1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
20.01.2010 N 21
Про проведення Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів - членів Малої академії наук України у 2009/2010 навчальному році
Відповідно до Указу Президента України від 04.07.2005 N 1013/2005 "Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні" та з метою духовного, творчого, інтелектуального розвитку дітей України, виховання їх в дусі патріотизму та демократичних цінностей, створення умов для формування інтелектуального потенціалу нації; виявлення та підтримки обдарованої учнівської молоді, залучення її до науково-дослідницької та експериментальної роботи
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити склад оргкомітету та умови проведення III етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів - членів Малої академії наук України (далі - конкурс) у 2009/2010 навчальному році (додаються).
2. Міністерству освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій:
2.1. Провести:
до 21 лютого 2010 року I етап конкурсу;
до 5 березня 2010 року II етап конкурсу.
2.2. До 15 березня 2010 року організувати направлення науково-дослідницьких робіт до оргкомітету III етапу конкурсу.
2.3. Забезпечити участь команд від територіальних відділень Малої академії наук України у III етапі конкурсу.
3. Відділу позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини (Середницька А.Д.), Позашкільному навчальному закладу Малій академії наук учнівської молоді (Лісовий О.В.), Національному еколого-натуралістичному центру учнівської молоді (Вербицький В.В.), Українському державному центру туризму і краєзнавства учнівської молоді (Матющенко О.К.) в межах відповідних наукових відділень:
3.1. До 1 березня 2010 року підготувати програму проведення III етапу конкурсу.
3.2. До 11 березня 2010 року підготувати пропозиції до складу журі III етапу конкурсу.
3.3. Протягом квітня - травня 2010 року провести III етап конкурсу на базі Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді.
3.4. До 14 травня 2010 року підготувати списки переможців та учасників III етапу конкурсу для підготовки наказу "Про підсумки III етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів - членів Малої академії наук України у 2009/2010 навчальному році".
4. Позашкільному навчальному закладу Малій академії наук учнівської молоді (Лісовий О.В.):
4.1. Здійснити організаційні заходи щодо проведення та забезпечення належних умов для роботи журі та секцій III етапу конкурсу.
4.2. До 20 травня 2010 року підготувати проект наказу "Про підсумки III етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів - членів Малої академії наук України у 2009/2010 навчальному році".
5. Національному еколого-натуралістичному центру учнівської молоді (Вербицький В.В.) забезпечити проживання і харчування учасників та керівників команд, належні умови роботи секцій, оргкомітету і журі.
6. Департаменту економіки та фінансування (Даниленко С.В.) забезпечити фінансування III етапу конкурсу в межах доведених лімітів бюджетних асигнувань.
7. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Т.в.о. Міністра О.П.Гребельник
Додаток 1
до наказу МОН
20.01.2010 N 21
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МОН України
20.01.2010 N 21
СКЛАД
оргкомітету III етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів - членів Малої академії наук України
Вакарчук І.О. - Міністр освіти і науки України, співголова оргкомітету;
Довгий С.О. - Президент Малої академії наук України, співголова оргкомітету;
Полянський П.Б. - заступник Міністра освіти і науки України, співголова оргкомітету;
Стріха М.В. - заступник Міністра освіти і науки України, співголова оргкомітету.
