02.03.2009 N 190 |
Міністр | І.О.Вакарчук |
N з/п | Зміст заходу | Термін виконання | Відповідальні |
1 | Оптимізація мережі вищих педагогічних навчальних закладів | ||
1.1 |
Провести роботу щодо оптимізації мережі вищих педагогічних навчальних закладів на територіальному рівні, забезпечивши усунення дублювання підготовки вчителів за окремими напрямами підготовки (спеціальностями) |
до 01.09.2010 р. |
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, вищі навчальні заклади, департамент вищої освіти |
1.2 |
Здійснити заходи щодо реорганізації педагогічних училищ, технікумів в педагогічні коледжі, з метою запровадження підготовки у таких закладах педагогічних кадрів освітньо- кваліфікаційного рівня бакалавра за напрямами "Дошкільна освіта" і "Початкова освіта" |
до 01.09.2010 р. |
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, департамент вищої освіти |
1.3 |
Сприяти утворенню у кожному регіоні навчально-наукові педагогічні комплекси у складі: педагогічний (класичний) університет - педагогічний коледж - школи (ліцеї) педагогічного профілю |
постійно |
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, вищі навчальні заклади, департаменти вищої освіти, загальної середньої та дошкільної освіти |
2 |
Удосконалення системи забезпечення педагогічними кадрами закладів дошкільної, загальної середньої та професійно- технічної освіти |
||
2.1 |
Розробити методику визначення потреби дошкільних, загальноосвітніх і професійно- технічних навчальних закладів у педагогічних кадрах |
до 01.03.2010 р. |
Департаменти вищої, загальної середньої та дошкільної, професійно- технічної освіти, економіки та фінансування |
2.2 |
Поліпшити педагогічну профорієнтацію учнівської молоді з метою забезпечення їх особистісної готовності до педагогічної діяльності. Систематично проводити науково-практичні конференції обміну досвідом з профорієнтаційної роботи |
постійно |
Вищі навчальні заклади, заклади післядипломної педагогічної освіти, Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, департамент загальної середньої та дошкільної освіти, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, АПН України (за згодою) |
2.3 |
Забезпечити максимальне використання цільового прийому сільської молоді на педагогічні напрями (спеціальності) з урахуванням регіональних потреб |
постійно |
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, вищі навчальні заклади, департамент вищої освіти |
2.4 |
Удосконалити механізм працевлаштування випускників- педагогів на основі укладання тристоронніх угод |
до 01.09.2009 р. |
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, вищі навчальні заклади, департаменти економіки та фінансування, вищої освіти |
3 | Реформування зміст у педагогічної освіти | ||
3.1 |
Провести аналіз результатів впровадження галузевих стандартів вищої педагогічної освіти та підготувати пропозиції щодо внесення змін до них |
до 01.09.2009 р. |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, департамент вищої освіти |
3.2 |
Розробити новий зміст психолого- педагогічної, методичної та практичної, підготовки педагогічних кадрів як складової галузевого стандарту вищої педагогічної освіти різних освітньо- кваліфікаційних рівнів, передбачивши його диференціювання для педагогічних і класичних університетів |
до 01.09.2009 р. |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, департамент вищої освіти, вищі навчальні заклади |
3.3 |
Підготувати пропозиції щодо внесення змін до Переліку напрямів (спеціальностей) та їх поєднання з додатковими спеціальностями і спеціалізаціями для підготовки педагогічних працівників за освітньо- кваліфікаційними рівнями бакалавра, спеціаліста, магістра з метою забезпечення підготовки вчителів до роботи у загальноосвітніх навчальних закладах з малою наповнюваністю та профільній старшій школі |
до 01.05.2009 р. |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, департамент вищої освіти |
3.4 |
Підготувати пропозиції щодо унормування порядку ліцензування та акредитації поєднаних напрямів (спеціальностей) педагогічного профілю |
до 01.09.2009 р. |
Управління ліцензування, акредитації та нострифікації, департамент вищої освіти |
3.5 |
