1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
16.06.2009 N 524
Про затвердження Плану дій щодо поліпшення якості художньо-естетичної освіти на 2009-2012 роки
З метою реалізації рішень Всеукраїнської наради "Сучасна художньо-естетична освіта: реалії та перспективи" та на виконання рішення колегії Міністерства освіти і науки України від 28.05.2009 р. протокол N 6/4-2
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити План дій щодо поліпшення якості художньо-естетичної освіти на 2009-2012 роки (додається).
2. Міністерству освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської, Севастопольської міських державних адміністрацій до 01.08.2009 р. розробити регіональні заходи з виконання Плану дій щодо поліпшення якості художньо-естетичної освіти на 2009-2012 роки та до 01.09.2009 р. надіслати до Міністерства освіти і науки України.
3. Керівникам структурних підрозділів Міністерства освіти і науки України (Болюбаш Я.Я., Десятов Т.М., Даниленко С.В.), Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Удод О.А.), Міністерству освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій щороку до 20 грудня інформувати департамент загальної середньої та дошкільної освіти (Єресько О.В.) щодо виконання відповідних заходів програми.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра П.Б.Полянського.
Міністр І.О.Вакарчук
Додаток
до наказу МОН
16.06.2009 N 524
ПЛАН
дій щодо поліпшення якості художньо-естетичної освіти на 2009-2012 роки
N п/п Зміст заходу Термін виконання Відповідальні
1. Оновлення змісту художньо-естетичної освіти
1.1 Організувати
розроблення
навчально-
методичних
посібників з
факультативних
курсів та курсів
за вибором
художньо-
естетичного
спрямування для
допрофільної
підготовки та
профільного
навчання
до
01.09.2010 р.
Інститут
інноваційних
технологій і
змісту освіти,
департамент
загальної
середньої та
дошкільної освіти
спільно з АПН
України
2. Організація навчального процесу
2.1 Забезпечити
контроль за
виконанням
шкільних
навчальних програм
з дисциплін
художньо-
естетичного циклу
(музичне
мистецтво,
образотворче
мистецтво, художня
культура,
естетика) та
якісним
проведенням уроків
мистецтва в
загальноосвітніх
навчальних
закладах
постійно Міністерство
освіти і науки АР
Крим, управління
освіти і науки
обласних,
Київської та
Севастопольської
міських державних
адміністрацій,
інститути
післядипломної
педагогічної
освіти,
загальноосвітні
навчальні заклади
2.2 Провести
моніторинг якості
художньо-
естетичної освіти
в 4-х класах
загальноосвітніх
навчальних
закладів
квітень 2010 р. Інститут
інноваційних
технологій і
змісту освіти
2.3 Підготувати
матеріали до
проведення в 9-х
та 11-х класах
державної
підсумкової
атестації з
художньої культури
(предмета за
вибором)
з 2009/2010
н.р. та з
2011/2012 н.р.
Департамент
загальної
середньої та
дошкільної освіти,
Інститут
інноваційних
технологій та
змісту освіти
2.4 Сприяти зростанню
кількості
профільних шкіл та
класів художньо-
естетичного
напряму
постійно Міністерство
освіти і науки АР
Крим, управління
освіти і науки
обласних,
Київської та
Севастопольської
міських державних
адміністрацій
2.5 Розробити механізм
матеріального
заохочення
вчителів, які
проводять
апробацію нових
підручників
2009 р. Інститут
інноваційних
технологій і
змісту освіти,
Міністерство
освіти і науки АР
Крим, управління
освіти і науки
обласних,
Київської та
Севастопольської
міських державних
адміністрацій,
загальноосвітні
навчальні заклади
2.6 Вивчити питання
щодо створення
навчальних
комплексів
"педагогічний
коледж (училище) -
ліцей художньо-
естетичного
профілю" з метою
якісної мистецької
підготовки
фахівців
до
01.09.2010 р.