Члени оргкомітету:
Мадзігон В.М. - віце-президент АПН України (за згодою);
Смолій В.А. - академік НАН України, директор Інституту історії НАН України, куратор історико-географічного наукового відділення МАН (за згодою);
Кухар В.П. - академік НАН України, директор Інституту біоорганічної хімії та нафтохімії НАН України, куратор наукових відділень МАН: хімії та біології, екології та аграрних наук МАН (за згодою);
Жулинський М.Г. - академік НАН України, директор Інституту літератури ім. Т.Г.Шевченка НАН України, куратор наукового відділення філології та мистецтвознавства МАН (за згодою);
Редько В.Н. - академік НАН України, куратор наукового відділення комп'ютерних наук МАН (за згодою);
Бар'яхтар В.Г. - академік НАН України, директор Інституту магнетизму НАН України та МОН України, куратор наукового відділення фізики і астрономії МАН (за згодою);
Самойленко А.М. - академік НАН України, директор Інституту математики НАН України, куратор наукового відділення математики МАН (за згодою);
Грінченко В.Т. - академік НАН України, директор Інституту гідромеханіки НАН України, куратор наукового відділення технічних наук МАН (за згодою);
Середницька А.Д. - начальник відділу позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини МОН України;
Лісовий О.В. - директор Позашкільного навчального закладу Малої академії наук учнівської молоді, керівник наукових відділень МАН: фізики і астрономії, математики, економіки, технічних наук, комп'ютерних наук, філології та мистецтвознавства;
Вербицький В.В. - доктор педагогічних наук, професор Національного університету імені Т.Г.Шевченка, директор Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді, керівник наукових відділень МАН: хімії та біології, екології та аграрних наук;
Матющенко О.К. - директор Українського державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді, керівник історико-географічного наукового відділення МАН.
Додаток 2
до наказу МОН
20.01.2010 N 21
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МОН України
20.01.2010 N 21
УМОВИ
проведення III етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів - членів Малої академії наук України у 2009/2010 навчальному році
1. Мета та завдання
Всеукраїнський конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів - членів Малої академії наук України (далі - конкурс) проводиться з метою духовного, творчого, інтелектуального розвитку дітей України, виховання їх в дусі патріотизму та демократичних цінностей, створення умов для формування інтелектуального потенціалу нації.
Основними завданнями конкурсу є виявлення та підтримка обдарованих дітей, залучення інтелектуально та творчо обдарованої учнівської молоді до науково-дослідницької та експериментальної роботи, формування активної громадянської позиції, виховання самостійності, наполегливості, вміння формувати і відстоювати власну думку.
2. Місце та терміни проведення
III етап конкурсу проводиться в м. Києві у березні-квітні 2010 року.
Терміни проведення III етапу Конкурсу за науковими відділеннями визначаються Міністерством освіти і науки України та повідомляються додатково.
3. Керівництво III етапом конкурсу
Загальне керівництво підготовкою та проведенням III етапу конкурсу здійснює Міністерство освіти і науки України спільно з Національною академією наук України.
Безпосереднє керівництво - Позашкільний навчальний заклад Мала академія наук учнівської молоді.
Відповідальні за проведення наукових відділень:
філології та мистецтвознавства; технічних наук; фізики і астрономії; математики; економіки; комп'ютерних наук - Позашкільний навчальний заклад Мала академія наук учнівської молоді;
історико-географічного - Український державний центр туризму і краєзнавства учнівської молоді;
хімії та біології, екології та аграрних наук - Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді.
