1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
25.08.2009 N 784
Про завершення організаційно-прогнозувального етапу дослідно-експериментальної роботи експериментального навчального закладу всеукраїнського рівня - навчально-виховного об'єднання - "Загальноосвітній навчальний заклад I-III ступенів N 31 - центр дитячої та юнацької творчості "Сузір'я" м. Кіровограда
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 9.10.2006 р. N 689 на базі навчально-виховного об'єднання - "Загальноосвітній навчальний заклад I-III ступенів N 31 - центр дитячої та юнацької творчості "Сузір'я" м. Кіровограда проводиться дослідно-експериментальна робота за темою "Формування духовно-моральної компетентності учня в умовах школи культури здоров'я".
Протягом організаційно-прогнозувального етапу дослідно-експериментальної роботи педагогічний колектив навчального закладу працював над реалізацією наступних завдань, а саме: формуванням культури здоров'я в учнів; впровадженням здоров'язберігаючих технологій у навчально-виховний процес; вивченням екологічних та санітарно-гігієнічних умов діяльності школи; психолого-педагогічним діагностуванням і проектуванням рівнів фізичного, психічного, інтелектуального, креативного розвитку учнів.
З метою продовження дослідно-експериментальної роботи
НАКАЗУЮ:
1. Схвалити діяльність педагогічного колективу навчально-виховного об'єднання - "Загальноосвітній навчальний заклад I-III ступенів N 31 - центр дитячої та юнацької творчості "Сузір'я" м. Кіровограда (директор - Тиханська Т.І.) щодо виконання Програми організаційно-прогнозувального етапу (2007-2009 н.р.) дослідно-експериментальної роботи за темою "Формування духовно-моральної компетентності учня в умовах школи культури здоров'я".
2. Відповідно до висновків Комісії з питань інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи загальноосвітніх навчальних закладів Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (додаток 1) затвердити Звіт (додаток 2) і Програму формувального етапу дослідно-експериментальної роботи за вищезазначеною темою на 2009- 2010 н.р. (додаток 3).
Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (Удод О.А.):
3.1. Продовжити надавати організаційну та науково-методичну допомогу педагогічному колективу експериментального загальноосвітнього навчального закладу всеукраїнського рівня - навчально-виховного об'єднання - "Загальноосвітній навчальний заклад I-III ступенів N 31 - центр дитячої та юнацької творчості "Сузір'я" м. Кіровограда.
3.2. Заслухати звіт про роботу експериментального навчального закладу у червні 2011 року.
3.4. Розмістити даний наказ на сайті Міністерства освіти і науки України http://www.mon.qov.ua
4. Управлінню освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації (Лещенко Е.В.) надавати допомогу педагогічному колективу навчально-виховного об'єднання - "Загальноосвітній навчальний заклад I-III ступенів N 31 - центр дитячої та юнацької творчості "Сузір'я" м. Кіровограда щодо забезпечення необхідних умов для організації та проведення дослідно-експериментальної роботи.
5. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника Міністра Полянського П.Б.
Міністр І.О.Вакарчук
( Додаток 1 не наводиться )
Додаток 2
до наказу МОН України
25.08.2009 N 784
ЗВІТ
про завершення організаційно-прогнозувального етапу дослідно-експериментальної роботи за темою: "Формування духовно-моральної компетентності учня в умовах школи культури здоров'я" на базі навчально-виховного об'єднання - "Загальноосвітній навчальний заклад I-III ступенів N 31 - центр дитячої та юнацької творчості "Сузір'я" м. Кіровограда за 2007-2009 роки
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 09.10.06 р. N 689 на базі навчально-виховного об'єднання - "Загальноосвітній навчальний заклад I-III ступенів N 31 - центр дитячої та юнацької творчості "Сузір'я" м. Кіровограда проводиться дослідно-експериментальна робота за темою "Формування духовно-моральної компетентності учня в умовах школи культури здоров'я".
Протягом 2007 - 2009 рр. педагогічний колектив навчально-виховного об'єднання працював над реалізацією завдань організаційно-прогнозувального етапу дослідно-експериментальної роботи, а саме: формування культури здоров'я в учнів; впровадження здоров'язберігаючих технологій у навчально-виховний процес; вивчення екологічних і санітарно-гігієнічних умов діяльності школи; проведення психолого-педагогічного діагностування та проектування рівнів фізичного, психічного, інтелектуального учнів.
