1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
11.09.2009 N 852
Про введення навчального предмета "Українська жестова мова" та внесення змін до Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки N 813 від 26.07.2018 )
На виконання законів України "Про загальну середню освіту", "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", "Про реабілітацію інвалідів в Україні", постанови Кабінету Міністрів України від 16.11.2000 р. N 1717 "Про перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру та 12-річний термін навчання", з метою забезпечення вивчення української жестової мови у спеціальних загальноосвітніх школах (школах-інтернатах) для дітей глухих та зі зниженим слухом
НАКАЗУЮ:
1. Увести у 2009/2010 навчальному році у спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах для дітей глухих та зі зниженим слухом навчальний предмет "Українська жестова мова".
( Пункт 2 втратив чинність в частині внесення змін в Наказ Міністерства освіти і науки N 778 від 26.08.2008 згідно з Наказом Міністерства освіти і науки N 813 від 26.07.2018 )
2. Внести зміни до Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (початкова школа) (додатки N 10, 11, 12, 13), затверджених наказом МОН від 03.11.2004 р. N 849, та Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів (II ступінь) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (додатки N 1, 2, 3, 5, 6, 7), затверджених наказом МОН від 26.08.2008 р. N 778.
3. Міністерству освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської міської державної адміністрації:
3.1. спільно з інститутами післядипломної педагогічної освіти провести апробацію експериментальних навчальних програм з української жестової мови протягом 2009/2010 навчального року;
3.2. подати Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Удод О.А.) зауваження та пропозиції щодо зазначених експериментальних навчальних програм для їх узагальнення до 1 червня 2010 р.
4. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Єресько О.В.), Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Удод О.А.), Інституту спеціальної педагогіки АПН України (за згодою) (Засенко В.В.) організувати роботу щодо удосконалення навчальних програм з української жестової мови.
5. Типові навчальні плани спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку опублікувати в Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України, розмістити на сайті Міністерства.
6. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Полянського П.Б.
Міністр І.О.Вакарчук
Додаток 10
до наказу Міністерства
освіти і науки України
03.11.2004 N 849
( v0849290-04 )
ТИПОВИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
початкової школи для дітей зі зниженим слухом з навчанням українською мовою
Освітні галузі Навчальні
предмети
Кількість годин на тиждень у
класах
підг. 1 2 3 4
Мови і
література
Українська мова 8 8,5 8,5 10,5 10,5
Математика Математика 4 5 5 5 5
Людина і світ Я і Україна 2 2 2 2 2
Мистецтво Образотворче
мистецтво
1 1 1 1 1
Технології Предметно-
практичне
навчання
1 - - - -
Трудове навчання 1 1 1 1 1
Здоров'я і
фізична культура
Фізична культура 2 2 2 2 2
Основи здоров'я 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5
Разом 19,5 20 20 22 22
Корекційно-
розвиткові
заняття
Розвиток
слухового
сприймання та
формування
вимови
14 14 14 14 14
Ритміка 2 2 2 2 2
Українська жестова мова 1 1 1 1 1
Додаткові години на предмети
інваріантної складової, курси за
вибором, індивідуальні та групові
заняття
0,5 - - 1 1
Гранично допустиме навчальне
навантаження на учня (без
корекційно-розвиткових занять)
20 20 20 22,5 22,5
Сумарна кількість годин
інваріантної і варіативної
складових
37 37 37 40 40
Додаток 11
до наказу Міністерства
освіти і науки України
03.11.2004 N 849
( v0849290-04 )
ТИПОВИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
початкової школи для дітей зі зниженим слухом з навчанням мовами національних меншин
Освітні галузі Навчальні
предмети
Кількість годин на тиждень у
класах
Підг. 1 2 3 4
Мови і
література
Мова навчання 8 7 7 9 9
Українська мова 1 2 2 2 2
Математика Математика 4 4,5 4,5 5 5
Людина і світ Я і Україна 2 2 2 2 2
Мистецтво Образотворче
мистецтво
1 1 1 1 1
Технології Предметно-
практичне
навчання
1 - - - -
Трудове навчання 1 1 1 1 1
Здоров'я і
фізична культура
Фізична культура 2 2 2 2 2
Основи здоров'я 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5
Разом 20,5 20 20 22,5 22,5
Корекційно-
розвиткові
заняття
Розвиток
слухового
сприймання та
формування
вимови
14 14 14 14 14
Ритміка 2 2 2 2 2
Українська жестова мова 0,5 1 1 1 1
Додаткові години на предмети
інваріантної складової, курси за
вибором, індивідуальні та групові
заняття
- - - 0,5 0,5
Гранично допустиме навчальне
навантаження на учня (без
корекційно-розвиткових занять)
20 20 20 22,5 22,5
Сумарна кількість годин
інваріантної і варіативної
складових
37 37 37 40 40

................
Перейти до повного тексту