- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
Міністерство освіти і науки
Автономної Республіки Крим,
управління освіти і науки
обласних, Київської
та Севастопольської міських
державних адміністрацій
Інститути післядипломної
педагогічної освіти
Навчальні заклади системи
загальної середньої освіти
Про проведення державної підсумкової атестації з математики у 9 та 11(12) класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2009-2010 навчальному році
Міністерство освіти і науки України надсилає для практичного використання методичні рекомендації щодо проведення державної підсумкової атестації з математики учнів 9 та 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів.
Заступник Міністра | П.Б.Полянський |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо проведення державної підсумкової атестації з математики в 9 та 11 (12) класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2009-2010 навчальному році
Міністерство освіти і науки України інформує, що згідно з Положенням про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 18.02.08
N 94, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 27.02.08 N 151/14842) у новій редакції, що затверджено наказом МОН від 21.12.2009
N 1151, зареєстровано у Міністерстві юстиції України 18 січня 2010 року N 39/17334, листом Міністерства освіти і науки України "Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах у 2009/2010 навчальному році" від 01.02.2010 р.
N 1/9-50 визначено порядок проведення атестації з математики учнів 9 та 11(12) класів.
Державна підсумкова атестація з математики в 9 класах
Державна підсумкова атестація з математики у 9-х класах проводиться у формі інтегрованої письмової роботи з алгебри та геометрії за навчальним посібником "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з математики. 9 клас", авт. Бурда М.І. та інші. - Х.: Гімназія, 2010 р. який містить 80 варіантів атестаційних робіт.
Кожен варіант атестаційної роботи складається з чотирьох частин, що відрізняються за складністю та формою тестових завдань.
У першій частині пропонується 12 завдань з вибором однієї правильної відповіді (8 завдань з алгебри і 4 - з геометрії). Завдання з вибором відповіді вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей указана тільки одна літера, якою позначена правильна відповідь. При цьому учні не зобов'язані наводити будь-які міркування, що пояснюють їх вибір.
Правильне розв'язання кожного завдання цього блоку оцінюється одним балом.
Друга частина атестаційної роботи складається із 6 завдань (4 завдання з алгебри і 2 - з геометрії) відкритої форми з короткою відповіддю. Таке завдання вважається виконаним правильно, якщо у бланку відповідей записана правильна відповідь (наприклад, число, вираз, корені рівняння тощо). Усі необхідні обчислення, перетворення тощо учні виконують на чернетках.
Правильне розв'язання кожного із завдань цього блоку оцінюється двома балами.
Третя частина атестаційної роботи складається з 4 завдань (3 завдання з алгебри і 1 - з геометрії), четверта - з 3 завдань (2 завдання з алгебри і 1 - з геометрії) відкритої форми з розгорнутою відповіддю.
Завдання третьої та четвертої частин вважаються виконаними правильно, якщо учень (учениця) навів(ла) розгорнутий запис розв'язування завдання з обґрунтуванням кожного етапу та дав(ла) правильну відповідь.
Правильність виконання завдань третьої та четвертої частин оцінює вчитель відповідно до критеріїв (Додаток N 1) та схеми оцінювання завдань. Правильне розв'язання кожного із завдань третьої та четвертої частин оцінюється чотирма балами.
Розподіл завдань у відповідності до напрямків та профілів
Учні загальноосвітніх класів виконують завдання першої, другої та третьої частин.
Учні класів з поглибленим вивченням математики виконують завдання першої, другої, третьої та четвертої частин.
Оцінювання завдань
Сума балів, нарахованих за правильно виконані учнем завдання, переводиться в оцінку за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів за спеціальною шкалою.
Нижче наводимо розподіл балів за правильне розв'язання завдань атестаційної роботи та схему відповідності кількості набраних балів до оцінки за 12 - бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів.