Основними завданнями щодо формування культури здоров'я учнів педагогічний колектив визначив:
- збагачення базових знань, вмінь, навичок, цінностей, компетентностей; активізація загального інтелектуального розвитку, розширення світогляду, вироблення стійкого імунітету культури здоров'я учнів;
- розвиток пізнавальної активності і допитливості, швидкості і логічності розумового мислення; відпрацювання навичок здорового способу життя; розвиток умінь володіти інформацією та здобувати її з різних джерел; формування та розвиток уміння використовувати свої знання за будь-яких обставин;
- формування соціально активної позиції в системі культури здоров'я, спрямованої на подолання помилкових поглядів і переконань.
Формування культури здоров'я в учнів здійснюється за допомогою різних форм організації навчально-виховної діяльності. Це модульно-розвивальні заняття, система повторення навчального матеріалу; тренінгові інтерактивні заняття з використанням інноваційних педагогічних технологій; заняття гуртків, секцій, клубів; науково-дослідницька діяльність; колективна творча діяльність класного колективу, органів учнівського самоврядування; організація дебатів, дискусій, конференцій, ток-шоу та інші індивідуальні, групові чи масові заходи.
У навчально-виховному об'єднанні N 31 навчально-виховний процес направлений на формування духовно-моральних компетентностей учня в умовах школи культури здоров'я, а саме: формування навичок здорового способу життя; інтеграцію культури здоров'я в усі чинники життя закладу; валеологічну освіту шкільної громади; розвиток моральних почуттів рис поведінки: любов до України, відданість їй, прагнення до зміцнення честі, гідності своєї держави, пошана національних символів, Конституції, культури, мови, звичаїв; відчуття відповідальності за природу як національну та загальнолюдську основу життя; вірність, довір'я, піклування про рідних, взаємна повага і любов, злагода між членами сім'ї, відповідальність.
Компетентність розглядається як загальна здатність особистості вивчати, шукати, думати, співпрацювати, братися за справу, адаптуватися, знаходити правильний вихід з будь-якої життєвої ситуації. Ця сформована здатність особистості базується на знаннях, досвіді, вміннях, навичках, цінностях, здібностях, набутих та розвинутих завдяки навчанню.
З метою формування духовно-моральної компетентності учня, особистісної самореалізації, стимулювання творчої активності, повноцінний розвиток індивідуальних рис характеру, зорієнтованих на зміцнення здоров'я, духовність, національну свідомість, гідність, культурне зростання та навчальну успішність педагогічним колективом за допомогою методик педагогічної діагностики особистості учня та учнівського колективу проводилось вивчення рівня вихованості учнів та розроблена технологія оцінки стану духовного здоров'я.
Системно впроваджувалися просвітницькі проекти "Діалог", "Рівний - рівному", "Школа проти СНІДу", освітньо-профілактична робота, зокрема: науково-теоретичні семінари "Самоосвіта суб'єктів навчально-виховного процесу як одна із форм розвитку творчості", педагогічна вітальня "Вчитель та батьки - чи можлива співдружність", "Духовне здоров'я", психологічні тренінги.
Протягом даного етапу проводилися виховні заходи з проблем, які мають духовно-моральний вплив на особистість учня, а саме: комплексний підхід до оптимізації навчально-виховного процесу в умовах діалогового режиму; розвиток особистості з високим рівнем культури здоров'я; виявлення й розвиток пізнавальних процесів у дитини.
З метою якісної організації дослідно-експериментальної роботи педагогічного колективу та реалізації концепції Школи культури здоров'я, дослідження фізичного здоров'я учнів, диференційованого використання оздоровчих програм з лютого 2008 року введена в дію комп'ютерно - інформаційно-діагностична програма "Школяр".
Крім того, протягом даного етапу проведено психодіагностичні дослідження за такими напрямами: дослідження рівня інтелектуального розвитку учнів, комунікативних та організаторських здібностей учнів; особливостей мікроклімату в класних колективах (рівня сприятливих взаємин, згуртованості.
За підсумками медичного огляду проаналізовано динаміку здоров'я учнів: спостерігаються коливання кількості дітей з функціональними відхиленнями та кількість здорових дітей в залежності від особливостей контингенту учнів на паралелях різних років.
За показники листків здоров'я першокласників можна зробити висновок, що стан здоров'я дітей, які прийшли до школи в шість років, не став гіршим за минулий навчальний рік.
В початковій школі переважають за кількістю хворих дітей такі нозоформи: скривлення хребта, погіршення зору в цьому році виявилась дислалія, особливо у шестирічок). Тобто ці хвороби, які не потребують стаціонарного, медикаментозного лікування, а потребують фізичної корекції, виконання елементарних правил гігієни, індивідуальної роботи з логопедом, психологом та особливої уваги з боку батьків. У старшокласників: більшість учнів мають поганий зір, але на другому місці неврози, за ними - порушення постави.