Міністерство
освіти і науки АР
Крим, управління
освіти і науки
обласних,
Київської та
Севастопольської
міських державних
адміністрацій,
департамент
загальної
середньої та
дошкільної освіти,
департамент вищої
освіти,
вищі педагогічні
навчальні заклади
I-II рівня
акредитації
3. Забезпечення навчальних закладів підручниками,
технічними засобами та наочним обладнанням
3.1 Вивчити питання
щодо державного
фінансування
видання повних
тиражів
підручників з
музичного та
образотворчого
мистецтва для 6-го
та 7-го класів
2010 р. Інститут
інноваційних
технологій і
змісту освіти
3.2 Забезпечити
загальноосвітні
навчальні заклади
підручниками з
художньої культури
для 9 класу
01.09.2009 р. Інститут
інноваційних
технологій і
змісту освіти
3.3 Забезпечити
дошкільні та
загальноосвітні
навчальні заклади
навчально-
методичною
літературою з
предметів
художньо-
естетичного циклу
2011 р. Інститут
інноваційних
технологій і
змісту освіти
3.4 Забезпечити
створення і
видання
фонохрестоматій та
наочного
обладнання з
музичного й
образотворчого
мистецтва для
дошкільних та
загальноосвітніх
навчальних
закладів
2011 р. Інститут
інноваційних
технологій і
змісту освіти,
департамент вищої
освіти спільно з
АПН України
3.5 Забезпечити
створення та
видання сучасних
підручників,
зокрема
мультимедійних, з
художньо-
естетичних
дисциплін для
вищої школи;
підручників з
методики
викладання
мистецтва для
педагогічних та
інших вищих
навчальних
закладів
2009-2010 рр. Інститут
інноваційних
технологій і
змісту освіти,
департамент вищої
освіти спільно з
АПН України,
керівники
вищих навчальних
закладів
3.6 Створити Інтернет-
портал
навчального
призначення для
вчителів художньо-
естетичних
дисциплін,
студентів
мистецьких
відділень
(факультетів)
вищих педагогічних
навчальних
закладів і
забезпечити його
функціонування
2010 р. Інститут
інноваційних
технологій і
змісту освіти,
департамент
загальної
середньої та
дошкільної освіти,
департамент вищої
освіти
3.7 Оновити Перелік
засобів навчання
та обладнання для
кабінетів
художньо-
естетичного циклу
до
01.09.2009 р.
Інститут
інноваційних
технологій та
змісту освіти,
департамент
загальної
середньої та
дошкільної освіти,
департамент вищої
освіти,
департамент
професійно-
технічної освіти
3.8 Забезпечити
створення
навчальних
кабінетів з
дисциплін
художньо-
естетичного циклу
в
загальноосвітніх,
вищих
педагогічних
навчальних
закладах та
інститутах
післядипломної
педагогічної
освіти та їх
обладнання
до
01.09.2010 р.
Міністерство
освіти і науки АР
Крим, управління
освіти і науки
обласних,
Київської та
Севастопольської
міських державних
адміністрацій,
інститути
післядипломної
педагогічної
освіти
4. Формування інформаційного середовища навчання
художньо-естетичних дисциплін
4.1 Забезпечити
шкільні бібліотеки
сучасною
літературою з
музики,
образотворчого
мистецтва,
художньої
культури, естетики
(навчальної,
методичної,
довідкової,
науково-
популярної для
учнів та
вчителів)
2009-2011 рр. Міністерство
освіти і науки АР
Крим, управлінням
освіти і науки
обласних,
Київської та
Севастопольської
міських державних
адміністрацій,
інститути
післядипломної
педагогічної
освіти
4.2 Організувати
розроблення
якісної навчальної
літератури з
художньо-
естетичних
дисциплін на
основі
компетентісного
підходу до їх
вивчення у
старшій профільній
школі та вищих
навчальних
закладах
упродовж 2009-
2012 рр.
Інститут
інноваційних
технологій та
змісту освіти,
департамент
загальної
середньої та
дошкільної освіти,
департамент вищої
освіти,
департамент
професійно-
технічної освіти
спільно з АПН
України
4.3 Організувати
передплату
навчальними
закладами науково-
методичного
журналу "Мистецтво
та освіта",
освітньо-
мистецького
посібника-часопису
"Артклас"
постійно Міністерство
освіти і науки АР
Крим, управління
освіти і науки
обласних,
Київської та
Севастопольської
міських державних
адміністрацій,
інститути
післядипломної
педагогічної
освіти
4.4 Забезпечити
бібліотеки вищих
навчальних
закладів та
інститутів
післядипломної
педагогічної
освіти сучасною
науково-методичною
та навчальною
літературою з
дисциплін
художньо-
естетичного циклу
2010-2012 р. Інститут
інноваційних
технологій та
змісту освіти,
департамент вищої
освіти,
вищі навчальні
заклади
4.5 Сприяти
організації та
проведенню
всеукраїнських
мистецьких
конкурсів
учнівської молоді,
а також участі в
міжнародних
мистецьких заходах
