1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
18.08.2010 N 1/9-570
Міністерству освіти
і науки Автономної
Республіки Крим,
управлінням освіти
і науки обласних,
Київської
та Севастопольської
міських державних
адміністрацій
Про організацію роботи з дітьми дошкільного віку у 2010/2011 навчальному році
Законом України "Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу" передбачено обов'язковість здобуття дошкільної освіти дітьми старшого дошкільного віку.
Одним із основним завдань місцевих органів виконавчої влади та підпорядкованих їм органів управління освітою, визначених ст. 18 Закону України "Про дошкільну освіту", є створення умов для здобуття дітьми дошкільної освіти, прогнозування, забезпечення розвитку мережі дошкільних навчальних закладів незалежно від типів і форми власності відповідно до освітніх запитів населення.
З метою забезпечення виконання вимог Закону України "Про дошкільну освіту" в частині обов'язковості дошкільної освіти для дітей старшого дошкільного віку необхідно:
- провести інвентаризацію приміщень дошкільних навчальних закладів та вжити дієвих заходів щодо їх використання за прямим призначенням;
- скласти план заходів щодо перспектив розвитку мережі дошкільних навчальних закладів (груп) та організації різних форм охоплення дітей дошкільною освітою;
- здійснити облік дітей старшого дошкільного віку (лист Міністерства від 07.05.2007 р. N 1/9-263 "Про організацію обліку дітей дошкільного віку") з проведенням аналізу їх охоплення різними формами здобуття дошкільної освіти станом на 01.09 та 31.12 поточного року та інформувати міністерство до 20.09 поточного року та до 20.01 наступного року з конкретизацією форми здобуття дітьми дошкільної освіти;
- вжити заходів щодо створення умов для здобуття дітьми дошкільної освіти (у сільській місцевості, де відсутні приміщення дитячих садків, реорганізація загальноосвітніх навчальних закладів у навчально-виховні комплекси; відкриття дошкільних навчальних закладів у пристосованих приміщеннях, у тому числі й на базі загальноосвітніх навчальних закладів; відкриття груп для організації роботи з дітьми старшого дошкільного віку на базі навчальних закладів або інших приміщень (лист Міністерства від 04.10.2007 р. N 1/9-583 "Про систему роботи з дітьми, які не відвідують дошкільні навчальні заклади"));
- поширити практику організації груп короткотривалого перебування (лист Міністерства від 17.08.2005 р. N 1/9-431 "Про організацію короткотривалого перебування дітей у дошкільних навчальних закладах");
- вивчити питання та сприяти створенню дошкільних навчальних закладів - центрів розвитку дитини, дошкільних навчальних закладів сімейного типу;
- поширити практику здійснення соціально-педагогічного патронату дітей, які не мають можливості відвідувати дошкільні навчальні заклади із-за їх відсутності, стану здоров'я дітей тощо (лист Міністерства від 17.12.2008 р. N 1/9-811 "Про здійснення соціально-педагогічного патронату");
- вивчити питання та сприяти створенню базових дошкільних навчальних закладів по роботі з дітьми старшого дошкільного віку;
- організувати роботу експериментальних майданчиків з питань здійснення освітнього процесу з дітьми п'ятирічного віку.
Ст. 14 Закону України "Про освіту" передбачено, що місцеві органи державної виконавчої влади та органи місцевого самоврядування повинні забезпечувати у сільській місцевості регулярне безкоштовне підвезення до місця навчання і додому дітей дошкільного віку. У разі відсутності приміщень для організації роботи з дітьми старшого дошкільного віку за місцем проживання, необхідно вирішити питання щодо підвезення дітей дошкільного віку до дитячих садків.
Останнім часом користуються попитом у батьків дитячі садки приватної форми власності та отримання дошкільної освіти дітьми за допомогою фізичних осіб. З цією метою слід сприяти ліцензуванню приватних дошкільних навчальних закладів, юридичних і фізичних осіб на право надання освітніх послуг у сфері дошкільної освіти.

................
Перейти до повного тексту