- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ УКРАЇНИ
Н А К А З
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства
освіти і науки, молоді та спорту
N 1340 від 31.12.2010 )
Про затвердження Положення про навчальний та навчально-науково-виробничий комплекси
1. Затвердити і ввести в дію з 25 січня 1994 року погоджене в установленому порядку "Положення про навчальний та навчально-науково-виробничий комплекси", яке додається.
2. Положення поширюється на всі навчальні заклади України незалежно від їх форми власності та підпорядкування.
Затверджено
наказом Міністерства освіти України
від 19 січня 1994 року N 13
Положення
про навчальний та навчально-науково-виробничий комплекси
1. Загальні положення
1.1. Це Положення визначає порядок створення навчальних та навчально-науково-виробничих комплексів, організацію їх навчально-виховної роботи та формування змісту освіти у системі ступеневої підготовки фахівців.
1.2. Навчальний та навчально-науково-виробничий комплекс є добровільне об'єднання державних, недержавних навчально-виховних закладів, заснованих на різних формах власності.
Всі навчально-виховні заклади, які входять до комплекса, зберігають юридичну і фінансову самостійність.
Навчальний комплекс (надалі комплекс) є об'єднання навчально-виховних закладів усіх типів.
Навчально-науково-виробничий комплекс (надалі комплекс) є об'єднання навчально-виховних закладів усіх типів, виробничих підприємств, наукових організацій, установ тощо.
1.3. Комплекс забезпечує координацію спільної діяльності навчально-виховних закладів, підприємств, організацій та установ по реалізації
Закону України про освіту, впровадження системи ступеневої підготовки фахівців за наскрізними навчальними планами та програмами, ефективне використання науково-педагогічних кадрів, навчально-лабораторної та виробничої бази, соціальної інфраструктури, організацію підвищення кваліфікації викладачів навчальних закладів та працівників підприємств, спільне проведення науково-дослідних робіт, апробацію та використання результатів наукових досліджень, підготовку наукових кадрів, розробку навчально-методичного забезпечення тощо.
1.4. Навчально-виховні заклади, що входять до комплекса, здійснюють свою діяльність відповідно до
Закону України про освіту, чинного законодавства, установчого договора про спільну діяльність в межах комплекса, положення про комплекс та нормативних документів, що стосуються діяльності даного типу навчального закладу, підприємства, установи, тощо.
2. Створення комплекса
2.1. Комплекс створюється наказом міністерства (відомства), у підпорядкуванні якого знаходяться навчально-виховні заклади. У разі підпорядкування навчально-виховних закладів різним міністерствам (відомствам), комплекс стоворюється спільним наказом міністерств (відомств).
2.2. Для організації навчального комплекса засновники подають до міністерства такі документи:
- обгрунтування необхідності створення комплекса;
- установчий договір;
- проект положення про комплекс на підставі даного положення;
- згоду відповідних підрозділів місцевої адміністрації на створення комплекса, в підпорядкуванні яких знаходяться учасники комплекса.
3. Засновники і члени комплекса
3.1. Засновниками є державні, недержавні навчально-виховні заклади, засновані на різних формах власності, наукові організації, підприємства тощо. Засновники планують і здійснюють організаційне, правове, фінансове, науково-методичне і технічне забезпечення діяльності структурних підрозділів комплекса.
3.2. Членами комплекса можуть бути навчально-виховні заклади різних типів, організації, підприємства, установи, які укладають установчий договір про створення комплекса і зацікавлені у розвитку системи безперервної освіти.
3.3. В установчому договорі визначається структура комплекса, основні завдання і функції кожного з його учасників (Додаток N 1).
3.4. Установчий договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, що його склали, з оформленням протоколу, який буде невід'ємною частиною договору і погоджений у міністерстві або відомстві, якому підпорядковані навчальні заклади. При цьому вносяться зміни у положення про комплекс.
3.5. Про рішення вийти з комплекса сторона повідомляє Раду комплекса офіційним листом не пізніше ніж за 3 місяці до виходу із складу комплекса.
3.6. У випадку зміни пунктів установчого договора або положення ініціативна сторона повідомляє Раду комплекса офіційним листом не пізніше двох місяців до початку чергових робіт за пунктами, яких це стосується.
3.7. Членство в комплексі не є перешкодою для складання між сторонами інших договорів і не виключає можливість оформлення угод з іншими закладами.
3.8. Участь засновників у навчальному комплексі припиняється у випадках:
- виходу із комплекса за власним бажанням відповідно умов, викладених у п.3.5.;
- невиконання угод і зобов'язань, укладених з іншими закладами комплекса.
4. Структура і керівництво комплексом
4.1. Вищим органом керівництва діяльністю комплекса є Рада, до складу якої входять представники навчально-виховних закладів, підприємств, організацій та установ, які входять до складу комплекса.
4.2. Раду комплекса очолює її Голова, якого обирають члени Ради комплекса зі свого складу.
4.3. Рада комплекса розробляє і приймає положення про комплекс, яке затверджується міністерством, у підпорядкуванні якого знаходяться навчально-виховні заклади, з урахуванням чинного законодавства, вимог даного положення,
Закону України про освіту і керується ним у своїй діяльності.
4.4. Комплекс працює згідно з планами, затвердженими його Радою.
5. Права комплекса
5.1. Для вирішення спільних завдань і створення сприятливих для умов найбільш ефективного використання наявного науково-педагогічного потенціалу та матеріально-технічної бази комплекс має право:
- координувати спільну діяльність навчально-виховних закладів, підприємств, організацій та установ по реалізації
Закону України про освіту:
- впроваджувати систему ступеневої підготовки фахівців за наскрізними навчальними планами та програмами;
- визначати перелік напрямків підвищення кваліфікації викладачів навчальних закладів та працівників підприємств;
- включати до складу комплекса інші навчально-виховні заклади та підприємства;
- формувати зміст безперервної підготовки фахівців відповідно до Державних стандартів освіти;
- розробляти робочі навчальні плани і програми дисциплін для всіх ступенів підготовки фахівців;
- проводити спільні науково-дослідні роботи, апробацію та використання результатів наукових досліджень, підготовку наукових кадрів, розробку навчально-методичного забезпечення тощо;
- здійснювати кадрове забезпечення виконання Державних програм;
- вступати до кооперації з іншими установами для розв'язання завдань, що мають загальний інтерес, створювати і вступати до асоціацій навчальних закладів спорідненого профілю, в тому числі з закордонними навчальними закладами;
- залучати викладачів базового навчально-виховного закладу III і IV рівня акредитації для проведення занять, участі у роботі Державних кваліфікаційних і екзаменаційних комісій навчально-виховних закладів I - II рівнів акредитації на умовах договорів;
................Перейти до повного тексту