- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про підсумки проведення конкурсу - захисту сучасної моделі навчального закладу - Школи сприяння здоров'ю
На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 10.11.2008
N 1023 "Про організацію та проведення конкурсу - захисту сучасної моделі навчального закладу - Школи сприяння здоров'ю" та з метою розширення Національної мережі шкіл сприяння здоров'ю проведено конкурс - захист сучасної моделі навчального закладу - Школи сприяння здоров'ю.
На III (заключний) етап конкурсу представлені матеріали 357 моделей загальноосвітніх, дошкільних, позашкільних та професійно-технічних навчальних закладів.
Відповідно до рішення конкурсної комісії
НАКАЗУЮ:
1. Доповідну записку за підсумками III (заключного) етапу конкурсу - захисту сучасної моделі навчального закладу - Школи сприяння здоров'ю прийняти до відома (додаток 1).
2. Визнати переможцями конкурсу:
- педагогічні колективи навчальних закладів (додаток 2);
- педагогічні колективи навчальних закладів, які є освітньо-інформаційними центрами з розвитку Національної мережі шкіл сприяння здоров'ю (відповідно до спільного наказу Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров'я України від 23.07.03 р. N 491/236-адм.) (додаток 3).
3. Оголосити подяку Міністерства освіти і науки України:
3.1. Навчальним закладам - учасникам конкурсу - захисту сучасної моделі навчального закладу - Школи сприяння здоров'ю (додаток 4).
3.2. Міністерству освіти і науки Автономної Республіки Крим (Лавров В.В.), управлінням освіти і науки Вінницької (Івасюк І.Д.), Волинської (Попович М.М.), Дніпропетровської (Сиченко В.В.), Донецької (Соловйов Ю.І.), Житомирської (Пастовенський О.В.), Закарпатської (Мотильчак М.А.), Запорізької (Вєрозубов О.Г.), Івано-Франківської (Болюк З.А.), Київської (Бутник В.Г.), Кіровоградської (Лещенко Е.В.), Луганської (Цимбал І.І.), Львівської (Хобзей П.К.), Миколаївської (Мельніченко В.В.), Одеської (Демченко Д.М.), Полтавської (Мирошниченко В.І.), Рівненської (Вєтров І.В.), Сумської (Пшенична Л.В.), Тернопільської (Запорожан І.Г.), Черкаської (Фещенко О.В.), Чернігівської (Заліський А.А.), Чернівецької (Деркач Б.Є.), Харківської (Гаркавець В.П.), Херсонської (Сух В.В.), Хмельницької (Жолобок Н.В.) обласних Київської (Журавський В.С.) та Севастопольської (Чербаджи М.І.) міських державних адміністрацій за організацію та змістовне проведення I та II етапів конкурсу, глибокий аналіз робіт і об'єктивність поданої інформації.
3.3. Інститутам післядипломної педагогічної освіти Вінницької (Дровозюк С.І.), Волинської (Сташенко М.О.), Дніпропетровської (Романенко М.І.), Донецької (Чернишов О.І.), Житомирської (Якухно І.І.), Закарпатської (Талапканич М.І.), Запорізької (Пашков В.В.), Івано-Франківської (Зуб'як Р.М.), Київської (Клокар Н.І.), Кіровоградської (Корецька Л.В.), Луганської (Сорочан Т.М.), Львівської (Шиян Б.Р.), Миколаївської (Огренич Н.М.), Одеської (Кавалеров В.А.), Полтавської (Зелюк В.В.), Рівненської (Віднічук М.А.), Сумської (Живодьор В.Ф.), Тернопільської (Буган Ю.В.), Черкаської (Чепурна Н.М.), Чернігівської (Скрипка В.І.), Чернівецької (Івасюк О.М.), Харківської (Покроєва Л.Д.), Херсонської (Зубко А.М.), Хмельницької (Войтенко В.І.) областей, регіональному інституту післядипломної педагогічної освіти Автономної Республіки Крим (Рудяков В.В.) та Інституту післядипломної педагогічної освіти Севастопольського міського гуманітарного університету за надання навчальним закладам науково-методичної допомоги та організацію фахової експертизи, рецензування конкурсних робіт.
4. Відзначити ґрунтовну роботу регіональних координаторів Національної мережі шкіл сприяння здоров'ю з підготовки матеріалів для участі в заключному етапі конкурсу та розвитку обласної мережі Шкіл сприяння здоров'ю (додаток 5).
5. Міністру освіти і науки Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій:
5.1. Порушити клопотання про нагородження педагогічних колективів - переможців конкурсу відзнаками Міністерства освіти і науки України.
5.2. Довести до відома керівників управлінь (відділів) освіти і науки, інформацію про підсумки конкурсу-захисту сучасної моделі навчального закладу - Школи сприяння здоров'ю.
5.3. Вжити заходів щодо подальшого розвитку Національної мережі Шкіл сприяння здоров'ю.
6. Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України (Удод О.А.):
6.1. Вивчити та узагальнити кращий досвід організації діяльності Шкіл сприяння здоров'ю й стратегічного розвитку Національної мережі Шкіл сприяння здоров'ю Харківської області та заслухати на Вченій раді Інституту інноваційних технологій і змісту освіти.
6.2. Провести наступний конкурс - захист сучасної моделі навчального закладу - Школи сприяння здоров'ю у 2012 році.
6.3. Висвітлювати на сторінках педагогічної преси кращий досвід роботи навчальних закладів - учасників конкурсу-захисту сучасної моделі навчального закладу - Школи сприяння здоров'ю.
7. Опублікувати наказ в "Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України" та розмістити на сайті www.mon.gov.ua.
8. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника Міністра Полянського П.Б.
Додаток 1
до наказу МОН України
07.12.2009 N 1102
ДОПОВІДНА
про підсумки проведення конкурсу-захисту сучасної моделі навчального закладу - Школи сприяння здоров'ю у 2008-2009 н.р.