Розробити новий Перелік профілів за напрямом підготовки "Професійна освіта" |
до 01.09.2010 р. |
Департаменти вищої та професійно- технічної освіти, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, АПН України (за згодою) |
3.6 |
Підготувати пропозиції щодо внесення змін до Національного класифікатора професій ДК 003:2005 для фахівців педагогічного профілю |
до 01.09.2010 р. |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, департамент вищої освіти |
3.7 |
Здійснити експериментальну перевірку та апробацію моделі підготовки педагогічних працівників за освітньо- кваліфікаційним рівнем магістра: - у педагогічних університетах та інститутах - з ранньою педагогічною спеціалізацією (наскрізна підготовка); - у класичних університетах - з більш пізньою педагогічною спеціалізацією (за двоцикловою схемою підготовки "бакалавр-магістр") |
до 01.07.2011 р. |
Департамент вищої освіти, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, АПН України (за згодою) |
3.8 |
Розробити Концепцію щодо проведення атестації професійно- педагогічної компетентності випускників педагогічних спеціальностей як складової державної атестації |
до 01.03.2010 р. |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, департамент вищої освіти |
3.9 |
Розробити Інструкцію про навчальну і виробничу (педагогічну) практики студентів, які навчаються за педагогічними напрямами (спеціальностями) |
до 01.02.2010 р. |
Департамент вищої освіти, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
3.10 |
Забезпечити підготовку і видання підручників з нормативних навчальних дисциплін педагогічних напрямів (спеціальностей) відповідно до програми "Підручник вищої школи" |
постійно |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, департамент вищої освіти, АПН України (за згодою) |
3.11 |
Розробити стандарт вищої освіти за спеціальністю "Освітні вимірювання" і розпочати підготовку фахівців з освітніх вимірювань за освітньо- кваліфікаційним рівнем магістра з 2010/2011 навчального року |
до 01.03.2010 р. |
Інститут інноваційних технологій, департамент вищої освіти, АПН України (за згодою) |
4 | Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій | ||
4.1 |
Розробити новий зміст навчальної дисципліни з інформаційних технологій у навчальному процесі для педагогічних напрямів (спеціальностей) різних освітньо- кваліфікаційних рівнів |
до 01.09.2009 р. |
Інститут інноваційних технологій, департамент вищої освіти |
4.2 |
Забезпечити навчання майбутніх педагогів та вчителів ефективному застосуванню інформаційно- комунікаційних технологій в навчально-виховному процесі, у тому числі за програмою Intelo "Навчання для майбутнього" |
постійно |
Вищі навчальні заклади, заклади післядипломної педагогічної освіти, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, департаменти вищої освіти, загальної середньої та дошкільної освіти |
4.3 |
Забезпечити проведення майстер-класів для викладачів, які активно впроваджують програму та залучення викладачів і студентів до он-лайн тренінгів за Програмою Intelo "Навчання для майбутнього" |
постійно |
Вищі педагогічні навчальні заклади, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, департамент вищої освіти |
4.4 |
Проводити серед вищих педагогічних навчальних закладів конкурси на кращий навчальний проект з використанням інформаційно- комунікаційних технологій |
щороку |
Вищі педагогічні навчальні заклади, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, департамент вищої освіти |
4.5 |
Залучити вищі педагогічні навчальні заклади до наукового супроводу експерименту "1 учень: 1 комп'ютер" |
починаючи з 01.09.2009 р. |
Вищі педагогічні навчальні заклади, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, департамент вищої освіти |
4.6 |
Забезпечити психолого- педагогічні кафедри та кафедри методики комп'ютерами та засобами інформаційно- комунікаційних технологій, а також доступом до мережі Інтернет |
до 01.09.2010 р. |
Вищі навчальні заклади |
5 | Реформування післядипломної освіти | ||
5.1 |
Розробити Положення про післядипломну освіту |
до 01.05.2009 р. |
Департаменти вищої, загальної середньої та дошкільної освіти |
5.2 |
Підготувати проект постанови Кабінету Міністрів України щодо безоплатного здобуття другої вищої освіти педагогічними працівниками загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням мовами національних меншин за спеціальністю "українська мова і література" |
до 01.04.2009 р. |
Департаменти вищої освіти, економіки та фінансування, загальної середньої та дошкільної освіти |
5.3 |
Внести зміни до Положення про республіканський (Автономної Республіки Крим), обласні та Київський і Севастопольський міські інститути післядипломної педагогічної освіти, затвердженого наказом МОН від 17.11.2000 р.N 538 , зареєстровано в Міністерстві юстиції України 31.07.2001 р. за N 651/5842, передбачивши приведення його у відповідність до законодавства про освіту з урахуванням завдань, покладених на ці заклади |
до 01.09.2009 р. |
Департаменти вищої освіти, загальної середньої та дошкільної освіти, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, Університет менеджменту освіти АПН України (за згодою) |
5.4 |
Розробити вимоги до навчальних планів вищих навчальних закладів післядипломної педагогічної освіти для підвищення кваліфікації педагогічних працівників та керівників навчальних закладів відповідно до Положення про післядипломну освіту |
до 01.09.2010 р. |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, вищі навчальні заклади післядипломної педагогічної освіти, департаменти вищої освіти, загальної середньої та дошкільної освіти, Університет менеджменту освіти АПН України (за згодою) |
5.5 |
Розробити багатоваріантні програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників та забезпечити їх реалізацію у навчальному процесі закладів післядипломної освіти через різні форми навчання |
до 01.09.2010 р. |
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, департаменти вищої освіти, загальної середньої та дошкільної освіти, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, АПН України (за згодою) |
5.6 |
Визначити зміст психолого- педагогічної, методичної та практичної підготовки для здобуття вищої педагогічної освіти особами, які мають вищу освіту непедагогічного профілю, шляхом підвищення їхньої кваліфікації через спеціалізацію з видачею відповідного сертифіката |
до 31.12.2009 р. |
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, департамент вищої освіти |
5.7 |
Запровадити курси підвищення кваліфікації вчителів, які переходять на викладання предметів українською мовою |
починаючи з 01.09.2009 р. |
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, заклади післядипломної педагогічної освіти |
5.8 |
Провести спільні наради-семінари завідувачів методичних кабінетів (лабораторій) обласних закладів післядипломної педагогічної освіти та викладачів методик викладання шкільних предметів вищих навчальних закладів за участі авторів відповідних підручників з питань поліпшення якості методичної підготовки майбутніх вчителів- предметників і підвищення кваліфікації вчителів (за окремим графіком) |
2009-2010 рр. |
Департаменти загальної середньої та дошкільної, вищої освіти, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, заклади післядипломної педагогічної освіти, АПН України (за згодою) |
5.9 |
Забезпечити підвищення кваліфікації науково-педагогічних і педагогічних працівників вищих навчальних закладів, у тому числі закладів післядипломної педагогічної освіти, які викладають психолого- педагогічні дисципліни і методики шкільних предметів на базі провідних університетів та наукових установ Національної академії наук України та Академії педагогічних наук України |
починаючи з 01.09.2009 р. |
Вищі навчальні заклади, заклади післядипломної педагогічної освіти, НАН та АПН України (за згодою) |
5.10 |
Забезпечувати подальший розвиток дистанційної форми навчання у післядипломній освіті з ефективним використанням інформаційних та інформаційно- комунікаційних технологій |
постійно |
Вищі навчальні заклади, заклади післядипломної педагогічної освіти, АПН України (за згодою) |
5.11 |
Активізувати проведення фундаментальних наукових досліджень з проблем післядипломної освіти |
до 31.12.2009 р. |
Департамент науково- технологічного розвитку, АПН України (за згодою), вищі навчальні заклади та заклади післядипломної педагогічної освіти |