1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ІНСТИТУТ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ І ЗМІСТУ ОСВІТИ
Л И С Т
12.06.2009 N 1.4/18-2219
Ректорам (директорам)
вищих навчальних
закладів I-IV рівнів
акредитації,
директорам видавництв
До Міністерства освіти і науки України для надання грифів надходить значна кількість рукописів підручників і навчальних посібників, запланованих до видання за кошти спонсорів, вищих навчальних закладів, видавництв та авторів.
За результатами попереднього аналізу виявлено випадки неякісної підготовки рукописів, невідповідності їх навчальним планам, програмам дисциплін, вимогам до навчальної літератури та відсутність повного комплекту документів. Найчастіше зустрічаються недоліки:
- назва рукопису не відповідає його змісту;
- низький науково-теоретичний рівень;
- не витримані вимоги щодо структури рукопису (відсутні зміст рукопису, питання, тести для самоконтролю, довідково-інформаційні дані для розв'язування задач, предметний (іменний) покажчики);
- використання невідредагованих комп'ютерних перекладів з іноземних джерел;
- компіляція вже опублікованої інформації;
- в поданих рецензіях відсутній глибокий аналіз рукопису;
- навчальні плани і програми не затверджені керівництвом навчального закладу;
- невідповідність обсягу підручника (навчального посібника) кількості годин, яка відводиться на вивчення дисципліни за навчальним планом:
обсяг навчального видання рекомендовано визначати за формулою
Vп/нп = Кп/нп 0,14 (Tа + Tсрс),
де Vп/нп - обсяг підручника (навчального посібника), мінімальний обсяг навчального посібника - 5,5 авт. арк.;
Кп/нп - коеф. виду видання (підручника (Кп), навчального посібника (Кнп).
Для підручника К п = 1, а для навчального посібника 0,5 < К нп < 1. Величина Кнп визначається тією часткою навчальної програми, яку замінює або доповнює навчальний посібник);
0,14 (авт. арк./год) - коефіцієнт, що враховує продуктивність засвоєння 1 авт. арк. навчальної інформації студентом за одну годину самостійної роботи з літературою, розв'язання задач, прикладів тощо;

................
Перейти до повного тексту