На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 10.11.2008 року
N 1023 "Про організацію та проведення конкурсу-захисту сучасної моделі навчального закладу - Школи сприяння здоров'ю" та з метою розширення Національної мережі Шкіл сприяння здоров'ю проведено Всеукраїнський конкурс-захист сучасної моделі навчального закладу (дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних, професійно-технічних) - Школи сприяння здоров'ю.
Відповідно до умов організації конкурс проведено у III етапи. На заключний етап до Всеукраїнської конкурсної комісії надійшло 357 розробок сучасних моделей навчального закладу - Школи сприяння здоров'ю.
На підтвердження як освітньо-інформаційних центрів Національної мережі шкіл сприяння здоров'ю надійшло 47 моделей навчальних закладів.
Участь навчальних закладів у конкурсі 2008-2009 році значно збільшилась порівняно з попередніми роками (2003 р. - 179; 2006 р. - 293).
За підсумками конкурсу 121 дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних, професійно-технічних навчальних закладів визначено переможцями.
В кожній області конкурс проведено з високою активністю, зацікавленістю навчальних закладів. До організації і проведення конкурсу-захисту були залучені учнівські колективи, педагогічні колективи, батьківська громадськість, органи учнівського самоврядування, місцеві органи влади, шефи, громадські організації.
Підсумки II етапу (обласного) етапу конкурсу підведено на колегії обласних управлінь освіти і науки, сесіях міських, районних рад та на вчених радах обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти.
Конкурсна комісія відмітила високу підготовку матеріалів навчальних закладів, які є дійсними членами Європейської та Національної мережі шкіл сприяння здоров'ю, зокрема: НВК "Дивосвіт" м. Жовті Води Дніпропетровської області, НВК N 28 м. Дніпропетровська, ЗОШ N 10 м. Умані Черкаської області, гімназія N 1 "Надія" м. Бердянська Запорізької області, гімназія N 34 "Либідь" м. Києва, позашкільний навчальний заклад - "Грицівська школа сприяння здоров'ю" Шепетівського району, гімназія N 14 м. Харкова, загальноосвітня школа I-III ст. N 14 м. Прилуки Чернігівської області, ліцей N 4 м. Кременчука, спеціалізована загальноосвітня школа I-III ст. N 75 ім. Лесі Українки з поглибленим вивченням англійської мови м. Львова та інші.
Представлені моделі спрямовані на формування освіченої, творчої особистості, становлення її фізичного і психічного здоров'я, виховання потреби здорового способу життя. Вони ґрунтуються на принципах особистісно зорієнтованого підходу до вибору здоров'язбережних технологій.
Діючі моделі загальноосвітніх, дошкільних, позашкільних та професійно-технічних навчальних закладів відображають систему роботи навчального закладу як Школи сприяння здоров'ю, пріоритетним напрямом якої є збереження та зміцнення здоров'я дітей, виховання у них культури здоров'я, впровадження здоров'язбережних технологій у навчально-виховний процес. Крім того, у програмах розвитку цих шкіл передбачено перехід на вищий рівень культури життєдіяльності та освітніх процесів, підвищення якості навчання і виховання.
Аналіз конкурсних робіт свідчить про високий рівень професійної компетентності педагогічних колективів, їх ініціативу, творчість, досконале володіння різноманітними підходами, методами і формами роботи. Це дало поштовх для більш глибоких змін в організації та проведенні конкурсу.
Необхідно зазначити, що у навчальних закладах більшості регіонів створено умови для виховання культури здоров'я дітей та молоді, формування у них позитивної мотивації на здоровий спосіб життя шляхом впровадження у навчально-виховний процес інноваційних педагогічних технологій. У навчальних закладах удосконалюються виховні моделі; створюються авторські програми; відпрацьовуються технології побудови уроків здоров'я; апробуються методи релаксації, фізкультурно-оздоровчої роботи; друкуються науково-методичні посібники; впроваджуються системи семінарів-тренінгів для вчителів щодо профілактики здорового способу життя, відпрацьовуються технології валеологізації навчально-виховного процесу. Проходить апробацію новий зміст освіти, нові технології, структурні моделі навчання, методи виховання і шляхи розвитку учня, створюються умови для гармонійного розвитку особистості. Вводяться системи загартування, валеологічний моніторинг, лікувально-профілактична робота.
Досвід Шкіл сприяння здоров'ю неодноразово доводить про те, що кожного року в навчальних закладах реалізується комплекс заходів медико-соціально-психологічного захисту: проводиться комплексна оцінка стану здоров'я учнів, співробітників школи на базі диспансерного обстеження; здійснюється подальший аналіз змін у стані здоров'я із врахуванням вікових і статевих особливостей учнів, проводиться порівняльна оцінка інтегрованих показників здоров'я учнів; визначаються групи здоров'я; складаються паспорти здоров'я; впроваджуються нетрадиційні форми уроків, корекційна робота на уроках, валеокорекція, елементи етики, валеології, екології, естетики, а також індивідуальні форми роботи (бесіди, спілкування тощо). Створюється широка мережа гуртків, клубів та секцій за уподобаннями учнів, спрямована на формування та зміцнення фізичного, психічного здоров'я учнів.
Психологічна служба навчальних закладів підтримує психологічний комфорт кожної дитини.
Майже всі навчальні заклади співпрацюють з науково-дослідними та медичними закладами, що дозволяє створити науково-обґрунтовані програми і плани роботи, провести моніторингові дослідження стану здоров'я всіх учасників навчально-виховного процесу. Позитивним у роботі шкіл є те, що створюється система інформаційно-профілактичної роботи, а не поодинокі безсистемні заходи.
