- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про завершення дослідно-експериментальної роботи на базі експериментального навчального закладу всеукраїнського рівня - загальноосвітньої школи N 14 м. Сімферополя Автономної Республіки Крим
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 04.04.2003 року N 203 на базі загальноосвітньої школи N 14 м. Сімферополя Автономної Республіки Крим проводилась дослідно-експериментальна робота за темою "Формування здорового способу життя як фактор зміцнення моральності в суспільстві та здоров'я нації". За результатами дослідно-експериментальної роботи відпрацьовано технології валеологізації навчально-виховного процесу; розроблено і апробовано модель Школи сприяння здоров'ю та її навчальне, навчально-методичне забезпечення. У зв'язку з вищезазначеним
НАКАЗУЮ:
1. Взяти до відома доповідну записку про завершення дослідно-експериментальної роботи за темою "Формування здорового способу життя як фактор зміцнення моральності в суспільстві та здоров'я нації" на базі загальноосвітньої школи N 14 м. Сімферополя Автономної Республіки Крим (директор Нарушева Є.В.) (додатока 1).
2. Завершити дослідно-експериментальну роботу за вищезазначеною темою на базі загальноосвітньої школи N 14 м. Сімферополя Автономної Республіки Крим.
3. Опублікувати наказ в "Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України" та розмістити на сайті www.mon.gov.ua.
4. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника міністра Полянського П.Б.
Додаток 1
до наказу МОН України
12.06.2008 N 524
ДОПОВІДНА ЗАПИСКА
про завершення дослідно-експериментальної роботи на базі загальноосвітньої школи N 14 м. Сімферополя Автономної Республіки Крим
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 04.04.2003 року N 203 на базі загальноосвітньої школи N 14 м. Сімферополя Автономної Республіки Крим проводилась науково-дослідна та експериментальна робота за темою "Формування здорового способу життя як фактор зміцнення моральності в суспільстві та здоров'я нації".
Основна мета дослідно-експериментальної роботи: розробка методів і технологій створення моделі Школи сприяння здоров'ю, розробка та апробація здоров'язберігаючих, здоров'язміцнюючих та здоров'явідновлюючих технологій навчання і виховання, визначення основних шляхів покращення стану здоров'я учнів за умови навчального, навчально-методичного, кадрового та управлінського забезпечення. Відпрацювання технології валеологізації навчального процесу в межах державних освітніх стандартів; вдосконалення методик та технологій моніторингу ефективності моделі Школи сприяння здоров'ю.
Завданнями дослідно-експериментальної роботи були визначені:
вивчення та систематизація діяльності педагогічного і медичного колективів зі створення здорового середовища, пропагування здорового способу життя, формування валеологічно освіченої особистості; удосконалення навчально-методичної та оздоровчо-реабілітаційної роботи в системі особистісно-орієнтованого виховання учнів, втілення їх у практику діяльності колективу; створення авторських програм, відпрацювання технології побудови уроків здоров'я, апробація методів релаксації, фізкультурно-оздоровчої роботи; створення банку даних інноваційних технологій щодо формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя; впровадження системи семінарів-тренінгів для вчителів з різних напрямів.
Дослідно-експериментальна робота здійснювалася протягом 2002-2008 років і складалася з наступних етапів.
Підготовчий (2002-2003 р.р.), спрямований на: коригування загальної теми комплексного дослідження; наукове обґрунтування; визначення пріоритетних цільових установок та основних напрямів наукового дослідження; формування змістовної структури науково-дослідної діяльності закладу; проведення комплексної діагностики стану фізичного, психічного, духовного здоров'я дітей та вчителів.
Протягом підготовчого етапу проведено засідання педагогічної ради, науково-методичної ради та ради закладу з питань визначення тематики і організації наукових досліджень; розроблені програми і тематичні плани просвітницької діяльності батьків, учнів та педагогів з проблем культури здоров'я та здорового способу життя; затверджені базові класи в початковій школі; розроблено і виготовлено індивідуальні паспорти здоров'я учнів; проведена педагогічна рада по темі "Залежність здоров'я учнів від здоров'я вчителів"; організована перевірка стану здоров'я учнів та вчителів.
Організаційно-прогнозуючий етап (2003-2004 р.р.) передбачав залучення до співпраці різноманітні медичні установи; науково-теоретичне дослідження проблеми "Формування здорового способу життя як фактор зміцнення моральності у суспільстві та здоров'я нації"; перевірку гіпотези дослідження; визначення всіх компонентів дослідження; розробку первинних варіантів структури та принципів діяльності школи; визначення головних орієнтирів у роботі над темою; планування головних стратегічних технологій виховання; розробку програми науково-теоретичної підготовки членів творчого педагогічного колективу за обраною проблемою; відпрацювання діагностичних методик, принципів їх аналізу, розробку анкет, тестів; вивчення проблем, щопов'язані із задоволенням інтересів дітей і їх батьків у навчально-виховному процесі; розробку індивідуальних програм корекції стану здоров'я для учнів з хронічними захворюваннями; проведення управлінського моніторингу.
