- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про завершення організаційно-підготовчого етапу дослідно-експериментальної роботи експериментального навчального закладу всеукраїнського рівня - гімназії N 34 "Либідь" м. Києва
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 24.12.2008 р. N 1197 на базі гімназії N 34 "Либідь" м. Києва проводиться дослідно-експериментальна робота за темою "Школа як осередок здорового способу життя в громаді".
Протягом організаційно-підготовчого етапу дослідно-експериментальної роботи педагогічним колективом розроблено модель соціально-активної школи; методики констатуючого експерименту та їх обґрунтування, а також створено виховний простір мікрорайону гімназії.
З метою продовження дослідно-експериментальної роботи
НАКАЗУЮ:
1. Схвалити діяльність педагогічного колективу гімназії N 34 "Либідь" м. Києва (директор Страшна Л.С.) щодо виконання Програми організаційно-підготовчого етапу дослідно-експериментальної роботи за темою "Школа як осередок здорового способу життя в громаді".
2. Відповідно до висновків Комісії з питань інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи загальноосвітніх навчальних закладів Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (додаток 1) затвердити Звіт (додаток 2) і Програму діагностичного етапу дослідно-експериментальної роботи за вищезазначеною темою на 2009 - 2010 н. р. (додаток 3).
3. Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Удод О.А.):
3.1. Продовжити надавати організаційну та науково-методичну допомогу педагогічному колективу експериментального загальноосвітнього навчального закладу всеукраїнського рівня - гімназії N 34 "Либідь" м. Києва.
3.2. Заслухати звіт про роботу експериментального навчального закладу у червні 2010 року.
3.3. Розмістити даний наказ на сайті Міністерства освіти і науки України www.mon.qov.ua.
4. Головному управлінню освіти і науки Київської міської державної адміністрації (Гриневич Л.М.) надавати допомогу педагогічному колективу гімназії N 34 "Либідь" м. Києва щодо забезпечення необхідних умов для організації та проведення дослідно-експериментальної роботи.
5. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника Міністра Полянського П.Б.
( Додаток 1 не наводиться )
Додаток 2
до наказу МОН України
10.08.2009 N 732
ЗВІТ
про завершення організаційно-підготовчого етапу (2008 - 2009 н. р.) дослідно-експериментальної роботи за темою "Школа як осередок здорового способу життя в громаді" на базі гімназії N 34 "Либідь" м. Києва
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 24.12.2008 р. N 1197 "Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі гімназії N 34 "Либідь" м. Києва на 2008 - 2013 рр." на базі гімназії N 34 "Либідь" м. Києва проводиться дослідно-експериментальна робота за темою "Школа як осередок здорового способу життя в громаді".
Завданнями організаційно-підготовчого етапу дослідно-експериментальної роботи визначено:
- розробка моделі соціально-активної школи; методики констатуючого експерименту та їх обґрунтування;
- впровадження інтерактивних методів і форм навчально-виховної роботи з дітьми та підлітками;
- створення єдиного виховного простору мікрорайону гімназії і об'єднання зусиль школи, сім'ї, громадських організацій, церкви, культурно - спортивних закладів;
- впровадження у навчально-виховний процес здоров'язберігаючих технологій;
- розробка та впровадження інноваційних педагогічних технологій навчання і виховання на принципах узгодженості інтервенцій всіх учасників педагогічної взаємодії; створення превентивного простору, сприятливого для дитини.
Протягом даного етапу розроблено загальногімназійну програму, індивідуальні плани роботи з учнями; розроблено модель соціально-активної школи та механізми взаємодії з інститутами: зокрема з Інститутом проблем виховання АПН України, Національним медичним університетом ім. О.О.Богомольця, науково-дослідним інститутом педіатрії, акушерства та гінекології МОЗ України, Відкритим міжнародним університетом розвитку людини "Україна", школою - дитячим садком I ступеню "Родзинка", дитячою поліклінікою N 2.
Результатом даної співпраці стала розробка загальної програми дослідження і підписання угод про співпрацю, розробка методик констатуючого експерименту та їх обґрунтування.
Проведено аналіз наявних і створених умов (науково-методичних, кадрових, матеріально-технічних, фінансових) для реалізації експерименту; вивчено стан дослідження на основі аналізу науково-педагогічної, соціологічної, психологічної, медичної літератури.