Аналіз конкурсних матеріалів доводить, що успішне вирішення проблем щодо формування здорового способу життя у дітей та учнівської молоді можливо лише в тісній взаємодії сім'ї і школи. Соціально-психологічними службами навчальних закладів розроблені серії буклетів для батьків, діти яких йдуть до школи, ігри та вправи для психологічного розвитку дітей; консультації "Психологічні особливості ліворуких дітей; "Як спілкуватися з гіперактивною дитиною, "Як зменшити рівень шкільної тривожності" тощо. Серед традиційних форм роботи з батьками є: цикл лекцій з метою оволодіння культурою здорового способу життя; бесіди психолога, соціального педагога, медиків та інших фахівців про фізичне і психічне здоров'я, раціональне харчування, загартування організму, шкідливі звички тощо.
Члени комісії відзначили проведення оздоровчо-розвивальної та профілактичної роботи в усіх закладах. Більшість з них беруть участь у регіональній програмі "Моніторинг оздоровчої функції освіти" та впроваджують фізкультурно-оздоровчі проекти й програми. Одним із напрямків моніторингових досліджень є моніторинг оздоровчої функції навчального закладу. Збір інформації, діагностичні заходи, аналітична діяльність проводиться психологічною службою, медичними працівниками, вчителями, науковцями.
Таким чином, така систематична і послідовна діяльність навчальних закладів в напрямі реалізації оздоровчої, профілактичної функції сприяє збереженню і зміцненню здоров'я учнів, формуванню гармонійно розвиненої особистості, здатною довго і щасливо жити в суспільстві і керуватися настановою на здоровий спосіб життя.
За аналізом поданих робіт можна стверджувати, що у переважній більшості загальноосвітніх навчальних закладів створено відповідні умови для успішної діяльності, проведено благоустрій шкільних приміщень, ігрових та спортивних майданчиків, їдалень, кімнат відпочинку, створена матеріальна база медичних кабінетів.
Кожний загальноосвітній, дошкільний, позашкільний, професійно-технічний навчальний заклад має своє творчі знахідки та характерні особливості організації навчально-виховного процесу, але всіх їх об'єднує прагнення створити здоровий освітній простір для дітей у навчальному закладі.
Вивчення досвіду навчальних закладів Харківської області за конкурсними матеріалами показав, що в даному регіоні вибудовується регіональна освітянська система діяльності навчальних закладів як освітньо-інформаційних центрів з питань пропаганди здорового способу життя, формування культури здоров'я та превентивної освіти учасників навчально-виховного процесу.
Педагогічні колективи навчальних закладів Харківщини працюють над реалізацією обласної програми "Здорове майбутнє Харківщини" на 2004-2010 роки та у напрямі забезпечення санітарно-гігієнічних вимог до організації навчально-виховного процесу, впровадження в навчально-виховний процес різноманітних підходів, методів, форм роботи, інноваційних педагогічних технологій здоров'язбережного змісту, які адаптовані до специфічних умов навчального закладу.
Спеціалізована школа I-III ст. N 162 м. Харкова (директор Тернавська Т.Б.) має власну концепцію школи, працює за програмою "Здоров'я - найцінніший скарб". Головною метою програми є створення необхідних умов для формування здорової психічно, соціально адаптованої, фізично-розвинутої людини. Програма реалізується через систему заходів, які представлені у п'яти проектах: "Створення умов для збереження та зміцнення здоров'я"; "Психолого-педагогічне супроводження розвитку особистості учня"; "Удосконалення професійної майстерності педагогічних працівників"; "Валеологізація навчально-виховного процесу"; "Духовність, моральність, здоров'я". У школі працює психологічна служба, яка забезпечує такий психологічний клімат, коли дітям хочеться вчитися, а батьки не жалкують, що свою дитину віддали саме в цю школу.
Педагогічний колектив Харківської загальноосвітньої школи I-III ступенів N 158 працює над впровадженням у навчально-виховний процес програми "Здорова дитина - щаслива родина - багата країна", метою якої є активізація індивідуальної потреби учнів школи у духовному розвиткові, створення умов для навчання та виховання духовно здорової особистості. Основний принцип програми - збереження надбань минулого на основі гармонійного доповнення сучасними ефективними підходами та методами.
Харківський ліцей N 141 є серед тих навчальних закладів міста, які одними з перших розпочали роботу щодо створення в навчальному закладі системи психолого-медико-педагогічного захисту, оздоровлення та розвитку учнів. Педагогічний колектив реалізує авторську програму "Через здоров'я до гармонії світу". Вона передбачає формування в учнів основ культури здоров'я, підвищення рівня фізичної та розумової працездатності учнів, навчальних досягнень та якості знань, зменшення захворюваності всіх учасників навчально-виховного процесу через превентивну та просвітницьку діяльність як провідний фактор корекції способу життя людини.
Школи сприяння здоров'ю - це інноваційний навчальний заклад, який впроваджує інноваційні здоров'язбережні технології. Одним з таких прикладів є гімназія N 1 "Надія" м. Бердянська Запорізької області, яка розробила свою модель Школи сприяння здоров'ю, впроваджує валеологічну освіту у навчально-виховний процес, створює комфортне освітнє середовище, сприятливий психологічний клімат для роботи вчителів, навчання гімназистів, а на даний час стратегічна мета педагогічного колективу навчального закладу - це проектування оновленої моделі "Школа культури здоров'я - Школа майбутнього": побудувати цілісну валеологічну організаційно-освітню систему навчального закладу, орієнтовану на створення міцних зв'язків між усіма учасниками навчально-виховного процесу та адаптує випускників до сучасних мінливих соціально-економічних на методологічних підстав збереження і зміцнення власного здоров'я. Своїм супутником вони обрали Бердянську загальноосвітню школу-інтернат I-III ст. та допомагають її у становленні як Школи сприяння здоров'ю.
