1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
16.12.2009 N 1140
Про завершення I (підготовчого) етапу дослідно-експериментальної роботи на базі експериментального загальноосвітнього навчального закладу всеукраїнського рівня - загальноосвітньої школи I-III ступенів N 1 м. Іллічівська Одеської області
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 01.06.2009 р. N 459 "Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі загальноосвітньої школи I-III ступенів N 1 м. Іллічівська Одеської області" на базі вищезазначеного загальноосвітнього навчального закладу проводиться дослідно-експериментальна робота за темою "Формування правової культури учнів загальноосвітнього навчального закладу".
За підсумками I (підготовчого) етапу дослідно-експериментальної роботи проведено діагностику готовності вчителів до інноваційної педагогічної діяльності; сформовано творчі групи з проблеми дослідження; створено науково-методичний центр.
З метою продовження дослідно-експериментальної роботи у 2009-2010 роках
НАКАЗУЮ:
1. Схвалити діяльність педагогічного колективу загальноосвітньої школи I-III ступенів N 1 м. Іллічівська Одеської області (директор Петлюк О.П.) щодо виконання Програми I (підготовчого) етапу дослідно-експериментальної роботи за темою "Формування правової культури учнів загальноосвітнього навчального закладу".
2. Затвердити Звіт (додаток 1) та Програму II (концептуально-діагностичного) етапу (2009-2010 рр.) дослідно-експериментальної роботи за вищезазначеною темою (додаток 2).
3. Призначити науковими керівниками експерименту: Ладиченка В.В., професора кафедри методики викладання історії та суспільно-політичних дисциплін Національного педагогічного університету ім. М.П.Драгоманова, доктора юридичних наук (за згодою) та Кобилянську Л.С., кандидата філософських наук, координатора проекту "Програма рівних можливостей чоловіків та жінок в Україні" Програми розвитку ООН (за згодою) (лист від 9.10.2009 р. N 103).
4. Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Удод О.А.):
4.1. Надавати організаційну та науково-методичну допомогу педагогічному колективу загальноосвітньої школи I-III ступенів N 1 м. Іллічівська Одеської області.
4.2. Заслухати звіт про роботу експериментального загальноосвітнього навчального закладу у червні 2010 року.
4.3. Розмістити даний наказ на сайті Міністерства освіти і науки України: www.mon.gov.ua.
5. Управлінню освіти і наукової діяльності Одеської обласної державної адміністрації (Демченко Д.М.) надавати допомогу педагогічному колективу загальноосвітньої школи I-III ступенів N 1 м. Іллічівська Одеської області та забезпечити необхідні умови щодо організації та проведення дослідно-експериментальної роботи.
6. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника Міністра Полянського П.Б.
Міністр І.О.Вакарчук
Додаток 1
до наказу МОН України
16.12.2009 N 1140
ЗВІТ
про завершення I (підготовчого) етапу дослідно-експериментальної роботи за темою "Формування правової культури учнів загальноосвітнього навчального закладу" на базі загальноосвітньої школи I-III ступенів N 1 м. Іллічівська Одеської області
На підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 01.06.2009 р. N 459 "Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі загальноосвітньої школи I-III ступенів N 1 м. Іллічівська Одеської області" на базі вищезазначеного загальноосвітнього навчального закладу проводиться дослідно-експериментальна робота за темою "Формування правової культури учнів загальноосвітнього навчального закладу".
Протягом I (підготовчого) етапу педагогічний колектив загальноосвітньої школи I-III ступенів N 1 м. Іллічівська працював над реалізацією таких завдань:
- визначення та наукове обґрунтування теми, мети та завдань дослідно-експериментальної роботи;
- вивчення та аналіз науково-методичної літератури та передового педагогічного досвіду з теми дослідження;
- налагодження спільної діяльності з установами, що здійснюють наукове супроводження дослідно-експериментальної роботи;
- діагностика готовності вчителів до інноваційної педагогічної діяльності;
- нормативно-правове забезпечення дослідно-експериментальної роботи;
- формування творчих груп з проблеми дослідження;
- створення науково-методичного центру;
- створення освітнього інформаційного простору;
- складання та затвердження навчальних планів, авторських програм вчителями загальноосвітнього навчального закладу;
- проведення вхідного моніторингу "Рівень готовності учасників навчально-виховного процесу до участі в експерименті";
- проведення установчого семінару-практикуму за темою дослідження;
- визначення структурних елементів інноваційної моделі експериментального навчального закладу.
Педагогічним колективом загальноосвітнього навчального закладу спільно з науковим керівником та науковими консультантами дослідно-експериментальної роботи було визначено та науково обґрунтовано тему, мету та завдання дослідно-експериментальної роботи.
Проведено вивчення та аналіз науково-методичної літератури та передового педагогічного досвіду за темою експерименту, результатом чого стало створення банку даних, де накопичено перспективний педагогічний досвід правової освіти та виховання учнів в Україні та інших країнах світу.
