1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
17.08.2009 N 1/9-546
Міністерству освіти і
науки Автономної Республіки
Крим, управлінням освіти і
науки обласних, Київської
та Севастопольської міських
державних адміністрацій,
інститутам післядипломної
педагогічної освіти
Про впровадження нової навчальної програми з фізичної культури
На виконання рішення спільної колегії Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту від 11 листопада 2008 року розроблено нову навчальну програму з фізичної культури для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Т.Ю.Круцевич та інші), якій надано гриф "Рекомендовано Міністерством освіти і науки України" (лист від 01.07.2009 р. N 1/11-4630).
З 2009/2010 навчального року зазначена навчальна програма упроваджується у 5-9 класах загальноосвітніх навчальних закладів. Вона спрямована на реалізацію принципа варіативності в навчальному процесі. Уперше, враховуючи досвід провідних Європейських країн у галузі фізичного виховання, не декларативно, а реально передбачається планування змісту навчального матеріалу відповідно до віково-статевих особливостей учнів та їх інтересів.
Навчальна програма, варіативні модулі до неї та орієнтовні календарні плани надруковані у методичному посібнику "Фізична культура в школі" видавництва "Літера ЛТД", у журналі "Фізичне виховання в школі" N 4/2009, газеті "Здоров'я та фізична культура" N 26/2009 та розміщені на сайті міністерства (mon.gov.ua). Надалі нові варіативні модулі будуть друкуватися видавництвом "Літера ЛТД" та розміщуватись у фахових виданнях.
Діюча дотепер навчальна програма для 12-річної школи "Фізична культура" для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-12 класи (авт. С.І.Операйло та інші, "Перун", 2005 р.) втратила свою чинність.
Навчальна програма містить інваріантну та варіативну частини. Інваріантну частину програми складають теоретико-методична та загально фізична підготовка. Варіативні модулі представлені різними видами спорту чи фізкультурної діяльності.
З переліку модулів навчальний заклад самостійно формує змістове наповнення предмета "Фізична культура". Перед початком навчального року шкільним методичним об'єднанням затверджується план-графік розподілу варіативних модулів вивчення фізичної культури у кожному класі, що фіксується у протоколі. У плані-графіку зазначаються варіативні модулі, які опановуватимуть учні, рік їх вивчення та кількість відведених на вивчення годин. Набір модулів та порядок їх вивчення у класах може відрізнятися. Відлік року вивчення варіативного модуля за цією програмою розпочинається з 5-го класу. Такий порядок прийнято з метою уникнення непорозуміння у випадку, коли лише певні види спорту були представлені у навчальній програмі початкової школи. Запропонований порядок не порушує принципу наступності у вивченні програмового матеріалу. Отже п'ятикласники будуть опановувати будь-який модуль за програмою першого року вивчення.
Протягом року учні 5-6 класів мають опанувати 4-6 варіативних модулів, 7-8 класів - 3-5, 9 класу - 3-4 модулі. Конкретна кількість варіативних модулів залежить від річної кількості годин, що відводиться на опанування фізичної культури, матеріально-технічної бази закладів, спортивних традицій тощо.

................
Перейти до повного тексту