Розподіл балів за розв'язання завдань учнями загальноосвітніх класів
Номери завдань |
Кількість балів |
Усього |
1.1 - 1.12 |
по 1 балу |
12 балів |
2.1 - 2.6 |
по 2 бали |
12 балів |
3.1 - 3.4 |
по 4 бали |
16 балів |
Усього балів |
40 бали |
Схема відповідності кількості набраних балів до оцінки за 12 - бальною системою оцінювання для загальноосвітніх класів
Кількість набраних балів |
Оцінка за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів |
1 - 2 |
1 |
3 - 4 |
2 |
5 - 6 |
3 |
7 - 9 |
4 |
10 - 12 |
5 |
13 - 16 |
6 |
17 - 20 |
7 |
21 - 24 |
8 |
25 - 28 |
9 |
29 - 32 |
10 |
33 - 36 |
11 |
37 - 40 |
12 |
Розподіл балів за розв'язання завдань учнями класів з поглибленим вивченням математики
Номери завдань |
Кількість балів |
Усього |
1.1 - 1.12 |
по 1 балу |
12 балів |
2.1 - 2.6 |
по 2 бали |
12 балів |
3.1 - 3.4 |
по 4 бали |
16 балів |
4.1 - 4.3 |
по 4 бали |
12 балів |
Усього балів |
52 балів |
Схема відповідності кількості набраних балів до оцінки за 12 - бальною системою оцінювання для класів з поглибленим вивченням математики
Кількість набраних балів |
Оцінка за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів |
1 - 4 |
1 |
5 - 8 |
2 |
9 - 12 |
3 |
13 - 16 |
4 |
17 - 20 |
5 |
21 - 24 |
6 |
25 - 29 |
7 |
30 - 35 |
8 |
36 - 40 |
9 |
41 - 44 |
10 |
45 - 48 |
11 |
49 - 52 |
12 |
Якщо у бланку відповідей вказана правильна відповідь до завдання першої чи другої частини, то за це нараховується 1 чи 2 бали відповідно до таблиць 1 і 3. Якщо вказана відповідь є неправильною, то бали за таке завдання не нараховуються. У деяких випадках за часткове виконання завдання другої частини може нараховуватись 1 бал (якщо знайдено правильно один з двох розв'язків системи рівнянь, одна з мір центральної тенденції вибірки тощо).
Організація проведення державної підсумкової атестації в 9 класах
Варіанти завдань першої та другої частин атестаційної роботи добирають загальноосвітні навчальні заклади, третьої та четвертої частин - Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій за вказаним посібником.
Кількість варіантів першої та другої частин атестаційної роботи добираються за чисельністю учнів у класі з найбільшою наповненістю на паралелі. Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій визначають не менше чотирьох варіантів третьої та четвертої частин атестаційної роботи.
Кожен учень (учениця) у класі має виконувати окремий варіант першої та другої частини атестаційної роботи та один із варіантів, запропонованих класу, третьої (третьої та четвертої) частини атестаційної роботи.
Дату проведення державної підсумкової атестації визначають Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.
Державна підсумкова атестація з математики проводиться протягом 150 хвилин для учнів загальноосвітніх класів. Учні класів з поглибленим вивченням математики виконують атестаційну роботу протягом 180 хвилин. Відлік часу розпочинається з моменту початку роботи учнів над завданнями.
За результатами роботи учням виставляється одна оцінка - з математики. Оцінка виставляється у класному журналі на сторінці предмета "Алгебра" у колонку з написом "ДПА" після колонки з написом "Річна".
Державна підсумкова атестація з математики в 11 класах
Підсумкові контрольні роботи з математики проводяться обов'язково для класів з поглибленим вивченням математики та класів універсального, природничо-математичного, економічного, інформаційно-технологічного профілів, у яких час, відведений на вивчення математики, становить не менше 4 годин на тиждень.
У класах інших профілів (суспільно-гуманітарного, філологічного, художньо-естетичного, спортивного тощо), де математика вивчається менше 4 годин на тиждень, підсумкові контрольні роботи можуть бути проведені за вибором учнів.
Підсумкові контрольні роботи з математики (інтегрований іспит з алгебри та початків аналізу і геометрії) проводяться за навчальним посібником "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з математики. 11 клас. Книга 1. Книга 2". авт. Бурда М.І. та інші, - Х.: Гімназія, 2008-2010 р.р.
Посібник містить 100 варіантів атестаційних робіт, кожен з яких складається з чотирьох частин, які відрізняються за складністю та формою тестових завдань. Перша частина розміщена в Книзі 1 посібника, а друга, третя і четверта частини - у Книзі 2.
У першій частині підсумкової роботи запропоновано 16 тестових завдань закритої форми (12 завдань з алгебри та початків аналізу і 4 завдання з геометрії) з вибором однієї правильної відповіді. Для кожного тестового завдання з вибором відповіді подано чотири варіанти відповідей, з яких тільки одна правильна. Завдання з вибором відповіді вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей указана тільки одна літера, якою позначена правильна відповідь. При цьому учень не повинен наводити будь-які міркування, що пояснюють його вибір відповіді.
Правильне розв'язання кожного завдання цієї частини оцінюється одним балом.
Друга частина підсумкової роботи складається із 8 завдань відкритої форми (6 завдань з алгебри та початків аналізу і 2 завдання з геометрії) з короткою відповіддю. Завдання вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей записана правильна відповідь (наприклад, число, вираз, корені рівняння тощо). Усі проміжні етапи розв'язування не перевіряються, а необхідні перетворення, спрощення, обчислення тощо учні виконують у чернетках.
