвітніх навчальних закладів нового типу, 29 міських загальноосвітніх навчальних закладів, 31 загальноосвітній навчальний заклад із сільської місцевості, 7 загальноосвітніх шкіл-інтернатів I-III ступенів та управління освіти Павлоградської міської ради Дніпропетровської області, яке представило досвід роботи у рамках Всеукраїнської акції "Живи, книго!" загальноосвітніх навчальних закладів міста Павлограда. Учасниками заключного етапу були 89 шкільних бібліотекарів, 4 педагогічних колективи загальноосвітніх навчальних закладів, учнівський колектив 3-Б класу НВК "ДНЗ-ЗНЗ" м. Енергодара Запорізької області, бібліотечний актив ЗОШ N 56 Харківської міської ради Харківської області, методист відділу освіти Павлоградської міської ради Дніпропетровської області.
Більшість конкурсантів представили організаційні та звітні документи, розкрили систему роботи в межах Акції. Розширення кола завдань Акції згідно наказу МОН від 21.10.2009 N 956 "Про затвердження Умов організації та проведення щорічної Всеукраїнської акції "Живи, книго!" принесло позитивні результати. Відбулось широке залучення педагогічних та учнівських колективів, батьків і громадськості. Активізувалась робота гуртків, клубів, об'єднань книголюбів. У рамках Акції організовувалися різноманітні конкурси, доброчинні акції, масові заходи щодо відзначення Всеукраїнського дня бібліотек, Тижня дитячої та юнацької книги та інших. Розширилась сфера діяльності бібліотечних активів, які спрямували свою роботу на збереження і поповнення фонду навчальної літератури і стали досвідченими консультантами користувачів бібліотеки (бібліотечний актив НВК "ЗОШ I ступеня-гімназія ім. В.Т.Сенатора" м. Сміли Черкаської області (бібліотекар - Гичка І.І.), бібліотечний актив ЗОШ I-III ступенів N 56 Харківської міської ради Харківської області (бібліотекар - Коваленко Т.В.), бібліотечний актив НВК "ЗОШ I-III ступенів, гімназія" м. Славути Хмельницької області (бібліотекар - Комарова В.М.).
Спостерігаються нові тенденції розвитку діяльності бібліотекарів, оновлення змісту, напрямів і форм роботи. Поширення набувають нестандартні форми проведення заходів з популяризації книги, її читання та бібліотечно-бібліографічних знань (проблемні ситуації, ігрові, театралізовані форми, рольові ігри). Актуальним стало використання проектної технології в роботі з учнями (Скрипник Л.Б., бібліотекар Первомайської гімназії Миколаївської області, Димченко С.В., бібліотекар ЗОШ I-III ступенів N 24 з поглибленим вивченням окремих предметів і курсів м. Артемівська Донецької області, Гальченко Т.П., бібліотекар НВК імені Л.І.Бугаєвської "ЗОШ I-III ступенів N 5 - Ліцей" м. Комсомольська Полтавської області та ін.). Водночас представлені матеріали свідчать про необхідність підвищення знань щодо організації та проведення проектної діяльності з учнями, оформлення результатів роботи у науковий звіт.
Цікавими є методичні розробки на допомогу організаторам заходів в роботі з учнями (Аврамишин Г.М., бібліотекар ліцею імені У.Самчука м. Кременець Тернопільської області, Мазурака Г.Б., бібліотекар ЗОШ I-III ступенів м. Червонограда Львівської області, Вовкодав О.І., бібліотекар ЗОШ I-III ступеня N 17 Ніжинської міської ради Чернігівської області), а також тестові завдання для перевірки знань бібліотечно-бібліографічної грамотності та на закріплення змісту літературних творів (Кіровоградська область, м. Київ). Інтерес викликають створені каталоги для учнів початкових класів (Гичка І.І. НВК "ЗОШ I ступеня - гімназія ім. В.Т.Сенатора" м. Сміли Черкаської області, Однолєтко К.С. спеціалізована ЗОШ I-III ступенів N 29 м. Суми).
