- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про завершення підготовчого та концептуально-діагностичного етапів дослідно-експериментальної роботи на базі дошкільного навчального закладу N 349 м. Дніпропетровська
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 09.02.09 р.
N 86 "Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі дошкільного навчального закладу N 349 м. Дніпропетровська" темою експерименту визначено "Ставлення вихователя до власного здоров'я як шлях формування конкурентоспроможного фахівця".
Протягом звітного періоду згідно з програмою дослідження педагогічним колективом проведено вхідний моніторинг щодо освіченості педагогічного колективу з питання мотивації на здоровий спосіб життя; теоретично обґрунтовано концептуальні засади формування конкурентоспроможного фахівця дошкільного навчального закладу; проведено діагностику стану фізичного, духовного та психічного здоров'я педагогів; проаналізовано рівень сформованості відповідального ставлення вихователів до власного здоров'я; активізовано співпрацю навчального закладу зі службами та оздоровчими закладами району й міста. Враховуючи вищезазначене,
НАКАЗУЮ:
1. Схвалити діяльність педагогічного колективу дошкільного навчального закладу N 349 м. Дніпропетровська (завідувачка Шаповалова Г.Д.) щодо виконання Програми підготовчого та концептуально-діагностичного етапів дослідно-експериментальної роботи за темою "Ставлення вихователя до власного здоров'я як шлях формування конкурентоспроможного фахівця".
2. Відповідно до висновків Комісії з питань інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи загальноосвітніх навчальних закладів Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (додаток 1) затвердити Звіт (додаток 2) та Програму організаційно-прогнозувального етапу дослідно-експериментальної роботи на 2009-2010 навчальний рік (додаток 3).
3. Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Удод О.А.):
3.1. Продовжити надавати організаційну та науково-методичну допомогу педагогічному колективу дошкільного навчального закладу N 349 м. Дніпропетровська.
3.2. Заслухати звіт про роботу експериментального навчального закладу всеукраїнського рівня у травні 2010 року.
4. Головному управлінню освіти і науки Дніпропетровської обласної державної адміністрацій (Сиченко В.В.) надавати допомогу у забезпеченні необхідних умов в організації і проведенні дослідно-експериментальної роботи педагогічному колективу дошкільного навчального закладу N 349 м. Дніпропетровська.
5. Розмістити даний наказ на сайті Міністерства освіти і науки України www.mon.gov.ua.
6. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Т.в.о. Міністр | П.Б.Полянський |
Додаток 1
до наказу МОН України
09.11.2009 N 1026
ВИТЯГ З ПРОТОКОЛУ N 3
засідання Комісії з питань інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи загальноосвітніх навчальних закладів Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України від 30.06.2009
Слухали: звіт про завершення підготовчого та концептуально-діагностичного етапів дослідно-експериментальної роботи на базі дошкільного навчального закладу N 349 м. Дніпропетровська за темою "Ставлення вихователя до власного здоров'я як шлях формування конкурентоспроможного фахівця" (завідувачка Шаповалова Г.Д.).
Ухвалили: Рекомендувати МОН України затвердити звіт про завершення підготовчого та концептуально-діагностичного етапів дослідно-експериментальної роботи на базі дошкільного навчального закладу N 349 м. Дніпропетровська за темою "Ставлення вихователя до власного здоров'я як шлях формування конкурентоспроможного фахівця" та Програму організаційно-прогнозуючого етапу дослідно-експериментальної роботи на 2009-2010 навчальний рік відповідно до планових завдань експерименту згідно з наказом МОН України від 09.02.09 р. N 86.
Голова комісії, академік АПН України Секретар комісії | І.Д.Бех С.В.Кириленко |
Додаток 2
до наказу МОН України
09.11.2009 N 1026
ЗВІТ
про завершення підготовчого та концептуально-діагностичного етапів дослідно-експериментальної роботи за темою: "Ставлення вихователя до власного здоров'я як шлях формування конкурентоспроможного фахівця" на базі дошкільного навчального закладу N 349 м. Дніпропетровська (січень - серпень 2009 р.)
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 09.02.2009 р. N 86 з січня по серпень 2009 року педагогічний колектив дошкільного навчального закладу N 349 працював над реалізацією програми підготовчого та концептуально-діагностичного етапів експерименту за темою: "Ставлення вихователя до власного здоров'я як шлях формування конкурентоспроможного фахівця".
Відповідно до програми дослідно-експериментальної роботи основними завданнями даних етапів визначено:
- вивчення рівня підготовленості вихователів до участі в дослідно-експериментальній роботі через моніторингові дослідження;
- діагностика стану фізичного, духовного і психологічного здоров'я педагогів;
- розробка Концепції формування конкурентоспроможного фахівця шляхом свідомого ставлення до власного здоров'я вихователя дошкільного навчального закладу;
- активізація співпраці зі службами та оздоровчими закладами району, міста (обласний центр здоров'я, спеціалізована медична частина N 6, поліклініка N 7);
- опрацювання тренінгових програм та практичного досвіду щодо формування валеологічної та психологічної культури вихователів.
З метою виконання поставлених завдань експерименту визначено рівень підготовленості вихователів до участі в дослідно-експериментальній роботі через систему комплексного моніторингу. За отриманими результатами 85% вихователів виявили високий рівень особистісної готовності до сприйняття інноваційної діяльності, а 15% вихователів - середній рівень.
