1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ЦЕНТРАЛЬНИЙ КОМІТЕТ ПРОФСПІЛКИ
ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
09.06.2009 N 1/9-384,
N 02-5/246
Щодо розрахунку кількості посад вихователів спеціальних шкіл-інтернатів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку для роботи з вихованцями у вихідні, святкові та неробочі дні, а також для заміни вихователів на час їх відпустки
Чисельність працівників спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, у тому числі вихователів, визначається на підставі Типових штатних нормативів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 05.12.2008 р. N 1105 "Про затвердження Типових штатних нормативів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку".
Згідно з п. 2 цих нормативів кількість вихователів у школах-інтернатах вводиться з розрахунку 2 штатні одиниці на кожну групу вихованців.
У кошторисах шкіл-інтернатів мають також передбачатися видатки на оплату заміни вихователів у період їх відпусток, у вихідні та святкові дні, де вихованці або їх частина залишаються у цей період у закладі, виходячи з режиму перебування дітей та норми роботи на ставку вихователя 25 годин. У межах цих асигнувань можуть бути введені додаткові посади вихователів.
Організація навчально-виховного процесу в цих закладах здійснюється відповідно до вимог Положення про спеціальну загальноосвітню школу (школу-інтернат) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 15.09.2008 р. N 852. Згідно із пп. 4.1 цього Положення режим роботи спеціальної школи-інтернату встановлюється закладом з урахуванням особливостей організації навчально-виховного процесу відповідно до контингенту вихованців та погоджується з відповідними органами управління освітою і державної санітарно-епідеміологічної служби.
Таким чином, режим перебування дітей у спеціальній школі-інтернаті визначається виходячи із розпорядку дня, тривалості та перебігу навчально-виховного процесу, інших конкретних умов, що складаються у навчальному закладі.
При цьому слід врахувати, що впродовж навчального року, коли здійснюється навчальний процес, тривалість навчальних занять згідно з навчальними планами, затвердженими наказами Міністерства освіти і науки України від 03.11.2004 р. N 849 "Про затвердження Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (початкова школа)", від 02.11.2004 р. N 842 "Про затвердження Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів (II і III ступенів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, на 2005/2006 навчальний рік", складає від 20 до 40 годин на тиждень залежно від класу, порушень розвитку дітей.
Зважаючи на вищезазначені норми, вихованці спеціальних шкіл-інтернатів перебувають під опікою педагогічних працівників, а саме вихователів та учителів, у середньому впродовж дня при 5-денному робочому тижні 14 - 15 годин, тобто з 7 ранку до 21-22 години вечора. З цієї тривалості перебігу навчально-виховного процесу має розраховуватись кількість посад вихователів для роботи з вихованцями в період відпусток вихователів, а також у вихідні та святкові дні.

................
Перейти до повного тексту