4. Програма конкурсу
4.1. III етап конкурсу проводиться у таких секціях наукових відділень Малої академії наук України (далі - МАН) з урахуванням навчальних досягнень учнів з відповідних базових дисциплін:
Назва відділення Секція Базова дисципліна
I. Історико-
географічне
1. Історія України Історія України
2. Археологія Історія України
3. Історичне
краєзнавство
Історія України
4. Етнологія Історія України
5. Географія Географія
6. Геологія Географія
7. Правознавство Історія України
8. Релігієзнавство та
історія релігії
Історія України
II. Технічних наук 1. Технологічні
процеси та
перспективні
технології
Фізика, математика
(за вибором)
2. Електроніка та
приладобудування
Фізика, математика
(за вибором)
3. Матеріалознавство Фізика, математика
(за вибором)
4. Машинобудування Фізика, математика
(за вибором)
5. Інформаційно-
телекомунікаційні
системи та технології
Фізика, математика
(за вибором)
6. Екологічно
безпечні технології
та ресурсозбереження
Фізика, математика
(за вибором)
7. Науково-технічна
творчість та
винахідництво
Фізика, математика
(за вибором)
III. Комп'ютерних
наук
1. Комп'ютерні
системи та мережі
Математика
2. Безпека
інформаційних та
телекомунікаційних
систем
Математика
3. Технології
програмування
Математика
4. Інформаційні
системи, бази даних
та системи штучного
інтелекту
Математика
5. Internet-
технології та WEB
дизайн
Математика
6. Мультимедійні
системи, навчальні та
ігрові програми
Математика
IV. Філології та
мистецтвознавства
1. Українська
література
Українська мова та
література
2. Зарубіжна
література
Українська мова та
література,
зарубіжна література
(за вибором)
3. Фольклористика Українська мова та
література
4. Українська мова Українська мова та
література
5. Мистецтвознавство Українська мова та
література
6. Літературна
творчість
Українська мова та
література
7. Журналістика Українська мова та
література
8. Англійська мова Англійська мова
9. Німецька мова Німецька мова
10. Французька мова Французька мова
V. Математики 1. Математика Математика
2. Прикладна
математика
Математика
3. Математичне
моделювання
Математика
VI. Фізики і
астрономії
1. Теоретична фізика Фізика
2. Експериментальна
фізика
Фізика
3. Астрономія та
астрофізика
Фізика
4. Аерофізика та
космічні дослідження
Фізика
VII. Економіки 1. Економічна теорія
та історія
економічної думки
Математика
2. Мікроекономіка та
макроекономіка
Математика
3. Фінанси, грошовий
обіг і кредит
Математика
VIII. Хімії та
біології
1. Загальна біологія Біологія, хімія
(за вибором)
2. Біологія людини Біологія, хімія
(за вибором)
3. Зоологія, ботаніка Біологія, хімія
(за вибором)
4. Медицина Біологія, хімія,
фізика
(за вибором)
5. Психологія Біологія, українська
мова, історія
(за вибором)
6. Хімія Хімія
IX. Екології та
аграрних наук
1. Фундаментальна
екологія
Біологія, хімія,
іноземна мова (за
вибором)
2. Охорона довкілля
та раціональне
природокористування
Біологія, хімія (за
вибором)
3. Агрономія Біологія, хімія,
математика
(за вибором)
4. Ветеринарія та
зоотехнія
Біологія, хімія,
математика
(за вибором)
5. Лісознавство Біологія, математика
(за вибором)
6. Селекція та
генетика
Біологія, хімія,
математика
(за вибором)
4.3. Допускається об'єднання секцій за спорідненими розділами наук, якщо кількість заявлених в одній із секцій учасників - менше 5.
4.4. Програмою III етапу конкурсу передбачено:
- заочне оцінювання науково-дослідницьких робіт;
- оцінювання навчальних досягнень учасників із базових дисциплін;
- захист науково-дослідницьких робіт;
- відкрита презентація кращих науково-дослідницьких робіт;
- круглий стіл для наукових керівників, зустрічі з науковцями, відвідування наукових установ та навчальних закладів, культурні заходи.
5. Учасники III етапу конкурсу
5.1. У конкурсі беруть участь, як правило, учні 9-11(12) класів загальноосвітніх навчальних закладів та учні, вихованці, слухачі (відповідного віку) позашкільних, професійно-технічних, вищих I-II рівня акредитації навчальних закладів, які активно займаються науково-дослідницькою діяльністю та стали призерами і зайняли перші місця (як виняток другі, треті) у II етапі конкурсу.
У конкурсі, як виняток, можуть брати участь учні 7-8 класів за умов виконання ними випробувань із базових дисциплін за програмами 9 класу.
5.2. У III етапі конкурсу в кожному науковому відділенні беруть участь команди Автономної Республіки Крим, областей України, міст Києва та Севастополя.