За результатами діагностики стану психічного, соціального та духовного здоров'я педагогів визначили рівень їх емоційної стабільності, схильність до емоційного вигорання, психотип та інше. Результати виявили, що серед вихователів дошкільного навчального закладу 23% - дуже спокійні люди і 77% - люди, яких дратує лише найнеприємніше. Аналіз даних тестування щодо визначення психотипів особистості показав, що серед педагогів 79% - екстраверти, амбавертів - 21% , інтровертів - 0%. Наявність "професійного вигорання" виявлена у 76% , зниження мотивації до роботи - у 24% фахівців.
Спільно з обласним центром здоров'я досліджено фізичний стан здоров'я вихователів. За даними діагностики 6 вихователів з 22 обстежених страждають від сколіозу, у 9 - виявлена нестача йоду в організмі, серцево-судинні захворювання виявлені у 8 педагогів.
Фактори ризику усвідомлюють 98% респондентів, але тільки 73% дотримуються елементів здорового способу життя, 9% - постійно курять, 18% - вживають алкогольні напої 1 раз на тиждень.
Отримані результати допомогли визначити стратегію дослідно-експериментальної роботи. Теоретично обґрунтовано поняття "відповідальне ставлення до власного здоров'я вихователя", прогнозовано програми корекції ціннісно-смислової сфери конкурентоспроможного фахівця та розроблено Концепцію формування конкурентоспроможного фахівця шляхом свідомого ставлення до власного здоров'я вихователя дошкільного навчального закладу.
Методична служба дошкільного навчального закладу з метою інтеграції дій колективу для досягнення мети експериментальної роботи працювала над поповненням фонду методичного кабінету сучасними виданнями з проблеми дослідження та щомісяця організовувала "Годину знань" (огляд та аналіз нових видань).
Проведено консультації для вихователів "Здоров'я - фундаментальна цінність життя" та "Загальні основи охорони здоров'я"; майстер-клас з теми "Використання педагогічного досвіду В.О.Сухомлинського у навчально-виховній роботі з дошкільниками". Підготовлено та проведено круглий стіл "Життя людини - найвища цінність", на якому висвітлено проблемні теми: "Цигарка - вбивця", "Пияцтво та здоров'я", "Чума століття - СНІД". З метою налаштування вихователів на позитив проводяться "Години психологічного розвантаження".
Вихователі дошкільного навчального закладу перейшли в режим пошуку, активно розпочали роботу над опрацюванням науково-методичної літератури з теми дослідження та практичного досвіду всеукраїнської, обласної, міської мереж шкіл сприяння здоров'ю, середньої загальноосвітньої школи N 46 м. Дніпропетровська як опорної школи в освітньому окрузі великого індустріального міста. Творча група педагогів проаналізувала, систематизувала отримані матеріали, створила банк даних за темою дослідно-експериментальної роботи, запровадила постійно діючий семінар за підтримки обласного центру здоров'я з проблеми "Формування культури здоров'я та позитивного ставлення вихователів до здорового способу життя", у рамках якого розглядались актуальні питання: "Раціональне харчування - невід'ємна частина здоров'я", "Східні оздоровчі системи", "Охорона зору", "Профілактика ЛОР-захворювань", "Зуби та здоров'я", "Традиційні та альтернативні методи загартовування", "Як покращити пам'ять", "Йододефіцит - не захворювання, а передумова захворювання". Під час тренінгу з теми "Йододефіцит" вихователям навчального закладу запропоновано тест, розроблений німецькими фахівцями, для самодіагностики дефіциту йоду в організмі. Дослідження показало, що кожен третій страждає на нестачу йоду в організмі. Результати самодіагностики стали для вихователів сигналом для хвилювання та приводом звернутися до лікаря. Щоб уникнути дефіциту йоду розроблено рекомендаційний щоденний раціон людини.
Педагогічним колективом розроблено "Етичний кодекс взаємовідносин між педагогами", "Валеологічний порадник", вивчено та апробовано рекомендації лікарів і психологів щодо попередження емоційного вигорання, перевантаження: "Правильно розпочатий ранок є запорукою хорошого дня", "Що вам ніколи не принесе полегшення", "Стресові ситуації у житті", "Перша допомога при гострому стресі", "10 способів порятунку від стресу". Педагогами проведено "Аукціон валеологічних ідей", ділові ігри, круглі столи, семінари-тренінги, години психологічного розвантаження.
Фізкультурно-оздоровча служба дошкільного навчального закладу забезпечувала турботу про зміцнення і збереження фізичного та психічного здоров'я вихователів. Позитивні зміни у самопочутті вихователів та збільшення їх рухової активності здійснювалось шляхом успішної діяльності студії "Горизонтального пластичного балету". Групові заняття студії відвідували вихователі різного віку.
Для загального комплексного оцінювання системи формування та розвитку конкурентоспроможного фахівця у дошкільному навчальному закладі було активізовано співпрацю з обласним центром здоров'я. Головним лікарем КЗ "Обласний центр здоров'я" Ю.А.Корягіним затверджено план спільних заходів з питань формування здорового способу життя. Згідно з планом на базі дошкільного навчального закладу проведено семінар з питань санітарно-просвітницької роботи у дошкільному навчальному закладі та семінари-тренінги з питань профілактики серцево-судинних захворювань, охорони репродуктивного здоров'я. Проведено моніторинг здоров'я і розвитку особистості, який ґрунтувався на комплексності та системності. Моніторингове дослідження відбувалося за наступними етапами: анкетування вихователів, оцінка рівня фізичного здоров'я вихователів спеціалістами, виявлення факторів ризику, самооцінка роботи, тренінги. Це дає змогу прогнозувати стан здоров'я, контролювати динаміку змін рівня здоров'я (протягом кожного етапу та дослідно-експериментальної роботи в цілому) і вчасно використовувати відповідні методи і засоби корекції.
................Перейти до повного тексту