Необхідно відмітити, що в Донецькій області діяльність шкіл спрямована на впровадження засобів фізичного виховання та фізкультурно-оздоровчої роботи. В основу моделей Шкіл сприяння здоров'ю покладено напрями, які включають форми роботи, що базуються на діагностиці та моніторингу. Крім того, розроблено та впроваджуються в практику роботи цільові програми, завдяки яким заохочуються, пропагуються нестандартні форми роботи, а саме: рольові ігри, дискусії, тренінги, тощо. Особливо акцент ставиться на профілактику захворювань та на підтримку організму дитини, що має хронічне захворювання в стадії ремісії. З цією метою в навчальних закладах регулярно контролюється обов'язкове дотримання гігієнічних нормативів, впроваджується індивідуальний підхід до навчального навантаження учнів, організоване гаряче харчування, створені умови для одержання дієтичної їжі, застосовується психологічне розвантаження та тренінгові заняття, проводиться систематична перевірка зору та зорова гімнастика.
Відзначаємо модель Школи сприяння здоров'ю, яку розроблену колективом загальноосвітньої школи I-III ступеня N 56 м. Донецька (директор Мишко Г.Л.). Модель відображає ідею гармонійного розвитку особистості та духовно-моральне удосконалення особистості учня в умовах діалогового режиму навчально-виховного процесу, а саме: Школа - це керована система, Школа - це відкрита система.
Взаємодія школи та сім'ї щодо створення здоров'язбережного освітнього середовища є одним із пріоритетних напрямів Шкіл сприяння здоров'ю Одеської області. Навчальні заклади впроваджують програму розвитку мережі Шкіл сприяння здоров'ю "Здорова дитина - здорове суспільство". Крім того, педагогічні колективи навчальних закладів області, які є дійсними членами Національної мережі шкіл сприяння здоров'ю здійснюють подальшу розбудову власної концептуальної моделі, активно залучають навчальні заклади до регіональної мережі шкіл сприяння здоров'ю.
Головним завданням школи є створення модуля пропаганда - профілактика - просвіта дітей і дорослих для самореалізації особистості, орієнтованої на ідеал здоров'я, в єдиному інформаційному просторі школи, родини, громадського середовища з урахуванням вікових потреб дітей та формування у них свідомого ставлення до здоров'я і зваженого вибору власного способу життя.
Одеська гімназія N 8 в подальшій розбудові власної концептуальної моделі "Школи культури здоров'я - школи розвитку сучасної компетентної особистості" реалізує цільовий підхід до проблеми поєднання у навчально-виховному процесі спільної діяльності всіх учасників і громадськості в умовах інтенсивного використання інноваційного змісту та технологій освіти, створення здоров'язбережного комфортного освітнього простору, що забезпечує повноцінний розвиток гімназиста.
Провідною ідеєю Української гімназії N 1 м. Іллічівська Одеської області - є створення в закладі валеологічного середовища, що відповідає вимогам організму дитини, в якому культура здоров'я стає основним компонентом формування фізичного, інтелектуального, психічного, духовного і соціального благополуччя.
Творчою групою вчителів розроблено програму діяльності гімназії - Школи духовності, сприяння здоров'ю та соціального партнерства, у якій накреслено основні її напрями та мета програми: створення в гімназії системи неперервної здоров'язбережної освіти, що дозволяє реалізувати основні валеологічні принципи у практичній діяльності.
Цікавий досвід роботи Шкіл сприяння здоров'ю представила Київська область. Наприклад, Бучанська Українська гімназія працює за створеною системою "Учень і навчально-виховне середовище", критерієм ефективності якої є успішність, здоров'я та життєві перспективи кожного учня гімназії. Робота педагогічного колективу спрямована на забезпечення розвантаження учнів без зниження загальноосвітнього рівня і створення умов для підвищення стану фізичного, психічного та духовного здоров'я дитини. Розклад навчальних занять у школі щороку погоджується в Інституті гігієни та медичної екології ім. О.М.Марзеєва АМН України.
На базі загальноосвітніх навчальних закладів Херсонської області працюють дитячі оздоровчі табори з денною формою перебування дітей, туристичні клуби. Проводиться значна робота з профілактики наркоманії, тютюнокуріння, алкоголізму. Важливою складовою роботи навчальних закладів є освітньо-оздоровча діяльність.
Представлені моделі Шкіл сприяння здоров'ю Рівненської області поєднують у навчально-виховному процесі спільну діяльності всіх його учасників та громадськість, працюють над створенням здоров'язбережного середовища. Особливої уваги заслуговує робота педагогічного колективу загальноосвітньої школи N 4 м. Рівного.
Активними учасниками конкурсів всіх років є загальноосвітні навчальні заклади м. Севастополя, наприклад, загальноосвітня школа I-III ступенів N 50 розробила та впроваджує семестрово-циклоблокову систему навчання. Ця система організації навчально-виховного процесу, націлена на особистісно-орієнтовану освіту, а саме: врахування індивідуальних можливостей і потреб кожної дитини, стану здоров'я, уникнення конфліктів в системі "Учитель - учень", оптимізацію сприйняття, мислення, пам'яті, уявлення, уваги та, як наслідок, підвищення якості знань.
Сьогодні в Національну мережу шкіл сприяння здоров'ю входить більше 4000 тисяч загальноосвітніх навчальних закладів. Цікавий досвід представили навчальні заклади: загальноосвітня школа I-III ст. N 12 м. Кременчука Полтавської області, навчально-виховний комплекс N 24 "Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальній заклад I ст." м. Умані Черкаської області, дошкільний навчальний заклад "Струмочок" м. Золотоноша Черкаської області, державний ліцей м. Білої Церкви Київської області, багатопрофільна гімназія N 2 м. Бердянська Запорізької області, Вилківська загальноосвітня школа I-III ст. N 1 Кілійського району Одеської області, Варвинська районна гімназія Чернігівської області, Новотроїцька загальноосвітня школа I-III ст. N 1 Херсонської області, загальноосвітня школа I-III ст. N 10 м. Кам'янець-Подільського Хмельницької області, спеціалізована економіко-правова школа I-III ст. з поглибленим вивченням іноземної мови приватного вищого навчального закладу - Харківський гуманітарний університет "Народна українська академія" м. Харкова, вище професійне училище N 6 м. Харкова, вище професійне училище N 37 м. Горлівка Донецької області та інші.