У всіх груп учнів збільшується кількість захворювань ендокринної системи.
Педагогічним колективом, адміністрацією, батьками вивчено та проаналізовано екологічні і санітарно-гігієнічні умови навчального закладу як Школи культури здоров'я. В результаті для забезпечення організації якісного сучасного в навчально-виховного процесу введені такі програми: "Трьохразове вологе прибирання", "Відкрита кватирка", "Шкільні туалети", "Шкільний медичний пункт".
Удосконалено відповідні санітарно-гігієнічні умови життєдіяльності учнів, вчителів згідно нормативів ДержСан-Пін 5.5.2008-01. А саме: заміна світильників у коридорах та класних кімнатах; ремонт та устаткування навчальних класів; туалетні кімнати приведені до сучасних стандартів; відповідна робота з техперсоналом з питань виконання вимог нормативів прибирання приміщень; забезпечення гарячим харчуванням дітей протягом робочого дня; медичний контроль за санітарно - гігієнічними нормами в їдальні, контроль за якістю їжі, асортиментом продуктів, правилами збереження, технологією приготування їжі; під постійним контролем був тепловий режим в приміщеннях.
У школі працюють кабінети ЛФК, здоров'я, на базі яких проводяться заняття з лікувальної фізкультури та корегуючої гімнастики; учні мають змогу отримати профілактичні заходи за допомогою аромотерапії, інгаляції, фіточаїв.
Продовжуючи роботу з розробки моделі Школи культури здоров'я визначено напрями організації навчально-виховного процесу для шкільної громади (учні-вчителі-батьки), створено засоби та можливості для контролю і зміцнення фізичного й духовного здоров'я; змінено структуру закладу, стиль, методи та підходи до викладання навчальних курсів, підвищено активність взаємин із соціальним середовищем школи; інтеграція культури здоров'я в усі чинники щоденного життя закладу.
У закладі впроваджується комплексний підхід до зміцнення здоров'я, який базується на впровадженні інноваційних ідей і методів через діючі комплексні програми, затверджені вченою радою КОІППО ім. В.О.Сухомлинського: "Програма самовдосконалення для учнів 1-4 класів. Уроки добрих знань"; "Сучасні оздоровчі системи аеробної спрямованості (для загальноосвітніх навчальних закладів)"; спецкурс "Нетрадиційні методи й системи оздоровлення" (для учнів 6-9 класів); "Організація оздоровчої фізичної культури. 10-11 класи"; зменшено щоденні навчальні навантаження: замість 5- 7 предметів учень готує і вивчає 2-3, максимум 4, що дає змогу підвищити зосередженість учнів на певному навчальному матеріалі (проведення уроків "парами").
В школі працює Центр дитячої та юнацької творчості "Сузір'я" (13 гуртків), в яких беруть участь 280 учнів (31%): театральний гурток, вокальний, хореографічний, краєзнавчий, цирковий, гуртки сольного співу, юних музеєзнавців, "Казка і творчість", юних інспекторів дорожнього руху, "Рівний рівному", "Футбол", декоративно-ужиткового мистецтва, гурток інтелектуального розвитку, "Бісероплетіння", "Крій та шиття", фольклорний, "Школа ввічливих малят", "Галявина казок".
Педагогічний колектив школи продовжив співпрацю з громадськими організаціями з метою створення здорового освітнього простору для учнів, вчителів та батьків.
Четвертий рік працює творча лабораторія з проблеми: "Оздоровчий тренінг під час письма". Метою роботи лабораторії є розширення та впровадження різноманітних комплексів фізкультхвилинок (традиційні фізичні вправи, вправи для зору).
Протягом 2007-2009 років на базі закладу проведено всеукраїнський науково-практичний семінар з проблеми "Формування духовно-моральної компетентності учня в умовах Школи культури здоров'я" та регіональні семінари з проблем "Саморегуляція та самооздоровлення людини - основа здорового способу життя", "Активність як складова здорового способу життя", "Розвиток здорової особистості через використання технології комплексного оцінювання"; "Оцінювання, як форма активізації творчого та духовно-психічного потенціалу дитини"; "Інноваційні та традиційні методи роботи з обдарованими дітьми"; "Наступність у викладанні предметів природничого циклу в 4-х та 5-х класах"; "Комплексне оцінювання у системі педагогічної освіти", а також семінар-практикум вчителів математики на тему: "Сучасний урок математики: поєднання традиційних та інноваційних методів навчання".

................
Перейти до повного тексту