- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
Міністру освіти і науки
Автономної Республіки
Крим, начальникам
управлінь освіти
і науки обласних,
Київської, Севастопольської
міських держадміністрацій
Ректорам (директорам)
вищих навчальних закладів
I-IV рівнів акредитації
На виконання
наказу Міністерства освіти і науки України від 09.04.2010 р. "Про організацію літнього оздоровлення та відпочинку дітей у 2010 році" Інститут інноваційних технологій і змісту освіти надсилає методичні рекомендації щодо організації виховної роботи в таборах та оздоровлення студентської молоді для використання в роботі ВНЗ у період літніх канікул 2010 року.
Просимо надіслати інформацію щодо організації літнього відпочинку студентів у таборах і про діяльність студентських трудових загонів.
Інформацію необхідно надіслати до 01.10.2010 року до Інституту інноваційних технологій і змісту освіти на адресу: 04070, м. Київ, вул. П.Сагайдачного, буд. 37 (к. 111), тел.: (044) 496-25-34, е-mail: udalowa@ukr.net, Кузнєцова Оксана Володимирівна.
Заступник Міністра | Є.Суліма |
Додаток
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо організації виховної роботи в таборах та оздоровлення студентської молоді
Чільне місце в організації змістовного дозвілля, відпочинку та оздоровлення студентської молоді займають літні оздоровчі табори різного профілю.
Оздоровчий профільний табір системи освіти України є навчально-виховним закладом, призначеним для оздоровлення студентської молоді в канікулярний період, організації їх змістовного відпочинку, фізичного загартування і задоволення духовних потреб.
Табір забезпечує оптимальні умови для набуття досвіду в самовизначенні, самореалізації молодої людини, реалізації її творчого потенціалу, розширення і поглиблення знань, умінь у науковій, технічній творчості, спорті, туризмі, краєзнавстві, народознавстві та інших видах пізнавальної діяльності, практичному використанні набутих навиків у виробничій та суспільно корисній праці.
Оздоровчий профільний табір комплектується з числа студентів одного або декількох навчально-виховних закладів.
Термін перебування студентів у таборі, час проведення і кількість змін визначаються засновниками табору із урахуванням рекомендацій органів освіти та охорони здоров'я, але не менше двох тижнів.
У таборі створюються групи, загони, наповнюваність яких становить 35-40 чоловік. Групи, загони, бригади, профільні об'єднання з меншою наповнюваністю створюються за рішенням засновника при наявності фінансових та кадрових можливостей, із врахуванням вікових особливостей і інтересів студентів.
Під час організації оздоровлення студентів рекомендується ВНЗ забезпечити виконання Міжгалузевої програми
"Оздоровлення студентів".
До традиційних типів оздоровчо-виховних закладів для роботи з молоддю в літній період належать табори: всеукраїнські, заміські оздоровчі, наметові, туристсько-спортивні, соціально-реабілітаційні, праці та відпочинку (трудові загони), охоронно-спортивні оздоровчі для молоді, оздоровчо-спортивні юнацьких спортивних шкіл, санаторного типу (літній і річний), профільні, сімейні будинки відпочинку.
А також для оздоровлення молоді використовують туристичні поїздки, походи і екскурсії, групові та індивідуальні поїздки молоді за кордон, обмін делегаціями тощо.
Керівництво табором здійснює начальник, який забезпечує умови і якість навчально-виховної роботи, організовує діяльність педагогічної ради, контроль за виконанням планів і програм, відповідає разом із засновниками за дотримання в закладі правил санітарно-гігієнічного режиму, охорони праці, протипожежного захисту й техніки безпеки.
Начальник табору і працівники несуть відповідальність за повну безпеку життя й здоров'я студентів. Перевезення студентів здійснюється на транспорті табору. Забороняється перевезення студентів на технічно непідготовленому транспорті.
Вищим органом громадського самоврядування табору є загальні збори колективу. За рішенням загальних зборів колективу вибирається рада табору, яка вирішує головні питання виховної та фінансово-господарської діяльності.
Зміст, форми й методи роботи визначаються педагогічним колективом і будуються за принципом студентського самоврядування з урахуванням національних та культурно-історичних традицій, особливостей соціально-економічного розвитку регіону.
У кожному таборі складаються: перспективний план на літо, календарні плани роботи табору і загону на зміну, план-сітка заходів, плани роботи гуртків, клубів за інтересами, робочі плани вихователів, методиста, заступника начальника табору з питань виховної роботи, конкретні плани підготовки та проведення різноманітних заходів у таборі.
У перспективний план рекомендується включати такі розділи: характеристика регіону, де знаходиться табір, його матеріальної бази, виховні завдання, зміст виховної діяльності табору і його основні напрями: морально-патріотичне виховання, організація суспільно корисної праці і трудове виховання, фізичне та естетичне виховання і розвиток культури спілкування, формування здорового способу життя, туристична й екологічна робота, організаційно-методична робота тощо. Перспективний план роботи обговорюється і затверджується педагогічною радою.
Календарний план роботи табору складається на одну зміну з урахуванням завдань, що зазначені в перспективному плані роботи і пропозицій загонів. Перш ніж розпочинати планування, старший вихователь на організаційних зборах повинен ознайомити його учасників з перспективами роботи і завданнями на оздоровчу зміну. Після обговорення пропозицій рада табору складає календарний план і визначає, який загін і хто з членів ради відповідає за підготовку та проведення того чи іншого заходу. На зміну доцільно планувати не більше чотирьох-п'яти загальних справ для всіх загонів, оскільки кожна з них вимагає тривалої і ретельної підготовки.
Рекомендується до плану внести розклад фізкультурно-оздоровчих занять, культурно-масових заходів, роботи гуртків, клубів, секцій. На основі цього плану складається план-сітка роботи табору на кожну зміну, що розміщують для загального огляду.
Календарний план роботи загону складається студентами разом з вихователем загону на одну зміну. При складанні календарного плану насамперед необхідно врахувати пропозиції та поради студентів, з'ясувати їхні інтереси і побажання засобами анкетування, опитування і конкурсів на кращу пропозицію.
На основі щоденних загонових планів старший педагог-організатор разом з черговим по табору складають зведений план роботи табору на наступний день, розміщають його на щиті "Сьогодні в таборі".
................Перейти до повного тексту