Необхідно підкреслити, що активну допомогу у методичному та науково-методичному забезпеченні діяльності Шкіл сприяння здоров'ю надають обласні інститути післядипломної педагогічної освіти.
Високу якість роботи в організації та проведенні конкурсу показали регіональні координатори, затверджені спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров'я України від 23.07.03 р. N 491/236-адм.
Сьогодні можна чітко стверджувати, про те, що українські школи перебувають на стадії інтенсивного розвитку, структурування, моделювання, пошуку оптимальних шляхів методичного забезпечення та ефективного впровадження медико-педагогічних оздоровчих інновацій, спрямованих на реалізацію принципу "Школа майбутнього - школа здоров'я, радості і духовності".
Підводячи підсумки конкурсу доцільно відзначити, що конкурс сприяв активізації творчого пошуку вчителів і керівників загальноосвітніх навчальних закладів у розробці моделі навчального закладу Школи сприяння здоров'ю, а також стимулював пошук нових ідей, перспективних підходів.
Розвиток мережі Шкіл сприяння здоров'ю й проведення вищезазначеного конкурсу є інноваційним механізмом у розвитку технологій моделювання сучасного навчального закладу як Школи майбутнього.
Відповідно до вимог Всесвітньої організації охорони здоров'я ці конкурси, огляди, презентації за різними формами проводяться в різних країнах світу. Україна продовжує активну участь у Європейському русі, розвиваючи національну мережу шкіл сприяння здоров'ю.
Кириленко С.В., начальник відділу моніторингу освітньої діяльності та педагогічних інновацій; Бережна Т.І., завідувачка сектору науково-дослідної та експериментальної роботи Інституту інноваційних технологій і змісту освіти. | |
Додаток 2
до наказу МОН України
07.12.2009 N 1102
ПЕРЕЛІК
загальноосвітніх, дошкільних, позашкільних та професійно-технічних навчальних закладів, які визначені переможцями III етапу конкурсу захисту сучасної моделі навчального закладу - Школи сприяння здоров'ю
Автономна Республіка Крим
1. Загальноосвітня школа I-III ст. с. Ботанічного Роздольненського району (директор Шевченко В.Ф.).
2. Гімназія N 11 ім. Т.А.Треньова м. Сімферополя (директор Іошин М.В.).
Вінницька область
1. Загальноосвітня школа I-III ст. N 3 м. Бершадь (директор Оніщенко В.В.).
Волинська область
4. Дошкільний навчальний заклад N 25 "Малятко" м. Луцька (завідувачка Климук Т.В.).
Дніпропетровська область
5. Загальноосвітня школа N 87 м. Дніпропетровська (директор Подольна Т.Г.).
6. Дошкільний навчальний заклад N 8 "Золота рибка" м. Верхньодніпровська (завідувачка Шмідт В.А.).
7. Навчально-виховний комплекс N 122 м. Дніпропетровська (директор Гостіщева Л.В.).
8. Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу N 43 "Теремок" м. Дніпропетровська (завідувачка Тищенко В.О.).
9. Загальноосвітня школа N 101 з поглибленим вивченням іноземних мов, профільними фізико-математичними та спортивними класами м. Дніпропетровська (директор Шепель А.Б.).
10. Загальноосвітня школа N 135 м. Дніпропетровська (директор Дворядкіна Л.І.).
11. Загальноосвітня школа N 27 м. Дніпропетровська (директор Полєхіна О.Л.).
12. Загальноосвітня школа N 24 м. Дніпропетровська (директор Пашаєва Л.І.).
13. Загальноосвітня школа N 10 з профільними класами м. Жовті Води (директор Затинацька Е.В.).
Донецька область
14. Загальноосвітня школа I-III ст. N 20 смт. Щербинівка Дзержинського району (директор Глущенко Л.В.).
15. Загальноосвітня школа I-III ст. N 54 м. Маріуполя (директор Теплоухова Л.О.).
16. Загальноосвітня школа I-III ст. N 76 м. Донецька (директор Єхилевська І.Є.).
17. Загальноосвітня школа I-III ст. N 58 м. Донецька (директор Харковська К.В.).
18. Вище професійне училище N 37 м. Горлівка (директор Мамчур Б.П.).
19. Макіївський міський палац дитячої та юнацької творчості (директор Ходиревська О.О.).
20. Навчально-виховний комплекс м. Красноармійська Красноармійського району (директор Дубинка Л.Ф.).
21. Артемівська загальноосвітня школа I-III ст. N 10 (директор Говорун Ф.А.).
22. Загальноосвітня школа I-III ст. N 5 м. Комсомольська Старобешівського району (директор Груховська Г.М.).
23. Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) N 19 "Вишеньки" м. Кіровська (завідувачка Супенко Л.З.).
24. Професійно-гірничий ліцей м. Сніжного (директор Бехтер О.В.).
25. Загальноосвітня школа I-III ст. N 2 м. Артемівська (директор Біленко О.О.).
Закарпатська область
26. Великоберезнянська гімназія (директор Іваниця М.В.).
27. Вербовецька загальноосвітня школа I-III ст. Виноградівського району (директор Савко С.І.).
28. Стужицька загальноосвітня школа I-III ст. Великоберезненського району (директор Шкурда М.М.).
29. Лінцівська загальноосвітня школа I-III ст. Ужгородського району (директор Фединець М.І.).
30. Приборжавська загальноосвітня школа I-III ст. Іршовського району (директор Гринюк М.М.).
Запорізька область
31. Вознесенська гімназія "Орієнтир" Мелітопольського району (директор Стреліна В.О.).