5.3. У III етапі конкурсу в межах відділень "Біологія та хімія", "Екологія та аграрні науки" може брати участь команда, сформована з переможців конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт слухачів Всеукраїнської заочної біологічної школи - членів наукового товариства учнів "Ерудит" Національного еколого-натуралістичного центру. Склад команди затверджується окремим наказом МОН.
5.4. Кількісний склад команди відповідає кількості секцій наукового відділення. Не допускається до участі більше одного учасника на секцію.
5.5. За результатами участі команд у конкурсі в 2009 році територіальним відділенням МАН, які за командним рейтингом* набрали найбільшу кількість балів, у 2010 році надаються додаткові місця. Загальна кількість додаткових місць за відділеннями не перевищує 5% від загальної кількості учасників відділення (додаток 1).
Додаткові місця не визначаються для відділення економіки та не можуть бути використані у секціях правознавства, психології, медицини та англійської мови.
_______________
* Командний рейтинг по відділенню визначається за сумою балів, які отримали учасники команди за призові місця: I місце - 3 бали, II місце - 2 бали, III місце - 1 бал.
5.6. Заміна попередньо заявленого учасника конкурсу можлива за рішенням голови (співголови) оргкомітету у разі офіційного звернення.
5.7. До місця проведення конкурсу учасники прибувають організовано у супроводі керівника команди, що призначається з числа керівників гуртків, секцій, вчителів, викладачів закладів освіти, активних учасників підготовки учнів до конкурсу, які не є членами журі або оргкомітету I та II етапу конкурсу.
На керівника команди покладається відповідальність за життя та здоров'я членів команди.
5.8. Учасники конкурсу повинні дотримуватись умов проведення та програми III етапу конкурсу, норм поведінки, правил техніки безпеки та експлуатації обладнання і приладів, виконувати рішення оргкомітету і журі.
У разі порушення цих вимог спільним рішенням оргкомітету та журі учасники можуть бути усунуті від конкурсу та дискваліфіковані.
До роботи журі та оргкомітетів не мають права втручатися керівники команд, батьки учасників конкурсу або особи, що їх заміняють.
6. Документація III етапу конкурсу
6.1. Для участі в III етапі конкурсу до 12 березня 2010 року необхідно подати такі документи:
- копію підсумкового наказу управління освіти обласної (міської) державної адміністрації "Про результати проведення II етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів - членів Малої академії наук України у 2009-2010 навчальному році" (список переможців, для яких використовується квота додаткових місць, подається окремим додатком);
- для команди наукового товариства Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді "Ерудит" - копію наказу Міністерства освіти і науки України "Про персональний склад команди наукового товариства Національного екологонатуралістичного центру учнівської молоді "Ерудит" для участі у III етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів - членів Малої академії наук України ".
- заявки на участь у III етапі конкурсу (додатки 2, 3);
- у разі представлення на конкурс науково-дослідницьких робіт призерів, які зайняли у II етапі другі, треті місця, разом із заявкою подається пояснення, завірене відповідним органом управління освітою;
- науково-дослідницькі роботи в друкованому та електронному вигляді (додаток 4);
- відредаговані тези науково-дослідницьких робіт всіх учасників III етапу від територіального відділення на одному електронному носії;
- паспорти експонатів, за їх наявності (додаток 5);
- анкети учасників III етапу конкурсу та дві глянцеві фотографії для документів, розміром 3,5х4,5, бажано також в електронному вигляді (додаток 6).
Про порядок подання документів буде повідомлено додатково.
6.2. Під час реєстрації подаються такі документи:
6.2.1. Наказ управління освіти обласної (міської) державної адміністрації "Про направлення та склад команди для участі у III етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів - членів Малої академії наук України" (список учасників, які направляються за квотою додаткових місць прописуються окремим додатком).