постійно Інститут
інноваційних
технологій та
змісту освіти,
Міністерство
освіти і науки АР
Крим, управління
освіти і науки
обласних,
Київської та
Севастопольської
міських державних
адміністрацій,
інститути
післядипломної
педагогічної
освіти
5. Кадрове забезпечення та підвищення кваліфікації
педагогічних працівників
5.1 Вивчити питання
щодо внесення змін
до Постанови
Кабінету Міністрів
України від
30.08.2002 р.N 1298 "Про оплату
праці працівників
на основі єдиної
тарифної сітки
розрядів і
коефіцієнтів з
оплати праці
працівників
установ, закладів
та організацій
окремих галузей
бюджетної сфери"
(зі змінами) щодо
підвищення
тарифних розрядів
музичних
керівників
дошкільних
навчальних
закладів до рівня
тарифних розрядів
вихователів
2010 р. Департамент
економіки та
фінансування
5.2 Вивчити питання
щодо запровадження
ставки методиста з
предметів
художньо-
естетичного циклу
в міських та
районних
методичних
кабінетах
2010 р. Міністерство
освіти і науки АР
Крим, управлінням
освіти і науки
обласних,
Київської та
Севастопольської
міських державних
адміністрацій
5.3 Передбачати під
час комплектації
педагогічних
працівників у
загальноосвітніх
навчальних
закладах годинне
навантаження з
музичного,
образотворчого
мистецтва та
художньої культури
насамперед
фахівців з
мистецько-
педагогічною
освітою
постійно Міністерство
освіти і науки АР
Крим, управлінням
освіти і науки
обласних,
Київської та
Севастопольської
міських державних
адміністрацій,
загальноосвітні
навчальні заклади
5.4 Вивчити питання
щодо введення
додаткових ставок
гурткової роботи
для фахівців з
предметів
художньо-
естетичного циклу
в загальноосвітніх
навчальних
закладах
2009-2010 р.р. Міністерство
освіти і науки АР
Крим, управлінням
освіти і науки
обласних,
Київської та
Севастопольської
міських державних
адміністрацій
5.5 Удосконалити зміст
методичної
підготовки
педагогічних
працівників
мистецьких
напрямів засобами
музейної та
народної
педагогіки з метою
формування
художніх
здібностей та
професійних
якостей майбутніх
педагогів
2009 р. Департамент вищої
освіти спільно з
Інститутом
інноваційних
технологій і
змісту освіти та
АПН України
5.6 Забезпечити
надання додаткової
педагогічної
спеціальності
(спеціалізації) з
художньої культури
та естетики на
базі ВНЗ
постійно Вищі педагогічні
навчальні заклади
5.7 Забезпечити
підготовку на базі
ІППО вчителів
музичного та
образотворчого
мистецтва до
навчання художньої
культури та
естетики в
загальноосвітніх
навчальних
закладах
постійно Міністерство
освіти і науки АР
Крим, управлінням
освіти і науки
обласних,
Київської та
Севастопольської
міських державних
адміністрацій,
інститути
післядипломної
педагогічної
освіти
5.8 Поліпшити якість
фахово-методичної
підготовки
вчителів музичного
та образотворчого
мистецтва у вищих
навчальних
закладах на основі
сучасних
навчальних програм
та методик
постійно Вищі педагогічні
навчальні заклади
5.9 Вивчити питання
щодо збільшення
обсягу годин
фахового
спрямування
(професійно-
практичного циклу)
у навчальних
планах вищих
педагогічних
навчальних
закладів зі
спеціальності
"Музичне
виховання"
до
01.01.2010 р.
Департамент вищої
освіти спільно з
Інститутом
інноваційних
технологій і
змісту освіти,
вищі педагогічні
навчальні заклади
5.10 Запровадити на
базі ІППО
проблемно-
тематичні курси з
музики та
образотворчого
мистецтва для
вчителів
початкових класів,
які викладають ці
предмети
до
01.09.2009 р.
Міністерство
освіти і науки АР
Крим, управлінням
освіти і науки
обласних,
Київської та
Севастопольської
міських державних
адміністрацій,
інститути
післядипломної
педагогічної
освіти
5.11 Запровадити на
базі ІППО
тематичні курси з
художньої культури
до
01.09.2009 р.
Міністерство
освіти і науки АР
Крим, управлінням
освіти і науки
обласних,
Київської та
Севастопольської
міських державних
адміністрацій,
інститути
післядипломної
педагогічної
освіти
5.12 Запровадити курси
підвищення
кваліфікації для
вчителів художньо-
естетичних
дисциплін з питань
поглибленого,
допрофільного
навчання та
профільної
художньо-
естетичної освіти
з
01.09.2009 р.
Інститути
післядипломної
педагогічної
освіти,
Міністерство
освіти і науки АР
Крим, управління
освіти і науки
обласних,
Київської та
Севастопольської
міських державних
адміністрацій
Директор департаменту
загальної середньої
та дошкільної освіти


О.В.Єресько
Перейти до повного тексту