- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
26.08.2010 протокол N 9/1-3 |
Про підсумки розвитку професійно-технічної освіти у 2009/2010 навчальному році та завдання на 2010/2011 навчальний рік
Заслухавши і обговоривши доповідь Міністра освіти і науки Табачника Д.В., колегія відзначає, що протягом минулого навчального року міністерством спільно з методичними службами, науковцями, педагогічними колективами, роботодавцями проведено значну роботу щодо модернізації професійно-технічної освіти.
Підготовку робітників за 35 напрямами та видами господарської діяльності для всіх галузей економіки здійснює 991 професійно-технічний навчальний заклад, у тому числі 871 навчальний заклад, підпорядкований безпосередньо Міністерству освіти і науки, 75 навчальних центри при установах виконання покарань, 45 структурних підрозділів вищих навчальних закладів та навчальних закладів інших типів, де здобувають робітничі професії понад 410 тис. учнів та слухачів, яких навчають 47 тис. педагогічних працівників.
У 2010 році прийнято на навчання до професійно-технічних навчальних закладів за державним замовленням 207,5 тис. осіб, що на 20,4 тис. осіб (або на 12%) більше ніж у минулому році.
Протягом року вжито відповідних заходів для оновлення змісту навчання. Розроблено й упроваджено державні стандарти професійно-технічної освіти за 192 робітничими професіями. Для 22-х професій сфери послуг, торгівлі, туризму, громадського харчування, ресторанно-готельного сервісу розроблені експериментальні навчальні плани і програми за модульним принципом. У вересні поточного року розпочнеться їх упровадження в професійно-технічних навчальних закладах Автономної Республіки Крим, Запорізької, Львівської, Івано-Франківської, Одеської областей та м. Києва.
Розпочато роботу з оновлення кваліфікаційних характеристик професій машинобудівної, видобувної, будівельної та агропромислової галузей. Запроваджена нова форма підвищення кваліфікації педагогічних працівників, яка передбачає підвищення рівня кваліфікації за навчальними планами і програмами практичного спрямування.
Розроблено критерії успішної діяльності професійно-технічних навчальних закладів, які в експериментальному варіанті будуть упроваджуватись протягом нового навчального року.
Важливим є застосування в навчально-виробничому процесі інформаційно-комунікаційних технологій. На початок нового навчального року в професійно-технічних навчальних закладах налічується 28 тис. одиниць комп'ютерної техніки нового покоління (на один комп'ютер припадає 15 учнів), розроблено, видано та поставлено в ПТНЗ 11 електронних засобів навчального призначення за галузевим спрямуванням: металообробка та машинобудування; видобувна промисловість; сільське господарство; будівництво; транспорт та зв'язок. До мережі Інтернет підключено 92% від загальної кількості ПТНЗ, 68% професійно-технічних навчальних закладів мають власні веб-сайти.
Створено офіційний веб-портал "Професійно-технічна освіта України", який дозволяє забезпечити на рівні кожного навчального закладу створення дієвої системи профорієнтації учнівської молоді та удосконалення форм та змісту інформування учнів шкіл.
Проте, назріла необхідність якісних змін у взаємодії центральних і регіональних органів виконавчої влади з питань функціонування та розвитку професійно-технічної освіти.
Проблемним залишається питання забезпечення автономності державних навчальних закладів, перш за все, їх економічної самостійності.
Для вирішення цих проблем необхідно більш широко і ефективно залучати інвестиції для оновлення матеріально-технічної бази, а також запровадити стимули і заохочення для працівників професійно-технічної освіти.
Актуальним залишається питання забезпечення профтехучилищ підручниками.
Враховуючи зазначене, колегія УХВАЛЮЄ:
1. Прийняти за основу пріоритетні напрями подальшого розвитку професійно-технічної освіти, що визначені у доповіді Міністра освіти і науки Табачника Д.В.
2. Департаменту професійно-технічної освіти (Десятов Т.М.) спільно з департаментом економіки та фінансування (Даниленко С.В.), Міністерством освіти і науки Автономної Республіки Крим, управліннями освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій підготувати та подати на розгляд Кабінету Міністрів України та Верховної Ради України відповідні зміни до діючих нормативно-правових актів щодо підвищення автономності навчального закладу в частині використання коштів та заохочення соціальних партнерів до співпраці із навчальними закладами, в тому числі фінансової і матеріальної.
Протягом 2011 року
3. Департаменту професійно-технічної освіти (Десятов Т.М.), департаменту економіки та фінансування (Даниленко С.В.), Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Удод О.А.), Інституту професійно-технічної освіти НАПН України (Радкевич В.О.) спільно з відповідними галузевими міністерствами, роботодавцями та іншими соціальними партнерами:
3.1. Розробити проект Державної цільової програми розвитку професійно-технічної освіти в Україні на 2011-2015 роки, передбачивши в ній:
- внесення змін до існуючої нормативно-правової бази;
- фінансове забезпечення передбачених заходів у розрізі регіонів та по відповідних періодах;
- диференційовані нормативи фінансування навчальних закладів з урахуванням складності професій, як невід'ємної складової державних стандартів;
- нові Типові штати з врахуванням системних змін у навчально-виробничому процесі.
Протягом 2010-2011 років
3.2. Продовжити роботу щодо апробації та впровадження освітніх державних стандартів професійно-технічної освіти з 48 конкретних робітничих професій.
Протягом 2010-2011 років
3.3. Забезпечити розробку 14 професійно-освітніх програм, що ґрунтуються на компетентностях, типових навчальних планів з підготовки кваліфікованих робітників для сфери послуг, торгівлі, туризму, громадського харчування, ресторанно-готельного сервісу, машинобудівної, видобувної, будівельної та агропромислової галузей за безпосередньої участі роботодавців.
................Перейти до повного тексту