32. Дитячий навчальний заклад N 5 "Перлинка" м. Мелітополя (завідувачка Матюха В.В.).
33. Багатопрофільна гімназія N 2 м. Бердянська (директор (директор Забудько Л.І.)).
34. Загальноосвітня школа I-III ст. N 15 м. Мелітополя (директор Дойнеко Н.С.).
35. Комунальний заклад - гімназія "Софія" м. Дніпрорудного (директор Пилипенко В.Д.).
36. Дошкільний навчальний заклад N 8 Комбінованого типу "Веселка" м. Енергодара (завідувачка Шорш С.В.).
37. Загальноосвітній навчально-виховний комплекс I-III ст. N 23 м. Запоріжжя (директор Озеров О.Д.).
38. Дитячий навчальний заклад N 28 "Космічний" і дитячий центр розвитку "Вундеркінд" м. Запоріжжя (завідувач Озеров О.Д.).
39. Бердянська загальноосвітня школа-інтернат I-III ст. (директор Мєчова Г.А).
Житомирська область
40. Любарська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат (директор Мосюра Ю.В.).
Київська область
41. Українська гімназія м. Бучі (директор Шевчук М.П.).
42. Загальноосвітня школа I-III ст. N 3 м. Боярка (директор Михайлова С.Є.).
43. Вишгородська районна гімназія "Інтелект" (директор Шубко І.В.).
44. Позашкільний навчальний заклад - Станція юних натуралістів м. Біла Церква (директор Мазун Ю.М.).
45. Загальноосвітня школа I-III ст. N 18 м. Біла Церква (директор Добронравіна Н.І.).
46. Загальноосвітня школа I-III ст. N 3 м. Макарова (директор Білім Г.В.).
47. Спеціалізована загальноосвітня школа I-III ст. N 12 з поглибленим вивченням інформаційних технологій м. Біла Церква (директор Вітюк О.П.).
48. Державний ліцей м. Біла Церква (директор Яременко М.Г.).
49. Дошкільний навчальний заклад "Джерельце" м. Біла Церква (завідувачка Бусленко В.Г.).
м. Київ
50. Спеціалізована школа I-III ст. N 200 з поглибленим вивченням англійської мови м. Києва (директор Алєксандрова Т.М.).
Кіровоградська область
51. Веселівська загальноосвітня школа I-III ст. Кіровоградського району (директор Хлань В.Г.).
52. Загальноосвітня школа I-III ст. с. Солгутове Гайворонського району (директор Захарченко М.С.).
Луганська область
53. Загальноосвітня школа I-III ст. N 18 м. Сєвєродонецька (директор Фоменко Н.А.).
Львівська область
54. Навчально-виховний комплекс N 10 м. Червонограда (директор Лапій В.М.).
55. Загальноосвітня школа I-III ст. N 52 ім. М. Лобачевського м. Львова (директор Спіченко Г.Т.).
56. Спеціалізована загальноосвітня школа I-III ст. N 2 з поглибленим вивченням англійської мови м. Львова (директор Савчук Л.Я.).
57. Спеціалізована загальноосвітня школа I-III ст. N 75 ім. Лесі Українки з поглибленим вивченням англійської мови м. Львова (директор Кушнір С.А).
Миколаївська область
58. Загальноосвітня школа I-III ст. с. Мішково-Погорілове Жовтневого району (директор Горік С.М.).
Одеська область
59. Гімназія N 8 м. Одеси (директор Паюл Л.М.).
60. Загальноосвітня школа I-III ст. N 44 м. Одеси (директор Буйневич О.В.).
61. Загальноосвітня школа I-III ст. N 3 м. Білгород-Дністровська (директор Лимаренко Т.П.).
62. Українська гімназія N 1 м. Іллічівська (директор Антонова Л.Ф.).
63. Навчально-виховний комплекс "Балтська загальноосвітня школа I-III ст. N 2 - гімназія" Балтського району (директор Доні Л.А.).
64. Шабська загальноосвітня школа I-III ст. N 1 Білгород-Дністровського району (директор Тихоплав С.М.).
65. Навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа I-III ст. - гімназія" с. Кам'янка Ізмаїльського району (директор Саказли Т.А.).
66. Вилківська загальноосвітня школа I-III ст. N 1 Кілійського району (директор Іванова П.І.).
67. Навчально-виховний комплекс "Вилківська загальноосвітня школа I-III ст. - ліцей" Кілійського району (директор Соловйова А.Г.).
68. Липецька загальноосвітня школа I-III ст. Котовського району (директор Маланюк В.С.).
69. Державний професійно-технічний навчальний заклад "Одеське вище професійне училище торгівлі та технологій харчування" (директор Висоцька Л.Є.).
Полтавська область
70. Загальноосвітня школа I-III ст. N 12 м. Кременчука (директор Івановський С.В.).
71. Ліцей N 4 м. Кременчука (директор Михайлик Л.В.).
72. Дошкільний навчальний заклад N 63 "Золоте зернятко" м. Кременчука (директор Гайдар В.П.).
73. Петракіївський навчально-виховний комплекс Хорольського району (завідувачка Загрива Л.М.).
74. Спеціалізована школа N 7 м. Кременчука (директор Шульга В.Н.).
75. Загальноосвітня школа I-III ст. N 2 м. Червонозаводського Лохвицького району (директор Червоненко В.О.).
Рівненська область
76. Загальноосвітня школа I-III ст. с. Берестовця Костопільського району (директор Таргоній-Коваль Р.П.).
Сумська область
77. Міський центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді м. Суми (директор Харламова Л.М.).
78. Навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа I-III ст. - дошкільний навчальний заклад N 42" м. Суми (директор Демидова Л.А.).
79. Навчально-виховний комплекс "Спеціалізована школа I-III ст. - дошкільний навчальний заклад" с. Козацьке Конотопського району (директор Внучкова Г.Є.).
