- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
Міністерству освіти і науки
Автономної Республіки Крим,
управлінням освіти і науки
обласних, Київської
та Севастопольської міських
державних адміністрацій,
інститутам післядипломної
педагогічної освіти
Про проведення Всеукраїнського конкурсу дитячого читання "Найкращий читач України - 2009"
На виконання наказу від 30.12.2008
N 1222 "Про проведення Всеукраїнського конкурсу дитячого читання "Найкращий читач України - 2009" Міністерство освіти і науки України інформує. З метою забезпечення збереження, підтримки та подальшого розвитку читання як духовного потенціалу суспільства, виховання широкої читацької культури дітей та юнацтва, розвитку духовно-ціннісних орієнтацій та естетичних потреб особистості з січня по травень буде проведено Всеукраїнський конкурс дитячого читання "Найкращий читач України - 2009". Просимо довести цю інформацію до загальноосвітніх навчальних закладів і сприяти їм в організації та проведенні конкурсу.
Методичні рекомендації щодо проведення конкурсу додаються.
Заступник Міністра | П.Б.Полянський |
Додаток
до листа Міністерства
освіти і науки України
30.12.2008 N 1/9-850
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо проведення Всеукраїнського конкурсу дитячого читання "Найкращий читач України - 2009"
Всеукраїнський конкурс дитячого читання "Найкращий читач України - 2009" (далі - Конкурс) є відкритим і проводиться як творче змагання дітей і юнацтва в усіх адміністративно-територіальних одиницях України.
Організаторами Конкурсу є Міністерство освіти і науки України, Національна бібліотека України для дітей і Громадська організація "Форум видавців". Співорганізаторами конкурсу є органи місцевого самоврядування. До організації конкурсу можуть долучатися державні і недержавні установи, організації, фонди, у т.ч. іноземні.
У Конкурсі можуть брати участь усі бажаючі учні 6-7 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Конкурс оголошується наказом Міністерства освіти і науки України і доводиться до відома Міністерства освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінь освіти і науки обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій.
Інформація про проведення Конкурсу розповсюджується через мережу загальноосвітніх навчальних закладів (далі - ЗНЗ) і дитячих бібліотек України, розміщується на сайтах організаторів, співорганізаторів, партнерів, а також у ЗМІ (газети "Освіта України", "Освіта", "Педагогічна газета", фахові науково-методичні журнали) та на сайтах Міністерства й Інституту інноваційних технологій і змісту освіти.
Конкурс проводиться з метою: підвищення культурної компетентності української молоді; заохочення дітей до систематичного читання задля постійного підвищення рівня особистого розвитку учнів; вироблення у дітей навичок самостійної роботи з книгою, підвищення якості і ефективності процесу читання: критичного аналізу, переосмислення і творчої інтерпретації прочитаного; підвищення суспільного значення і ролі шкільних і дитячих бібліотек в процесі соціальної адаптації і набуття культурної компетентності дітей і юнацтва.
Завданнями Конкурсу є: сприяння створенню належних умов для рівного доступу до книжок і літератури на різних, в тому числі електронних носіях, незалежно від рівня розвитку дітей, їхніх фізичних можливостей, забезпеченості і місця проживання; залучення до участі у Конкурсі не менше 50% учнів 6-7 класів ЗНЗ України, у т.ч. шкіл-інтернатів і сільських шкіл, створення передумов для поступового збільшення кількості учасників у наступні роки; популяризація найкращих надбань української і світової класичної й сучасної літератури; привернення уваги громадськості, державних і недержавних установ і організацій, засобів масової інформації до проблеми дитячого читання.
Організацію Конкурсу здійснюють Міністерство освіти і науки України, Національна бібліотека України для дітей і Громадська організація "Форум видавців".
Конкурс проводиться серед читачів - учнів 6-7 класів загальноосвітніх навчальних закладів України з січня до травня 2009 року в чотири етапи.
Для проведення Конкурсу на всіх рівнях відповідними наказами місцевих органів управління освітою створюються організаційні комітети, які складають графік проведення I-III етапів конкурсу в областях, АР Крим, містах Києві і Севастополі і доводять цю інформацію до всіх місць проведення; погоджують список відповідальних за проведення I і II етапів конкурсу; забезпечують тиражування інформаційних матеріалів у достатній кількості для ефективного проведення Конкурсу в регіоні; забезпечують відповідальних за проведення I і II етапів зразками інформаційних матеріалів (Протоколи); забезпечують проведення відповідних етапів Конкурсу в регіонах і контролюють якість і ефективність проведення Конкурсу, об'єктивність оцінювання учасників і забезпечують суспільний резонанс.
До складу комітетів входять представники місцевих органів управління освітою і культурою, директори дитячих бібліотек відповідного рівня, громадські діячі, письменники, представники ЗМІ і інші зацікавлені особи.
Координаційні, організаційні і методичні заходи щодо проведення Конкурсу здійснює Громадська організація "Форум видавців", а саме:
координує підготовку і проведення Конкурсу;
надає консультативну, інформаційну і методичну допомогу;
надає зразки інформаційних матеріалів Конкурсу;
залучає письменників, журналістів і відомих осіб до проведення Конкурсу;
забезпечує підведення підсумків проведення Конкурсу в Україні;
доводить інформацію про перебіг і підсумки Конкурсу до громадськості через ЗМІ.
Обласні організаційні комітети встановлюють терміни і графік проведення етапів Конкурсу в АР Крим, областях, містах Києві і Севастополі і доводять цю інформацію до районних (міських) організаційних комітетів, а ті - до ЗНЗ району (міста). Підсумки III етапу повинні бути підведені і направлені Громадській організації "Форум видавців" не пізніше 1 квітня 2009 р.
I етап проводиться з 15 січня по 15 лютого 2009 року у ЗНЗ. Відповідальним за проведення I етапу Конкурсу призначається керівник ЗНЗ, який забезпечує: інформування вчителів, бібліотекарів, учнів 6-7 класів і їх батьків про умови проведення Конкурсу; участь у конкурсі не менше 50% учнів 6-7 класів ЗНЗ; надання консультативної і методичної допомоги учасникам Конкурсу; визначення і оприлюднення дати проведення змагання; залучення вчителів, батьків, журналістів, представників органів місцевого самоврядування, ЗМІ і громадських діячів до проведення Конкурсу в ЗНЗ; ефективність проведення змагання, об'єктивність оцінювання, прозорість підведення підсумків і публічне оголошення результатів; заповнення Протоколу проведення I етапу Конкурсу за встановленим зразком і його своєчасну передачу в районний (міський) організаційний комітет конкурсу, а копій - в районну (міську) бібліотеку для дітей і в районне управління освіти; інформування переможців I етапу Конкурсу і їхніх батьків про умови, час і місце проведення II етапу Конкурсу і супровід їх у районну (міську) бібліотеку для дітей; розповсюдження інформації, висвітлення проведення Конкурсу і його підсумків у місцевих ЗМІ.
Усі бажаючі взяти участь у Конкурсі ведуть книжкові щоденники, куди записують назви прочитаних книжок та їх авторів. Дітям пояснюють важливість систематичного ведення щоденника для здобуття перемоги в конкурсі.
................Перейти до повного тексту