1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
02.03.2010 N 1/9-130
Міністерство освіти і науки
Автономної Республіки Крим,
управління освіти і науки
обласних, Київської
та Севастопольської міських
державних адміністрацій
Інститути післядипломної
педагогічної освіти
Навчальні заклади системи
загальної середньої освіти
Про проведення державної підсумкової атестації з інформатики у 11(12) класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2009-2010 навчальному році
Міністерство освіти і науки України надсилає для практичного використання методичні рекомендації щодо проведення державної підсумкової атестації з інформатики учнів 9 та 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів.
Заступник Міністра П.Б.Полянський
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо проведення державної підсумкової атестації з інформатики в 11-х класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2009/2010 навчальному році
Міністерство освіти і науки України інформує, що згідно з "Положенням про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти" (наказ Міністерства освіти і науки України від 18.02.2008 р. N 94, зареєстрований у Мін'юсті України 27.02.2008 р. N 151/14842) у новій редакції, що затверджено наказом МОН від 21.12.2009 р. N 1151, зареєстровано у Мін'юсті України 18.01.2010 р. N 39/17334) та листом Міністерства освіти і науки України "Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах у 2009/2010 навчальному році" від 01.02.2010 р. N 1/9-50 визначено порядок проведення атестації з інформатики для учнів 11 класів.
Відповідно до п. 6.1 Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, бали за атестацію у старшій школі виставляються за результатами шкільних підсумкових контрольних робіт.
У класах універсального, природничо-математичного, економічного, суспільно-гуманітарного, філологічного, художньо-естетичного, спортивного профілів підсумкові контрольні роботи з інформатики проводяться за вибором учнів.
Зауважимо, що у класах з поглибленим вивченням інформатики та класів інформаційно-технологічного профілю навчання підсумкові контрольні роботи з інформатики є обов'язковими.
Підсумкові контрольні роботи з інформатики проводяться у комбінованій формі (бланкове тестування та виконання практичних завдань) за навчальним посібником "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з інформатики. 11 клас. (у формі контрольних робіт)" (Бодрик О.О., Захар О.Г., Потапова Ж.В. - Х., "Ранок ", 2010 р.).
Посібник містить 30 варіантів контрольних робіт, кожен з яких складається з 21 завдання різного рівня складності та різних типів (за змістом, способом дії та способом пізнавальної діяльності), які розподілено за трьома частинами.
У першій частині атестаційної роботи запропоновано 12 тестових завдань закритої форми з вибором однієї правильної відповіді, що відповідають початковому і середньому рівням навчальних досягнень учнів. Для кожного тестового завдання з вибором відповіді подано чотири варіанти відповідей, з яких тільки одна правильна. Завдання з вибором відповіді вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей указана тільки одна літера, якою позначена правильна відповідь. При цьому учень не повинен наводити будь-які міркування, що пояснюють його вибір відповіді.
Правильне розв'язання кожного завдання цієї частини оцінюється одним балом.
Друга частина атестаційної роботи складається із 6 завдань відкритої форми з короткою відповіддю, що відповідають середньому і достатньому рівням навчальних досягнень. Завдання вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей записана правильна відповідь (наприклад, число, слово, послідовність літер тощо). Усі проміжні етапи розв'язування не перевіряються, необхідні записи учні виконують у чернетках.
Правильне розв'язання кожного із завдань цієї частини оцінюється двома балами.
Третя частина атестаційної роботи складається із 3 практичних завдань на застосування можливостей системного програмного забезпечення, прикладного програмного забезпечення та систем програмування, що відповідають достатньому і високому рівням навчальних досягнень, виконання яких передбачається із використанням комп'ютерних засобів. Повне і правильне розв'язання кожного із завдань цього блоку оцінюється чотирма балами. Результатом виконання кожного завдання є окремий файл з відповідною назвою.
Правильність виконання завдань третьої частини оцінює вчитель відповідно до критеріїв (додаток 1) та схеми оцінювання завдань, що розробляються окремо для кожного завдання. Учитель самостійно розробляє схему оцінювання виконаного завдання відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів із запропонованого тематичного розділу. Максимальну кількість балів за виконання завдань третьої частини учень отримує лише у разі їх правильного виконання у повному обсязі.
Оцінювання атестаційних робіт
Сума балів, нарахованих за правильно виконані учнем завдання, переводиться в оцінку за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів за спеціальною шкалою.
Нижче наводимо розподіл балів за правильне розв'язання завдань атестаційної роботи та схему відповідності кількості набраних балів до оцінки за 12 - бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів.
Розподіл балів за розв'язання завдань учнями
Номери завдань Кількість балів Усього
1-12 1 бал 12 балів
13-18 2 бали 12 балів
19-21 4 бали 12 балів
Усього балів 36 балів
Схема відповідності кількості набраних балів до оцінки за 12 - бальною системою оцінювання
Кількість набраних балів Оцінка за 12-бальною системою
оцінювання навчальних досягнень учнів
1-2 1
3-4 2
5-6 3
7-9 4
10-12 5
13-16 6
17-20 7
21-24 8
25-28 9
29-31 10
32-34 11
35-36 12
Максимальна сума балів, що може набрати учень, становить 36 балів.
За результатами роботи учням виставляється оцінка у класному журналі на сторінці предмета "Інформатика" у колонку з написом "ДПА" після колонки з написом "Річна".
Процедура проведення державної підсумкової атестації
Для проведення підсумкових контрольних робіт адміністрація навчального закладу формує групи учнів відповідно до кількості робочих місць у комп'ютерному класі.
Варіанти завдань добирають загальноосвітні навчальні заклади за вказаним посібником та готують окремо роздруковані умови завдань I-II частин і III частини та бланки відповідей (додаток 2). Кожен учень має виконувати окремий варіант підсумкової контрольної роботи.
Перед початком атестації учитель розміщує базовий каталог із файлами та папками для виконання учнями практичних завдань третьої частини на робочих місцях учнів на диску С:.

................
Перейти до повного тексту