Важливою є робота бібліотекарів за обраною науковою проблемою (Вдовіна Л.А. Дніпропетровська обл., Доманська Т.В. Волинська обл., Драньова С.І., Димченко С.В. Донецька обл., Зеленько О.М. Черкаська обл., Елиїв Н.Б., Аврамишин Г.М. Тернопільська обл., Зелик Х.В. Івано-Франківська обл., Колісник В.О. Кіровоградська обл., Комарова В.М. Хмельницька обл., Косенко Т.М. м. Київ, Магалюк В.П. Чернівецька обл., Маслова О.В. Херсонська обл., Матвійчук Т.Г., Бурмака Л.І. Чернігівська обл., Молчанова В.А. Запорізька обл., Мороз Т.А., Рівненська обл., Ретунська Л.С., Глущенко С.М., Харківська обл., Скрипник Л.Б., Миколаївська обл. ). Однак результатів науково-дослідної роботи бібліотекарів представлено недостатньо.
На особливу увагу заслуговують презентаційні комплекси різноманітних заходів з використанням інформаційно-комунікаційних технологій для унаочнення заходів з підвищення бібліотечно-бібліографічних знань, формування інформаційної культури учнів (Єсипенко Л.О. спеціалізована ЗОШ I-III ступенів N 19 з поглибленим вивченням англійської мови м. Севастополя, Паціонова Л.Г. ЗОШ I-III ступенів N 12 м. Бердичева Житомирської області, Сич О.В. ЗОШ I-III ступенів N 20 м. Білої Церкви Київської області, Молчанова В.А. ЗОШ I-III ступенів N 4 м. Мелітополя, Мельник Л.С. ЗОШ I-III ступенів N 53 Херсонської міської ради та ін.), створені короткометражні фільми (Басинець В.С., Іщук Н.П. Володимир-Волинський спеціалізована школа-інтернат I-III ступенів "Центр освіти та соціально-педагогічної підтримки" Волинської області). Позитивним слід вважати широку участь учнів у створенні мультимедійних матеріалів під керівництвом бібліотекарів, класних керівників (Запорізька, Полтавська, Хмельницька, Черкаська, Херсонська області).
Для належного інформування користувачів бібліотеки поряд з традиційним випуском бюлетенів в окремих загальноосвітніх закладах хід Акції висвітлювався у шкільній пресі: "Гамбургер" спеціалізованої ЗОШ I-III ступенів N 2 з поглибленим вивченням англійської мови м. Калуша Івано-Франківської області, "Читацький вісник" Новгородківського НВК "ЗОШ I-III ступенів з поглибленим вивченням предметів - центр довузівської підготовки" Кіровоградської області, "Бібліотечний вісник" Глибоцького ліцею Чернівецької області, "Бібліотека Христинівської ЗОШ I-III ступенів N 2" Черкаської області.
Журі конкурсу відмітило також ряд недоліків, в основному це стосується оформлення конкурсних матеріалів: невідповідним є оформлення матеріалів встановленим вимогам; недостатньо узагальнено і підкріплено додатками описи досвіду роботи, зокрема не розкрито всебічно напрями роботи учасників в рамках Акції, використання інформаційно-комунікаційних технологій та ефективність їх запровадження; недостатнє використання інноваційних форм в роботі з учнями, Інтернет-ресурсів провідних бібліотек України; не відповідність державним стандартам оформлення списку літератури, відсутність в описах досвіду роботи посилання на першоджерела, трапляються непередбачені Умовами документи (накази, протоколи, акти тощо).
В цілому Акція відбулась на належному рівні. Робота загальноосвітніх навчальних закладів була спрямована на формування у дітей стійкої потреби у книзі, задоволення їх інформаційних потреб, формування в учнів інформаційної культури та культури читання, проведення бібліотечно-просвітницької роботи серед учнів та їхніх батьків. За період проведення Акції значно поліпшилося інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу, було збережено значну кількість книг та збільшено фонди шкільних бібліотек. Цінним є досвід роботи в рамках Акції, представлений загальноосвітніми навчальними закладами Черкаської та Харківської областей. Представники навчальних закладів вищезазначених областей неодноразово були у списку переможців Акції. З метою підвищення професійної компетентності шкільних бібліотекарів, у рамках Акції відбулися тематичні консультації, методичні об'єднання, семінари-практикуми, "круглі-столи".