6.2.2. На кожного учасника конкурсу:
- посвідчення члена територіального відділення МАН;
- паспорт (для учасників до 16 років - свідоцтво про народження);
- учнівський квиток або завірену директором навчального закладу довідку з фотографією, що на 1/3 перекривається печаткою;
- медичну довідку про можливість знаходження учасника у дитячому колективі (щеплення, відсутність інфекційних захворювань).
6.3. У випадку недотримання вимог пунктів 6.1-6.2 учасники до участі у конкурсі не допускаються.
6.4. Окремо до оргкомітету подається короткий інформаційно-аналітичний звіт про проведення I-II етапів конкурсу в друкованому та електронному вигляді; статистична інформація про результативність участі вихованців територіального відділення МАН у I-II етапах оформлюється у вигляді таблиць (додаток 7).
7. Умови визначення результатів конкурсу
7.1. Визначення результатів конкурсу здійснюється за допомогою факторно-критеріальної моделі визначення результатів конкурсу, розробленої на основі кваліметричного підходу.
Зазначена модель оперує такими поняттями:
- фактори - основні напрями діяльності; відповідають розділам конкурсу: "Заочне оцінювання науково-дослідницької роботи", "Оцінювання навчальних досягнень з базової дисципліни" та "Захист науково-дослідницької роботи";
- вагомість фактору - його частка у загальному показнику;
- критерії - складові кожного фактору; їх сукупність характеризує фактор у цілому;
- вагомість критерію - показує його пріоритет у складі фактору;
- експертний бал - ступінь виконання вимог певного критерію.
Експертний бал виставляється членами журі відповідно до такої шкали:
- критерій відпрацьовано бездоганно - 1;
- критерій в цілому відповідає вимогам - 0,75;
- критерій відповідає вимогам частково - 0,50;
- критерій мало відповідає вимогам - 0,25;
- критерій не відповідає вимогам - 0.
7.2. Максимальна оцінка за участь у всіх розділах програми конкурсу складається з суми значень факторів і становить 100 балів.
Вагомість факторів моделі визначення результатів конкурсу
N Фактор Вагомість фактору
1. Заочне оцінювання науково-дослідницької
роботи
29
2. Оцінювання навчальних досягнень з базової
дисципліни
29
3. Захист науково-дослідницької роботи 42
Всього 100
7.3. Заочне оцінювання науково-дослідницьких робіт.
Заочне оцінювання науково-дослідницьких робіт проводиться членами журі з 15 до 26 березня 2010 року.
Вагомість критеріїв
фактору "Заочне оцінювання науково-дослідницької роботи" (крім секції науково-технічної творчості та винахідництва і секції літературної творчості)
N Критерій Вагомість критерію
1. Актуальність, теоретичне і (або) практичне
значення роботи
0,2
2. Наукова новизна одержаних результатів 0,2
3. Системність і повнота у розкритті теми 0,2
4. Дослідницький характер роботи; доцільність
та коректність використаних методів
дослідження
0,2
5. Аргументованість висновків, їх
відповідність отриманим результатам
0,1
6. Стиль, грамотність, логічність викладу;
відповідність вимогам до змісту та
оформлення наукових робіт
0,1
Всього 1
Вагомість критеріїв
фактору "Заочне оцінювання науково-дослідницької роботи" секції науково-технічної творчості та винахідництва
N Критерій Вагомість критерію
1. Актуальність, практичне, прикладне
значення роботи
0,2
2. Науково-технічна новизна, евристичність
роботи
0,2
3. Системність і повнота у розкритті теми;
аргументованість висновків, їх
відповідність отриманим результатам
0,2
4. Дослідницький характер роботи; доцільність
та коректність використаних методів
дослідження
0,2
5. Наявність патенту на винахід 0,1
6. Стиль, грамотність, логічність викладу;
відповідність вимогам до змісту та
оформлення наукових робіт
0,1
Всього 1
Вагомість критеріїв
фактору "Заочне оцінювання науково-дослідницької роботи" секції літературної творчості
N Критерій Вагомість критерію
1 Повнота розкриття теми та художніх образів 0,4
2 Оригінальність образно-художнього мислення 0,3
3 Власна творча неповторність 0,2
4 Грамотність викладу, культура оформлення 0,1
Всього 1
7.4. Для визначення значення фактору "Заочне оцінювання науково-дослідницької роботи" необхідно:
1) визначити значення 1-ого критерію - помножити бал, виставлений членами журі за цей критерій, на його вагомість;
2) визначити значення решти критеріїв - таким самим чином;
3) знайти суму значень критеріїв;
4) визначити значення фактору - помножити суму значень критеріїв на вагомість цього фактору.
7.5. Оцінювання навчальних досягнень учасників із базових дисциплін.
Оцінювання навчальних досягнень учасників із базових дисциплін передбачає виконання завдань за трьома рівнями складності.
Вагомість критеріїв
фактору "Оцінювання навчальних досягнень з базової дисципліни"
N Критерій Вагомість критерію
1 Завдання I рівня 0,28
2 Завдання II рівня 0,31
3 Завдання III рівня 0,41
Всього 1
Максимальна сума балів за виконання завдань кожного рівня становить 1.
Для визначення значення фактору "Оцінювання навчальних досягнень з базової дисципліни необхідно:
1) визначити значення 1-ого критерію - помножити суму балів, отриманих учнем за завдання цього рівня, на вагомість критерію "Завдання I рівня";
2) визначити значення решти критеріїв - таким самим чином;
3) знайти суму значень критеріїв;
4) визначити значення фактору - помножити суму значень критеріїв на вагомість цього фактору.
7.6. Захист науково-дослідницьких робіт.
Захист науково-дослідницьких робіт проходить окремо в кожній секції. Для захисту роботи автору надається до 10 хвилин, для відповіді на запитання - до 3 хвилин.
Під час захисту проводяться дебати (обговорення проблемних аспектів робіт) у групах за певною тематикою досліджень.
Порядок захисту, дебатів та склад груп визначається журі за підсумками заочного оцінювання науково-дослідницьких робіт.
Вагомість критеріїв
фактору "Захисту науково-дослідницької роботи"
N Критерій Вагомість критерію
1 Аргументованість вибору теми дослідження
та її розкриття, вільне володіння
матеріалом
0,3
2 Ступінь самостійності автора у виконанні
роботи; особистий внесок автора в роботу
0,2
3 Чіткість, логічність, послідовність,
лаконічність викладення матеріалу
0,1
4 Компетентність учасника, вичерпність
відповідей
0,2
5 Етикет та культура спілкування учасника 0,1
6 Активна кваліфікована участь у веденні
дискусії
0,1
Всього 1
Визначення значення фактору "Захист науково-дослідницької роботи" здійснюється за тим самим алгоритмом, що й фактору "Заочне оцінювання науково-дослідницької роботи".
7.7. Для визначення загальної оцінки рівня захисту учнем науково-дослідницької роботи необхідно знайти суму значень усіх 3-х факторів.
Максимальна сума балів, яку може отримати учень, дорівнює 100.
7.8. Результати заочного оцінювання науково-дослідницьких робіт оголошуються напередодні захисту науково-дослідницьких робіт. Автор кожної роботи отримує аргументовану рецензію з висновками та рекомендаціями журі.
Подання апеляцій у даному розділі програми конкурсу не передбачено. Учасникам надається можливість навести аргументи стосовно відстоювання позицій свого дослідження під час захисту роботи.
В інших розділах програми всі одержані оцінки вважаються остаточними, якщо протягом однієї години після оголошення результатів учасником конкурсу не подано до оргкомітету апеляції в довільній письмовій формі.
8. Визначення переможців і нагородження учасників
8.1. Конкурс має характер особистої першості. Переможці визначаються в кожній секції за сумою балів, отриманих учасниками у всіх розділах програми конкурсу.
Перше місце не визначається, якщо учасник набрав менше 85 балів.