Протягом другого етапу дослідно-експериментальна робота спрямовувалася на налагодження зв'язків із жіночою консультацією, підлітковим кабінетом лікарні, співробітниками Червоного Хреста, які проводили заходи для зміцнення емоціонального та фізичного здоров'я учнів та вчителів; медичний персонал школи проводив моніторинги здоров'я, профогляди учнів, формував групи здоров'я; були підготовлені науково-теоретичні дослідження за розділами: "Особливості індивідуального розвитку", "Розвиток творчих здібностей", "Особливості спілкування в класі та школі", а також розроблена комплексна програма педагогізації сім'ї; відпрацьовувались діагностичні методики (тести, анкети, опитувальники); розроблені, але не впровадженні на всіх індивідуальні карти особистісного розвитку учня; розроблені індивідуальні програми корекції стану здоров'я для учнів з хронічними захворюваннями. Вивчені проблеми, що пов'язані із задоволенням інтересів дітей і їх батьків у навчально-виховному процесі; проводились акції з пропаганди здорового способу життя, такі як "За здоровий спосіб життя", "Один день без тютюну", "Чистота - здоров'я школяра", "Культура спілкування", "круглий стіл" для учнів 7-9-х класів на тему "Чи потрібен урок валеології у школі?" та "Паління: за і проти"; почав працювати лекторій для батьків з питань сприяння оздоровленню дітей у родині на теми: "Сім'я - головна постать із формування культури здоров'я", "Здоров'я - складова частина структури гармонійно розвинутої особистості та роль сім'ї у цьому", "Впровадження гігієнічно-оздоровчих знань у життя учнів у родині", "Загартування дітей".
Формувальний етап (2004-2005 н.р.) спрямований на: апробацію педагогічних технологій і методик, їх уточнення й доопрацювання; завершення розробки та апробування моделі системи медико-психолого-педагогічного патронажу кожної дитини на підготовчому і шкільному етапах навчання; завершення розробки методики поглибленого дослідження психічного та соматичного стану здоров'я учнів 1-11-х класів; завершення досліджень з вивчення мотивацій дітей до занять фізичною культурою та спортом в умовах навчання; визначення рівня та динаміки стану соматичного здоров'я, фізичного розвитку та фізичної підготовленості дітей 1-11-х класів; апробування нетрадиційних форм навчання у різних вікових групах учнів; створення та апробація нових інтегрованих прикладних курсів "Художня культура" та "Культура спілкування"; завершення роботи зі створення і апробації комплексної програми педагогізації сім'ї; завершення роботи зі створення методики оцінювання рівня особистісного розвитку учня в умовах інноваційного закладу; створення прикладних методик і програмних засобів багатопланового аналізу педагогічних спостережень.
Протягом формувального етапу підготовлено до друку серії публікацій за темами: "Роль школи в охороні здоров'я учня" та "Збереження та зміцнення здоров'я учнів".
З метою підвищення компетентності вчителів з питань впровадження здоров'я зберігаючих технологій, інноваційної діяльності розроблено систему семінарів та практичних занять. У рамках реалізації програми дослідно-експериментальної роботи проведено семінари-практикуми для заступників директорів з навчально-виховної роботи за темою "Технології збереження здоров'я учнів в умовах навчального закладу".
У лютому 2004 року Міністерством освіти і науки АРК і Кримським державним інженерно-педагогічним університетом проводився науково-методичний семінар "Формування навчальної діяльності молодших учнів", на якому вчителі початкових класів виступили з доповідями, які опубліковані у збірці "Січневі педагогічні читання"; розроблені критерії змін у стані здоров'я; складені медико-психологічні програми з нормалізації здоров'я підлітків; проведена порівняльна діагностика стану здоров'я учнів та вчителів з метою визначення змін, що відбулися з початку експерименту; розроблені заходи з формування мотивації дітей до занять фізичною культурою та спортом; розроблені індивідуальні тренувальні програми з урахуванням рівня власного здоров'я та фізичної підготовленості дітей; підготовлені до друку навчальні програми інтегрованих прикладних курсів "Художня культура" та "Культура спілкування"; розроблені індивідуальні рекомендації для батьків; створені корекційні медико-психолого-педагогічні програми.
................Перейти до повного тексту