Протягом організаційно-підготовчого етапу дослідно-експериментальної в гімназії створено освітнє середовище, яке надає можливість кожній дитині розвиватися як фізично так і інтелектуально.
Особлива увага акцентувалася на покращення матеріально-технічної бази гімназії, підвищення науково-методичного рівня педагогічного колективу, оновлення системи виховної роботи.
Розроблено модель міжсекторальної взаємодії соціально-активної школи щодо створення виховного простору.
Пріоритетним напрямом роботи гімназії є створення умов розвитку інтелектуальних та творчих здібностей гімназистів. З цією метою протягом навчального року придбано 16 комп'ютерів, 8 відеодвійок. В гімназії функціонує 3 комп'ютерних класи.
29 педагогів гімназії закінчили курс навчання за програмою "Інтел" (уроки-проекти).
Науково-методична рада гімназії опікувалася питаннями підвищення фахового рівня вчителів, спрямованого на підвищення якості знань учнів.
Крім того, розроблено: індивідуальні та групові програми реабілітації щодо зміцнення здоров'я учнів і педагогів; систему психологічних тренінгів, методичних рекомендацій щодо подолання стану тривожності; програми формування культури здоров'я з урахуванням віку і психоінтелектуальних особливостей розвитку учнів;
У гімназії ефективно реалізується Державна програма
"Здоров'я нації" (2003 - 2011 рр.) та медико-педагогічний проект "Гармонія інтелекту та здоров'я".
Внутрігімназійна координація зусиль органів громадського управління гімназією спрямована на розробку та впровадження відповідних інноваційних педагогічних технологій у навчально-виховний процес.
Підписано угоди про співпрацю з Університетом гігієни ім. Марзєєва щодо створення санітарно-гігієнічних умов перебування дитини в школі; дитячою поліклінікою N 2 - про поглиблене обстеження учнів гімназії "вузькими" спеціалістами (окулістом, хірургом, ортопедом, урологом, офтальмологом, невропатологом, ендокринологом).
Протягом року створено належні умови для збалансованого раціонального харчування, а саме: щоденне вживання моркви, яблук, соків і збалансоване раціональне харчування в шкільній їдальні.
Проводилися профілактичні заходи з учнями, які мають лор-захворювання (щоденне промивання носоглотки перед початком занять).
Важливою умовою успішної роботи педагогічного колективу є психологічний комфорт.
Робота психологічної служби спрямована на створення сприятливого психологічного мікроклімату, сприятливих умов для навчання, виховання і розвитку особистості кожного учня; формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у дітей та підлітків.
Проводилися лекції, бесіди з проблем "Психофізіологічні зміни, пов'язані з процесом статевого дозрівання"; "Шкідливі звички"; "Моя поведінка" тощо.
На виконання програми "Освіта столиці 2006 - 2010 рр." з метою підготовки учнівської молоді до життя і праці в умовах Європейської інтеграції та світової глобалізації, пізнавальної діяльності учнів гімназії налагоджено співпрацю з ліцеєм ім. Хлоповського (Польща) з серпня 2001 року, загальноосвітньою школою N 34 м. Сєвєродвінська та школою ЕАС (Міжнародна школа з вивчення англійської мови), акредитованою Британською Радою.
6 травня 2009 року на стадіоні гімназії проведено з районною радою ветеранів - учасників бойових дій в Афганістані, радою ветеранів Великої Вітчизняної війни мікрорайону "Вітряні Гори" парад присвячений до 64 річниці перемоги у Великій Вітчизняній війні.
На 2009 - 2010 н.р. планується проведення: апробації моделі громадсько-активної школи здоров'я; діагностики стану здоров'я учнів, готовності шкільної громади до експериментальної діяльності; семінару директорів навчальних закладів Подільського району на тему "Соціально-активна школа сприяння здоров'ю в громаді", а також планується впровадження системи презентаційних і навчальних тренінгів для учасників педагогічної взаємодії з проблематики дослідження.
Науковий керівник, директор гімназії, кандидат педагогічних наук Координатор | Л.С.Страшна Т.І.Бережна |
Додаток 3
до наказу МОН України
10.08.2009 N 732
ПРОГРАМА
................Перейти до повного тексту