Друге місце не визначається, якщо учасник набрав менше 80 балів.
Третє місце не визначається, якщо учасник набрав менше 75 балів.
8.2. При рівності суми балів декількох учасників місця визначаються з урахуванням підсумків захисту науково-дослідницьких робіт.
8.3. Кількість призових (перших, других та третіх) місць становить 50 відсотків від кількості учасників з орієнтовним розподілом їх у співвідношенні 1:2:3.
8.4. Призери конкурсу нагороджуються дипломами I, II, III ступенів.
8.5. Результати проведення III етапу конкурсу затверджуються наказом Міністерства освіти і науки України.
8.6. Кращі роботи учасників конкурсу можуть бути відзначені спеціальними дипломами, відзнаками та призами.
8.7. Наукові керівники, які підготували двох або більше призерів конкурсу, нагороджуються відзнаками МОН.
8.8. Призери III етапу конкурсу зараховуються у вищі навчальні заклади України за умови, якщо вони вступають на напрями підготовки (спеціальності), для яких профільним є базовий предмет, навчальні досягнення з якого, оцінювались під час конкурсу.
8.9. Відповідно до Положення про стипендії Президента України для переможців Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів - членів Малої академії наук України, затвердженого Указом Президента України від 16.05.2006 N 398/2006, переможці та призери III етапу конкурсу-захисту у кількості 120 осіб відзначаються стипендіями Президента України.
Розмір стипендії визначається відповідними нормативними актами.
8.10. Призери конкурсу можуть бути нагороджені іншими спеціальними стипендіями установ, закладів, громадських і благодійних організацій та фондів.
9. Журі III етапу конкурсу
9.1. Журі III етапу конкурсу формується за відповідними секціями наукових відділень із наукових працівників Національної академії наук України та Академії педагогічних наук України, науково-педагогічних та педагогічних працівників навчальних закладів.
Журі відділення очолює голова та співголова відділення.
Журі секції - голова, який може мати одного або кількох заступників та секретаря; решта - члени журі, доручення між якими розподіляє голова або його заступник.
9.2. Кількість членів журі, як правило, не повинна перевищувати третини від кількості учасників конкурсу.
9.3. Склад журі погоджується з Президією Малої академії наук, затверджується наказом Міністерства освіти і науки України та оголошується на відкритті конкурсу.
9.4. Голова журі відділення або секції:
9.4.1. Бере участь у формуванні складу журі.
9.4.2. Несе відповідальність за об'єктивність перевірки та оцінювання робіт, розгляду апеляцій.
9.4.3. Проводить консультації для учасників конкурсу.
9.4.4. Аналізує рівень підготовки учасників конкурсу, готує подання оргкомітету про нагородження переможців, складає відповідний звіт.
9.5. Секретар секції, як правило, призначається з числа педагогічних працівників закладів-організаторів конкурсу.
Секретар входить до складу журі без права оцінювання знань, забезпечує ведення належної документації.
9.6. Спірні питання (апеляції) щодо підсумків оцінювання навчальних досягнень учасників з базових дисциплін розглядаються на засіданні предметної комісії, а захисту науково-дослідницьких робіт - на спільному підсумковому відкритому засіданні журі секції.
10. Фінансування III етапу конкурсу
10.1. Проведення конкурсу фінансується за рахунок місцевих бюджетів органів державного управління освітою та Міністерства освіти і науки України у межах видатків, передбачених кошторисами, затвердженими в установленому порядку.
10.2. Витрати на проїзд, харчування в дорозі, відрядження супроводжуючих осіб здійснюють відповідні органи освіти, які направляють команду на даний конкурс, а на проживання, харчування, культурне обслуговування учасників під час проведення III етапу конкурсу, оплату роботи членів журі і оргкомітету, проведення оцінювання навчальних досягнень учасників з базових дисциплін, заохочення учасників - Міністерство освіти і науки України.

................
Перейти до повного тексту