Правильне розв'язання кожного із завдань цієї частини оцінюється двома балами.
Третя частина підсумкової роботи складається із 3 завдань відкритої форми (2 завдання з алгебри та початків аналізу і 1 завдання з геометрії) з розгорнутою відповіддю.
Четверта частина підсумкової роботи складається із 4 завдань відкритої форми (3 завдання з алгебри та початків аналізу і 1 завдання з геометрії) з розгорнутою відповіддю.
Завдання третьої та четвертої частин вважаються виконаними правильно, якщо учень навів розгорнутий запис розв'язування завдання з обґрунтуванням кожного етапу та дав правильну відповідь. Правильне розв'язання кожного із завдань цих частин оцінюється чотирма балами.
Правильність виконання завдань третьої та четвертої частин оцінює вчитель відповідно до критеріїв (додаток N 1) та схеми оцінювання завдань, що розробляються окремо для кожного завдання.
Розподіл завдань у відповідності до напрямків та профілів
Учні загальноосвітніх класів, у яких на вивчення математики відводиться 4-5 годин на тиждень, виконують 16 завдань першої частини (12 завдань з алгебри та початків аналізу і 4 завдання з геометрії), 5 завдань другої частини (4 завдання з алгебри та початків аналізу і 1 завдання з геометрії) та 2 завдання третьої частини (1 завдання з алгебри та початків аналізу і 1 завдання з геометрії).
Звертаємо увагу на те, що кількість завдань другої та третьої частин для учнів загальноосвітніх класів зменшена у порівнянні з минулим роком.
Вчитель самостійно приймає рішення щодо відбору завдань другої та третьої частини роботи. Водночас, якщо до третьої частини входить задача з планіметрії, то у другій частині варто залишити задачу зі стереометрії та навпаки, - якщо до третьої частини входить задача зі стереометрії, то у другій частині варто залишити задачу з планіметрії.
Учні класів з поглибленим вивченням математики виконують всі завдання першої, другої, третьої та четвертої частин.
Учні профільних класів, у яких на вивчення математики відводиться 6-7 годин на тиждень, виконують завдання першої, другої, третьої частин та одне завдання четвертої частини за своїм вибором.
Оцінювання атестаційних робіт
Оцінювання атестаційних робіт здійснюється у відповідності до напрямків та профілів навчання.
Сума балів, нарахованих за правильно виконані учнем завдання, переводиться в оцінку за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів за спеціальною шкалою.
Нижче наводимо розподіл балів за правильне розв'язання завдань підсумкової роботи та схему відповідності кількості набраних балів до оцінки за 12 - бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів.
Розподіл балів за розв'язання завдань учнями загальноосвітніх класів
Частини роботи |
Кількість завдань |
Кількість балів |
Усього |
Перша частина |
16 |
1 бал |
16 балів |
Друга частина |
5 |
2 бали |
10 балів |
Третя частина |
2 |
4 бали |
8 балів |
Усього балів |
34 бали |
Схема відповідності кількості набраних балів до оцінки за 12 - бальною системою оцінювання для загальноосвітніх класів
Кількість набраних балів |
Оцінка за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів |
1 - 3 |
1 |
4 - 6 |
2 |
7 - 9 |
3 |
10 - 12 |
4 |
13 - 15 |
5 |
16 - 18 |
6 |
19 - 21 |
7 |
22 - 24 |
8 |
25 - 27 |
9 |
28 - 30 |
10 |
31 - 32 |
11 |
33 - 34 |
12 |
Розподіл балів за розв'язання завдань учнями класів з поглибленим вивченням математики
Номери завдань |
Кількість балів |
Усього |
1.1 - 1.16 |
1 бал |
16 балів |
2.1 - 2.8 |
2 бали |
16 балів |
3.1 - 3.3 |
4 бали |
12 балів |
4.1 - 4.4 |
4 бали |
16 балів |
Усього балів |
60 балів |
Схема відповідності кількості набраних балів до оцінки за 12 - бальною системою оцінювання для класів з поглибленим вивченням математики
Кількість набраних балів |
Оцінка за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів |
1 - 5 |
1 |
6 - 10 |
2 |
11 - 15 |
3 |
16 - 20 |
4 |
21 - 25 |
5 |
26 - 30 |
6 |
31 - 35 |
7 |
36 - 40 |
8 |
41 - 46 |
9 |
47 - 51 |
10 |
52 - 56 |
11 |
57 - 60 |
12 |
................Перейти до повного тексту