- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про затвердження Примірного Положення про навчальний кабінет з основ здоров'я загальноосвітніх навчальних закладів
Відповідно до Плану заходів Міністерства освіти і науки України з виконання Загальнодержавної програми забезпечення профілактики ВІЛ-інфекції, лікування, догляду та підтримки ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД на 2009 - 2013 роки (наказ МОН від 01.06.2009
N 457, п. 1.5), наказу Міністерства освіти і науки України від 20.07.2004
N 601 "Про затвердження Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів" та з метою підвищення рівня організації навчально-виховного процесу і забезпечення якості викладання предмета "Основи здоров'я" в загальноосвітніх навчальних закладах
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Примірне Положення про навчальний кабінет з основ здоров'я загальноосвітніх навчальних закладів (додається).
2. Міністру освіти і науки Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій довести його до відома керівників місцевих органів управління освітою та керівників загальноосвітніх навчальних закладів.
3. Примірне Положення про навчальний кабінет з основ здоров'я загальноосвітнього навчального закладу опублікувати в "Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України".
4. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Заступник Міністра | П.Б.Полянський |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МОН України
09.12.2009 N 1114
ПРИМІРНЕ ПОЛОЖЕННЯ
про навчальний кабінет з основ здоров'я загальноосвітніх навчальних закладів
1. Загальні положення
Положення про навчальний кабінет з основ здоров'я (далі - кабінет ОЗ) розроблено відповідно до Закону України
"Про загальну середню освіту", Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженого наказом МОН України від 20.07.2004 року
N 601 і зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 09.09.2004 р. за N /121/9720, інших чинних нормативно-правових актів у галузі освіти.
Це Положення використовується навчальними кабінетами ОЗ, що існують і створюються у загальноосвітніх навчальних закладах.
Це Положення визначає загальні та спеціальні вимоги до матеріально-технічного оснащення кабінетів ОЗ згідно із санітарними правилами та нормами і є орієнтовним для їх організації в загальноосвітніх навчальних закладах (далі - заклади).
Кабінет ОЗ призначений для створення умов щодо формування в учнів мотивації здорового способу життя, оволодіння навичками безпечної поведінки на засадах розвитку життєвих навичок.
Положення визначає:
- порядок створення кабінету ОЗ;
- призначення та основні напрямки роботи кабінету ОЗ;
- навчально-методичне забезпечення кабінету ОЗ;
- матеріально-технічне оснащення кабінету ОЗ;
- засади керування роботою кабінету ОЗ.
2. Мета і завдання організації кабінетів ОЗ
2.1. Основна мета створення кабінету ОЗ полягає у забезпеченні оптимальних умов для організації навчально-виховного процесу на уроках основ здоров'я за технологією освіти на основі розвитку життєвих навичок (ОРЖН) та практичної реалізації завдань здоров'язбережувальної освіти, відповідно до Державного стандарту базової і повної середньої освіти.
2.2. Кабінет ОЗ створюється для:
- проведення уроків основ здоров'я;
- навчання учнів, батьків, педпрацівників з питань формування здорового і безпечного способу життя на засадах розвитку життєвих навичок;
- забезпечення потреб щодо впровадження програм превентивної освіти;
- забезпечення в старшій школі профільного і поглибленого навчання з використанням тренінгових технологій;
- організації роботи гуртків, факультативів інших навчально-виховних заходів за тренінговою технологією;
- поширення передового досвіду щодо профілактики ВІЛ-інфекції/СНІДу та інших соціально-небезпечних хвороб.
2.3. Перед початком навчального року проводиться огляд кабінетів ОЗ з метою визначення стану готовності їх до проведення занять.
2.4. Державні санітарні правила і норми облаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу в кабінеті мають відповідати вимогам, затвердженим постановою Головного державного санітарного лікаря України від 14.08.2001 р.
N 63 (далі - ДСанПіН 5.5.2.008-01), та ДБН В.2.2-3-97
"Будинки та споруди навчальних закладів".
3. Типи навчальних кабінетів ОЗ
Організація навчального кабінету ОЗ передбачає проведення уроків основ здоров'я з використанням різних форм і методів, у тому числі тренінгових технологій, що включають такі форми роботи: робота у колі, в групах, у парах (окремо від інших учасників тренінгу), створення творчих проектів, презентацій, проведення рухавок, що передбачає постійне переміщення учнів по класній кімнаті, тому в залежності від цілей, змісту, об'ємів запланованої роботи та матеріальних потужностей закладу, можуть створюватись такі типи навчальних кабінетів ОЗ:
- кабінет ОЗ, який складається з класної кімнати (класної кімнати і лабораторного приміщення) з набором навчально-методичного та матеріально-технічного забезпечення для проведення занять у формі тренінгів;
- навчальний комплекс ОЗ, який складається з приміщення для проведення занять у формі тренінгу, кабінету мультимедійного і методичного забезпечення, лабораторного приміщення;
- тренінговий центр, до складу якого входять: кабінет ОЗ, кабінет психологічного розвантаження; кабінет(и) для методичного, мультимедійного забезпечення; лабораторні приміщення; приміщення для проведення семінарів, педагогічних рад, засідань методичних об'єднань вчителів, батьківських зборів, виховних та навчальних заходів у формі тренінгів, впровадження різних превентивних проектів тощо.
4. Матеріально-технічне забезпечення кабінету ОЗ
4.1. Комплектація кабінету ОЗ обладнанням здійснюється відповідно до типових переліків навчально-наочних посібників, технічних засобів навчання та обладнання загального призначення для загальноосвітніх навчальних закладів, а також з урахуванням вимог щодо типу кабінету ОЗ і потужностей закладу.
4.3. Робоче місце вчителя ОЗ має бути спеціально обладнане (стіл з тумбами, ящиками для зберігання допоміжних канцелярських товарів (маркерів, клею, паперу тощо)), місцем для зберігання фліп-чарта, плакатного паперу, іншого приладдя і приладів, що використовуються для проведення тренінгів.
4.4. У кабінеті розміщується класна демонстраційна багатофункціональна дошка на одну, три або п'ять робочих площ у розгорнутому або складеному вигляді. Середній щит класної (аудиторної) дошки на три або п'ять робочих площ може бути використаний для демонстрації екранно-звукових засобів навчання на навісному екрані. Одна з робочих площ може мати магнітну основу з кріпленням для демонстрації навчально-наочних посібників (таблиць, карт, моделей-аплікацій тощо).
................Перейти до повного тексту