З метою забезпечення спільної діяльності з установами, які здійснюють супроводження дослідно-експериментальної роботи, було складено та підписано спільний наказ та складено план спільних дій Іллічівського міського управління юстиції, відділу освіти Іллічівської міської ради, служби зі справ дітей Іллічівської міської ради, Центру служб для сім'ї, дітей та молоді Іллічівської міської ради, загальноосвітньої школи I-III ступенів N 1 м. Іллічівська. Підписано угоди про спільну діяльність з кафедрою методики викладання історії та суспільно-політичних дисциплін Національного педагогічного університету ім. М.П.Драгоманова, лабораторією історії, правознавства та громадянської освіти Одеського обласного інституту удосконалення вчителів, службою зі справ дітей Іллічівської міської Ради, Центром соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді Іллічівської міської Ради, Будинком дитячої та юнацької творчості м. Іллічівська.
Протягом травня - червня 2009 р. проведено діагностування готовності вчителів до інноваційної педагогічної діяльності, де психологічною службою загальноосвітнього навчального закладу було розроблено відповідний діагностичний інструментарій. За результатами діагностування підготовлено індивідуальні рекомендації для вчителів, розпочато створення банку даних дослідно-експериментальної роботи.
З метою нормативно-правового забезпечення дослідно-експериментальної роботи було створено базу нормативно-правових актів з питань науково-дослідної та інноваційної діяльності; підготовлено та затверджено Положення про Науково-методичний центр загальноосвітньої школи I-III ступенів N 1 м. Іллічівська Одеської області; координаційну Раду Науково-методичного центру загальноосвітнього навчального закладу, проблемну творчу групу, предметну декаду, наукове товариство учнів "Феміда" (робота учнів за індивідуальними дослідницькими проектами).
Наказом по загальноосвітній школі I-III ступенів N 1 м. Іллічівська від 25.08.2009 р. N 119 "Про створення проблемних творчих груп за тематикою дослідно-експериментальної роботи" було створено такі творчі групи з: розробки та впровадження системи пропедевтичної правової освіти у початковій школі; розробки та впровадження системи правової освіти у школі II ступеню в умовах допрофільності та м'якої профілізації; розробки та впровадження правової освіти у старшій школі в умовах переходу на профільний зміст освіти; розробки та впровадження системи правового виховання та профорієнтаційної роботи. Зазначеним вище наказом по загальноосвітній школі затверджено Положення про проблемну творчу групу ЗОШ N 1.
Наказом по загальноосвітній школі від 25.08.2009 р. N 118 "Про створення Науково-методичного центру школи та затвердження персонального складу Координаційної Ради Науково-методичного центру", з метою забезпечення координації дослідно-експериментальної роботи в експериментальному навчальному закладі було створено Науково-методичний центр, затверджено персональний склад його Координаційної Ради, а також затверджено відповідні Положення про Науково-методичний центр школи та Координаційну раду Науково-методичного центру школи.
Вчителями загальноосвітнього навчального закладу створено, отримано рецензії та погоджено з кафедрою методики викладання історії та суспільно-політичних дисциплін Національного педагогічного університету ім. М.П.Драгоманова та затверджено в Одеському обласному інституті удосконалення вчителів такі програми авторських курсів:
12-річна школа: "Розвиток творчого і правового мислення учнів" (1 кл.) (автори: Майорський В.В., Єрофеєва Г.О.); "Мої права" (2-4 кл.) (автор Майорський В.В.); "Права дитини" (5 кл.) (автор Майорський В.В.); "Права людини у вільній країні" (6-7 кл.) (автор Майорський В.В.).
11-річна школа: "Технологія досягнення професійного успіху" (елективний курс для 11 класу юридичного профілю) (автор Майорський В.В.);
"Основи кримінально-процесуального законодавства України" (елективний курс для 11 класу юридичного профілю) (автор Майорський В.В.).
В установленому порядку складені, відрецензовані та затверджені адаптовані програми:
12-річна школа: "Живи за правилами" (8 кл.) (автори: Ремех Т.О., Майорський В.В.); "Досліджуючи гуманітарне право" (9 допрофільні кл.) (автори: Шинкаренко Л.Г., Євтушенко Р.І., Майорський В.В.);
11-річна школа: "Основи правознавства" (11 кл. юридичного профілю) (автори: Котюк О.І., Котюк І.І., Майорський В.В.); "Права людини" (11 кл. юридичного профілю) (автори: Денисов В.Н., Рабинович П.М., Заблоцька Л.Г., Усенко І.Б., Семенов В.С., Майорський В.В.); "Основи гендерної рівності" (11 кл. юридичного профілю) (автори: Семіколєнова О.І., Євтушенко Р.І., Майорський В.В.); "Основи демократії" (11 кл. юридичного профілю) (автори: Морголіна Л.В., Бакка Т.В., Ладиченко Т.В., Мелещенко Т.В., Майорський В.В.).
Розпочато створення освітнього інформаційного простору дослідно-експериментальної діяльності: створено мультимедійний курс для викладання предмету "Розвиток творчого і правового мислення" у 1-х класах, підготовлено комплекти методичних матеріалів для викладання предмету "Мої права" у 2-4 класах, закінчується робота щодо створення методичних комплектів для викладання предметів "Права дитини" (5 кл.) та "Права людини у вільній країні" (6-7 кл.).

................
Перейти до повного тексту