Тернопільська область
80. Спеціалізована загальноосвітня школа I-III ст. з поглибленим вивченням іноземних мов смт. Залізці Зборівського району (директор Нечай Я.В.).
Харківська область
81. Вище професійне училище N 6 м. Харкова (директор Костоглодов В.М.).
82. Загальноосвітня школа I-III ст. N 37 м. Харкова (директор Куценко Т.В.).
83. Спеціалізована школа I-III ст. N 121 м. Харкова (директор Терещенко В.І.).
84. Гімназія N 86 м. Харкова (директор Новак Г.К.).
85. Загальноосвітня школа I-III ст. N 158 м. Харкова (директор Назарова О.В.).
86. Спеціалізована економіко-правова школа I-III ст. з поглибленим вивченням іноземної мови приватного вищого навчального закладу - Харківський гуманітарний університет "Народна українська академія" м. Харкова (директор Астахова В.І.).
87. Дошкільний навчальний заклад N 14 "Барвінок" м. Первомайська (завідувачка Хома Н.М.).
88. Дошкільний навчальний заклад N 17 м. Первомайська (завідувачка Тішакова Л.Г.).
89. Куп'янський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) N 12 комбінованого типу Куп'янського району (завідувачка Швайка Л.А.).
90. Державний професійно-технічний навчальний заклад "Центр професійно-технічної освіти N 3" м. Харкова (директор Скльомін С.В.).
91. Загальноосвітня школа I-III ст. с. Чемужівка Зміївського району (директор Дударєва Л.І.).
92. Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) N 410 "Сонечко" м. Харкова (завідувачка Сиромятникова Л.М.).
93. Спеціалізована школа I-III ст. N 73 м. Харкова (директор Михайленко Т.В.).
94. Гімназія N 152 м. Харкова (директор Луценко Л.В.).
95. Балаклійський Центр дитячої та юнацької творчості Балаклійської районної ради (директор Бабенко М.С.).
96. Більшовицька гімназія Первомайського району (директор Апончук В.О.).
97. Лозівський колегіум N 2 Лозівського району (директор Адамова В.П.).
98. Солоницівський навчально-виховний комплекс "Перлина" (директор Клименова Л.В.).
99. Спеціалізована школа I-III ст. N 162 м. Харкова (директор Тернавська Т.Б.).
100. Загальноосвітня школа I-III ст. N 3 м. Люботина Люботинського району (директор Мельник Н.О.).
Херсонська область
101. Новотроїцька загальноосвітня школа I-III ст. N 1 (директор Княгницька О.М.).
102. Хрестівська загальноосвітня школа I-III ст. Чаплинського району (директор Вишневецька С.М.).
Хмельницька область
103. Загальноосвітня школа I-III ст. с. Пеньки Староконстянтинівського району (директор Дячук К.Д.).
104. Немиринецька загальноосвітня школа I-III ст. Староконстянтинівського району (директор Тоненчук Л.В.).
105. Обласний спеціалізований ліцей-інтернат м. Славути (директор Семенюк В.В.).
106. Дошкільний навчальний заклад N 7 "Дюймовочка" м. Шепетівки Шепетівського району (директор Танчук К.В.).
107. Навчально-виховне об'єднання N 1 м. Славути (директор Журавель Н.В.).
108. Іршиківська загальноосвітня школа I-III ст. Староконстянтинівського району (директор Андрійчук А.В.).
109. Загальноосвітня школа I-III ст. N 10 м. Кам'янця-Подільського (директор Печинога Л.А.).
110. Шепетівський навчально-виховний комплекс N 1 "Загальноосвітня школа I-III ступенів та ліцей" (директор Можейко Г.О.)
Черкаська область
111. Червонослобідська загальноосвітня школа I-III ст. N 1 Черкаського району (директор Величко В.К.).
112. Дошкільний навчальний заклад "Струмочок" м. Золотоноша (завідувачка Кулієва Л.М.).
113. Загальноосвітня школа-інтернат I-III ст. ім. Ю.О.Гагаріна м. Умані (директор Теличко М.В.).
114. Навчально-виховний комплекс N 24 "Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальній заклад I ст." м. Умані (завідувачка Данилюк І.С.).
115. Подібнянська загальноосвітня школа I-III ст. Маньківського району (директор Глобенко В.П.).
116. Дмитрушківський дошкільний навчальний заклад "Каштан" Уманського району (директор Захаренко Н.А.).
117. Дзензелівська загальноосвітня школа I-III ст. Маньківського району (директор Візір М.В.).
Чернігівська область
118. Варвинська районна гімназія (директор Небрат В.І.).
119. Загальноосвітня школа I-III ст. N 14 м. Прилуки (директор Ященко Л.В.).
Чернівецька область
120. Коровійська загальноосвітня школа I-III ст. Глибоцького району (директор Лупумяк О.Г.).
м. Севастополь
121. Загальноосвітня школа N 50 м. Севастополя (директор Єрмакова Н.І.).
122. Загальноосвітня школа N 57 з музично-хоровим профілем навчання м. Севастополя (директор Гузанова Г.П.).
Додаток 3
до наказу МОН України
07.12.2009 N 1102
ПЕРЕЛІК
загальноосвітніх, дошкільних, позашкільних та професійно-технічних навчальних закладів, які визначені освітньо-інформаційними центрами Національної мережі шкіл сприяння здоров'ю
1. Луцька гімназія N 4 м. Луцька (директор Мишковець О.А).
2. Загальноосвітня школа N 87 м. Дніпропетровська (директор Подольна Т.Г.).
3. Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу N 43 "Теремок" м. Дніпропетровська (завідувачка Тищенко В.О.).
4. Загальноосвітня школа N 135 м. Дніпропетровська (директор Дворядкіна Л.І.).
