- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
Міністру освіти і науки
Автономної Республіки Крим,
начальникам управлінь освіти
і науки обласних, Київської,
Севастопольської міських
державних адміністрацій
Керівникам вищих навчальних
закладів I - II рівнів
акредитації
Про проведення державної підсумкової атестації у вищих навчальних закладах I - II рівнів акредитації в 2009/2010 навчальному році
Проведення державної підсумкової атестації студентів із загальноосвітніх предметів у вищих навчальних закладах I - II рівнів акредитації в 2009/2010 навчальному році визначено навчальними планами, затвердженими в установленому порядку, і здійснюється відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію студентів з предметів загальноосвітньої підготовки у вищих навчальних закладах I - II рівнів акредитації, які здійснюють підготовку фахівців на основі базової загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 25.04.2001
N 341, та Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 21.12.2009
N 1151.
Предмети загальноосвітньої підготовки вивчаються у вищих навчальних закладах I - II рівнів акредитації, які здійснюють підготовку фахівців на основі базової загальної середньої освіти, одночасно із дисциплінами освітньо-професійної програми підготовки молодшого спеціаліста під час перших двох курсів.
Державна підсумкова атестація студентів з предметів загальноосвітньої підготовки у 2010 році проводиться з трьох предметів: української мови (обов'язково), математики або історії України (обов'язково) та одного предмета інваріантної складової навчального плану за вибором навчального закладу, враховуючи профіль спеціальності.
Зміст, форми і терміни проведення державної підсумкової атестації визначаються робочими навчальними планами підготовки молодших спеціалістів, затвердженими керівником навчального закладу.
Державна підсумкова атестація здійснюється державними атестаційними комісіями, які створюються щорічно і діють протягом навчального року. До складу комісії, який затверджується керівником навчального закладу не пізніше ніж за місяць до початку її роботи, входять:
- голова комісії (керівник навчального закладу або його заступник);
- члени комісії (два викладачі, один з яких викладає даний предмет).
Розклад роботи державної атестаційної комісії, узгоджений з головою комісії, затверджується заступником директора з навчальної роботи і доводиться до загального відома не пізніше як за місяць до початку проведення державної підсумкової атестації.
До складання державної підсумкової атестації допускаються студенти, які виконали всі вимоги навчального плану. Списки студентів, допущених до її складання, подаються в державну атестаційну комісію завідувачем відділення.
При складанні розкладу проведення державної підсумкової атестації необхідно передбачити, щоб для підготовки до атестації з кожного предмета студенти мали не менше двох-трьох днів.
Обов'язкова державна підсумкова атестація з української мови проводиться у письмовій формі (переказ). Вона має перевірити рівень сформованості у студентів умінь і навичок вільно, комунікативно виправдано користуватися засобами української мови. За допомогою переказу у студентів перевіряється комплекс важливих комунікативних умінь: сприйняття почутої інформації, докладне її відтворення, самостійне визначення предмета й завдань висловлювання, добір для їх вирішення потрібних мовних засобів, побудова власного висловлювання відповідно до конкретних комунікативних завдань, створення самостійного висловлювання певного стилю, типу й жанру мовлення. Переказ із творчим завданням як державна підсумкова атестація проводиться за традиційною методикою.
Текст переказу може визначатися з посібника: "Українська мова та література. Збірник текстів для переказів із творчими завданнями. Державна підсумкова атестація. 11 клас". Укл. Шелехова Г.Т., Новосьолова В.І., Плетньова Л.В., Ярмолюк А.В. - К.: Ґенеза, 2009, 2010. Тексти цього збірника відповідають навчально-методичним вимогам до докладного переказу, що в повному обсязі дає змогу перевірити формування в учнів комунікативних умінь та орфографічних і пунктуаційних навичок.
Студенти, які вступили у вищий навчальний заклад I - II рівнів акредитації після закінчення загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням мовами національних меншин і почали вивчати українську мову на першому курсі, за заявою батьків та рішенням педагогічної ради навчального закладу можуть проходити атестацію з української мови на другому році навчання.
Державну підсумкову атестацію з математики проходять студенти, які навчаються за спеціальностями природничо-математичного, технологічного (технічного) напрямів за профілями навчання: математичний, хімічний, медичний, екологічний, інформаційних технологій, проектування і конструювання, менеджмент, побутове обслуговування, агротехнології та інші; з історії України - студенти, які навчаються за спеціальностями суспільно-гуманітарного, художньо-естетичного та спортивного напрямів за профілями навчання: економічний, юридичний, педагогічний, музичний, образотворчий, хореографічний, театральний, культура, спортивний, туризм та інші.
Державна підсумкова атестація з математики (інтегрований екзамен з алгебри та початків аналізу і геометрії) проводиться у письмовій формі.
При розробці завдань для її проведення може бути використаний навчальний посібник "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з математики. 11 клас. Книга 1. Книга 2". Авт. Бурда М.І. та інші - Х.: Гімназія, 2008. Посібник містить 100 варіантів атестаційних робіт, кожен з яких складається з чотирьох частин, які відрізняються за складністю та формою тестових завдань. У першій частині атестаційної роботи запропоновано 16 завдань (12 завдань з алгебри та початків аналізу і 4 завдання з геометрії) з вибором однієї правильної відповіді. Друга частина атестаційної роботи складається із 8 завдань (6 завдань з алгебри та початків аналізу і 2 завдання з геометрії) відкритої форми з короткою відповіддю. Третя частина атестаційної роботи складається із 3 завдань (2 завдання з алгебри та початків аналізу і 1 завдання з геометрії) відкритої форми з розгорнутою відповіддю, що відповідають достатньому і високому рівням навчальних досягнень. Четверта частина атестаційної роботи складається із 4 завдань (3 завдання з алгебри та початків аналізу і 1 завдання з геометрії) відкритої форми з розгорнутою відповіддю. Завдання третьої та четвертої частин вважаються виконаними правильно, якщо учень навів розгорнутий запис розв'язування завдання з обґрунтуванням кожного етапу та дав правильну відповідь.
................Перейти до повного тексту