- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про затвердження Примірного Положення про класи з поглибленим вивченням окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах
Відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 16.11.2000
N 1717 "Про перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання" (із змінами), від 14.01.2004
N 24 "Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти", від 14.06.2000
N 964 "Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад" (із змінами)
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Примірне Положення про класи з поглибленим вивченням окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах що додається.
2. Опублікувати наказ в Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України, газеті "Освіта України", розмістити на сайті Міністерства.
3. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Полянського П.Б.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МОН України
08.04.2009 N 312
ПРИМІРНЕ ПОЛОЖЕННЯ
про класи з поглибленим вивченням окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах
I. Загальні положення
1.2. Положення регламентує діяльність класів із поглибленим вивченням окремих предметів, які створюються у загальноосвітніх навчальних закладах.
1.3. Класи з поглибленим вивченням окремих предметів створюються з метою:
- виявлення і розвитку творчих здібностей учнів з певного навчального предмета чи освітньої галузі;
- поглибленого оволодіння системою знань і умінь з обраних навчальних предметів, допрофільної підготовки учнів;
- забезпечення ранньої профілізації з відповідної освітньої галузі, формування готовності до свідомого вибору майбутньої професії;
- виховання у школярів здатності до самостійного вибору та прийняття рішення, формування навичок самостійної, науково-дослідної роботи;
- задоволення пізнавальних потреб та інтересів учнів.
1.4. Класи з поглибленим вивченням окремих предметів формуються в загальноосвітньому навчальному закладі наприкінці навчального року (орієнтовно у травні) за наявності кваліфікованих спеціалістів (учителів, викладачів), відповідного програмно-методичного та матеріально-технічного забезпечення.
1.5. Рішення про формування класів із поглибленим вивчення одного чи кількох навчальних предметів приймається педагогічною радою, враховуючи бажання учнів та батьків (або осіб, які їх замінюють), і після погодження з відповідним органом управління освітою, якому підпорядкований навчальний заклад, затверджується наказом директора закладу.
1.6. Класи з поглибленим вивчення окремих предметів формуються як правило, у складі школи II ступеня (8-9 класи) та III ступеня (10-12 класи). З окремих предметів можливе запровадження поглибленого вивчення з більш раннього віку.
II. Порядок зарахування учнів до класів із поглибленим вивченням окремих предметів
2.1. Зарахування учнів до класів із поглибленим вивченням окремих предметів здійснюється на безконкурсній основі на підставі письмової заяви батьків (осіб, які їх замінюють) відповідно до здібностей та інтересів учнів, рівня їх навчальних досягнень з даного предмета, з урахуванням рекомендацій учителів відповідних предметів та психологів закладу.
2.2. Як правило, класи формуються з учнів певного загальноосвітнього навчального закладу. За наявності вільних місць до класів із поглибленим вивченням окремих предметів можуть прийматися учні з інших навчальних закладів. У таких випадках береться до уваги участь учнів у відповідних гуртках, факультативах, олімпіадах тощо.
2.3. Наповнюваність класів із поглибленим вивченням окремих предметів встановлюється відповідно до чинного законодавства.
2.4. За учнями залишається право вільного переходу до класів, які працюють за навчальними планами і програмами рівня стандарту, згідно з поданою заявою батьків (осіб, які їх замінюють).
2.5. У випадках, коли учні не засвоюють навчальну програму і мають за підсумками семестрового та річного оцінювання початковий рівень навчальних досягнень хоча б з одного предмета, що вивчається поглиблено, згідно з рішенням педагогічної ради та відповідного наказу керівника навчального закладу може здійснюватися їх переведення до класів, які працюють за навчальними планами і програмами рівня стандарту.
................Перейти до повного тексту