5. Навчально-виховний комплекс N 28 м. Дніпропетровська (директор Гонтаровська Н.Б.).
6. Навчально-виховний комплекс "Дивосвіт" із санаторними групами і класами м. Жовті Води (директор Аракчеєва В.Р.).
7. Гімназія N 49 м. Кривого рогу (директор Тимофієва Л.Є.).
8. Загальноосвітня школа I-III ст. N 56 м. Донецька (директор Мишко Г.Л.).
9. Дошкільний навчальний заклад N 393 "Пізнайко" м. Донецька (завідувачка Обиденна В.В.).
10. Загальноосвітня спеціалізована школа I-III ст. N 68 з поглибленим вивченням іноземних мов м. Донецька (директор Гуськова Т.Б.).
11. Навчально-виховний комплекс "Корн" м. Донецька (директор Козігон В.О.).
12. Загальноосвітня школа N 57 м. Макіївки (директор Лемтюгова Т.Я.).
13. Багатопрофільна гімназія N 150 м. Донецька (директор Бесарабов О.В.).
14. Екологічний ліцей N 24 м. Житомира (директор Дудік Г.П.).
15. Ліцей N 2 м. Житомира (директор Популяк В.І.).
16. Гімназія N 1 "Надія" м. Бердянська (директор Сергієнко В.П.)
17. Гімназія "Либідь" N 34 м. Києва (директор Страшна Л.С.).
18. Дитячий оздоровчо-екологічний центр Оболонського району м. Києва (директор Герасимова А.С.).
19. Гімназія N 2 м. Біла Церква (директор Плєшаков А.В.).
20. Загальноосвітня школа I-III ст. с. Старе Бориспільського району (директор Крисько В.М.).
21. Макарівська загальноосвітня школа I-III ст. N 1 (директор Коноваленко І.С.).
22. Загальноосвітня школа I-III ст. N 21 м. Біла Церква (директор Мерімерін О.В.).
23. Загальноосвітня школа I-III ст. N 11 м. Біла Церква (директор Сержук В.М.).
24. Загальноосвітня школа I-III ст. N 5 м. Біла Церква (директор Садаєва О.І.).
25. Спеціалізована загальноосвітня школа I-III ст. N 75 ім. Лесі Українки з поглибленим вивченням англійської мови м. Львова (директор Кушнір С.А.).
26. Загальноосвітня школа I-III ст. с. Муроване Пустомитівського району (директор Юзич А.Р.).
27. Загальноосвітня школа I-III ст. N 4 м. Рівного (директор Іванець Н.О.).
28. Навчально-виховний комплекс ім. Л.І. Бугаєвської "Загальноосвітня школа I-III ст. N 5 - ліцей" м. Комсомольська (директор Тузікова А.М.).
29. Гімназія N 1 м. Суми (директор Бондарєва К.І.).
30. Авторська школа-комплекс М.П. Гузика м. Южного (директор Гузик М.П.).
31. Мерефянський медичний ліцей Харківського району (директор Коваль В.Є.).
32. Ліцей N 141 м. Харкова (директор Кравченко Р.М.).
33. Загальноосвітня школа I-III ст. N 22 м. Харкова (директор Філіпова Н.О.).
34. Загальноосвітня школа I-III ст. N 59 м. Харкова (директор Шуба Р.Т.).
35. Гімназія N 14 м. Харкова (директор Шкурапет Н.І.).
36. Обласний Палац дитячої та юнацької творчості м. Харкова (директор Макеєв М.В.).
37. Харківський навчально-виховний комплекс N 45 "Академічна гімназія" м. Харкова (директор Бескаравайна Л.О.).
38. Позашкільний навчальний заклад - "Грицівська школа сприяння здоров'ю" Шепетівського району (директор Шампаніна П.С.).
39. Загальноосвітня школа I-III ст. N 7 м. Кам'янець-Подільського (директор Лаврусевич О.А.).
40. Загальноосвітня школа I-III ст. N 6 м. Славута (директор Кондратьєва Л.М.).
41. Миролюбненська загальноосвітня школа I-III ст. Староконстянтинівського району (директор Катренюк К.В.).
42. Обласний спеціалізований ліцей-інтернат м. Славута (директор Семенюк В.В.).
43. Навчально-виховний комплекс N 7 м. Хмельницька (директор Остапчук Ю.В.).
44. Красилівський навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа I-III ст. N 5 - гімназія" (директор Макарець І.І.).
45. Іванковецький навчально-виховний комплекс "загальноосвітня школа I-III ст. - школа мистецтв" Хмельницького району (директор Довганюк З.У.).
46. Стеблівська загальноосвітня школа I-III ст. Корсунь-Шевченківського району (директор Миронюк Г.М.).
47. Гімназія ім. Івана Франка м. Канева (директор Ліворук О.А.).
Додаток 4
до наказу МОН України
07.12.2009 N 1102
ПЕРЕЛІК
загальноосвітніх, дошкільних, позашкільних та професійно-технічних навчальних закладів, які визначені переможцями II етапу конкурсу захисту сучасної моделі навчального закладу - Школи сприяння здоров'ю та активно пропагують здоровий спосіб життя у своєму навчальному закладі, мікрорайоні в дитячому та молодіжному середовищі
Автономна Республіка Крим
1. Позашкільний навчальний заклад районного центру дитячої і юнацької творчості Роздольненського району (директор Мірякова О.О.).
2. Загальноосвітня школа I-III ст. с. Ковильного Роздольненського району (директор Тихоненко О.О.).
3. Загальноосвітня школа I-III ст. с. Ботанічного Роздольненського району (директор Шевченко В.Ф.).
4. Приватний навчально-виховний комплекс "Гімназія-школа-садок "Консоль" м. Сімферополя (директор Георгіаді Л.Ф.).
5. Новофедорівська школа-ліцей Сакського району (директор Старушко М.О.).
................Перейти до повного тексту