|
Назва заходу |
Термін виконан- ня |
Відповідальний за виконання |
1. |
Провести експертизу державних стандартів, навчальних програм для дошкільних, загальноосвітніх, професійно- технічних і вищих навчальних закладів щодо їх відповідності принципам забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків. |
до 1 грудня 2009 р. |
Департаменти загальної середньої та дошкільної освіти (Єресько.О.В.), департамент професійно- технічної освіти (Десятов Т.М.), департамент вищої освіти (Болюбаш Я.Я.) |
2. |
Проаналізувати кадровий склад Міністерства освіти і науки України, Міністерства освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій з точки зору дотримання гендерної рівності. |
до 1 грудня 2009 р. |
Департамент роботи з кадрами вищої школи та державної служби (Гевко А.Є.), Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій |
3. |
Дотримуватись принципу забезпечення гендерної рівності при призначенні, формуванні кадрового резерву на заміщення посад державних службовців, а також при здійсненні їх просування по службі. |
постійно |
Департамент роботи з кадрами вищої школи та державної служби (Гевко А.Є.), Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій |
4. |
Проводити семінари, тренінги для керівного складу Міністерства освіти і науки України, Міністерства освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінь освіти і науки обласних державних адміністрацій з питань утвердження гендерної рівності в українському суспільстві. |
постійно |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти (Єресько.О.В.), відділ позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини (Середницька А.Д.), Програма рівних можливостей та прав жінок в Україні ПРООН |
5. |
Провести обговорення Державної доповіді "Гендерна освіта в Україні" |
до 1 листопада 2009 р. |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти (Єресько.О.В.), департамент професійно- технічної освіти (Десятов Т.М.), департамент вищої освіти (Болюбаш Я.Я.), відділ позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини (Середницька А.Д.) Інститут інноваційних технологій та змісту освіти (Удод О.А.) |
6. |
Забезпечити участь членів робочої групи з впровадження ґендерних підходів МОН у відповідних міжвідомчих заходах, семінарах, тренінгах, нарадах. |
постійно |
Департаменти загальної середньої та дошкільної освіти (Єресько.О.В.), професійно- технічної освіти (Десятов Т.М.), вищої освіти (Болюбаш Я.Я.), роботи з кадрами вищої школи та державної служби (Гевко А.Є), відділ позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини (Середницька А.Д.), Інститут інноваційних технологій та змісту освіти (Удод О.А.) |
7. |
Продовжити впровадження курсів гендерної рівності у вищих навчальних закладах I-IV рівнів акредитації. |
постійно |
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти (Удод О.А.), департамент вищої освіти (Болюбаш Я.Я.) |
8. |
Розширювати мережу та активізувати діяльність освітніх та дослідницьких ґендерних центрів, лабораторій, які діють при вищих навчальних закладах. |
постійно |
Департамент вищої освіти (Болюбаш Я.Я.), ректори вищих навчальних закладів |
9. |
Здійснити анкетування вищих навчальних закладів України на предмет впровадження гендерного компоненту у зміст вищої освіти та узагальнити його результати |
до 1 квітня 2010 р. |
Департамент вищої освіти (Болюбаш Я.Я.) Інститут інноваційних технологій та змісту освіти (Удод О.А.) |
10. |
Створити банк даних методичного забезпечення гендерних курсів вищих навчальних закладів. |
2010 р. |
Інституту інноваційних технологій та змісту освіти (Удод О.А.) Департамент вищої освіти (Болюбаш Я.Я.) |
11. |
Організувати проведення гендерного аналізу кадрового забезпечення вищих навчальних закладів за галузями знань. |
2010 р. |
Департамент вищої освіти (Болюбаш Я.Я.) |
12. |
Дослідити теоретико- методологічні аспекти механізмів формування гендерної політики у вищій школі шляхом залучення до цієї роботи наукових підрозділів вищих навчальних закладів. |
2009-2010 рр. |
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти (Удод О.А.) Департамент вищої освіти (Болюбаш Я.Я.) |
13. |
Сприяти створенню у вищих навчальних закладах кафедр гендерної рівності. |
до травня 2010 р. |
Департамент вищої освіти (Болюбаш Я.Я.) |
14. |
Запровадити тренінгові програми для педагогічних працівників системи освіти з питань гендерної рівності. Створити мережу національних тренерів з питань впровадження тендерних підходів в освіту. |
2009-2010 рр. |
Департаменти загальної середньої та дошкільної освіти (Єресько.О.В.), відділ позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини (Середницька А.Д.), Програма рівних можливостей та прав жінок в Україні ПРООН |
15. |
Щорічно проводити у загальноосвітніх навчальних закладах Урок гендерної рівності, забезпечити навчальні заклади відповідними методичними рекомендаціями . Сприяти залученню до проведення Уроку регіональних ґендерних центрів |
щорічно жовтень- листопад |
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, Інститут інноваційних технологій та змісту освіти (Удод О.А.) |
16. |
Організувати та провести конкурс дитячих малюнків на гендерну тематику серед учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів. |
щорічно до 1 червня |
Відділ позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини (Середницька А.Д.) Інститут інноваційних технологій та змісту освіти (Удод О.А.) Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій |
17. |
Забезпечити обговорення питань гендерної рівності на заходах, які проводяться для лідерів учнівського та студентського врядування. |
постійно |
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій |
18. |
Взяти участь у розробленні для різних верств населення інформаційно- просвітницьких програм з подолання гендерних стереотипів і формування гендерної культури українському суспільстві. |
2009-2010 рр. |
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти (Удод О.А.) |
19. |
Розробити методичні рекомендації для позакласної роботи з дітьми та учнівською молоддю з питань формування гендерної культури та гендерного виховання. |
2009 р. |
Інститут інноваційних технологій та змісту освіти (Удод О.А.) |
20. |
Провести дослідження психолого- соціальних аспектів ґендерного виховання учнів у загальноосвітніх та професійно- технічних навчальних закладах та стану ґендерного насильства у молодіжному середовищі. |
до 1 грудня 2010 р. |
Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи (Панок В.Г) |
21. |
Забезпечити впровадження ґендерного компонента в усі міжнародні проекти і програми відповідної тематики, які реалізуються за підтримки міжнародних організацій і фондів. |
постійно |
Департамент міжнародного співробітництва (Сухолиткий О.С.), Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій |