1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
31.05.2001 N 14/18.2-748
Ректорам (директорам) вищих
навчальних закладів I - IV
рівнів акредитації
З метою реалізації наказу Міністерства освіти і науки України "Про затвердження заходів щодо реалізації в 2001 році основних напрямів соціальної політики на період до 2004 року" від 25.09.2000 р. N 467 Науково-методичний центр вищої освіти надсилає для використання в роботі ВНЗ інструктивно-методичний лист щодо організації виховної роботи в таборах та оздоровлення студентської молоді.
Директор науково-методичного
центру вищої освіти

К.Левківський
Додаток
Інструктивно-методичний лист щодо організації виховної роботи в таборах та оздоровлення студентської молоді
Чільне місце в організації змістовного дозвілля, відпочинку та оздоровлення студентської молоді займають літні оздоровчі табори різного профілю.
Оздоровчий профільний табір системи освіти України є позашкільним навчально-виховним закладом, призначеним для оздоровлення студентської молоді в канікулярний період, організації їх змістовного відпочинку, фізичного загартування і задоволення духовних потреб.
Табір забезпечує оптимальні умови для набуття досвіду в самовизначенні, самореалізації молодої людини, реалізації її творчого потенціалу, розширення і поглиблення знань, умінь у науковій, технічній творчості, спорті, туризмі, краєзнавстві, народознавстві та інших видах пізнавальної діяльності, практичному використанні набутих навиків у виробничій та суспільно корисній праці.
Оздоровчий профільний табір комплектується з числа студентів одного або декількох навчально-виховних закладів.
Термін перебування студентів у таборі, час проведення і кількість змін визначаються засновниками табору з урахуванням рекомендацій органів освіти та охорони здоров'я, але не менше двох тижнів.
У таборі створюються групи, загони, наповнюваність яких становить 35 - 40 чоловік. Групи, загони, бригади, профільні об'єднання з меншою наповнюваністю створюються за рішенням засновника при і наявності фінансових та кадрових можливостей, із врахуванням вікових особливостей і інтересів студентів.
Під час організації оздоровлення студентів рекомендується ВНЗ забезпечити виконання міжгалузевої програми "Оздоровлення студентів" (подано нижче).
До традиційних типів оздоровчо-виховних закладів для роботи з молоддю в літній період належать табори:
- заміські оздоровчі;
- наметові;
- туристсько-спортивні;
- соціально-реабілітаційні;
- праці та відпочинку;
- охоронно-спортивні оздоровчі для молоді;
- оздоровчо-спортивні юнацьких спортивних шкіл;
- санаторного типу (літній і річний);
- всеукраїнські;
- профільні;
- сімейні будинки відпочинку;
- туристичні поїздки, походи і екскурсії, групові та індивідуальні поїздки молоді за кордон, обмін делегаціями тощо.
Керівництво табором здійснює начальник, який забезпечує умови і якість навчально-виховної роботи, організовує діяльність педагогічної ради, контроль за виконанням планів і програм, відповідає разом із засновниками за дотримання в закладі правил санітарно-гігієнічного режиму, охорони праці, протипожежного захисту й техніки безпеки.
Начальник табору і працівники несуть відповідальність за повну безпеку життя й здоров'я студентів. Перевезення студентів здійснюється на транспорті табору. Забороняється перевезення студентів на технічно непідготовленому транспорті.
Вищим органом громадського самоврядування табору є загальні збори колективу. За рішенням загальних зборів колективу вибирається рада табору, яка вирішує головні питання виховної та фінансово-господарської діяльності табору.
Зміст, форми й методи роботи табору визначаються педагогічним колективом і будуються на принципі студентського самоврядування з урахуванням національних та культурно-історичних традицій, особливостей соціально-економічного розвитку регіону.
У кожному таборі складаються: перспективний план на літо, календарні плани роботи табору і загону на зміну, план-сітка загонових справ, плани роботи гуртків, клубів за інтересами, робочі плани загонових вихователів, методиста, заступника начальника табору з питань виховної роботи, конкретні плани підготовки та проведення різноманітних справ у таборі.
Перспективний план роботи складається на всі зміни начальником табору разом з методистом, заступником та іншими членами педагогічного колективу. Перспективний план роботи обговорюється і затверджується педагогічною радою до заїзду студентів у табір. У перспективний план рекомендується включати такі розділи:
характеристика регіону, де знаходиться табір, його матеріальної бази, виховні завдання, зміст виховної діяльності табору і його основні напрями: національно-патріотичне виховання, організація суспільно корисної праці і трудове навчання, естетичне виховання і розвиток культури спілкування, фізичне виховання, формування здорового способу життя, туристична й екологічна робота, організаційно-методична робота тощо.
Календарний план роботи табору складається на одну зміну з урахуванням завдань, що зазначені в перспективному плані роботи табору, і пропозицій загонів. Перш ніж розпочинати планування, старший вихователь на організаційних зборах повинен ознайомити його учасників з перспективами роботи на літо, завданнями на оздоровчу зміну, традиціями табору. Рада табору може запропонувати студентам конкурс на кращу пропозицію до плану і здійснює розвідку корисних справ. Після обговорення пропозицій рада табору складає календарний план і визначає, який загін і хто з членів ради табору відповідає за підготовку та проведення тієї чи іншої справи. На зміну доцільно планувати не більше чотирьох - п'яти загальнотабірних справ для всіх загонів, оскільки кожна з них вимагає тривалої і ретельної підготовки.

................
Перейти до повного тексту