Рішенням журі конкурсу додатково введено номінації "За новаторство в роботі з учнями", "За найкращий авторський проект", "За найкращі авторські навчально-методичні розробки", "За найкращі авторські мультимедійні матеріали", за якими визначено і включено до складу переможців Акції ті учасники, які представили найкращі матеріали.
Журі конкурсу відмічає високий рівень організаторської та методичної роботи управлінь освіти Волинської (Горошко В.А.), Запорізької (Глєбова Л.І.), Черкаської (Хижняк Т.В.) Чернігівської (Бурцева Л.П.) державної адміністрації та інститутів післядипломної педагогічної освіти Запорізької (Крижко Л.В.), Житомирської (Кирилюк Р.О.), Донецької (Бігун О.С.) Київської (Зініченко Л.С.), Рівненської (Ситник Г.) Харківської (Рябова З.В., Ворфлік Л.В.), Хмельницької (Красномовець Л.В.) Чернівецької (Домашенко Н.П.) областей та м. Севастополя (Олійникова І.Ю.).
Директор Інституту
інноваційних технологій
і змісту освіти
Міністерства
освіти і науки




О.А.Удод
Додаток 2
до наказу МОН
28.07.2010 N 765
ПЕРЕМОЖЦІ
Всеукраїнської акції "Живи, книго!" у 2009/2010 навчальному році
1. Апасова В.А., бібліотекар санаторної школи-інтернат I-II ступенів Черкаської міської ради Черкаської області (директор навчального закладу - Патлаєнко В.Р.)
2. Басинець В.С., Іщук Н.П., бібліотекарі Володимир-Волинської спеціалізованої школи-інтернат I-III ступенів "Центр освіти та соціально-педагогічної підтримки" Волинської області (директор навчального закладу - Вірковський В.П.).
3. Бібліотечний актив ЗОШ I-III ступенів N 56 Харківської міської ради Харківської області (директор навчального закладу - Ольховська О.Г.).
4. Вовкодав О.І., завідуюча бібліотекою ЗОШ I-III ступеня N 17 Ніжинської міської ради Чернігівської області (директор навчального закладу - Власенко Т.Ф.).
5. Гичку І.І., завідуюча бібліотекою НВК "ЗОШ I ступеня-гімназія ім. В.Т. Сенатора" м. Сміли Черкаської області (директор навчального закладу - Дзевульська О.О.).
6. Доманська Т.В., завідуюча бібліотекою Горішненської ЗОШ I-III ступенів Горохівського району Волинської області (директор навчального закладу - Маслічук М.І.).
7. Комарова В.М., завідуюча бібліотекою НВК "ЗОШ I-III ступенів, гімназія" м. Славути Хмельницької області (директор навчального закладу - Матвійко Т.М.).
8. Комарова М.П., завідуюча бібліотекою ЗОШ I-III ступенів N 28 м. Житомира (директор навчального закладу - Глінчевська Я.І.).
9. Лехтіна О.В., завідуюча бібліотекою Тарасівського НВК Костянтинівського району Донецької області (директор навчального закладу - Клейменова Т. А.).
10. Масляк С.В., Парада В.П., бібліотекарі Білоусівської ЗОШ I-III ступенів Сокирянського району Чернівецької області (директор навчального закладу - Степанятов П.С.).
11. Мороз Т.А., завідуюча бібліотекою Голубнівської ЗОШ I-III ступенів Березнівського району Рівненської області (директор навчального закладу - Славінський І.М.).
12. Переступняк В.М., бібліотекар Антонівської школи-інтернату I-III ступенів Новоодеської районної ради Миколаївської області (директор навчального закладу - Скопіна В.В.).
13. Учнівський колектив 3-Б класу НВК "ДНЗ-ЗНЗ" N 10 "Ромашка" м. Енергодара Запорізької області (директор навчального закладу - Чергик Л.А.).
14. Харитонюк М.В., Коваленко С.В., бібліотекарі Уманської міської гімназії Черкаської області (директор навчального закладу - Яременко М.П.).
Директор Інституту
інноваційних технологій
і змісту освіти
Міністерства
освіти і науки




О.А.Удод
Додаток 3
до наказу МОН

................
Перейти до повного тексту